półośka

Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

półośka

Post autor: daniel »

Witam
mam mały problem, zaraz po tym jak kupiłem samochód wyskoczyła mi półośka ze skrzyni, postawiłem samochód do mechanika( jak sie później okało pseudo mechanika), ktory wymienil mi ponoc poloske, potem poloska zaczela co chwile wyskakiwac, więc oddałem autko w ręce kogo innego, lecz po fachowych oględzinach mechanik doszedł do wniosku że mam najprawdopodobniej nie orginalną półośke, ponieważ jest ona za krótka, i przy szybkim poknywaniu zakretu w lewo wyskakuje( takim na prawde szybkim) dzisiaj stalo sie to 2-gi raz w ciagu 2 miesięcy i czuje że wymiana półośki mnie nie ominie, czy nie orientujecie Sie ile taka półośka kosztuje..???
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Kup używkę zapłacisz nie więcej jak 100 zł to i tam wydaje mi sie max i będzie git. Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Być może też masz problem w tym , że autko ci się rozłazi dołem i dlatego ci półoś wyskakuje.. :evil: rozwiązaniem na taką dolegliwość są rozpórki, przy czym one mają eliminować taką przypadłość a nie leczyć więc jeśli u ciebie wystąpił już taki problem to po zawodach.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

No toś teraz chłopaka pocieszył(a). :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
J@cekW
Posty: 199
Rejestracja: 2006-03-28 01:49
Samochód: Toyota 4Runner i Ford Thunderbird 3.8 SC
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: J@cekW »

Jak to jest z tymi półośkami? Czy u was też chodzą one w tę i z powrotem jak by za krótkie były? Czy to normalne?
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

W GT są krótsze o 5mm niż w GL (355 i 360mm), więc przypadkowa zamiana z GLa raczej nie wchodzi w grę. Tym bardziej, że w GT mają o 2mm większą średnicę (26/24mm) i nie zgadza się liczba zębów na obu końcach :arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 873#126873
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
J@cekW
Posty: 199
Rejestracja: 2006-03-28 01:49
Samochód: Toyota 4Runner i Ford Thunderbird 3.8 SC
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: J@cekW »

Robert pisze:Tym bardziej, że w GT mają o 2mm większą średnicę (26/24mm)
Półośka ilością zębów jest taka jak powinna mimo to można nią poruszać.
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

Mie wiem dlaczego ale niektóre przeguby od Proba nie mają zabezpieczenia (wyfrezowania wewnątrz). Natomiast jest tylko frez na osi. jak założysz pierścień to masz możliwość poruszania półosią w kierunku do koła (około 1 cm zanim zablokuje go pierścień w przegubie wewnętrznym)
Nie wiem dlaczego ale tak to jest zrobione.
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

nie wiem jak to dokladnie jest u mnie, ale wygląda jakby poloska była za krótka, nakrętka którą sie przykręca od strony koło, łapie tylko na kilka zwojów , a nie jak normalnie jest w samochodach i z 2-giej strony tak mam, że cała jest wkręcona - nie wiem jak to sie dokładnie nazywa


ps. Ada co konkretnie mieles(as) na mysli???
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

musi złapać do końca, bo inaczej przegub nie dociska do łożyska i uszczelnienia a wtedy kicha.
Nie ma co "dywagować" :lol: hehe ale słowo wymyśliłem. Rozmontuj i zmierz Dokładne wymiary masz podane wyżej
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Daniel, staraj się nie pisać postu pod postem.

Jeżeli chodzi o Twoje pytanie, to moim zdaniem powinna być taka sama.
Warunek to od GT do GT.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

Oley wiem, ale celowo tak napisałem, jak edytujesz post, to raczej nikt uwagi nie zwraca co tam dopisałeś a tak przynajmniej ta informacja jest widoczna. Więcej tak robić nie będe :lol:
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

daniel pisze:Oley wiem, ale celowo tak napisałem, jak edytujesz post, to raczej nikt uwagi nie zwraca co tam dopisałeś a tak przynajmniej ta informacja jest widoczna. Więcej tak robić nie będe :lol:
Można skasować swój poprzedni post i przekopiować jego zawartość do nowego postu, plus jeszcze nowa treść. Wtedy pojawi się żółty dzwoneczek.
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Dokładnie.
Mało tego. Jak ktoś ma TLEN, to oprócz dzwoneczka dostanie jeszcze powiadomienie o odpowiedzi w tym temacie. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

hehe to żeście dali mi instrukcje obsługi 8) , aż tak zaawansowany w tym nie jestem :wink: , ale na przyszłość spróbuje
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”