Sprzęgło

Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: Sprzęgło

Post autor: wojtas89 »

Ja prawie na 100% wiem że to pompka, bo zmieniłem silnik ze skrzynią + wysprzęglik i dalej to samo. Później wrzuciłem drugi wypsrzęglik i pedał jest taki sam, więc zostaje tylko pompka.
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
pene_czw
Posty: 234
Rejestracja: 2008-09-30 16:24
Galeria: viewtopic.php?t=18656

Re: Sprzęgło

Post autor: pene_czw »

pene_czw pisze:Heloł ;] Wpadł mi pedął od sprzęgla w podłoge. Do dna...jak lekko reką go podniose i nacisne to na chwilke(2-3sek) jest i powoli zanika i zostaje w podłodze. teraz juz wogole nie ma oporu, chodzi luźno.

ps. Po nagrzaniu biegi wchodziły zawsze trochę ciężej.A jakiś czas temu sprzęgło jakby straciło połowę zakresu i ciężko na maxa biegi wchodziły, ale po jednym dniu ustało, Co to może być??;> Wymiana całego sprzęgła?

Ktoś ma może jakieś pewniejsze informacje co to by mogło się stać? Dodam że sprzęgło się nie ślizgało.
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
mati54
Posty: 105
Rejestracja: 2010-02-28 14:56
Samochód: Ford Probe I 2,2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=17280
Lokalizacja: Bierutów Wrocław

Re: Sprzęgło

Post autor: mati54 »

JA mam pytanko do jdyneczki gdzie jest zbiorniczek na płyn do skrzyni albo jak się go wlewa??
Życie to nie łatwa gra nie każdy do niej szczęście ma
<a href="http://www.gazeta.policja.pl"> ... r="0"></a>
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Sprzęgło

Post autor: adrian_seki »

mati54 pisze:JA mam pytanko do jdyneczki gdzie jest zbiorniczek na płyn do skrzyni albo jak się go wlewa??
Nie ma zbiorniczka na olej do skrzyni ( a jakieś auto ma?)

Wyciągnij linkę szybkościomierza i tam masz taki pseudo wlew. Nie lej czerwonego do automatów (chyba że masz automata) xD
mati54
Posty: 105
Rejestracja: 2010-02-28 14:56
Samochód: Ford Probe I 2,2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=17280
Lokalizacja: Bierutów Wrocław

Re: Sprzęgło

Post autor: mati54 »

Od czego jest ten zbiorniczek za filtrempaliwa?? czy od sprzegła bo jest pusty ale wiac ze od niedawna a ciekł mi płyn od skrzyni przez wyspzelik
Obrazek Model Proboszcza to 2,2 GT Turbo z 92 roku
Życie to nie łatwa gra nie każdy do niej szczęście ma
<a href="http://www.gazeta.policja.pl"> ... r="0"></a>
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Sprzęgło

Post autor: Bogdan9999 »

To jest płyn do wysprzęglika. Wlej normalnego płynu hamulcowego. Pozdro
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
zgredek
Posty: 3
Rejestracja: 2010-03-17 06:53
Samochód: probke I 1992, 2,2 turbo
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Sprzęgło

Post autor: zgredek »

słuchajcie, kupiłem proboszczyka 2,2 turbo GT 1992r i sprzęgło się ostrawo ślizga. Ile mam w plecy? wie ktoś może i czy całe do wymiany? się cenralnie nie znam i nie chciałbym być wysterowany przez mechaników
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Sprzęgło

Post autor: adrian_seki »

-- oryginalny post 2010-05-24 11:26 --

Ostatnio na allegro widziałem jakąś japońską za 150zł samą tarcze

-- dodano 2010-09-13 10:39 --

Kolejne pytanie czy u was też sprzęgło działa od połowy?

Pompka do połowy pedału jest pusta tak jakby. Mam nowy wysprzęglik, układ jest odpowietrzony. Mam wrażenie że mi słabo wysprzęgla się sprzęgło i ta łapa od sprzęgła mogła by iść dalej jeszcze z 1cm co spowodowało by większe poluzowanie tarczy sprzęgłowej. Nie mogę już bardziej wykręcić tego od regulacji. Czy nowa pompka też ma jakieś dziwactwo "PEDAL FREE PLAY"
Krzysiek P
Posty: 155
Rejestracja: 2009-10-30 16:46

Re: Sprzęgło

Post autor: Krzysiek P »

Jakie i jakiej firmy kupić sprzęgło, docisk i łożysko oporowe zeby było w miare dobre.
cena niebardzo gra role w tym zakupie dla mnie ale oczywiscie z umiarem.
bo widzialem za 7tyś całkiem fajne ale to ""nie tym razem"".
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Sprzęgło

Post autor: OLEY »

adrian_seki pisze:Kolejne pytanie czy u was też sprzęgło działa od połowy?
Pompka do połowy pedału jest pusta tak jakby.

Tak ma być!
Fabrycznie zrobiony luz, który ma na celu niwelowanie jazdy na pół sprzęgle podczas "ostrego świrowania" i szybkiej zmiany biegów. :D
adrian_seki pisze:Mam nowy wysprzęglik, układ jest odpowietrzony. Mam wrażenie że mi słabo wysprzęgla się sprzęgło i ta łapa od sprzęgła mogła by iść dalej jeszcze z 1cm co spowodowało by większe poluzowanie tarczy sprzęgłowej. Nie mogę już bardziej wykręcić tego od regulacji.
Co znaczy: "mam wrażenie, że mi słabo wysprzęgla"?
Jakie objawy?
Jeżeli biegi wchodzą Ci bez zgrzytów, sprzęgło się nie ślizga, to nie ma co grzebać i kręcić. :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Sprzęgło

Post autor: adrian_seki »

biegi właśnie chodzą jakby ciężko trochę.... zdarza mu się ze nie mogę wrzucić 1 biegu jak sie zatrzymam przed rondem... Po prostu według mnie tak być nie powinno... Pedał sprzęgła robi się twardy dopiero po 70% jego wciśnięcia... Jest maksymalnie wykręcona i działało to przez pięć minut jazdy... teraz jest tak samo... Dla porównania ojca audi A4 też ma luz ale 10% reszta to czuć opór...

Tak więc jak dla mnie to jest to nie działanie ... Mam nowy płyn w układzie moze to też przyczyna bo jest rzadszy :)...
Mattijjah
Posty: 105
Rejestracja: 2010-11-28 14:41
Samochód: probeI 2.2 LX 89.r

Re: Sprzęgło

Post autor: Mattijjah »

-- oryginalny post 2010-12-22 20:39 --

tak jak by ktoś jeszcze pytał co się dzieje ze sprzęgłem gdy jest miękkie albo nie odbija to siłownik przepuszcza płyn aby to zreperować na chwile wystarczy rozebrać ściągnąć owe gumki które są przyczyną nieszczelności i nawinąc pod nie kawałek nitki i założyć spowrotem i gotowe:)

-- dodano 2010-12-22 20:42 --

teraz ja kieruje pytanie coś mam nie tak ze sprzęgłem coś się chyba dzieje z łozyskiem prawdopodobnie się zaciera gdy wcisnę sprzęgło to spadają mi obroty o 100 ob/min i szumi. teraz pytanie jak moge nasmarować to łożysko bez rozbierania skrzyni hmm ?
Awatar użytkownika
busiu
Posty: 19
Rejestracja: 2010-03-02 18:14
Samochód: PROBE 2 97' 2,0 wer.euro
Lokalizacja: Wp

Re: Sprzęgło

Post autor: busiu »

Łożyska nie da się nasmarować bez rozbierania skrzyni,a jak byś rozebrał owe łożysko to na pewno będzie miało luzy.
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Sprzęgło

Post autor: Scyzor »

OLEY pisze:Tak ma być! Fabrycznie zrobiony luz
A tego to nie wiedziałem :shock: :oops:
A faktycznie też mam tak jak pisze adrian. Mimo, że niedawno wymieniłem wysprzęglik na nowiutki. Teraz sprzęgło łapie trochę "wyżej" ale jednak nadal ciągle dość nisko.
Obrazek
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Sprzęgło

Post autor: adrian_seki »

Ja to olałem szczerze wam powiem. Jak mówicie że tak ma być to tak ma być i koniec :D od połowy dopiero bierze. połowa pedału jest pusta później od chwili ślizgania się sprzęgła do wykleszczenia biegu - ja wiem ile jest może ze 2-3cm wciśniecie pedału bo dalej jest podłoga już...

To że pedał hamulca mam pusty tak z 15% to jest ok bo wyczyściłem zaciski że jak podejdziesz do probe po jeździe to klocki normalnie palcem ruszasz i są luźne a nie zablokowane wszystko :) Tak wiec jak sie jedzie to wciskasz hamulec a on miękki, wszystko się schodzi i zaczyna dopiero hamować czuć jak pedał się zrobił twardy :) - Jak dla mnie rewelacyjnie i tak powinno być :P
pene_czw
Posty: 234
Rejestracja: 2008-09-30 16:24
Galeria: viewtopic.php?t=18656

Re: Sprzęgło

Post autor: pene_czw »

adrian_seki pisze:biegi właśnie chodzą jakby ciężko trochę.... zdarza mu się ze nie mogę wrzucić 1 biegu jak sie zatrzymam przed rondem... Po prostu według mnie tak być nie powinno... Pedał sprzęgła robi się twardy dopiero po 70% jego wciśnięcia... Jest maksymalnie wykręcona i działało to przez pięć minut jazdy... teraz jest tak samo... Dla porównania ojca audi A4 też ma luz ale 10% reszta to czuć opór...

Tak więc jak dla mnie to jest to nie działanie ... Mam nowy płyn w układzie moze to też przyczyna bo jest rzadszy :)...


Ej, to ja mam tak samo już od 60tys kilometrów i wychodzi na to ze tak poprostu te samochody chyba mają! Po wymianie jakiejś pompki na zregenerowaną nie poczułem prawie różnicy (może minimalną). Ale skoro po 60tys km nic mi sie nie stało to znacyz ze tak poprostu działa ta skrzynia. 1bieg żeby czasami wbić trzeba popuścic sprzęgło, 2gi wchodzi cieżko, 3ci lekko i przy duzych obrotach ZGRZYTA...taka natura chyba
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
Awatar użytkownika
Scyzor
Posty: 1267
Rejestracja: 2009-04-26 19:54
Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno

Re: Sprzęgło

Post autor: Scyzor »

No chyba pene_czw nie do końca... :/ Skoro zgrzyta to coś nie tak raczej... A zmieniałeś płyn :?:
Obrazek
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Sprzęgło

Post autor: adrian_seki »

Mi nie zgrzyta chciałbym sprostować ... Wsteczny tak no ale to zrozumiałe :D Biegu wchodzą ciężko na dwa stopnie jakby - jade 3 bieg powiedzmy że dochodzi do 4tyś sprzęgło zmieniam bieg przy czym wykleszcza się 3 bieg normalnie i lecimy na 4 bieg gałka lekko stawi opór pewien znikomy okres czasu jest przyblokowany (jeszcze się nie wkleszczył) i po chwili wskakuje do końca tak jakby drugi stopień jakiś... Kuzyn coś mi tłumaczył że japońce tak mają jakoś dwustopniowo ale ja tam się tym jakoś nie interesuje i nie pogłębiałem tej wiedzy :) Tak czy owak jedynka czasem nie chce wskoczyć i jadę z dwójki - tak, nie chce wskoczyć normalnie na siłę nie ma jedynki a innym razem ciężko ale wejdzie - lekko tam zgrzytnie czasem ale to sporadycznie tyle co nic w sumie i można zgonić to na wysokie obroty chyba - a przeważnie wszystko wchodzi dobrze nie zgrzyta i inne tego typu historie
pene_czw
Posty: 234
Rejestracja: 2008-09-30 16:24
Galeria: viewtopic.php?t=18656

Re: Sprzęgło

Post autor: pene_czw »

Scyzor pisze:No chyba pene_czw nie do końca... :/ Skoro zgrzyta to coś nie tak raczej... A zmieniałeś płyn :?:

1) jasne ze zmienialem ok 40tys temu(z tym że 75w90, a teraz zaleje ten dextron II). Teraz zmienie z rozrządem.
2) Zgrzytanie jest tylko na 3jce przy wiekszych obrotach, trzeba z wyczuciem - to mi akurat nie przeszkadza
3)Ale najbardziej mnie martwi wiekszy opor wbijania biegów przy upałąch lub przy mocnym nagrzaniu. Moze to cos z tą chłodniczką oleju skrzyni które mają skrzynie GT ? czy ją sie jakoś konserwuje okresowo ? jak sprawdzić czy działa poprawnie ?
4) i jeszcze jedna rzecz, jak sprawdzić czy moja skrzynia jest na 100% od GT (wydaje mi sie ze moje auto bylo kiedys bite), moge dodac ze na 2gim rozpedza sie do ~90km/h i prawie odcinka.
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Sprzęgło

Post autor: adrian_seki »

2 bieg do 90 - wydaje mi sie że chyba dobrze chodź ja swojego tak nie męczę - ale jak mu depnę to do 80 podlatuje a obroty ok 4,5 tyś może - ale to wiesz - nie sprawdzalem
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Sprzęgło

Post autor: OLEY »

Ludzie, co Was tak wzięło na sprawdzanie prędkości na dwójce? :D

:arrow: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 98#p285698 :wink:

Tam poniżej w jednym z postów Kocureq wrzucił odpowiednią tabelę.
Możecie sobie sprawdzić V-max dla każdego biegu i dla danego motoru. (prędkości w milach)
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Sprzęgło

Post autor: Robert »

Tylko to nie są prędkości maksymalne, ale osiągane przy wejściu na czerwone pole obrotomierza. Wg helcia Proby zostały stworzone do dużo szybszej jazdy i on kręci do 8 tysięcy obrotów osiągając w/na dwójce 125km/h. Wiara czyni cuda! Strzeżcie się potem pokomunijnych wyprzedaży kreacjonistów-fanatyków! :P
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
pene_czw
Posty: 234
Rejestracja: 2008-09-30 16:24
Galeria: viewtopic.php?t=18656

Re: Sprzęgło

Post autor: pene_czw »

pene_czw pisze:
Scyzor pisze:No chyba pene_czw nie do końca... :/ Skoro zgrzyta to coś nie tak raczej... A zmieniałeś płyn :?:

1) jasne ze zmienialem ok 40tys temu(z tym że 75w90, a teraz zaleje ten dextron II). Teraz zmienie z rozrządem.
2) Zgrzytanie jest tylko na 3jce przy wiekszych obrotach, trzeba z wyczuciem - to mi akurat nie przeszkadza
3) Ale najbardziej mnie martwi wiekszy opor wbijania biegów przy upałąch lub przy mocnym nagrzaniu. Moze to cos z tą chłodniczką oleju skrzyni które mają skrzynie GT ? czy ją sie jakoś konserwuje okresowo ? jak sprawdzić czy działa poprawnie ?
4) i jeszcze jedna rzecz, jak sprawdzić czy moja skrzynia jest na 100% od GT (wydaje mi sie ze moje auto bylo kiedys bite), moge dodac ze na 2gim rozpedza sie do ~90km/h i prawie odcinka.

a może ktos kto wie odpowiedziałby mi ? szczególnie na pkt. 3
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Sprzęgło

Post autor: Bogdan9999 »

Aby sprawdzić czy pompa działa musisz odpiąć wtyczkę od czujnika temperatury oleju i zmasować do masy przy włączonym silniku. Czujnik temperatury oleju w skrzyni znajduje się w metalowej osłonie piątego biegu przy lewym przednim kole. Jak będzie działać a powinieneś ja usłyszeć powinieneś sprawdzić jeszcze czy czujnik jest ok. Aby go sprawdzić trzeba go wykręcić i zanurzyć w gorącej wodzie najlepiej powinien po jakimś czasie zmasować środkowy pin z obudową. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
pene_czw
Posty: 234
Rejestracja: 2008-09-30 16:24
Galeria: viewtopic.php?t=18656

Re: Sprzęgło

Post autor: pene_czw »

-- oryginalny post 2011-01-10 23:20 --

Wiec to ze trudniej wbija sie biegi w upale, lub przy mocnym nagrzaniu moze być winą zepsutej chłodniczki oleju skrzyni biegów?

-- dodano 2011-06-18 10:40 --

NOWA KWESTIA. Przychodze do auta po kinie, chce odpalic i wcisnać sprzęgło, a ono już w podłodze siedzi. |Leciutko podpompowalem bo bylo miejsce i jakos sie rozkręciło. W zbiorniczku troszke chyba ubyło.

Wczesniej przez jakis czas było tak ze mi ucieło troche sprzęgła i jak pedał był wciśniety to biegi ciezko wchodziły (trzeba było podpompowac). Sprzegło juz sie skonczyło ? Czy gdzie szukać przyczyny ?
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”