Sprzęgło

Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Sprzęgło

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Zaczeło się od tego, że pedał zrobił się miękki (na przestrzeni ok. 30 kilometrów). Teraz już biegi zmieniam tylko "na siłę". Osobiście myślę, że to linka - ale może ktoś miał podobne objawy i wie.

Pzdrv
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
AXEL
Posty: 415
Rejestracja: 2003-11-02 14:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Narew

Post autor: AXEL »

Sprzęgło jest hydrauliczne,więc sprawdź poziom płynu,może był wyciek,albo się zapowietrzyło.
mikolaj
Posty: 339
Rejestracja: 2004-03-17 10:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Kowale

Post autor: mikolaj »

hmmm.... miałem coś takiego i muszę Cię zmartwić!

linka z tego co wiem ma rozwiązanie samonapinające więc na to bym nie liczył

u mnie powodem był wyciek płynu, sprawdź układ

u mnie poszedł wysprzęglik czy coś takiego (w każdym bądź razie małe z tłoczkiem - od spodu widać - pewnie ze starości - nieważne!)
mechanik po sprawdzeniu zakrzyczał 500 zł, ale w końcu zamknęło się na 50 zł bo spasował części z innych samochodów... jednak samochodzik sobie troszkę postał :-(
gacekwrocław

Post autor: gacekwrocław »

sprzęgło jest faktycznie hydrauliczne wiec przypuszczalnie:
-brak płynu
-uszkodzony siłowniczek (pochyl sie z przodu auta i zerknij za chlodnicą)
-uszkodzony docisk
-ułamał sie kawalek tarczy sprzegła i wlazł miedzy tarcze i docisk(mialem cos takiego i bardzo podobne objawy)


pozdrowionka i smacznego jakja!!
Awatar użytkownika
adikos
Posty: 101
Rejestracja: 2004-01-07 19:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: adikos »

linka napewno to nie jest bo jej niema,sprzęgło jest hydrauliczne objawy jakie opisałeś na 90procent wskazują na siłowniki. są dwa;pierwszy przy pedałach ale od komory silnika na ścianie grodziowej , drugi przy skrzyni biegów . można siłowniki zregenerować zakładając zestaw naprawczy ;tłoczki+manżetki;lub same manżetki pasują z mazdy 626 gd mnie koszt naprawy ogółem wyniósł 250zł za reg.dwu siłowników ,radze naprawić obydwa ale jeżeli będziesz miał rysy na cylinderkach regeneracja nie będzie skuteczna pozdrawiam adikos :wink:
Mercedes CE 300 Full wypas
200 KM
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Podjadę we wtorek do mechanika i zobaczymy - napiszę co się stało.
Wiem jedno - płynu nie ma rzeczywiście.

Thx all.

Pzdrv
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
mikolaj
Posty: 339
Rejestracja: 2004-03-17 10:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Kowale

Post autor: mikolaj »

też z tym siłownikiem problem miałem i mechanik troszkę mi to robił! dokładnie niewiem jakie zamienniki stosował ale dzisiaj u niego będę więc się zapytam, co tam dokładnie było zepsute i jak on to zrobił! tak więc jak coś to opisze to na wieczór!
pozdrawiam
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Heh - już wiem. Rozwiązanie doraźne - dolewaj płynu (hamulcowy pasuje). U mnie poszedł wysprzęglik ale udało się go zregenerować (zestaw naprawczy). Operacja trwała jakąś godzinkę (może pół) i kosztowała 100 pln do kupy z częściami.
Hmm - Mikołaj Twój mechanik chyba Cię wali w ... drobne niedomówienie :D. 500 pln :?: Z byka spadł czy jak.

Aha - i wielkie dzięki dla Dominis za wzorowe holowanie "w środku nocy" do warsztatu.

Pzdrv
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Gość

Post autor: Gość »

Ja za zestaw naprawczy dalem 13 zl :)... znaczy to byly same gumy (uszczelki)... i pomoglo.. nic sie ni e leje i dziala ok...
mikolaj
Posty: 339
Rejestracja: 2004-03-17 10:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Kowale

Post autor: mikolaj »

Excel pisze: Hmm - Mikołaj Twój mechanik chyba Cię wali w ... drobne niedomówienie :D. 500 pln :?: Z byka spadł czy jak.
nieno po prostu chciał to zrobic chyba p cenie serwisowej, ale też mu się kazałem w główkę puknąć! no i udało mu się to zrobić taniej! - w tym wypadku facet był wporzo!
lolek

siłownik sprzębła

Post autor: lolek »

właśnie skończyłem naprawiać (osobiście) siłownik + pompke sprzęgła, koszt części od mazdy 626, 15zł zestaw do pompy i 12 zł do siłownika. Po wymianie zestawu pomogło na 20 minut i sprzęgło znowu znikło.
Po dłuższych oględzinach okazało się że przewody hydrauliczne metalowe połączone są pod półką akumulatora wężykiem metalowo-gumowym, który się rozszczelnił. Materiał 40zł + 1 godzina pracy.
Problem dotyczył Probe II 2,5 95rok.
Żeby się dostac do tego przewodu trzeba wymontowac filtr powietrza z obudową, akumulator i półke pod akumulator.Najwygodniej byłoby wyjąc jeszcze rozrusznik, ale da się bez tego.
lolek

ponownie sprzęgło

Post autor: lolek »

wracając do tematu, najgorzej wyjąć pompkę sprzęgła, żeby mieć jako taki dostęp musiałem wyjąć fotel kierowcy, żeby znależć nakrętkę mocującą pompęschowaną pod wyłącznikiem rozrusznika - takie zabezpieczenie przed dziećmi żeby nie dało się ruszyć rozrusznikiem bez pełnego wciśnięcia sprzęgła
pozdro
Awatar użytkownika
Gacek Wrocław
Posty: 405
Rejestracja: 2003-09-24 17:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

odpowietrzenie układu hydr. sprzęgła

Post autor: Gacek Wrocław »

hej
czy poza odpowietrznikiem przy siłowniczku przy skrzyni jest jeszcze jakiś inny?
Awatar użytkownika
adikos
Posty: 101
Rejestracja: 2004-01-07 19:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: adikos »

Tak jest jeszcze jeden na ścianie grodziowej pod maską patrz na serwo
i pod nim znajdziesz siłownik ale odpowietrzać wątpie żeby Ci to pomogło
chyba że doraznie ponieważ odpowietrza się to samoczynnie jeżeli zapowietrza się najprawdopodobniej będą do wymiaqny manżetki lub
całe wkłady :)
pozdrawiam
Mercedes CE 300 Full wypas
200 KM
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

ja swój odpowietrzałem pod ciśnieniem (kompresorem) i układ odpowietrzył się SUPER. Wielokrotnie odpowietrzałem metodą tradycyjna tj. jedna osoba siedzi w aucie nasicka sprzegło, potem przytrzymuje a druga osoba odpowietrza ale to nic nie dawało.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
brzoza
Posty: 63
Rejestracja: 2004-04-11 10:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Lublin

niski pedal sprzegla co sie dzieje ????

Post autor: brzoza »

witam ju zpierwsze emocje opadly i zaczynam dostrzegac pewne mankamenty . A mianowicie niski pedal sprzegla co moze byc przyczyna takiego stanu czy moze jest tam jakas regulacja ?? jesli tak to gdzie i jak sie z tym uporac hehe a myslalem ze znam sie na samochodach ale sie rozczarowalem
Lublin rosnie w sile :)
2gen.2.5gt93r
Awatar użytkownika
adikos
Posty: 101
Rejestracja: 2004-01-07 19:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: adikos »

owszem regulacji nie ma możesz spróbować odpowietrzyć siłowniki lub sprawdzić pożiom płynu w zbiorniczku jak nie pomoże , czeka Cię wymiana lub regeneracja w/w siłowników mnie regen. kosztowała 250 zł
pzdr
Mercedes CE 300 Full wypas
200 KM
Awatar użytkownika
lolek
Posty: 28
Rejestracja: 2004-04-23 08:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Kielce

niskie sprzęgło

Post autor: lolek »

po pierwsze odpowietrzyć
jeśli nie pomoże, do wymiany uszczelki w pompie i siłowniku sprzęgła
komplet naprawczy w granicach 45 zł w JC od mazdy 626, moze być problem z dostępnością do rocznika pow 92 roku (nowa generacja) do pompy pasuje zestaw od Igen, do siłownika nie
była piękna, a te jej długie, czarne, kręcone zęby...
Awatar użytkownika
lolek
Posty: 28
Rejestracja: 2004-04-23 08:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Kielce

jw

Post autor: lolek »

a przy wyjmowaniu pompy w IIgen, łatwiejszy dostęp po wymontowaniu fotela kierowcy, siłownik jest łatwo dostępny.
Ja u swojego 2,5 V6 95 miałem jeszcze nieszczelność na przewodzie elastycznym, który jest pod półką akumulatora


tak ogólnie to jak pierwszy raz zobaczyłem silnik w moim (a wcześniej grzebałem trochę przy autach,) to szybciutko zamknąłem maskę z przerażeniem - o co tam k....a chodzi?
była piękna, a te jej długie, czarne, kręcone zęby...
Gość

Re: jw

Post autor: Gość »

lolek pisze:tak ogólnie to jak pierwszy raz zobaczyłem silnik w moim (a wcześniej grzebałem trochę przy autach,) to szybciutko zamknąłem maskę z przerażeniem - o co tam k....a chodzi?
:D :D :D

Uwierz mi - konstrukcja prosta jak drut. Moze troche duza kabelkow i wezykow, ale to norma.

-----
Regulacji sprzegla nie ma. Odpowietrz na poczatek, tak jak koledzy proponuja - odpowietrznik na skrzyni jest latwo dostepny z gory, po zdjeciu pierwszego elementu dolotu powietrza.
Jak to nie pomoze, pompuj pedalem sprzegla na postoju przy zimny silniku i obserwuj czy jest wyciek przy wysprzegliku, t.j. czy sa slady plynu w tych okolicach. Sporo trzeba pedalowac, ale bedziesz wiedzial juz gdzie problem. Ostatnim elementem pozostaje pompa sprzegla.

Z tego co pamietam to Rick powinien miec wysprzeglik. Nowa pompa w JapanCars - F93000 - 135zl.
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

niski pedał to jeszcze nie tragedia. Gorsza sprawa gdyby sie do Ciebie dobierał :wink: :lol: :lol: :lol:

a teraz serio. Niski pedał nie musi jeszcze niczego oznaczać. Czy masz niepokojące oznaki na sprzęgle? Czy jak auto Ci się rozgrzeje ciężko wbić biegi? Jeśli nie masz takowych objawów - możesz jeździć.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Gość

Post autor: Gość »

MiH pisze:a teraz serio. Niski pedał nie musi jeszcze niczego oznaczać. Czy masz niepokojące oznaki na sprzęgle? Czy jak auto Ci się rozgrzeje ciężko wbić biegi? Jeśli nie masz takowych objawów - możesz jeździć.
Nie pisz komus takich glupot. Nie dzialajacy w pelni sprawnie uklad sprzegla (brak pelnego docisniecia na lozysku, docisku i tarczy) w trybie ekspresowym zuzywa te elementy. Nie nastepuje tu po prostu wtedy pelne odsuniecie tarczy i odpowiedni mocny nacisk lozyska na docisk. Efekt podobny do jazdy na pol-sprzegle.
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

a nie przyszło ci do głowy że ma to związek z grubością tarczy sprzęgłowej? słowo "niski" różnie oznacza - jak na pewno wiesz pod pedałem sprzęgła jest bolec który chodzi w pompkę - bolec ten niweluje luz pomiędzy pedałem a pompką.
Natomiast to że pedał odskakuje maksymalnie do góry dokonuje się za sprawą sprężyn które są na pedale.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
adikos
Posty: 101
Rejestracja: 2004-01-07 19:24
Samochód: brak
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: adikos »

sorry że zabiore głos lecz Greyg ma racje natomiast grubość tarczy reguluje między innymi docisk a bolec jest to nic innego jak trzpień
który wchodzi w pompe sprzęgła i wprawia w ruch tłoczek który znajduje się w pompce :) tak pokrutce prostymi słowami
Mercedes CE 300 Full wypas
200 KM
Awatar użytkownika
brzoza
Posty: 63
Rejestracja: 2004-04-11 10:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Lublin

Post autor: brzoza »

wiem ze to moz emiec zwiazek z tarcza i jak juz wyeliminuje wszystkie inne sprawy ktore moge zrobic bez wielkiej demolki to bede sie zastanawial co dalej (czyt. wymiana tarczy ) a tak na marginesie jaki jest koszt nowej tarczy ?

ps wielkie dzieki za odzew z waszej strony i zainteresowanie a o postepach bede informowal
Lublin rosnie w sile :)
2gen.2.5gt93r
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”