gaśnie po puszczeniu sprzęgła

szara_eminencja
Posty: 66
Rejestracja: 2014-11-27 21:34
Samochód: T22 `91
Lokalizacja: Wawa / Kowary

gaśnie po puszczeniu sprzęgła

Post autor: szara_eminencja »

jak w temacie, temat dziwny

najpierw zaczął wyrzucać biegi (wypadały - pięć i trzy szczególnie) a jak dojechał na miejsce to po zgaszeniu, następnego dnia odpalał na sprzęgle, puszczałem sprzęgło i gasł, niezależnie czy był na biegu czy na luzie. Odpuszczenie sprzęgła = gaśnięcie auta. Cóż to może być?
Prob uje T22 `91
Galeria: viewtopic.php?f=12&t=22528&p=345177#p345177
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: gaśnie po puszczeniu sprzęgła

Post autor: vitek »

Na początek sprawdź sobie czujnik pod pedałem sprzęgła, są chyba dwa (przynajmniej tak koledzy mówili :wink: )może chodzić o ten górny
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
szara_eminencja
Posty: 66
Rejestracja: 2014-11-27 21:34
Samochód: T22 `91
Lokalizacja: Wawa / Kowary

Re: gaśnie po puszczeniu sprzęgła

Post autor: szara_eminencja »

dzięki za podpowiedź, sprawdze temat
Prob uje T22 `91
Galeria: viewtopic.php?f=12&t=22528&p=345177#p345177
Resort
Posty: 15
Rejestracja: 2015-11-02 11:17
Samochód: Ford Probe Medici 1997 2.0L
Lokalizacja: Polska

Re: gaśnie po puszczeniu sprzęgła

Post autor: Resort »

Witam.Zacznę od początku.Odpalanie ,uruchamianie rozrusznika na wciśniętym sprzęgle to norma dla aut z USA ze skrzynią manualną.Tam przeważają skrzynie biegów automatyczne i auta ze skrzyniami biegów manualnymi są celowo tak zabezpieczane aby kierowcy podczas urumianianie nie stwarzali zagrożenia odpalając na wrzuconym jakimś biegu.W automacie można uruchomić auto tylko na "P" lub "N" czyli parking lub neutral.Rynek amerykański ma jeszcze inne wymogi n.p. wzmacnianie boczne drzwi - stąd te dodatkowe "rury" czy kątowniki wewnątrz drzwi w wersjach amerykańskich.
Powód "wyskakiwania" biegów to albo źle wyregulowane cięgna i nie do końca zalączony bieg lub bardzo wypracowana skrznia biegów z dużymi luzami wewnątrz i zaokrąglonymi frezami na walkach sprzęgających i trybach .Tymi autami nie jeździly starsze panie do kościola w niedzielę jak czytam nieraz historię w polowie aut wystawionych do sprzedaży na portalach.Natomiast gaśnięcie silnika po "puszczeniu " sprzęgla to moim zdaniem......................PS. - przepraszam ale post pisalem okolo 00.30 w nocy a na drugi dzień nie czytajac go wkleilem podając rozbierzne informacje .Będzie korekta i edycja po analizie prblemu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”