Mam problem z automatem

Awatar użytkownika
tomek1979
Posty: 86
Rejestracja: 2004-09-03 01:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: tomek1979 »

podejrzewam ze GREYG-owi chodzilo o pedal hamulca :) , a jesli bedziesz zamienial sterowanie na stare to musisz je dokrecic wlasciwa
sila ( klucz dynamometryczny) inaczej moze sie zawieszac jakis zawor
niestety nie znam wielkosci sil do tego modelu skrzyni :(
moze GREYG tobie pomoze :wink:
audi a8 4.2 quattro
Gość

Post autor: Gość »

sterownik - 11-15 N-m
pokrywe - 8-11 N-m (trzeba tu uwazac, bo urwanie gwintow = wycieki)
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Skrzynka dosc długo chodziła, kiedy samochód był na podnośniku bez obciążenia. Poziom oleju jest w porządku. Fakt, że wlewałem przez bagnet. Jeździłem na niej przez trzy dni i nie było problemu, dopiero po jeździe kumpla został mi jeden bieg. Nie pozostało mi nic innego jak dorwać się do sterownika.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
tomek1979
Posty: 86
Rejestracja: 2004-09-03 01:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: tomek1979 »

i jak tam juz po problemie :?: :)
audi a8 4.2 quattro
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Na razie nie mam czasu jej robić. Pewnie w Sobotę dopiero zacznę.
Mam nadzieję, że się uda bo autko kusi....
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
doogi
Posty: 1
Rejestracja: 2007-08-07 15:26
Samochód: brak
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Automat. skrzynia problem

Post autor: doogi »

2.2 GL 90r. mam dośc dziwny problem ze skrzynią automatyczną a tzn lawarkiem, jakby nie współgrał, postaram sie jak najlepiej opisac to co sie dzieje:
Jechałem a gdy sie zatrzymałem juz nie odjechałem :), problem jest taki jakby lewarek biegów nie współgral nie wrzuca wogołe biegów tak jakby był na sprzęgle cały czas gdy na lewarku wrzuce biegi np do przodu czy do tyłu gdy go popchne jest na luzie, może ktos mial podobny problem?
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Automat. skrzynia problem

Post autor: Maciucha »

Jeśli nie ma żadnej reakcji, to najprawdopodobniej ścięło u Ciebie wielowypust wałka napędzającego pompę oleju. I to wg mnie na 99% jest przyczyną.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
dudus
Klubowicz
Posty: 75
Rejestracja: 2008-08-24 16:45
Samochód: Ford PROBE GT '90
Lokalizacja: Klucze
Kontakt:

Post autor: dudus »

Witam
wygonili mnie z nowego tematu i kazali doczepiac pytania tam gdzie jest cos na rzeczy :)
wytlumaczenie co gdzie i jak jest tutaj
problem jest nastepujacy
wbijam d/0 puszczam hamulec naciskam pedal gazu i ruszamy (spokojnie), skrzynia przelacza sie na 2 bieg plynnie, delikatnie i bez szarpniec dochodzimy z obrotami do okolo 2,5-3 tys i... wysprzegla i nie lapie 3 biegu wiec obroty wskauja na 5 tys i wyjemy jak cholera, nawet gdy przytrzymam go tak chwile to nie przerzuci, dopiero jak delikatnie popuszcze gazu i nacisne jeszcze raz to 3 bieg zatrybi. dalej na 4 wchodzi bajecznie i redukuje tez miód
calego tego zajscia nie ma gdy mu przydusze to zmienia biegi miodzikowo
ale problem pojawia sie na spokojnej jezdzie. i teraz moje pytanko - gdzie sie sprawdza poziom oleju w skrzyni biegow i czy wogole da sie go uzupelnic - bo mam nadzieje, ze przyczyną jest wlasnie niedobor oleju

Nie wiem co robic
Pozdrawiam
dudus
Awatar użytkownika
Xp
Posty: 258
Rejestracja: 2007-04-06 14:25
Samochód: brak
Lokalizacja: Wieloglowy, Nowy Sacz

Post autor: Xp »

sory ze smiece ale chyba nie bylo probkow 2.2GT automat...?mam racje?chyba ze od Maciuchy kupiles..
Byl:Ford Probe I 2,2 GL zajefajnie czerwony sprzedany ''Wiecznie Zywy''
Jest:Spełnienie Marzeń = 2,5 V6 93r.. piękny..
byle do kwietnia... audii A6 3.0 220km :)
Awatar użytkownika
I_Mat
Posty: 106
Rejestracja: 2006-06-02 16:26
Samochód: brak
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski Kraków

Post autor: I_Mat »

dudus pisze:czy wogole da sie go uzupelnic - bo mam nadzieje, ze przyczyną jest wlasnie niedobor oleju
Pamiętaj, ze w przypadku skrzyni automatycznej zaleca sie wymianę oleju co 60tys km (więc raczej samo uzupełnienie to nie wszystko)
bardzo kapryśna I GT'90: jak człowiek, ma swoje złe i jeszcze gorsze dni
Awatar użytkownika
dudus
Klubowicz
Posty: 75
Rejestracja: 2008-08-24 16:45
Samochód: Ford PROBE GT '90
Lokalizacja: Klucze
Kontakt:

Post autor: dudus »

a gdzie znajde opis krok po kroku takowej wymiany :) i jaki olej zakupic??
pozdrawiam
d
Awatar użytkownika
oszolom
Posty: 89
Rejestracja: 2007-10-29 11:42
Samochód: PROBE KITT USA 91' 2.2t
Galeria: viewtopic.php?t=13342
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: oszolom »

te Xp jak probe 2.2GT nie miały automatu ...mój probek jest żywym dowodem na to bo mam a wiesz jak to jezdzi panie troche oszalale... :twisted: :twisted:
2.2 12V 90' I Gen ...rodzynek jest u BUSTERA
ALE Jest nowy RMD...RED-MANUAL-DEMON
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Sama wymiana oleju nic Ci nie da. Jesli masz za niski poziom to poprostu uzupelnij stan, pamietaj o dwoch znacznikach na bagnecie do mierzenia na zimnym i rozgrzanym silniku. Silnik oczywiscie uruchomiony i na neutralu (badz chyba tez na P - parking) Jesli po dolewce bedzie to samo, to przynajmniej tarczki i moze tez przekladki do wymiany ze o grubszych rzeczach nie wspomne (ale nikt tego Ci nie powie dokad nie rozlozy skrzyni), jesli sie poprawi to bankowo wymien sobie tarczki bo juz dostaly popalic i niedugo poleca na amen.

Tak wiec musisz sie modlic by dolewka wystarczyla.
Bagnet do kierzenia poziomu oleju masz po stronie kierowcy przy podszybiu pomiedzy filtrem powietrza a przepustnica.


PS. Wychodzily Probe GT w automacie.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
dudus
Klubowicz
Posty: 75
Rejestracja: 2008-08-24 16:45
Samochód: Ford PROBE GT '90
Lokalizacja: Klucze
Kontakt:

Post autor: dudus »

bagnet znalazlem - dzieki ;)
oleju to tak jakby nie bylo :)
cos tam jest, ale dopiero bagnet sie "brudzi" jak silnik stoi
teraz pytanko o olej - jaki??
i 2 jezeli nie przez bagnet to ktoredy wlewac??

pozdrawiam
dudus
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

Olej spełniający specyfikację Dextron II, czyli np. Hipol ATF2D
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
dudus
Klubowicz
Posty: 75
Rejestracja: 2008-08-24 16:45
Samochód: Ford PROBE GT '90
Lokalizacja: Klucze
Kontakt:

Post autor: dudus »

a gdzie jest wlew ??
:)
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

Chyba w tym samym miejscu gdzie sprawdzasz jego poziom :P
Czyli lejesz przez bagnet
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Wyłącznie przez bagnet.
jak zrobisz dolewke to odszukaj tez wyciek.
Pamietaj ze musisz wiele razy wkladac i wyjmowac bagnet (bez podtekstow:) ) poniewaz bedziesz zbieral nim olej po dolewce ze scianek rurki, dlatego dobrze jest to robic na rozgrzanym silniku i skrzyni (czyli pojezdzic wczesniej troche) bo wtedy znacznie szybciej dojdziesz do tego ile naprawde juz dolales.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
dudus
Klubowicz
Posty: 75
Rejestracja: 2008-08-24 16:45
Samochód: Ford PROBE GT '90
Lokalizacja: Klucze
Kontakt:

Re: Mam problem z automatem

Post autor: dudus »

Podepne sie pod temat
Kupilem juz proba z nesprawna skrzynia - cuś nie chcial wchodzic 3 bieg ale popuszczalo sie gaz i dodawalo i zaskakiwalo
to bylo kiedys :(
teraz mam tylko 1,2 i R (tylko lub az)
ale o wiele przyjemniej by sie jezdzilo gdyby byly wszystkie biegi
a teraz na powaznie
czy rozebranie i wymiana tarczek oraz przeglad (przeczyszczenie i sprawdzenie "reszty" elementow jak np tasma hamulcowa) pozostalych elementow jest bardzo skomplikowany?
mam ksiazke chilton's do probe 1gen i tam jest pieknie opisana i rozrysowana skrzynia manualna a o automacie jest tyle co kot naplakal
miedzy Bogiem a prawda to i tak juz sie rozgladam za sprawna skrzynia - ale moze akurat daloby sie zrobic
doswiadczenie mam tylko ze skrzyniami od poczciwych poldziszonów - wiem wiem nie ma co porownywac
no ale pytanie pozostawiam otwarte

pozdrawiam
Jeszcze jest Czarna Perła - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP 😁
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Mam problem z automatem

Post autor: Maciucha »

Bardzo proste, wymiana tarczek oczyszczenie skrzynki to około 1-2godzinki roboty. Jeśli chcesz czyścić sterownik dorzuć ze dwie kolejne. Aby dostać się do środka wystarczy ściągnąć pompę oleju.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
oszolom
Posty: 89
Rejestracja: 2007-10-29 11:42
Samochód: PROBE KITT USA 91' 2.2t
Galeria: viewtopic.php?t=13342
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Mam problem z automatem

Post autor: oszolom »

Maciucha ile?????? dwie godziny to bardzo ciekawe...może mi to zrobisz w tyle???????Fenomen
2.2 12V 90' I Gen ...rodzynek jest u BUSTERA
ALE Jest nowy RMD...RED-MANUAL-DEMON
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Mam problem z automatem

Post autor: Maciucha »

Jeśli tylko masz spalone tarczki, ew. do wymianu o-ring uszczelniający kosz bezpośredniego przełożenia to zapraszam do mnie. Jak się sprężę to i po godzinie wyjedziesz :mrgreen: .
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: Mam problem z automatem

Post autor: Eli »

To i ja jestem zainteresowany bardzo ( slizgajaca sie trojka). A jak sie ksztaltuja koszta czesci ? :wink:
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Mam problem z automatem

Post autor: Maciucha »

Komplet tarczek, jakieś dwa lata temu kosztował 150zł. Teraz pewnie, ze dwie stówki. Nowy olej ok. 150zł.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
dudus
Klubowicz
Posty: 75
Rejestracja: 2008-08-24 16:45
Samochód: Ford PROBE GT '90
Lokalizacja: Klucze
Kontakt:

Re: Mam problem z automatem

Post autor: dudus »

No to stało sie :)
wygrzebalem skrzynke
zajelo mi to solo w pierwszym dniu 8 godzin i w drugim 3
nie wiem czy az tak bardzo ciezko wyjac juz rozpieta skrzynke czy tylko ta moja dawala tak po d.. - mam nadzieje ze powrot na miejsce bedzie lzejszy.. no ale do rzeczy
pytanie czy ktos na forum podjąłby sie naprawy tejze slicznotki ( objawy w postach powyzej) czy jestem skazany na siebie?
dostarcze ja na miejsce tylko zeby ktos chcial sie zajac tematem
jezeli zas nie ma takiej mozliwosci to bardzo prosze o pomoc w naprawie tutaj na lamach tegoz forum
co w pierwszej kolejnosci rozebrac i jak sprawdzac poszczegolne podzespoly
super by bylo gdyby ktos rzucil mi telefon kom do siebie na pw
rozbiorka i remont bedzie archiwizowany aparatem wiec bedzie to lekcja dla potomnych :)

pozdrawiam
zakochany w probasie
Ostatnio zmieniony 2009-06-14 12:31 przez dudus, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeszcze jest Czarna Perła - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP 😁
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”