linka od licznika

adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: linka od licznika

Post autor: adrian_seki »

Moja zębatka kręci się leciutko beż żadnych oporów a nie leci, leciało gdy miałem nie do końca włożony ślimak, Teraz wbiłem go młotkiem że ten lekko za duży oring się z ciął co było za dużo go i teraz nie leci :P leci ale na łączeniu skrzyni co przypuszczałem że tam cieknie no ale co zrobić w końcu 92r i beznadziejni poprzednicy...
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: linka od licznika

Post autor: pusher1 »

Znaczy u mnie na jednym ślimaku kręci się lekko a na drugim tym co teraz mam włożony nieco lżej czuć ewidentnie. A powiedź mi ciężej to wchodzi jak jest ucho ślimaka czy tak samo??? Bo jak miałem ten bez ucha to gładko wchodziło..A w serwisówce jest pokazane że tam niby jest oring i jeszcze taki ala simering nad tym kółkiem w środku. Na starym mi nie ciekło a teraz se narobiłem roboty, chcąc zrobić do porządku. A da się jakoś to rozebrać i przełożyć ale tak żeby nie popsuć..???
2.2gt 92 rok
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: linka od licznika

Post autor: adrian_seki »

Ja ci powiem tak... Ja mam GT (Zapewne takie jak i Ty) i może inną skrzynie ale czujniki są te same. Ja miałem z łapą do przykręcenia śruby M6 (kluczyk 10). Czujnik bez oringu (bez gumki co taki rowek jest specjalny) wchodzi lekko ale jest już spasowany praktycznie niewielki luz pozostaje. Do tego dałem oring i nie mogłem nigdy go tam wsadzić było ciężko. A jak nie był włożony to leciał mi olej tam co jest naturalne choć był ściśnięty śrubą.

Teraz po remoncie zdecydowałem się na wbicie młotkiem tego dziadostawa i weszło idealnie max ciasno (pytanie jak to wyjmę no ale to bede myślał później) Teraz nie patrzyłem już ale nie powinno lecieć. Czy jakieś uszczelnienie jest wewnątrz to nie wiem bo sie nie przyglądałem, a jak cieknie to cieknie do linki w sumie. Rozkręć linkę na środku długości i zerknij czy może masz aż tak wysoko olej. Według mnie linka powinna to jakoś uszczelnić.

Czujnik musi być wbity tak głęboko że tego gumowego oringa ma nie być widać (ani rowka).
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: linka od licznika

Post autor: pusher1 »

Ten poprzedni co miałem miał urwane ucho mocujące też pewnie ktoś bił w niego i dlatego pękł dlatego teraz się boje tego zabiegu stosować. Tylko że ten co miał urwane ucho nie puszczał oleju a ten ma dobre ucho jest przykręcony i leje na potęgę kropla po kropli tylko spływa na asfalt. Myślę że za 30 km które zrobiłem nie uciekł mi cały olej??..Ale może i masz racje bo jak poświecę od góry lampą to widzę czarną obwódkę przy samej skrzyni to może to ten oring . A możesz zrobić fotkę jak u ciebie to doszło do którego momentu bym sobie porównał. :wink:
2.2gt 92 rok
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: linka od licznika

Post autor: adrian_seki »

dopasuj rurkę która będzie większa od gwintu abyś nałożył na gwint w ten sam sposób co linkę, i walnij młotkiem w rurę (rura musi dojść do aluminium omijając gwint linki - większa średnica rurki od gwintu) Po uderzeniu w rurę nie mocno ale jednak z jakąś siłą musi wskoczyć (poluźnij lub całkowicie wykręć śrubę która trzyma ucho). Jak zejdę ale raczej już nie dziś to zrobię fotkę lecz nie wiem czy coś będzie widać :)
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: linka od licznika

Post autor: pusher1 »

Hmmmm ale wtedy rurka się będzie spierała na uchu i mogę ubić ucho??W taki sposób. :? :?
2.2gt 92 rok
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: linka od licznika

Post autor: adrian_seki »

Nie pamiętam dokładnie jak ja to robiłem już (nie pamiętam jak wyglądał czujnik) wydaje mi się że zrobiłem tak jak mówiłem, ale skoro mówisz ze jest inaczej to może faktycznie tak nie robiłem - połóż coś płaskiego na ten czujnik aby spoczywał na tej powierzchni od gwintu (ale nie dotykał tego od linki co w środku jest) teraz uderzając młotkiem nie uszkodzisz gwintu - chyba tak jakoś robiłem

No tak robiłem położyłem młotek jeden na tym ślimaku a drugim chyba uderzałem w ten młotek - chyba coś takiego
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: linka od licznika

Post autor: pusher1 »

Może mi ktoś wkleić zdjęcie jak powinien wyglądać prawidłowo wbity ślimak do skrzyni do jakiego momentu ma wejść.Będę wdzięczny :wink:
2.2gt 92 rok
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: linka od licznika

Post autor: adrian_seki »

No przecież dalej ci nie wejdzie bo jest ucho mocujące do śruby. Teraz masz pod kątem (powinieneś mieć skoro widać oring i skręciłeś śrubę). Musisz wbić tak żeby było na płasko i dolegało równolegle to ucho. Najlepiej wyjmij ten czujnik, zdejmij oring i wsadź czujnik tam bez oringu. Ma być tak jak teraz tylko że załóż oring tak jak był i wbij młotkiem (młotek o młotek). Jutro zrobię fotkę.
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: linka od licznika

Post autor: pusher1 »

Ok to będę czekał..Obawiam się tylko jednego że wbije to a potem się okaże że na wałku jednak ten simering puszcza o którym mówiłem, bo z jakiegoś powodu to chodzi lżej mimo wszystko :? :? :?
2.2gt 92 rok
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: linka od licznika

Post autor: OLEY »

Ludzie, co Wy tam chcecie wbijać...
Owszem, można lekko puknąć dla pewności, ale bez przesady. :D

Przecież tam muszą się tryby zazębić! Jak nie chce wejść, to trzeba wyjąć, przekręcić
zębatkę (bo być może ząb naszedł na ząb) i delikatnie wkładać.
Ma wejść do samego końca, aż kołnierz oprze się o obudowę skrzyni.

Trzeba wyczyścić dobrze obie powierzchnie, żeby nie było jakiegoś piasku, włożyć
i przykręcić śrubę.

Wyciągałem to wiele razy i nigdy nie wbijałem młotkiem.

Druga sprawa. Ile oleju wlałeś?
Tam jest miarka i jest kreska dokąd ma sięgać olej. Może wlałeś za dużo?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: linka od licznika

Post autor: adrian_seki »

Oley mówisz dobrze jak masz oryginalny oring - ja nie miałem takiego miałem większy i uwierz mi że raczej byś go pięknie nie włożył :D Młotek to etap końcowy gdy zęby się już zakleszczą (ok 3mm dobijasz tylko) więc o co chodzi tam nic nie powinno się połamać
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: linka od licznika

Post autor: pusher1 »

Wlałem 4 litry . Ale dziwne bo auto nie zapalone a olej ścieka z tego miejsca od czwartku możliwe że z obudowy?? Bo małe krople ale lecą.. Ja wsadziłem ręką tego ślimaka ale ucho mi się nie sparło a dalej nie chciało wejść. Powiem tylko tyle że wydaje mi się że to kółko nie powinno chodzić tak lekko i przez to leje że ten simering leje nad tym kółkiem, stary tak wsadziłem w ten sam sposób ten bez ucha i nie lało nic, a tam kółko chodziło wyczuwalnie ciężej.
2.2gt 92 rok
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: linka od licznika

Post autor: adrian_seki »

Ja sie nie dziwie że będzie ci leciał jak wlałeś ATF no ale podobno taki ma byc... Ja wlałem 4L 75w90 i też leci tyle że mi cieknie na połowie bo ktoś źle złożył... Jeżeli auto stoi w miejscu nie jest jeżdzone (nie ważne czy pchane czy odpalane) to olej nie ma prawa lecieć ci z tej linki szukaj rozszczelnienia gdzieś indziej. Sygnał prędkości podejrzewam jest brany z koła napędzającego dyferencjał więc on się kręci gdy auto się toczy.
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: linka od licznika

Post autor: pusher1 »

Nieno wcześniej był też Atf i na starym ślimaku choć nie miał ucha olej nie leciał. A to może spływać z obudowy to co w czasie jazdy się nagromadziło jak leciało ze ślimaka. Bo tylko tam jest mokre.
2.2gt 92 rok
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: linka od licznika

Post autor: adrian_seki »

No to pierwsze czego nie rozumie - dlaczego tego nie wytarłeś szmatką aby było suche??
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: linka od licznika

Post autor: pusher1 »

Wytarłem wszystko przed włożeniem ślimaka i po przejechaniu tych 30 km podjechałem na kostkę brukową i zajrzałem pod auto a tam w przeciągu 3 minut plama i kapało:) Mam nadzieje że cały olej mi nie uciekł . Dziś nic nie kapie już przed chwilą byłem sprawdzić.
2.2gt 92 rok
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: linka od licznika

Post autor: adrian_seki »

Wiem jestem okropny - zapomniałem o fotce. Miałem egzamin dziś poprawkowy w poznaniu więc chyba można wybaczyć jutro zrobie fotę na bank i wkleje tu

ps - niestety nie wkleję bo nic nie widać - ciemno pod maską
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: linka od licznika

Post autor: pusher1 »

Witam Adrian nic się nie stało . Dziś wszystko zrobiłem. Ślimak wyszedł mi ręką też kiepsko się trzymał śruba się zluzowała nawet z deka :lol: :lol: .. Noi założyłem mój stary który jest dobry , bo ten który kupiłem z dobrym uchem to nie za dobry kółko się kręciło bez oporów a w tej szczelinie było widać że uszczelnienia nie ma więc nie ryzykowałem. :wink: :wink: Poszedł silikon i wzmocniłem uchwytem potem wziołem sobie kawałek drewnianego klocka położyłem na płask i ładnie popukałem 3 razy młotkiem delikatnie i doszło pięknie. Oleju prawie wogóle nie ubyło , chociaż trochę próbowałem dolać . Po wlaniu pierwszej 200 niby weszło w skrzynie ale jak wlałem 400 to się przelało dziurą od ślimaka i wszystko było w kanale czyli chyba skrzynia pełna , bo jak palec wkładam to zaraz w dziurze jest olej. Tyle mi pokazuje na ślimaku to chyba jest max?? :lol: :lol: :lol:
ślimak olej.GIF
ślimak olej.GIF (8.16 KiB) Przejrzano 11244 razy
.
też wielkie dzięki za pomoc i za rady, dobre rady.Pozdrawiam :wink: :wink:
2.2gt 92 rok
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”