Wymiana oleju w skrzyni

Gość

Wymiana oleju w skrzyni

Post autor: Gość »

Niby banalne - odkręcić śrubkę, wylać olej, zakręcić, zalać nowy poprzez linkę - tyle teorii.
A w praktyce w miejscu gdzie w serwisówce jest śruba do spuszczania oleju ja mam metalową rurkę która idzie do chłodnicy oleju.
Jak skutecznie wymienić olej w całym obiegu (skrzynia, chłodnica).
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Resztki na pewno zostaną, to samo jest w przypadku układu chłodzenia zwykłymi metodami nie opróżnisz idealnie całego układu.
Możesz ewentualnie zdemontować chłodniczke do skrzyni. Jak byś nie miał akumulatora to jest tam świetny dostęp.
Gość

Post autor: Gość »

Z demontażem to wole być ostrożny.
Auto ma swoje lata jak działa to lepiej zbyt wiele nie ruszać :)
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

wacek pisze:Z demontażem to wole być ostrożny.
Auto ma swoje lata jak działa to lepiej zbyt wiele nie ruszać :)
Ja ruszam wszystko co mi w łapy wleci wymieniam konserwuje itd i itp. Robię teraz konserwę przodka probkowi i wsio rozebrałem a każdy element odnowiony ;) Pzdrawiam i nie buj się rozbierać bo co może się stać ?? Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

a czy mógłby mi ktoś udostępnić manuala dotyczącego wymiany oliwy ?? byłbym dźwięczny :)
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
betar
Posty: 42
Rejestracja: 2005-05-16 23:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: betar »

Ja radziłem sobie tak:odłączyłem przewód idący do chłodniczki od metalowego kolanka(tego w miejscu normalnej śruby spustowej)i poczekałem,aż spłynie olej.Potem przyniosłem z garażu prostownik do ładowania akumulatora i podłączyłem "na krótko"(przy odłączonym akumulatorze)pompę oleju chłodniczki.Wybulgotało mi resztę oleum i już. :D
Pozdrawiam
Probe 2.2 GT,1991.
Mazda 626 kombi,1999,1.8 ccm.
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: Bendek »

[r]Przeniosłem stąd: :arrow: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=9038
Robert



masz przebicia na kablach zdaje się....
a mam pytanko do Ciebie...czy ty aby na pewno masz atf-a w tej swojej skrzyni?
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: adrian_seki »

Nie mam przebicia na przewodach (są nowe dałem 100zł z dwa miesiące temu - firmy nie pamiętam) ale iskra nie skakała nigdzie tylko było słychać jak skakała w kopółce (czyściłem ją ostatnio wyglądało nawet dobrze wszystko).

Nie wiem co mam w skrzyni bo przecież to auto ma już 18 lat a właścicieli trochę mniej pewnie ale też sporo. Nie wiem co było a miałem mało bo mi wyciekło przez linkę. Więc dużo nie ryzykowałem bo miałem do wyboru ATF (mobil coś tam 320 podobno odpowiednik dextron 3) lub olej syntetyczny 75w90. Wiedziałem tylko że to co wycieka jest czerwone więc wlałem ATF. Wszedł cały litr i dopiero zakryło zębatkę (czyli nawet nie minimum mam) - biegi wchodzą gorzej mi się wydaję a pompy jeszcze nie patrzyłem.
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: Bendek »

adrian_seki pisze:Nie mam przebicia na przewodach...tylko było słychać jak skakała w kopułce...
a masz uszczelkę w miejscu gdzie dokręca się kopułkę?
adrian_seki pisze:...o mam w skrzyni bo przecież to auto ma już 18 lat a właścicieli trochę mniej pewnie ale też sporo. Nie wiem co było a miałem mało bo mi wyciekło przez linkę. Więc dużo nie ryzykowałem bo miałem do wyboru ATF (mobil coś tam 320 podobno odpowiednik dextron 3) lub olej syntetyczny 75w90. Wiedziałem tylko że to co wycieka jest czerwone więc wlałem ATF. Wszedł cały litr i dopiero zakryło zębatkę (czyli nawet nie minimum mam) - biegi wchodzą gorzej mi się wydaje a pompy jeszcze nie patrzyłem.
stary na 18 lat to pasowałoby zmienić olej w skrzyni... :wink:

pompa nie ma nic do rzeczy no chyba że olej w skrzyni się już zagrzeje...biegi powinny wchodzić gładko tylko dolej oleju na stan...
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: adrian_seki »

No właśnie biegi mi nie wchodzą gładko jak w audi A4 ojca ale w sumie 92 a 97 rok jest co innego chyba.

Wrzucam dwójkę (ciężko trochę ale nie zgrzyta nic) a trójka wskakuje po takim specyficznym zahaczeniu o coś. Reszta biegów ok czyli 4 i 5. Wszystko się dzieje bez zgrzytu jak na przykład auto sie delikatnie toczy 1-2 km/h i dasz wsteczny wtedy ostro coś hałasuje więc nic takiego nie występuje przy zmianie biegów 1->5

Na jedynce nie trzymam go do końca bo turbina nawet nie zdąży sprężyć powietrza (tak do 3-4 tyś) na dwójce już trzymam dłużej 4-5 tyś. Tylko w tych okolicznościach są te objawy skrzyni. Na niższych obrotach biegi wchodzą podobnie ale łagodniej że tak powiem. Mam dolać znowu ATF 320 mobila czy może teraz dolać oleju 75w90 (facet powiedział że nie powinno się mieszać ale zapytać mogę chyba)

Auto ma 196 tyś km (zakładając że nie był cofany) skrzynia oryginalna bo też ma numer nadwozia chyba wybity (pewny na 80% jestem bo tylko początek pamiętam się zgadzał) ale niestety była rozbierana chyba (czerwony sylikon w koło łączenia skrzyni i tył jest klejony co jest mocowanie do ramy). Ale jak go kupiłem to wchodziły dobrze o dziwo.



Ma ktoś jakieś doświadczenia z mieszaniem Dextron 3 z olejem syntetycznym lub półsyntetycznym 75w90 (ten zalecany do skrzyni co wcześniej pisałem).

Tak jak pisałem dolałem 1L dextron 3 do skrzyni i coś trzeci bieg mi haczy jak wrzucam go po przeciągnięciu 2 biegu. Tak sobie myślę że może jak doleję oleju do tej skrzyni to synchronizator by miał łatwiej albo coś? W skrzyni jeszcze z pół litra powinno wejść (stan jest pod minimum ale cała zębatka plastikowa jest zalana). Tylko czy dextron 3 nie będzie miał problemów jakiś z olejem co wleję :D Pompa skrzyni załącza się po odpaleniu auta dwa razy i później już jej nie słychać podczas jazdy
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: wojtas89 »

Dextron 3 jest do automatów :shock: Jak dolałeś tego do skrzyni to gratuluje. Skrzynia w probe powinna być zalana 75w90 tylko i wyłącznie takim olejem! Możliwe że to przez ten olej twoja skrzynia chodzi tak jak chodzi. :shock:
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: Robert »

Wojtas - jak piszesz tak stanowczo, bez cienia wątpliwości, to podaj źródło. :idea:

Serwisówka zaleca do Probków właśnie Motorcraft Mercon (obecnie Mercon V), któremu odpowiada Dexron III (Motorcraft jest firmą-córką Forda).
Tyle tylko, że wszelkie licencje na produkcję Dexron III wygasły w 2006 roku i obecnie nie ma żadnej kontroli, czy produkty tak oznaczone spełniają tę normę.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: wojtas89 »

Źródło to program FOTA Into-tech,
Obrazek
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: adrian_seki »

To mogę dolać oleju 75w90 teraz do skrzyni do dextrona 3 czy nie. dextron 3 wszedł cały 1L i mam jeszcze miejsce.

Wlałem dextron 3 bo tak wyczytałem z innych tematów a jak założyłem nowy z pytaniem to mnie wyśmiali i wysłali do regulaminu więc wiesz...

Ford Probe 2,2 T 1992r skrzynia manualna 5 biegów + wsteczny z chłodnicą i pompą która załącza się tylko po odpaleniu na kilka sekund (tez brak jakiegokolwiek odzewu od miesiąca czy tak ma być czy nie)
Ostatnio zmieniony 2009-08-04 14:52 przez adrian_seki, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: wojtas89 »

Ja bym nie ryzykował. Ale to moje zdanie :wink:
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: Robert »

wojtas89 pisze:Źródło to program FOTA Into-tech,
Obrazek
Ale czego dotyczą te dane? Bo to "4x4" słabo pasuje do Probe - Bogdan miał plany, ale nie sądzę, by zostały uwzględnione w oficjalnych katalogach. ;)

Obrazek
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: adrian_seki »

Dobra poczekam jeszcze trochę aż każdy zobaczy temat i może coś napisze.

Mam w skrzyni wolne miejsce na ok 0,5-1 L i nie wiem co wlać. Zanim wlałem tam 1L ATF 320 (dextron 3) biegi wchodziły dużo lepiej niż po wlaniu - chodziły ciężko ale nie grzechotały chociaż (zwłaszcza trzeci bieg). Teraz chce wlać do pełna Oleju 75w90 ale nie wiem jak się on czuje w towarzystwie tego ATF 320. Bo wleję a mi się zrobi budyń nie olej to też lipa trochę. A zawsze by było coś więcej oleju w oleju :D Może wlać gęstszy on się wymiesza w skrzyni z dextron 3 i resztą co tam w niej jest i by było cacy.

Czekam na jakieś konkretne informacje a nie tylko jakieś tabelki. Oczekuję w miarę szybkiej odp co się stanie po zmieszaniu dextron 3 z olejem 75w90 półsyntetyk lub syntetyk.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: Robert »

adrian_seki pisze:...co się stanie po zmieszaniu...
Producent (Ford) zaleca ATF - Ty chcesz lać co innego.

Producenci olejów przekładniowych pozwalają na mieszanie ich z innymi, ale z wyjątkiem ATF.

Jednak zawsze musi być ktoś pierwszy - po prostu sprawdź i opisz wynik eksperymentu. :mrgreen:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: adrian_seki »

Szczerze mówiąc nie stać mnie na taki eksperyment :D (wlałem ATF za 25zł teraz wlej olej za 30, niech się zważy i wlej 4* 25zł ATF) wolałbym poznać już odpowiedz niż tak ryzykować choć kusi mnie dolanie 75w90 tylko że tam jest dextron właśnie a podobno płynów "hamulcowych i wspomagania" się nie miesza.

Wezmę jutro poszukam butelkę od tego ATF i skapnie resztka z butelki to wymieszam w minimalnych ilościach z jakimś olejem np 10w40 i zobacze jak nic się nie wytrąci (piana, kożuch) lub nie zrobi się lekki budyń to doleję tam (do mej skrzyni) olej 75w90. moje pytanie tylko syntetyk półsyntetyk, może minerał? Katalogi zalecają właśnie olej 75w90 a nie ATF w sklepach więc ja brałem ATF na własne ryzyko bo tak tutaj pisaliście.

I jak z tą pompą w końcu. ona ma chodzić po odpaleniu chwilę czy nie powinna i kiedy ma się załączyć. Jazda np na 5 biegu prędkością 110 km/h przez jakieś 20minut nieustannej jazdy powinna załączyć pompę?

(po pewnym czasie - chyba na drugi dzień)

Więc tak jak myślałem uzyskałem pełno odpowiedzi i podpowiedzi. Więc mój test z mieszalni wyszedł chyba nawet dobrze. Do skrzyni wlałem ok 0,8 L oleju 85w90 (kiedyś kupowałem do motoru suzuki GS 550), jeszcze nie miałem okazji sprawdzić bo zaledwie 2 razy wrzuciłem 3 bieg przy 4 tyś na 2 biegu. Ale nie zgrzytnęło tylko wszedł elegancko czyli pomogło.Linki do zdjęć przed w trakcie i po zmieszaniu ATF z 85w90

http://obrazki.elektroda.net/51_1249589543.jpg - Od razu po dolaniu
http://obrazki.elektroda.net/52_1249589765.jpg - Zaraz po wymieszaniu
http://obrazki.elektroda.net/1_1249589848.jpg - Po ok 15 minutach nic się nie rozdzieliło
http://obrazki.elektroda.net/85_1249590023.jpg - To wyssałem ze skrzyni przed dolaniem leju - ewidentnie czerwone
http://obrazki.elektroda.net/43_1249590132.jpg - A to wlałem i skrzynia chodzi chyba lepiej - przynajmniej trzeci bieg wchodzi normalnie

Ale skrzynia była tylko efektem ubocznym tego co robiłem dziś :

http://obrazki.elektroda.net/99_1249590283.jpg - wymiana tego amortyzatora zajęła mi lekko ok 5h bo śróby się zapiekły a na nakrętce przy kielichu złamałem dwa klucze oczkowe i jeden rurkowy mi pękł. W końcu szlifierka dała radę :D

-- dodano 2009-08-06 22:31 --

Podsumowując olej do skrzyni FORD PROBE 2,2 Turbo skrzynia manualna 1992r lejemy tylko i wyłącznie olej 75w90 nie mam pojęcia minerał czy syntetyk ale na pewno nie dextron 3 bo mi biegi wchodziły ... że tak powiem. Ja mam w skrzyni jedno i drugie ale gdybym wiedział to na bank zamiast dextrona bym wlał olej :D Ale cóż trudno
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: Robert »

http://www.pchlapije.piwko.pl pisze:Dlaczego beznoga pchła nie skacze?
Radzieccy uczeni umieścili pod mikroskopem pchłę, wyrwali jej jedną nóżkę i rozkazują: skacz! Pchła skacze. Wyrwali drugą nóżkę: skacz! Pchła skacze. Wyrwali trzecią, czwartą itd. - pchła skacze. Wyrwali wszystkie. Wołają: skacz! Pchła nie skacze. Uczeni wyciągają wniosek: kiedy pchle wyrwie się wszystkie nogi - pchła traci słuch czyli pchła narząd słuchu ma w nogach!
Ta sama szkoła - z faktu, że skrzynia bez płynu źle zmienia biegi, a po uzupełnieniu poziomu przez dolanie czegokolwiek jest lepiej, wyciągasz wniosek, że powinieneś całą zalać tym czymkolwiek, obojętne co to jest.
адрян_сзки pisze:gdybym wiedział to na bank zamiast dextrona bym wlał olej
Powtórz eksperyment jeszcze z kilkoma innymi płynami: olejem kujawskim, naftą, piwem, benzyną do zapalniczek, mlekiem, denaturatem, moczem, wodą święconą, kilkoma popularnymi napojami gazowanymi, ... - jak się nie rozwarstwi, to lej smiało. :P
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: adrian_seki »

Wiec nie wiem jak się cytuje czyjeś wypowiedzi ale olejmy to w tej chwili.

Powiedzmy sobie szczerze że w skrzyni nie miałem oleju na początku gdy go kupiłem (ok pół roku temu) biegi wchodziły chyba normalnie (nie pamiętam bo dawno i te wrażenia z nowego auta). Więc dolałem dextron 3 bo tak radziliście (wątpiłem w ten pomysł - automatyczna skrzynia oki ale manual). No i zaczął się problem bo dwójka wchodziła ciężej a trzeci bieg się haczył o coś (nie wiem jak to nazwać inaczej). Dolałem jeszcze tyle oleju co miałem 85w90 (gęstszy lepszy bo w sumie dextron to lichy moim zdaniem i taki miałem pod ręką). Chodziło o podwyższenie oleju w oleju więc mieszanie tego co tam było z mlekiem czy piwem mija się z celem.

Nom jeszcze coś wyjaśnić skoro się czepiasz? Podkreślam głośno i wyraźnie do probe 2,2 T tylko olej 75w90 jak zalecają wszystkie (większość) katalogów
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: Robert »

adrian_seki pisze:Podkreślam głośno i wyraźnie do probe 2,2 T tylko olej 75w90 jak zalecają wszystkie (większość) katalogów
Skoro "wszystkie (większość)", to zacytuj "głośno i wyraźnie" choć kilka tych katalogów - np. skan - że chodzi o Probe 2.2GT. Widocznie producent (Ford) się nie zna. Albo - jeśli nie znajdzisz - to przynajmniej znajdź jakiś przykład skrzyni z chłodniczką, do której zalecają wspomniany olej - bo tą chłodnicą różnimy się właśnie od "wszyskich (większości)" innych skrzyń manualnych.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: adrian_seki »

Bez przesady u większości pompa skrzyni nie chodzi a u mnie załącza się tylko po odpaleniu na chwilę. Jak przez to ma mi zgrzytać któryś bieg to ja leje na to i wlać coś aby nie zgrzytało. Miałem czyścić chłodniczkę i filtr ale dałem sobie spokój skoro chodzi tylko moment to bezużyteczne to jest. Napisałem to nikt nie odpisał czy ma chodzić moment ani jak sprawdzić czy działa tym bardziej to olewam.

Teraz wymieniam olej w silniku znaczy się jutro i h...

Byłem w hurtowni z olejami - bierze katalog i patrzy Ford Probe wersja USA GT 2,2 T ------ olej 75w90. Dzwonię telefonicznie w inne miejsce - Podaję dane auta - słyszę proszę zadzwonić za chwilę - dzwonie - serwis zaleca 75w90 oraz katalogi Castrol. To poproszę tego mobila AFT 320 - prosze bardzo ale to na pana odpowiedzialność bo ja bym tego nie lał - 25zł poproszę - Tyle ...... katalogów
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: Robert »

Ciężko się dyskutuje z anonimowymi bezmarkowymi (nieznanego wydawcy) katalogami. Szczególnie przez głuchy telefon.
http://www.popularmechanics.com/blogs/automotive_clinic/4216371.html pisze:Transmission Fluid Blues
Q: I have a somewhat stupid question, but one that none of my friends could answer: After changing the left drive axle on my 1989 five-speed Ford Probe, I pulled the old axle off, and a lot of transmission oil dropped onto the floor. My buddy ran to the store and brought back two liters of Dextron III type A Automatic Transmission Fluid because, at the time, I thought the manual-transmission just needed the proper gearbox oil—not ATF. But the fluid that came out was red and not that heavy—just like ATF. So...I put in the ATF.

Now my Probe is running OK and shifts smooth, but should I change the fluid and put in something more specific for the gearbox?

A: Ford requires ATF for the manual gearbox in the Probe, and that's not uncommon. The lower-viscosity ATF is better for fuel economy, and is just as good, at least as long as the tranny is designed for it from the start.

However, this being a Ford product, they've specified a Mercon-type fluid, not Dexron, which is GM-spec. The transmission capacity is 3.6 quarts, so you've got about half of the correct fluid on board. The major difference between Dexron and Mercon is the friction characteristics, not the viscosity. One of them—and I forget which—is grabbier. But there aren't any organic-lined clutch packs in your manual gearbox like there are in an automatic box. I' probably wouldn't go through the trouble of changing it.
Aż sprawdziłem jeszcze w papierowej wersji Chiltona:
Obrazek Obrazek
CHILTON, rozdz.1 str.35 pisze:Manual Transaxle
FLUID RECOMMENDATION
Motorcraft MERCON® (DEXRON II®) automatic transmission fluid is required.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Wymiana oleju w skrzyni

Post autor: pusher1 »

Mam pytanie odnośnie oleju w skrzyni byłem w piątek w sklepie i sprzedawca polecił mi olej dextron 2 mobila ale też dextron 3 który wg niego niby bardziej się nadaje niż dextron 2 .. Wiem że 3 to pełen syntetyk ale 2 to pół i niewiem na który się zdecydować :) Doradżcie coś jak możecie:) Probek jest w manualu i posiada chłodniczkę pompe i filterek:) pozdro
2.2gt 92 rok
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”