Wymiana oleju w skrzyni

luki2006
Posty: 247
Rejestracja: 2010-12-03 19:21
Samochód: FORD PROBE 2.2GT 92
Lokalizacja: Szczecin

Re: Wymiana oleju w skrzyni

Post autor: luki2006 »

pewnie, ze mozna lac, bedzie miala sie rozsypac to sie rozsypie, to tak jak ze starymi dieslami, ja kiedys lałem opal, z lidla jakis najtanszy olej, i nawet koles mi dostarczal olej z transformatorow jak pracowal w elektrowni, i co prawda latal dopiki go starosc i dachowanie nie zabilo :slon: :slon:
najszybszy smakosz piwa, zwycięzca Biegu o kufel-Niechorze 2011
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Wymiana oleju w skrzyni

Post autor: pusher1 »

Do jedynki GT z chłodniczką olej ATF Dextron II , zresztą piszę w książce której nawet fragmenty wkleił swojego czasu Robert :wink: Więc jak pisało tak zrobiłem a każdy robi wg własnego uznania :wink: :wink:. A mazdy gd nie można porównać pod względem skrzyni bo ona nie miała pompki, chłodniczki i filtra w manualu :wink: :wink: Wiadomo że reszta podzespołów tak ale tu były pewne różnice :wink: :wink: Dokładnie tak na mrozie jeśli jest zalana Atf chodzi bardzo płynnie :lol: :lol:
2.2gt 92 rok
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Re: Wymiana oleju w skrzyni

Post autor: Bendek »

pusher1 pisze:...A mazdy gd nie można porównać pod względem skrzyni bo ona nie miała pompki, chłodniczki i filtra w manualu...
Probe gt usa też nie miało i co z tego?
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
luki2006
Posty: 247
Rejestracja: 2010-12-03 19:21
Samochód: FORD PROBE 2.2GT 92
Lokalizacja: Szczecin

Re: Wymiana oleju w skrzyni

Post autor: luki2006 »

Kazdy ma inne poglady i kazdy leje co uwaza, ja zalalem kujawski i chodzi :wink: :slon:
najszybszy smakosz piwa, zwycięzca Biegu o kufel-Niechorze 2011
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Wymiana oleju w skrzyni

Post autor: pusher1 »

Ja widziałem USA i miało i to nie jedno :wink:
2.2gt 92 rok
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Re: Wymiana oleju w skrzyni

Post autor: Bendek »

To nie było Usa... ;)
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
sylwia_adam
Posty: 66
Rejestracja: 2011-09-21 21:35
Samochód: I-2.2GT-1991
Lokalizacja: HRUBIESZÓW

Re: Wymiana oleju w skrzyni

Post autor: sylwia_adam »

witam
http://www.fuchs-oil.pl/akademia-fuchsa ... -olej.html
a tu link do tabeli z olejami 99% trafności w dobieraniu oleju.
To chyba rozwiąże problem jaki olej do skrzyni (też mowa o ATF)
PROB 2.2 GT 91r Szary
PROB 2.2 GT 92r Czarny
PROB 2.2 GT 91r czerwony
PROB 2.2 GT 91r Czarny
Mattijjah
Posty: 105
Rejestracja: 2010-11-28 14:41
Samochód: probeI 2.2 LX 89.r

Re: Wymiana oleju w skrzyni

Post autor: Mattijjah »

nie mogę wyciągnąć ślimaka od czujnika prędkościomierza jest jeszcze jakiś otwór którym mogę dolać oleju do skrzyni?
Awatar użytkownika
alwaro
Klubowicz
Posty: 214
Rejestracja: 2011-01-24 19:51
Samochód: GOLF 4 1,6SR 99R
Galeria: viewtopic.php?t=19769
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Wymiana oleju w skrzyni

Post autor: alwaro »

odpowietrznik
Ferrari jeżdzą Ci którzy chcą być kimś,fordem probe zas ci którzy już kimś są
Mattijjah
Posty: 105
Rejestracja: 2010-11-28 14:41
Samochód: probeI 2.2 LX 89.r

Re: Wymiana oleju w skrzyni

Post autor: Mattijjah »

a gdzie on jest?
Awatar użytkownika
Mroczek
Posty: 56
Rejestracja: 2012-01-04 09:09
Samochód: brak
Lokalizacja: Mazowsze

Re: Wymiana oleju w skrzyni

Post autor: Mroczek »

No to tabelę olejów już mamy. Po wymianie oleju następny etap to już naprawa.W większości samochodach nie zakłada producent wymiany wcale, przy normalnym trybie użytkowania. Wniosek, wraz z olejem kończy się skrzynia.Tam gdzie zalecają wymianę to w tych autach wymiana oleju oczywiście konieczna.
...szybko nie zawsze znaczy niebezpiecznie...
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Wymiana oleju w skrzyni

Post autor: OLEY »

Mattijjah pisze:nie mogę wyciągnąć ślimaka od czujnika prędkościomierza jest jeszcze jakiś otwór którym mogę dolać oleju do skrzyni?
Jak to nie możesz...

Próbowałeś tak?:

:arrow: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 80#p159580
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Mattijjah
Posty: 105
Rejestracja: 2010-11-28 14:41
Samochód: probeI 2.2 LX 89.r

Re: Wymiana oleju w skrzyni

Post autor: Mattijjah »

kostke ściągłem odkręciłem "podkówke" co trzyma się na śrubce 6 i kurcze nie mogę do wyciągnąć podwadzałem tam śrubokrętem pukałem młotkiem i nic nawet nie drgnie a przez ten odwór co jest osadzona ta szpilka z magnesikiem nie mogę wlać bo jest za małą średnica
Awatar użytkownika
Pawel_-5
Posty: 373
Rejestracja: 2010-06-09 21:29
Samochód: Probe 2.5 V6 96r
Galeria: viewtopic.php?t=18025
Lokalizacja: Gdynia

Poziom oleju w skrzyni biegów

Post autor: Pawel_-5 »

Pytanie do posiadaczy jedynek w automacie. Jak to w końcu ma być na tym bagnecie oleju automatycznej skrzyni biegów
Dziś sprawdziłem olej po niedalekiej przejażdżce, daje na P sprawdzam i mam równo z wcięciem tym środkowym(65 st) . To oznacza że jest za dużo czy może mało czy prawidłowo? Silnik był rozgrzany do temp takiej jak na zdjęciu. Co myślicie?
Załączniki
licznik.jpg
2.2 GL 1989r. w automacie - BYŁ :(
2.5 GT v6 1996r. - JEST :)
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: Wymiana oleju w skrzyni

Post autor: LukaszV8 »

Powtórzę się dla nowych użytkowników na tym forum szukających informacji. Olej na pewno do manuala GT i bodajże reszty to ATF spełniającą normę Ford Mercon. To co tam wcześniej w postach bredzili, że jakieś hipole i inne 75w90 zalali i zapierdala to nie słuchajcie/stosujcie. Do 1 gena MANUAL (automat to oczywiste, że atf...)są oleje klasy Dexron 2, ale pewnie nie każdy z nich ma normę Ford Mercon, też każdy niech wybiera sobie jak uważa. Ja wybrałem/wymieniłem i jeżdżę na Fuchs Titan ATF 3000 i nie mam zastrzeżeń (spełnia normę Ford Mercon).
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Wymiana oleju w skrzyni

Post autor: adrian_seki »

Ja również potwierdzam że ATF.

Wg mnie to nie ma znaczenia co jest wlane do skrzyni jednak z racji reakcji chemicznych pomiędzy danymi płynami należy wlać ten co był - cyli ten co wlał producent. JA jestem osobą która wlała olej 75w90 i również skrzynia pracowała poprawnie. Po rozebraniu skrzyni wszystkie części były w takim jakimś szlamie... Prawdopodobnie jakaś reakcja chemiczna ATF olejem.... Ja obecnie skrzynię wyczyściłem i zalałem ATF Dextron 3 i nie mam absolutnie żadnego zastrzeżenia - wysokie i niskie obroty wszystko wchodzi i działa jak należy...
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: Wymiana oleju w skrzyni

Post autor: LukaszV8 »

adrian_seki pisze:
Wg mnie to nie ma znaczenia co jest wlane do skrzyni ...
Do zupy, do kawy też Ci jest bez znaczenia co Ci wlewają????????? :twisted:

Ma być ATF i koniec. Żadne inne przekładniowe bo się skrzynia rozsypie. Jest chłodnica oleju i musi być na tyle rzadki żeby krążył po układzie dlatego ATF. ,,Hipole" są za gęste pozatym w serwisówce Haynesa pisze wyraźnie ,,Manual transaxle lubricant: Motorcraft MERCON'' czyli atf/dexron 2 zgodny z tą normą Forda (US). Z tego co czytam ludziska tutaj wlewają już dexrona 3 do przeznaczonego do nowszych układów i też im działa skrzynia, w sumie zawsze to lepiej niż 75w90... Z resztą naprawiałeś już skrzynię to już wiesz co przyczyniło się do jej zepsucia.

Pozdrawiam
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Wymiana oleju w skrzyni

Post autor: adrian_seki »

Skrzynia uszkodziła się mechanicznie... Czy by tam był ATF czy HIPOL...

Pierwsza moja oryginlna skrzynia wyłamały się zęby na satelitach dyferencjału - zresztą takiego już kupiłem. Skrzynię wymieniłem właśnie z powodu szarpania na inną...
Ta inna czyli druga również uszkodziła się mechanicznie a dokładniej przetarł się klin i wałek go ściął. Wałek się wysunął i przetaczał obudowę skrzyni aż w końcu wytarł dziury w obudowie i wyleciał ATF.

Jeździłem osobiście na ATF jak również 75W90 - latem nie ma różnicy w pracy skrzyni oraz pompy chłodnicy - pompa rzyga olejem 75W90 tak samo jak ATF. Ja testowałem zamianę na olej latem, jest duża szansa, że zimą skrzynia by ciężko chodziła i by zgrzytały zęby tak długo, aż się nie rozgrzeje skrzynia (mamy tak w firmie z VW). Ja leję do skrzyni ATF dextron 3. Może i by miał zły wpływ olej na jakieś tam częsci z czasem ale nie mnie to oceniać.

Sporo aut ma skrzynie zalane ATF... myślę że chodzi o pracę zimą w tych japońcach... ale to tak gdybam tylko.

Nie wskazane jest mieszanie oleju z ATF, ale jak rozbierzesz skrzynie i wszystko wymyjesz ząbek bo ząbku to na nowo nie ma znaczenia czym zalejesz ale to by trzeba sprawdzić jak skrzynia zachowa się zimą... Faktem jest że producent mówi - ATF Dextron 2
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: Wymiana oleju w skrzyni

Post autor: Eli »

Czemu gadacie o dwójce w dziale: Strona główna forum ‹ Dział techniczny ‹ Układ napędowy (sprzęgło, skrzynia, półosie ... ) ‹ 2.2 R4 Turbo i podajecie tu wartości dla dwójki, które są inne niż dla jedynki, a dodatkowo zalecacie koledze nalanie oleju o parametrach zupełnie innych niż zalecane przez producenta? #-o
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Wymiana oleju w skrzyni

Post autor: Maxxum »

Zgadza się. Powyżej postu Eliego były dywagacje na temat oleju w skrzyni w II generacji. Przeniosłem je w odpowiednie miejsce.

Uprasza się podrużnych... twu - użytkowników o pisanie w odpowiednich działach, generacjach, tematach ;)
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Loganos69
Klubowicz
Posty: 243
Rejestracja: 2017-07-18 15:54
Samochód: Ford Probe '89, 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=24241
Lokalizacja: Tarnów

Re: Wymiana oleju w skrzyni

Post autor: Loganos69 »

Jestem aktualnie na kupnie oleju do drugiej skrzyni i tak czytam wymianę zdań co do doboru. Na pewno ATF, ale który Dextron 2 czy może też być 3.
Szukam po sklepach oleju sugerując się wcześniejszymi wpisami i teraz tak:

Dla mnie jeżeli chodzi o olej to tylko od Valvoline, ale z opisu “właściwości” wynika, że jest do wszystkiego, a jak jest coś do wszystkiego to jest do niczego. Czy w tym przypadku to się sprawdza?

VALVOLINE ATF
następca Valvoline MaxLife ATF
(dodatkowe nowe aprobaty oraz klasy jakości)
kolor: czerwony
olej syntetyczny

Zalecany do stosowania:

GM Dexron® IID, IIE, III, IIIH, VI, 9986195, Autotrak II
Ford Mercon®, Mercon®V, SP, LV, FNR 5, XT-9-AMMF5

Wynika z tego, że ma obie właściwości Dextrona i najbardziej poszukiwania właściwość Ford Mercon.

Choć czytając dalej:
“Uwaga oleju nie należy stosować:
Ford M2C-33 F/G…”
Co To oznacza? Szukałem, ale nie udało mi się znaleźć.

Czy raczej celować w olej najbardziej zalecany do naszych Jedynek -Dextron (tylko) 2.

Dla przykładu Fuchs Titan ATF 3000, o którym napisał LukaszV8.

Rekomendacje FUCHS
· DEXRON II (D)
· FORD MERCON
· FORD M2C185-A / M2C138-CJ / M2C166-H / M2C9010-A

albo

VALVOLINE ATF TYPE D DEXRON IID

klasy jakości/aprobaty:

GM Dexron IID
Ford Mercon


I tyle, tzn. są inne ale pomijam jakości dla bmw, man itd, żeby nie robić bałaganu - skupmy się na Probe.

Jeszcze jedno z opisu wynika, że olej może być stosowany w niektórych przekładniach manualnych - co ma tu dość duże znaczenie, czego nie było w opisach do dwóch pierwszych.

A więc ta literka “D” oznacza możliwość pracy dla manualnych skrzyń?
Jak w przypadku w/w Fuscha można kupić z lub bez oznaczenia D. Tak samo jak i Valvoline ATF lub Type D.

Na sam koniec dodam, że w moim Probe nie ma chłodnicy oleju i jak to się ma do jego doboru?
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Wymiana oleju w skrzyni

Post autor: Benet »

Teoretycznie powinieneś wlać ATF co spełnia Dexron 2 bo to jest norma z czasów produkcji jedynki. Dexron 3 wprowadzono w 93 roku. Osobiście kupiłbym Valvoline ATF 2x tyle co potrzeba i zalał go, przejechał się z 20 kilometrów i powtórzył manewr. Nie wiesz co było w tej skrzyni nalane a tak to w miarę wypłuczesz ten stary olej. Nad tymi normami to nie ma co się rozwodzić zbytnio, tym bardziej przy manualnej skrzyni. W automacie to jeszcze ma jakieś tam znaczenie bo niektóre ATF mają inną lepkość od innych ale te różnice są naprawdę małe. Te literki D i E przy dexronie 2 to są rozwinięcia normy (z resztą nie do końca udane bo olej stał się higroskopijny) nie mają one nic wspólnego z zastosowaniem w manualnej skrzyni.
Ewentualnie jak te normy ci spać nie dają to bierz to http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... -D-1L.html
ale i tak bym profilaktycznie kupił podwójną dawkę i przepłukał :P
Ostatnio zmieniony 2017-08-09 22:56 przez Benet, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
Loganos69
Klubowicz
Posty: 243
Rejestracja: 2017-07-18 15:54
Samochód: Ford Probe '89, 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=24241
Lokalizacja: Tarnów

Re: Wymiana oleju w skrzyni

Post autor: Loganos69 »

Co było w środku nie wiem, ale na pewno była rozbierana, sprawdzana, wymienione były wszystkie uszczelniacze i dokładnie wymyta. Teraz stoi sucha zaslepiona /zabezpieczona przed " światem zewnętrznym" do czasu montażu ;-)

Jeżeli jest tak jak mówisz, że te normy są z tamtego okresu to się nie ma co zastanawiać. Biorę Type D.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: Wymiana oleju w skrzyni

Post autor: LukaszV8 »

Ja już natluklem z 20000 km na tym titanie od wymiany i skrzynia pracuje wzorowo. Biegi wchodzą gladziutko i nic nie zgrzyta. Silnikowy też leje Fuchsa. Jeżdżę u Niemca na silosach i ma flotę 200 ciągników i wszystko na Fuchs pracuje i jeździ. Ale wiadomo każdy leje taki olej jak uważa. Ja mogę z czystym sumieniem polecić titany do naszych jedynek. Jak spełnia normę ford mercon to śmiało kupuj i wymieniaj...chłodniczke można zawsze dokupic, nie wiem jak z montażem tego...na pewno jest na forum...pzdr
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Wymiana oleju w skrzyni

Post autor: Benet »

No ja mam Fuchsa w dyfrze zalany w bmw. Wiadomo przekładniowy a nie atf :P Nic się złego nie dzieje. Olej jak olej byle by był firmowy i dobrze dobrany.
Probe 96' 2.0 EURO
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”