Prędkość a obroty silnika

Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Prędkość a obroty silnika

Post autor: waluś »

Witka
Czy możecie mi powiedzieć jakie prędkości macie na zegarze przy obrotach 3 tys RPM ??
Bo od dłuższego czasu zastanawiam się nad swoim autkiem i tym problemem. Ja mam na 5 biegu przy 3000 RPM około 107 km/h, wiem że inni w takich bolidach jak mój, również GT przy 3000 mają około 120 km/h, a więc różnica znaczna. Dotyczy to też silnika bez turbiny
ale...
podobny układ prędkości w stosunku do obrotów jak u mnie ma koleś, który ma silnik FE3 i zastanawiam się czy przypadkiem nie mam skrzyni właśnie od tego modelu, stąd moje pytanko.
Czy te skrzynie można zamieniać ?? one są podobne ?? różnią się czymś, można to jakoś zbadać ??
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 14
Rejestracja: 2006-01-13 21:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Okolice Kraka

Re: Prędkość a obroty silnika

Post autor: Przemo »

waluś pisze:podobny układ prędkości w stosunku do obrotów jak u mnie ma koleś, który ma silnik FE3
Ten koleś to chyba ja.
Dodam tylko, że u mnie w 626 GT FE3N na piątce mam następujące prędkości:
2000rpm - ok. 70 km/h
2500rpm - ok. 90 km/h
3000rpm - ok. 105 km/h.

Dziwi mnie tylko jedno że wzrost prędkości nie jest liniowy w stosunku do obrotów (chyba że urządzenia pomiarowe są mało dokładne).
626 GD 2.0 GT FE3N
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Jeśli interesuje was to czy te skrzynie można założyć od FE3N do F2 to odpowiadam krótko tak ale z kołem zamohowym i całym sprzęgłem.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

Przemo akurat chodziło mi o Huano :P ale niech ci będzie
No to wiem że można przerzucić skrzynki, ale jak je odróżnić ??

Druga sprawa to to że niedawno wymieniałem sprzęgło i tarcza weszła od F2 GT mam też docisk który pochodzi od F2 i pasował na to koło na silniku, więc albo mam jakiś ewenement, albo jeśli jest to skrzynia od FE3 to Bogdan masz nie dokońca rację z tym sprzęgłem :) chyba że są takie same, wkońcu moc jest identyczna, to w zasadzie mogły by być takie same.
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 14
Rejestracja: 2006-01-13 21:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Okolice Kraka

Post autor: Przemo »

Waluś, strasznie się uparłeś że coś masz nie tak, a mi się po prostu wydaje, że mazda stosowała różne przełożenia główne, inne mogły być na rynek US, a inne na europejski. Jeśli masz skrzynie dobrze zestopniowaną w stosunku do przebiegu krzywej mocy auta to nie powinieneś się jej tak czepiać. Postaram się jutro poszukać czy nie ma na skrzyni jakichś oznaczeń, jeśli są to dam Ci znać co na niej pisze.
626 GD 2.0 GT FE3N
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

Wlasnie w tym problem, że Gość który ma taki sam model jak mój nawet chyba z tego samego roku (też usa), ma inaczej zestopniowaną skrzynię, dlategomi to chodzi pogłowie...
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
philipe
Posty: 174
Rejestracja: 2004-05-31 10:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: philipe »

wg danych fabrycznych GT przy 3000 obrotów powinien mieć około 107 km/h
Obrazek Obrazek Obrazek
89r. 2.2 GT (I) USA
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Wersje NA tych silników jeśli to wam pomoże mają krócej zestopniowane skrzynie.
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

u mnie na piąty biegu przy 3tyś. mam około 120-130
Pózniej sprawdzę :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
cevinek
Posty: 363
Rejestracja: 2004-08-28 12:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: cevinek »

ja też mam około 122 km/h ( to z resztą moja ulubiona prędkość podróżowania....) przy 3 tysiącach obrotów silnikczek najładniej pracuje...
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Awatar użytkownika
philipe
Posty: 174
Rejestracja: 2004-05-31 10:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: philipe »

Sqad pisze:Wersje NA tych silników jeśli to wam pomoże mają krócej zestopniowane skrzynie.
NA? jakie to wersje?
Obrazek Obrazek Obrazek
89r. 2.2 GT (I) USA
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Wolnossąca, bez turbo 8)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

NA - Naturally aspirated - bez turbo.

A naturally-aspirated engine or normally-aspirated engine (NA - aspiration meaning breathing) refers to an internal combustion engine (normally petrol or diesel powered) that is neither turbocharged nor supercharged. Most automobile gasoline (petrol) engines are naturally-aspirated, though turbochargers and superchargers have enjoyed periods of success, particularly in the late 1980s and the current 2000s era. However, most road-going diesel-engined vehicles use turbochargers, because naturally-aspirated diesels generally cannot offer suitable power:weight ratios to be acceptable in the modern car market.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

RX fora Ci się pomyliły ;) tu piszemy po polsku a nie po niemiecku ;)
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

pelot pisze:u mnie na piąty biegu przy 3tyś. mam około 120-130
Pózniej sprawdzę :lol:
Ja mam tak samo jakieś 125km/h
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

nie wiem jak w waszym LX, ale w Maździe coupe F2 NA jest również tak jak piszecie czyli 3tys=120km/h więc dlatego mam problem
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
maciej
Posty: 148
Rejestracja: 2006-01-27 11:50

Post autor: maciej »

Witam
Waluś jakie opony masz ,jeśli rozmiar masz nie ten to licznik będzie kłamał.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Koła to nie mają tu nic do tego bo prędkość jest brana ze skrzyni biegów, co najwyżej będzie przekłamywać, nie będzie pokazywał rzeczywistej prędkości samochodu, czyli na mniejszych oponach na liczniku mam załóżmy mamy 120 przy 3tyś obr a prędkoć rzeczywista wynosi 110, czy jeśli mamy większe gumy na liczniku mam 120 przy 3tyś obr a faktyczna prędkość będzi 130 (to oczywiście poglądowe przykłady). Prędkość jest brana z prędkości obrotowej skrzyni. Koła zmieniają ci przełożenie na jezdnie ale nie wskazanie na licznikach.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Przy okazji - nie wierzcie prędkościomierzom. Bawiłem się na zlocie GPSem - w zakresie od 50 do 140 prędkościomierz w moim Probku zawyża równo :shock: o 5 km/h (mówię o ustalonej prędkości, nie o momencie przyspieszania, bo GPS ma jakąś bezwładność).
Przedtem (na poprzednim silniku) mierzone na radarze sugerowało zaniżanie o podobną wartość (jest taki radar na Księcia Janusza pokazujący Twoją prędkość). Tylko tam jeździłem koło 40km/h (teren zabudowany, szkoła, Laptopa by trzeba zaprosić - to przetestuje ten radar :twisted: ).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Robert pisze: Laptopa by trzeba zaprosić - to przetestuje ten radar :twisted: ).
Może lepiej nie, bo wyjdzie na jaw, że ma przy 220km/h faktycznie 60km/h i wtedy będzie nam głupio, że po nim tak pojechaliśmy. :twisted: :twisted: :twisted:
:wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

:)



a nikomu nie wpadło do głowy, że probki tez nie mają takich samych przełożeń?
po pierwsze wszystkie GL maja inaczej obroty przy tych samych prędkościach niż GT,
po drugie GL i GT obudowami nie różnią się niczym i łatwo je podmieniać,
po trzecie sprzęgła też są tak łudząco podobne, że sklepikarze często upierają sie jak osły że to to samo GL a GT i potem są zonki bo sprzęgło jest 1,5cm inne na srednicy między GL i GT i GT'ki palą słabsze tarcze.
więc moim zdaniem masz skrzynię z przełożeniami takimi jak w GL'ach proba na przykład i można by to zmienić przekładka skrzynki od GT.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

FAQ!
Dzięki - przy najbliższej okazji wynocha z tą skrzynią ode mnie! 8) :evil: :D
Raf pisze:To ja też włączę się do dyskusji i na końcu dadam stronę, gdzie ... ble, ble, ble...
To samo co wcześniej, ale tym razem po angielsku ...
http://www.performanceprobe.com/misc/in ... =gearspeed

I pewnie żadnemu się to nie przyda 8)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

czyli skłaniając sięku kalkulatorowi Roberta różnice miądzy GT a GL są niewielkie, rzekłbym nawet minimalne. Tak więc obstawiał bym jednak inny powód,
A może faktycznie moja skrzynia pochodzi od FE3 ?

Zna ktoś znaki szczególne skrzynki FE3 ?
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
cevinek
Posty: 363
Rejestracja: 2004-08-28 12:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: cevinek »

Mała korekta...dzisiaj to sprawdziłem....3 tysiące obrotów to prawie dokładnie 132 km/h ...
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

cevinek pisze:Mała korekta...dzisiaj to sprawdziłem....3 tysiące obrotów to prawie dokładnie 132 km/h ...
i
cevinek 2006-06-27 21:19 w innym temacie pisze:Błagam zlitujcie się nade mną....


Autko u mechanika stoi a ja muszę autobusem jeździć...a zapachy przy tym są boskie.... :roll:
To jaki autobus tak w Toruniu śmiga? :D :lol:
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”