łożyska GT.....

Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

łożyska GT.....

Post autor: Mr. Cynk »

No właśnie, jakieś pomysły?
szczególnie ceny i może numery katalogowe....

rozhuczały mi się przednie solidarnie i z lewej i z prawej....
a ceny w moim sklepie (~160pln) po prostu mnie zabijają... i to za jakieś nie wiem azja factory :D
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Wydaje mi się że to i tak dobra cena, ja za orginały na tył płaciłem 280 za sztuke. To są łożyska rolkowe a one z założenia do tanich nie należą.
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

niedaleko mnie jest hurtownia łożysk i w zeszłym roku kupiłem tam oryginalne japońskie ( tej samej firmy co były fabrycznie montowane w Probe) łożyska za 150 zł.
8) wogóle jak sie do nich zajedzie to nie ma łożyska, oringu, zimeringa którego by nie mieli :D
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Re: łożyska kół przednich GT.....

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Cynki pisze:No właśnie, jakieś pomysły?
Proponuję odwiedzić olsztyńskie centrum zaopatrzenia w części do wściekle czerwonych Probe :D . Łożyska jak dla Ciebie są tam w gratisie... :D
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

ja kupywalem w sobote lozysko do przodu.cena sklepowa to 159 zl a ze mam znajomego to mialem pare groszy taniej.firme moge podac jak spojrze na pudelko bo mam w garazu ale mysleze cena nienajgorsza.zobaczymy tylko ile pojezdzi :wink:
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
Kosmo
Posty: 11
Rejestracja: 2005-08-24 21:15
Samochód: brak
Lokalizacja: Kalety

łozysko

Post autor: Kosmo »

witam.jezeli ktos jest zainteresowany załozeniem łozysk do przodu do probka to proponuje nie wydawac kasy na jakies japonskie cudenka ktore i tak wytrzymaja tyle samo co nasze.a mianowicie chodzi mi o to za mi tez kiedys padło łozysko i nie mogłem dostac oryginału wiec przetoczyłem wewnetrzna częśc piasty z 42mm na 40mm i załozyłem łozysko przednie z golfa (za 40 zł) i chodzi juz półtora roku i nie narzekam.zainteresowanym moge podac wiecej szczegolow.pozdawiam
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Uhaha kolego jak ty już piastę przetaczasz to obym nigdy twoim probkiem nie śmigał :wink:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Olaf
Posty: 89
Rejestracja: 2004-09-14 08:34
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olaf »

OOO panie piasta to nie foremka do ciasta, weź pod uwagę rady kolegów i nic więcej nie mów. W Probe moc jest wielka i oby Ci piasta nie pękła.
2.2GT I gen. 92r.
Awatar użytkownika
Kosmo
Posty: 11
Rejestracja: 2005-08-24 21:15
Samochód: brak
Lokalizacja: Kalety

łozysko

Post autor: Kosmo »

dzieki bracia za ciepłe słowa,ja w moim probku mam 223KM(sprawdzone na hamowni)i taką moc ma już chyba pół roku.turbina po zmierzeniu cisnienia doładowania pokazała 1,8 bara(=około18 Psi)a przejechałem juz chyba ze 35 tys km i nie wydaje mi sie zeby łozyska albo piaste szlag trafiał, no ale jezeli ktos tak twierdzi to jego sprawa.poprzedni własciciel tez wymienial łozyska i wsadził jakies cuda za 230 zł/szt i przejechał moze ze 20 tys km i zaczeły klekotac.a zreszta niech kazdy robi jak uwaza ja tam swoje wiem i mam to sprawdzone.pozdrawiam ciepło i do zobaczyska gdzies na trasie.
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Coś Ci się chyba pomyliło przy podawaniu wartości doładowania.
Może warto dobrze sprawdzić zanim się napisze.
To jak masz w końcu 18 psi, czy 1.8 bar :?: :?

1.8 bar = 26.1072 psi
18 psi = 1.241 bar
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Kosmo
Posty: 11
Rejestracja: 2005-08-24 21:15
Samochód: brak
Lokalizacja: Kalety

łozysko

Post autor: Kosmo »

przepraszam najmocniej,jakis chochlik drukarski mi sie wkradł do klawiatury mam 18 psi=1,08 bara,a wynika to z układu:

1psi=6894,75729 Pa(pascala)=0,06 bar

1psi=0,06 bar

18psi=1,08 bar

a wiec kolego twoje informacje troszeczke odbiegaja od własciwych wartosci.pozdrawiam
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Kosmo pisze:a wiec kolego twoje informacje troszeczke odbiegaja od własciwych wartosci.pozdrawiam
Ja jednak bym obstawał za swoją wersją i przy przeliczeniu podawał dokładniejsze przybliżenia, bo można się oszukać :)

według Ciebie:
1psi=6894,75729 Pa(pascala)=0,06 bar
1psi=0,06 bar
18psi=1,08 bar

według mnie:
1psi=6894,75729 Pa(pascala)=0,068948 bar
1psi=0,068948 bar
18psi=1.241056 bar

:wink: :twisted:
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

czyli takie ceny są i trzeba to przełknąć.... :)
No to OK, w takim razie będziemy inwestować :)
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Re: łozysko

Post autor: york »

Kosmo pisze:przetoczyłem wewnetrzna częśc piasty z 42mm na 40mm
:shock: czy ja cos zle zrozumialem czy faktycznie mozna przetaczajac zmniejszyc srednice?
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Może przetaczał półoś? Wystarczy ząbki sfrezować... :wink:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Kosmo
Posty: 11
Rejestracja: 2005-08-24 21:15
Samochód: brak
Lokalizacja: Kalety

łozysko

Post autor: Kosmo »

piasta jest osadzona w zwrotnicy na łozysku(tym za sto iles złotych)dokładnych wymiarów łozyska nie pamietamale wiem ze ma ono wewnetrzna srednice 42 mm, a łozysko z golfa jest identyczne z małą róznica a mianowicie wewnetrzna srednica tegoz łozyska to 40 mm.wiec wystarczy przetoczyc ta piaste z 42mm na 40mm i jest wszystko ok.
zarówno piasta jak i zwrotnica wykonane sa z materiału o niskim współczynniku kruchliwości(0,56%) i przetoczenie piasty o 2 mm nie wpływa w zaden sposób na jej własciwosci jezdne.
wydaje mi sie ze wszystko jasno wyjasniłem.pozdrawiam
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Możesz powiedzieć że prawie nie ma żadnej różnicy(prawie robi wielką różnice) bo 2 mm napewno mają wpływ na wytrzymałość materiału i nie jestem taki pewny że jest ona pomijalna.
Aż strach pomyśleć co zrobić jak padnie coś w silniku, jakby tłoków nie można było dostać to może po małym szlifie w silniku (z 10-20mm) podpasują merca 123 :) :twisted:

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
migol
Posty: 100
Rejestracja: 2005-07-30 16:54
Samochód: Probe 1 GT
Lokalizacja: Sofia (bg)

Post autor: migol »

Lisiu pisze:niedaleko mnie jest hurtownia łożysk i w zeszłym roku kupiłem tam oryginalne japońskie ( tej samej firmy co były fabrycznie montowane w Probe) łożyska za 150 zł.
Lisiu

Do przodu czy do tylu? Za 1 sztuke czy 2?

Pozdrawiam
Tomcio - I generacja, 2,2 GT - Piękna czerwień II - Resurection
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

kosmita pisze:Witam włąsnie mam zamiar wymienic tarcze i klocki przód i tył na nowe a co sie okazało musze jeszcze wymienić łożyska (choc nie szumia) to mechanik mi powiedział ze przy tego typu tarczach niezbedne jest nowe łożysko a to koszt kilku setek na wszystkie koła

Czy przy wymianie tarcz tez wymienialiscie łozyska, jakiej firmy polecacie i jakie sa przyblizone ceny?
A - przy okazji - gdyby ktoś szukał, to w FAQu są kody (5 producentów) i wymiary łożysk podane przez Maciuchę.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

migol pisze:
Lisiu pisze:niedaleko mnie jest hurtownia łożysk i w zeszłym roku kupiłem tam oryginalne japońskie ( tej samej firmy co były fabrycznie montowane w Probe) łożyska za 150 zł.
Lisiu

Do przodu czy do tylu? Za 1 sztuke czy 2?

Pozdrawiam

Skoro juz temat został odświeżony to mogę odpisać :lol:

Cena za 1 szt łożyska przedniego :D
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

pusher1

Post autor: pusher1 »

Mam pytanie czy ktoś się orientuje w jakiej cenie są łożyska kół tył GT 92 rok wersja z abs...I gdzie je można dostać za rozsądną cene..Bo z tego co widze nawet na allegro nie ma..pomóżcie .pozdrawiam







2.2GT 92 rok
Ostatnio zmieniony 2008-09-25 17:42 przez pusher1, łącznie zmieniany 1 raz.
2.2gt 92 rok
marcpol
Posty: 89
Rejestracja: 2008-08-04 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=14284

Post autor: marcpol »

Szukaj łożysk do Mazdy 626 2.2 `92. Na przód takie pasują, więc na tył pewnie też.

Btw. Nie wiem, jak z tyłu, ale z przodu nie ma szans na wymianę bez prasy.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: pusher1

Post autor: Robert »

pusher1 pisze:...nawet na allegro nie ma...
Tu są: :arrow: Kody części do I-gen
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

Szukaj łożysk do Mazdy 626 2.2 `92.
raczej polecam do Szukaj łożysk do Mazdy 626 2.2 `91 bo jak ktoś ma słaby katalog to powie że nie ma takiego silnika i po sprawie. Probe I robiono może i do 92, ale mazdy GD do 91 :P
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: łożyska GT.....

Post autor: wojtas89 »

Siema, mam problem. Ostatnio usłyszałem metaliczny dźwięk przy skręcaniu, okazało się że coś trze o tarcze - krótka piłka, zdjąłem koło, odkręciłem zacisk i widzę że tarcza obciera o jarzmo. Docisnąłem tarczę i pokręciłem, nigdzie nie trze, no ale myślę sobie zobaczę może coś z piastą, poruszałem a ona chodzi w górę i w dół i na boki przez co przy skręcie tarcza trze o Jarzmo. Wydaje mi się że łożysko się sypie. Czy może ktoś miał podobny przypadek? Jakiej marki ew. brac łożysko, zobaczyłem w Intercarsie ceny i o mało nie dostałem zawału (np. SKF - 258zł :? ).
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”