Gdzie podłączyć ten kabelek? (czujnik w skrzyni biegów GT)

adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Dziwny przełącznik

Post autor: adrian_seki »

Podepnę się pod temat żeby nie było że zakładam nowe tematy.

Mam sprawną pompę skrzyni biegów (na krótko działa - słychać że chodzi). przewody sterujące. właśnie. Opiszę może przewody:

-Żółty jest podpięty do skrzynki bezpieczników koło akumulatora. Ten z kolei po wyjściu ze styku przekaźnika idzie do silnika przy pompie która ma minus na stałe z akumulatora pobrany
- przewód sterujący załączaniem pompy biały z czerwonym paskiem (lub siwy z czerwonym paskiem nie pamiętam dokładnie) idzie do czujnika w skrzyni (zwiera się do masy pewnie ale kiedy - jaki jest warunek załączenia).
- no i właśnie mam problem z drugą stroną cewki przekaźnika (czarny przewód z białym paskiem mostkowany z przekaźnikiem nawiewu i idzie gdzieś w wiązkę chłodnicy)

Moje pytanie:

- czujnik w skrzyni to jaką pełni funkcję - jaki jest warunek załączenia - temperatura, prędkość obrotowa, stan oleju? Nie wiem nie wyjmowałem go jeszcze więc pytam
- ten czarny przewód z białym paskiem gdzie on idzie (domyślam się ze będzie +12V ale kiedy i gdzie - z czego pobrany sygnał jest)

-- dodano 2009-06-30 21:03 --

Dzięki dzięki - chyba założę nowy temat jednak
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dziwny przełącznik

Post autor: Kocureq »

Ech...

Facet, zrozum, że to nie jest "darmowy warsztat, poradnik, komis z częściami i miejsce do wyżalenia się" zynne 24 godziny na dobę. Tu są normalni ludzie, którzy mają jakąś tam pracę, rodzinę, życie i nie zawsze mają ochotę naprawiać samochód "zdalnie" komuś kogo na oczy nie widzieli, kto prawdopodobnie po rozwiązaniu problemu się wyniesie z forum, może wróci za rok jak będzie sprzedawał Probka "bo się rodzina powiększyła".

Jest tu kilku wariatów którzy Probe rozebrali i złożyli po 5 razy (i za ostatnim razem zostało już tylko 15 śrubek i 2 zębatki ;)), ale nie zawsze mają czas we wszystkim dłubać, szukać. Dodatkowo, skrzynia automatyczna to nie aż tak popularne urządzenie w Polsce / Probkach. Postaraj się poszukać tych informacji tu na forum, gdzieś na innych stronach, może na probetalk.com ?
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Dziwny przełącznik

Post autor: CBR »

kocureq pisze:...może na probetalk.com ?
Dobre :mrgreen: :slon:
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Dziwny przełącznik

Post autor: adrian_seki »

ok
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dziwny przełącznik

Post autor: Kocureq »

O co chodzi? :?
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Dziwny przełącznik

Post autor: archeolog »

Fakt faktem problem jest śmierdzący poruszałem go sam ze 3 razy i inni jeszcze kilka i nikt jasno nie napisał a jak już coś napisał to nic sensownego .To zagadnienie łączy sie nijako z regulacja zawiechy , ludzie bagatelizują sprawę pompy oleju skrzyni a to ważna sprawa :evil:
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Dziwny przełącznik

Post autor: adrian_seki »

Więc pominę to że ktoś tam mi coś pisał nie na temat.

Przewód czarny z białą linią jest to przewód od zapłonu (przekręcasz kluczyk na zapłon i jest tam napięcie 12V). Sam doszedłem bo nikomu się nie chciało powiedzieć.

Wracając do czujnika nie wiem nadal bo jak go wyciągnę to mi olej ucieknie. Ciekł mi koło linki oczywiście- więc przy okazji dolałem ATF 320 mobila (podobno Dextron 3 czy coś) Wlałem 1L i nadal nie mam minimum w skrzyni (zębatka jest już w oleju cała prawie. Biegi zauważyłem że wchodzą gorzej niż przed dolaniem (tak jakby się wkleszczały gorzej). Pompa oleju nie chodzi wcale podczas jazdy tylko gdy go odpalę załączy się na 2s i już nie pracuje. Przy wyjmowaniu linki syczy ciśnienie w skrzyni jak przy odkręcaniu butelki z wodą gazowaną. Czy tam powinno być ciśnienie? Czujnik załączający pompkę s skrzyni jest zależny od temperatury czy ciśnienia może ktoś by się wypowiedział z wiedzą.
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Re: Dziwny przełącznik

Post autor: Bendek »

w skrzyni nie powinno być ciśnienia... na górze ma odpowietrznik może się przytkał...

czujnik załącza pompe jak się zagrzeje olej...
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Dziwny przełącznik

Post autor: Robert »

adrian_seki pisze:Podepnę się pod temat żeby nie było że zakładam nowe tematy.
[r]Przeniosłem (od powyższego cytatu) do lepiej dopasowanego wątku, żeby nie było, że tylko zamykam nowe tematy. :P

Prześledź 1 stronę.[/r]
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: adrian_seki »

Na górze ma odpowietrznik a możesz powiedzieć jak wygląda albo chociaż gdzie go szukać ( koło linki licznika, wysprzęglika, pod przepływomierzem?) To ma być dziurka jakaś czy może coś gumowego gdzieś?
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: Bendek »

taki pypeć metalowy z kapturkiem... :D fajnie to zabrzmiało

jest od góry skrzyni....zdemontuj dolot to powinieneś go ujrzeć...
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: adrian_seki »

Nad sprzęgłem (wnioskuje że tam jest bo jest okrągłe i duże zaraz przy silniku) mam dwa takie gumowe coś jak wywietrzniki skierowane w tył. Czy to to?
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: Bendek »

Obrazek
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: adrian_seki »

dokładnie teraz miałem zamieścić swoje zdjęcia tego czegoś i czy to jest to. Teraz już wiemy. Ale nie wiemy jak to wyczyścić. Kręciłem to w obie strony i nic. Ciągnąłem lekko i trochę mocno i nie chciało zejść (ten czarny kapturek) nie podważałem tego. Więc jak mam to wyczyścić?

Jeszcze zapytam się dla pewności - gdy wyjmę czujnik od temperatury ze skrzyni co załącza pompę to wyleje mi się mniej więcej jedna trzecia oleju na podłogę czy tak? Wam też się ta pompka włącza na 2s po odpaleniu auta a później jest cicho (nie działa)?
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: archeolog »

Wiekszosc ludzi olewa ta pompke i puzniej gadaja ze skrzynie w probe sa do luftu :roll: nie jestem pewien na sto procent ale czójnik zwiera z masą jak sie nagrzeje latwo sprawdzic :wink:
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: adrian_seki »

Czyli odpowietrznika się nie czyści czy może jeszcze muszę trochę poczekać za waszą opinią. A może nie wiecie? Więc odświeżam wątek :P
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: Bogdan9999 »

Odpowietrznik musi być drożny jeśli nie jest to musisz go przeczyścić ;)
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: adrian_seki »

Hehe dobre dobre - ale jak :P Wiesz u mnie z rozwaleniem czegoś bardzo łatwo dlatego wytrwale czekam za jakąś informacją jak wyczyścić ale nie rozwalić tego.

Kombinerki i pociągnąć? Podważyć płaskim wkrętakiem? Właśnie co zrobić żeby nie popsuć :P
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: Bogdan9999 »

Ropownica + kompresor + ropa i przemyj to pod ciśnieniem nie koniecznie ropą nawet lepiej jak zamiast niej użyjesz benzyny. Ten zabieg wystarczy. A jeśli nie masz takiej możliwości to myjnia i przejedź po tym karcherem oby nie za długo. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: adrian_seki »

Hmm na myjce byłem wczoraj i co nieco tam też celowałem ale dziś zrobię jeszcze kompresorem z benzyną. Czy woda po myciu ma wpływ na wtryski? Bo umyłem silnik myjką 3x po 30s i jak odpaliłem to palił na dwa może trzy cylindry? Czy to tylko zapłon
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: archeolog »

Może chociaż ktoś mi pokaże schemat tej tajemniczej zielonej wtyczki z rozpiską na kolorki kabli jak ma serwisówe :D
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: Robert »

W serwisówce wtyczki nie są ułożone kolorami, a "tajemnicza zielona" pojawia się w tym wątku po raz pierwszy.
Może będziesz w stanie sam namierzyć, która to: :arrow: dziwne wtyczki...
A jeśli na 4 stronie nie znajdziesz pinów (nie wszystkie są), to podaj przynajmniej numer.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: archeolog »

Ta zielona to ta od przekaźnika pompy oleju i ponoć od sterowania zawiechą w sumie już sobie poradziłem .Wykonałem też test z czujnikiem temp oleju skrzyni
wyniki po ostrzejszej jeździe :wink: Niestety dalej nie wiadomo jak jest z tą regulacją zawiechy i tego to już na logikę nie rozkumam ...
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Automat. skrzynia problem

Post autor: adrian_seki »

[r]Sprawdziłem w galerii, że raczej nie pytasz o skrzynię automatyczną, więc przeniosłem do wątku o chłodniczce oleju w manualu.
Robert[/r]


Podepnę się tu bo nie wiem czy nowy temat założyć. Chodzi o chłodnicę skrzyni biegów w 2,2 GT. Jaki jest warunek jej załączenia? Tylko czujnik temperatury? Czy ta pompka ma jakiś wpływ na sparowanie skrzyni? Dodatkowo moje pytanie w którą stronę powinien olej krążyć poprzez wymuszenie pompą? Poprowadziłem sobie dodatkowy przewód do kabiny aby ręcznie załączyć pompę.

Pytam ponieważ jak ktoś tam zaglądał pompka ma dwa przewody czarny i czerwony przy czym czarny nie jest masą Pojazdu. Ja bawiąc się tą pompą w bańce z olejem zauważyłem że jeżeli spolaryzujemy Plus do czerwonego i minus do czarnego to pompka pompuje olej od dekla w stronę spodu skrzyni. Natomiast zmiana polaryzacji powoduje pompowanie oleju ze spodu skrzyni do dekla. Naturalnie w obie strony przez chłodnicę (logiczne). Jeżeli podłącze plus do czerwonego to pompa hałasuje przez jakieś 30s po czym jest cicho. A odwrotnie od samego załączenia jest cisza.

Nie byłoby pytania gdybym znał budowę wewnętrzną skrzyni i wiedział czy może wewnątrz jeszcze idą jakoś rurki, ale nie znam stąd pytam :) Gdyby ktoś wiedział coś to czekam za odp ponieważ i tak stary przekaźnik zgnił buduje nową instalacje tego urządzenia od podstaw sobie.

ps. Dziękuje Robert :)
wajha
Posty: 28
Rejestracja: 2008-04-06 14:43
Galeria: viewtopic.php?t=13542
Lokalizacja: Przysucha Mazowieckie

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

Post autor: wajha »

Pompkę załącza czujnik w deklu skrzyni po lewej stronie gdy olej osiągnie temperature nie wiem jaką,czarny kabel to masa którą załącza czujnik,pompuje od dekla do spodu.W skrzyni nie ma żadnych rurek chodzi po prostu o wychłodzenie oliwy.......to tyle
Ford Probe 2.2GT 1 gen. 91r. USA
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”