Co to? (odp: sprzęgło się ślizga)

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

:D
Powiem Ci, że trójkę wybrałem logicznie. Prawdę mówiąc wystarczyłaby pewnie i dwójka, ale:
- trójka jest słabsza od jedynki i dwójki i przy dobrym silniku i przy dodaniu gazu na tych biegach koła mogą stracić przyczepność.
- czwórka, a tym bardziej piątka są już na tyle słabe, że nawet przy lekko słabym sprzęgle jesteś w stanie zadusić silnik. :D
Ot i tak na logikę wybrałem właśnie trójkę. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
pjw
Posty: 73
Rejestracja: 2005-10-31 17:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pjw »

Witam. Zablokowałem dobrze tylne koła, wrzuciłem jedynkę, gazu dałem tyle, żeby było w okolicach 1500 obr., i zgasł. Czy to znaczy, że sprzęgło jest w stanie bardziej niż dobrym?
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

przeciez masz napisane jak ma byc, ze masz wrzucic co najmniej 3!! na jedynce masz najmniejsze obciazenie na sprzeglo wiec sie nie bedzie slizgac!! mi sie slizgalo sprzeglo od 2 w gore a na 1 moglem jeszcze kapcia palic :lol: :twisted: :P


Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
J@cekW
Posty: 199
Rejestracja: 2006-03-28 01:49
Samochód: Toyota 4Runner i Ford Thunderbird 3.8 SC
Lokalizacja: Szczecin

Re: Śliskie sprzęgło

Post autor: J@cekW »

pjw pisze:Czy ktoś w Was wie, jak rozpoznać, że sprzęgło się ślizga? Oprócz tego, że jest gorsze przyspieszenie.
Przy prędkości mniej więcej 90 km/h na czwartym biegu wciskam gaz na maksimum- obroty idą sporo do góry i nie czuć przyspieszenia, auto łapie dopiero po chwili.
Czy to może być objaw kończącego się sprzęgła?
Dodam że przy normalnej jeździe sprzęgło się nie ślizga.
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Re: Śliskie sprzęgło

Post autor: Lisiu »

JacekW 4 posty pisze:
pjw pisze:Czy ktoś w Was wie, jak rozpoznać, że sprzęgło się ślizga? Oprócz tego, że jest gorsze przyspieszenie.
Przy prędkości mniej więcej 90 km/h na czwartym biegu wciskam gaz na maksimum- obroty idą sporo do góry i nie czuć przyspieszenia, auto łapie dopiero po chwili.
Czy to może być objaw kończącego się sprzęgła?
Dodam że przy normalnej jeździe sprzęgło się nie ślizga.
na 99% sprzęgło sie kończy...
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Jacku, może już tak się przyzwyczaiłeś do tego przyśpieszenia, że tylko Ci się wydaje. :D :wink: Ja tak miałem. Potem tylko gorzej było z wyhamowaniem, bo prędkość mimo wszystko rosła razem z obrotami,
ale nie czułem tego wciskania w fotel. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Mnie niedługo też czeka wymiana sprzęgła... w końcu 16psiów robi swoje :twisted:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
J@cekW
Posty: 199
Rejestracja: 2006-03-28 01:49
Samochód: Toyota 4Runner i Ford Thunderbird 3.8 SC
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: J@cekW »

Wiem o co chodzi Robercie wciskania w fotel już dawno się nie czuje :D. Ale jest coś nie tak ponieważ nie wkręca się tak szybko jak wcześniej, obroty idą a przyspieszenie dopiero po chwili...
Podejrzewam że może jednak chodzić tu o pierwsze objawy kończące się sprzęgła.
...........................................................................
Był Ford Probe 2.2GT 1991r Czerwona Strzała
...........................................................................
Awatar użytkownika
Wuax
Posty: 384
Rejestracja: 2005-09-02 19:11
Samochód: brak
Lokalizacja: Marki

Post autor: Wuax »

To nie objawy kończącego się sprzęgła, tylko skończonego sprzęgła.
ObrazekObrazek
Niestety nie ma co czekać, ujedziesz na tym góra 20km
Wstaw ceramiczne, na dłużej starczy
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by Obrazek
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

e tam Wuax twoje to jeszcze pikuś :P
zobaczcie na moje hahaha
Obrazek
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

a moje sprzeglo i docisk mialy na sobie piekne kolory teczy:D:D:D no i takie wzery ze palce mozna bylo sobie niezle pociac;) :P
Obrazek
pablos11
Posty: 92
Rejestracja: 2006-09-07 16:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Paniówki(okolice Gliwic)

Post autor: pablos11 »

Jak już mowa o sprzgle to mam pytanie ile kosztuje dobre sprzęgło do V6?
Ford probe 2.5V6 94r.
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

u mnie czasami jak chce ostro ruszyc, przy zmianie z 1 na 2 przy zbyt szybkim puszczeniu sprzegla potrafi sie slizgac, ale to nie jest chyba "skonczone" sprzeglo bo ogolnie jest ok. u Was tez tak jest ?
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

U mnie przy normalnej, nawet ostrej jezdzie w ogóle się nie slizga. Natomiast w zeszłym roku byliśmy w parę Probków na lotnisku(zlot mazdaspeed) i było parę mocniejszych startów(strzały ze sprzęgła itp.) to pod koniec pobytu zaczęło już mi się ślizgać. Powrót do spokojniejszej jazdy i problem zniknął. Nie jest dobrze dla sprzęgła gdy przez długi czas trzymamy wciśnięty pedał (np.w korku) lub kręcimy motor.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

sprzęgło suche vs sprzęgło mokre zużywa się 8 krotnie szybciej.
mokre stosowane jest masowo w motocyklach.

zasadniczo sprzęgło nie jest obliczone na tydzień i to nie jest tak że raz je przypalisz i po sprzęgle. jeśli tak sie dzieje to sprzęgło było juz zdrowo zajechane. jeśli masz tarczę sprzęgłową odpowiednią do auta czyli taką, która potrafi przenieść moc silnika jak należy to nie powinieneś się tym jakoś specjalnie przejmować. Jeśeli będziesz to powtarzał to oczywiście nie za kilka lat a za klika tygodni będziesz zmieniał tarczę. ;)


ja po wymianie tarczy latam juz ponad dwa lata, niespecjalnie sie przejmuję tym że czasem je przytrzymam żeby lepiej ruszyć :) i nic sie takiego nie dzieje... a przy moim ogumieniu to te sprzęgło i przeguby mają dużo ciężej niż zwykle.
Probiacz2000
Posty: 256
Rejestracja: 2006-02-07 22:22

Post autor: Probiacz2000 »

Mr. Cynk a jakie masz ogumienie ?
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

Probiacz2000 pisze:Mr. Cynk a jakie masz ogumienie ?


:wink:

Probiacz: na przodzie: Good Year EAGLE F1 245/35 ZR17 tył: Dunlop SPORT 9000 rozmiar ten sam.

leży nisko, nie obciera i pomimo to potrafi zerwać przyczepność :)
zresztą stare Dunlopki widać na moim awatarze po lewej. :)
Awatar użytkownika
kosmita
Posty: 282
Rejestracja: 2006-02-03 15:38
Galeria: viewtopic.php?t=8651
Lokalizacja: Lubin

Post autor: kosmita »

Witam
Zmienilem pompke sprzegla i wysprzeglik od tego czasu zaczelo mi sie sprzeglo slizgac tak od 3500 tys obr co moze byc powodem moze zla regulacja pedalu sprzegla nie do konca odbija ????? ale jest bardzo wysoko wyzej jak pozostale pedaly.
Black Shadow GT 92r
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Pewnie jest zapowietrzone.
Tam trzeba się sporo napompować.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
emce
Posty: 351
Rejestracja: 2006-05-08 14:09
Galeria: viewtopic.php?t=10155
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: emce »

A regulacji jako takiej jak mi dobrze wiadomo to nie ma.
Obrazek
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

OLEY pisze:Pewnie jest zapowietrzone.
Tam trzeba się sporo napompować.
Zapowietrzone sprzęgło nie dawałoby takich objawów, raczej nie pozwalałoby na rozłączenie tarczy i docisku. Może to tylko zbieg okoliczności, że akurat po wymianie siłownika zaczęło się ślizgać i po prostu się kończy? Bo jeśli pompka i siłownik są identyczne wymiarowo ze wcześniej zamontowanymi to nie może to mieć wpływu na uślizgi :?
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
kosmita
Posty: 282
Rejestracja: 2006-02-03 15:38
Galeria: viewtopic.php?t=8651
Lokalizacja: Lubin

Post autor: kosmita »

Ok niech bedzie ze sie konczy to co najlepiej wymienic tarcze i docisk razem ???? jakie kupic aby wytrzymalo 16 psi, jakie sa orientacyjne ceny i czy musze wyciagac silnik czy wystarczy sama skrzynia?????
Black Shadow GT 92r
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

kosmita pisze:Ok niech bedzie ze sie konczy to co najlepiej wymienic tarcze i docisk razem ???? jakie kupic aby wytrzymalo 16 psi, jakie sa orientacyjne ceny i czy musze wyciagac silnik czy wystarczy sama skrzynia?????
Jeśli wymieniać to tylko komplet. A jakie? Na pewno dobrej firmy: Sachs, Exedy, czy oryginał japoński - nie wiem kto je dla mazdy robił. Chyba, że auta rzadko używasz lub chcesz ćwiczyć lewą nogę to jakiś spiek. Do wymiany wystarczy wyciągnąć skrzynię.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

kosmita pisze:jakie kupic aby wytrzymalo 16 psi
Tutaj to raczej spiek u Radzikowskiego, albo USA...
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Racja.
Przy tylu psi zwykłe sprzęgło szybko pójdzie, bo nie wierzę, że będziesz jeździł jak emeryt. :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”