Zmiana punktu podparcia lewarka zmiany biegów

Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Zmiana punktu podparcia lewarka zmiany biegów

Post autor: Prezes5G19 »

Witam - umieszczam to w tym dziale ponieważ nie znalazłem takiego tematu a opisywany element jest pośrednio połączony z skrzynią.
Jak w temacie- czy ktoś już kiedyś zmieniał punkt podparcia lewarka zmiany biegów w probasku??? Jak sami wiecie skok wajchy wybieraka jest trochę duży. Chciałbym go troszkę zmniejszyć lecz jeszcze nie miałem okazji wyciągnąć tego elementu z auta a widziałem go jedynie na zdjęciach , i tu pada pytanie. Czy któryś z forumowiczów bawił się już w takie przeróbki? I czy takowa modyfikacja jest w ogóle możliwa...
Zainspirowałem się tym filmikiem(19:10-25:40) https://www.youtube.com/watch?v=bzVrL0ySlnc Co prawda nie Probe ale taż Ford :lol:
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: Zmiana punktu podparcia lewarka zmiany biegów

Post autor: vitek »

Rozumiem, że o to Ci chodzi :arrow: http://autokult.pl/13717,short-shifter- ... any-biegow
Informacji szukaj w dziale Tuning, chociażby tu :arrow: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... ortshifter ewentualnie tu :arrow: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... it=lewarek
Jak widzisz coś jednak jest, a Ty piszesz, że nie znalazłeś, czyżby lenistwo :wink: :P
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Zmiana punktu podparcia lewarka zmiany biegów

Post autor: mysz »

Ja coś takiego robiłem u siebie. Potrzebny zestaw kluczy, młotek (im wiekszy tym lepiej) i dobre imadło.
Musimy lewarek odkręcić od dołu i go wyciągnąć górą. Po rozebraniu tunelu środkowego musimy ściągnąć dwie zawleczki trzymające lewarek.
Następnie umieszczamy lewarek w imadle, tak żeby tą kulkę przesunąć do góry (ja od końca lewarka do kulki mam 7.5cm)
Montujemy i cieszymy się short shifterem.
Lewarek chodzi bardziej precyzyjnie i trochę ciężej- kwestia przyzwyczajenia ;)
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Zmiana punktu podparcia lewarka zmiany biegów

Post autor: Sallmo »

Dokładanie, potwierdzam metoda Mysz(y) działa i jest banalna do zrobienia. I różnica w zmianie biegów duża.
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Zmiana punktu podparcia lewarka zmiany biegów

Post autor: MatiLP640 »

Tez tak sobie zrobilem short shifter :D szkoda ze w kazdym aucie tak nie mozna :(
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Zmiana punktu podparcia lewarka zmiany biegów

Post autor: Prezes5G19 »

Dziękuję za odpowiedzi i nakierowanie na odpowiednie tematy. No to do roboty ;D
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Zmiana punktu podparcia lewarka zmiany biegów

Post autor: MatiLP640 »

Jest nawet gdzies instrucja ze zdjeciami napisana przez Ero ;) poszukaj a znajdziesz :)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Zmiana punktu podparcia lewarka zmiany biegów

Post autor: Prezes5G19 »

Chciałem tylko wiedzieć czy to jest wykonalne w probku. Dziękuję ale opanuję to bez fotek ;D
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Zmiana punktu podparcia lewarka zmiany biegów

Post autor: MatiLP640 »

Gdybys poszukal to bys znalazl od razu ta instrukcje i bys wszystko wiedzial ;) a co do zdjec to pewnie i tak ich nie ma bo na 99% byly na imageshacku :/
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”