Rozbiórka skrzyni

Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Rozbiórka skrzyni

Post autor: Prezes5G19 »

Zakładam nowy temat związany z rozbiórką i składaniem skrzyni oraz wymianą jej podzespołów .
Potrzebuję rad , instrukcji , zdjęć - jakichkolwiek wskazówek od ludzi znających temat , dotyczących jak powinien być poskładany zamek wodzików zaznaczony na zdjęciu . Przy rozbieraniu nie zwróciłem uwagi w jakim położeniu powinien być założony. O samej skrzyni wiem dużo ale nie wszystko . Poznałem jej słabe ogniwa i wiem dlaczego nasze girboxy pracują jak pracują. Liczę na pomoc starych wyjadaczy i mam nadzieję uzyskać dobre rady od Romusia :mrgreen: skoro rozebrał ich kilka
Nie chcę eksperymentować ,tracić i czasu i nerwów na zakładanie i demontaż skrzyni :newcry:
Załączniki
11.jpg
Ostatnio zmieniony 2017-01-29 09:41 przez vitek, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Rozbiurka skrzyni

Post autor: Benet »

To ja zadam pytanie może głupie a może mądre, skoro poznałeś tajniki tej skrzyni :D Wsteczny bieg jest synchronizowany czy nie?
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Rozbiurka skrzyni

Post autor: infernoblade »

Zakładam, że nie, widać na zdjęciu ;)
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Rozbiurka skrzyni

Post autor: Prezes5G19 »

Nie . Nie jest . Patrząc na działanie tej skrzyni nazwałbym to ,,pół synchronizacja ''
Niebawem wyjaśnię dlaczego i jakie kroki poczyniłem żeby to zmienić. Nie będę ukrywał że tylko dlatego rozebrałem skrzynie żeby się dowiedzieć czemu wsteczny szwankuje. 8)
Na zdjęciu nie widać kółka wstecznego :wink:
Ostatnio zmieniony 2017-01-28 23:11 przez Prezes5G19, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Benet
Posty: 471
Rejestracja: 2016-07-25 17:14
Samochód: Ford Probe 96' 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23694
Lokalizacja: Szczecin

Re: Rozbiurka skrzyni

Post autor: Benet »

Jak wymienię w końcu te poduszki skrzyni na poliuretan (niech się cieplej w końcu zrobi) to dam znać czy wsteczny będzie wchodził za każdym razem :D Jak będzie trochę sztywniej skrzynia spięta to możliwe że będzie wchodził jak w masełko. Faktycznie ten wsteczny to ciekawa sprawa bo nieważne w jakim stanie się ma skrzynie i ile przebiegu to raz na jakiś czas się zdarzy, że nie wbija za pierwszym.
Probe 96' 2.0 EURO
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Rozbiurka skrzyni

Post autor: infernoblade »

Prezes5G19 pisze: Na zdjęciu nie widać kółka wstecznego :wink:
Jest widoczny pomiędzy wałkiem atakującym a widełkami, tak mi się wydaje :wink:
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Prezes5G19
Posty: 486
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Rozbiórka skrzyni

Post autor: Prezes5G19 »

Ołkej :D Złożyłem dziś skrzynię na sucho , wszystko się kręci , przesuwa i obraca . Mogę się podzielić uwagami dotyczącymi rozbiórki i składania jeśli kiedyś ktoś będzie to robił .
Teraz kilka rzeczy które rzuciły mi się w oczy po dokładnym umyciu wszystkich elementów .
1 to syf osadzony na każdej powierzchni . Mimo że olej wymieniany był całkiem niedawno to wewnątrz osadzony był szlam . Nie sprzyjał on pracy synchronizatorów , przesuwając przesuwką zacinała się ona lub ciężko pracowała . Po rozebraniu samego synchronizatora , dokładnym wyczyszczeniu w benzynie i ponownym złożeniu pracował o niebo lepiej . W tym momencie gdybym wymieniał olej w skrzyni to przepókałbym ją solidną dawką benzyny pod ciśnieniem . Teraz wiem że sama wymiana oleju to taki pół środek . No chyba że robi się to regularnie od nowości , no ale takich członków tutaj raczej niema , który miał by salonowego proba.
2 to '' stępiona '' powierzchnia koła biegu wstecznego , wałka głównego i synchronizatora biegu pierwszego i drugiego . Jako że wsteczny nie jest synchronizowany ma to ogromne znaczenie w czasie załączania biegu . Stan tychże kół przedstawiają fotki niestety niezbyt dobrej jakości . Kroki jakie poczyniłem aby to zmienić to naostrzenie zębów na każdym kole mini szlifierką . Podczas ręcznej zabawy wstecznym po tym zabiegu wskakiwał za każdym razem bez problemu . Zobaczymy jak to będzie wyglądało podczas pracy już w samochodzie .
3 to wytarta powierzchnia widełek w miejscu styku z kołem synchronizatora . Powstaje tam niewielki luz który na pewno nie będzie sprzyjał komfortowi przełożeń .
W skrzyni zostały wymienione wszystkie uszczelnienia tj.
- uszczelniacze półosi
- O-ringi sworznia wybieraka i czujnika prędkości
- Simmering wałka sprzęgłowego
- Uszczelniacz trzonka wybieraka - Ten mi dziś wypadł podczas zabawy biegami na sucho. Został osadzony na uszczelniaczu do silników.
Reasumując nie jest to idealna konstrukcja , wykonana jest z niskiej jakości materiałów jak na tą część samochodu która pracuje pod dużymi obciążeniami .
Załączniki
Koło biegu wstecznego .
Koło biegu wstecznego .
Wytarte widełki
Wytarte widełki
koło synchronizatora
koło synchronizatora
zęby wałka sprzęgłowego
zęby wałka sprzęgłowego
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”