2.0 zmiana skrzyni automat -> manual

Awatar użytkownika
Jeżu
Posty: 79
Rejestracja: 2004-01-30 00:36
Galeria: viewtopic.php?t=5700
Lokalizacja: Tarnów Mazda Mx6 2.5v6 4ws

2.0 zmiana skrzyni automat -> manual

Post autor: Jeżu »

Mam problem bo przekładam skrzynie z automatycznej na manualną i potrzebuje rad na temat elektryki czy jest ktoś co może mi pomóc w tym temacie !!!
mikolaj
Posty: 339
Rejestracja: 2004-03-17 10:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Kowale

Post autor: mikolaj »

po pierwsze to rozumiem ze masz też sprzęgło bo imaczej to nawet nie zaczynaj...
91 2.2 GT
męzczyzna zrobi wszystko żeby przespać się z kobietą! kobieta zrobi wszystko żeby dostac nowe buty
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

W tę stronę to chyba z elektryką nie będzie problemu. Manual jej nie potrzebuje. Tak mi się wydaje przynajmniej. Z tego co na forum wyczytałem to w modelu GT jest pompa do chłodnicy oleju (zakładam, że masz jedynkę) i tylko ją powinieneś podłączyć. Napisz czym jeździsz.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jeżu
Posty: 79
Rejestracja: 2004-01-30 00:36
Galeria: viewtopic.php?t=5700
Lokalizacja: Tarnów Mazda Mx6 2.5v6 4ws

Post autor: Jeżu »

Sorki że wcześniej nie napisałem jaki model, a chodzi o model 2 i silnik 2.0 16v.
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Nie chce mi siętu teraz pisać wszystkiego, bo już to robiłem kiedyś (użyj opcji szukaj), ale przekładka nie jest taka łatwa. Z samych części do wymiany masz koło zamachowe, sprzęgło, skrzynię, półosie z przegubami. Poza tym masz kupę rzeczy które są uzależnione od automatu. W serwisówce jak przeglądam to bardzo często trafiam na taki tekst "2,5 and 2,0 ATX" z tego wniosek że w 2,0 MTX (Manualna skrzynia) jest inaczej. Wg mnie - jeśli robić to tylko na zasadzie kompletu z wiązką główną i komputerem. Tylko wtedy jest gwarancja że Auto Ci nie zwarjuje po zmianie.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-19 15:11 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jeżu
Posty: 79
Rejestracja: 2004-01-30 00:36
Galeria: viewtopic.php?t=5700
Lokalizacja: Tarnów Mazda Mx6 2.5v6 4ws

Post autor: Jeżu »

Wiecie co mam już wszystko zrobione i chodzi bardzo dobrze. I ma dużo lepszego buta niż na automacie, to wam mogę zagwarantować. Jestem zadowolony. :D :D :D :D
Awatar użytkownika
spown
Posty: 633
Rejestracja: 2004-09-23 20:49
Galeria: viewtopic.php?t=5507
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: spown »

No to tylko pogratulować jeśli jesteś zadowolny!!
Mówią źle, mówią zły, mówią wariat...
Był: Ford Probe 2.2 GL ganz rot ;)
Jest: Mitsubishi Galant 2.5 V6
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

To może małe sprawozdanie z akcji? Co zostało wymienione, co pozmieniane. Będzie to na pewno pomocne innym.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg »

Jeżu pisze:Wiecie co mam już wszystko zrobione i chodzi bardzo dobrze. I ma dużo lepszego buta niż na automacie, to wam mogę zagwarantować. Jestem zadowolony
Szczerze gratuluję! Tylko jaki jest sens kupować automata i przerabiać go na manuala przecież koszta takiej operacji nie są małe, nie mówiąc już o samej pracy i nerwach. Uwierz mi, że chętnych na probaska w automacie nie brakuje. A żeby 2.0 miał kopa to wydaje mi się, że sama zmiana skrzyni niestety nie wystarczy! Pozdrawiam i miłej jazdy!
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Awatar użytkownika
Jeżu
Posty: 79
Rejestracja: 2004-01-30 00:36
Galeria: viewtopic.php?t=5700
Lokalizacja: Tarnów Mazda Mx6 2.5v6 4ws

Post autor: Jeżu »

Wiecie co miałem automatyczna skrzynie zepsutą i wolałem wymienić na manualną ponieważ koszty porównywalne by były. Więc wolałem wybrać opcję ze skrzynią manualną. Jestem bardzo zadowolony bo udało mi się dorwać takiego samego probe rozbitego doszczętnie ale z tyłu i wymienili mi wszystko w oryginale z tamtego. Całą skrzynie, drążki, łapy pod skrzynie, półosie, pedały, serwo sprzęgła, no i trochu dłubania w elektryce, a i zapomniałem cały kokpit wraz z drążkiem zmiany biegów, ale polecam jak ktoś umie to zrobić to wszystko jest ok. Mechanicznie to zrobić to jest nic jak się komuś uda wszystko skompletować, gorzej z elektryką trzeba mieć dobrego i znającego się elektryka. Ale ja jestem zadowolony bo przynajmniej silnik mam nie wytyrany na maksa jak przy manualnej skrzyni bywa. POZDRAWIAM :D
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

I to jest jedyne prawidłowe podejście do tematu.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”