Szpilki w piaście

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

szpila pisze:
kosmita pisze: szpilki i dystanse?
Jestem :lol: :lol: :lol:
Ale widać nie w komplecie. :wink:
Oczywiście nic straconego, bo jak Cię kopnę za zaśmiecanie, to
i nabierzesz dystansu do technicznych tematów. :D :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer »

A jakiej wielkości i długości powinny być fabryczne szpilki w piaście w dwójce? Pytam bo jedną z tyłu mam urwaną i koło mi się trzyma na czterech śrubkach :? I czy nie będzie problemu z dostaniem takowej?
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

kosmita pisze:hey szpilaa gdzie zgubilas dystansa :)

A propo dystansow dzis gadalem z pewnym mechanikiem i mi powiedzial ze przy dystansach do 5mm nie musze zmieniac szpilek na dluzsze bo jezeli wkrece tyle szpilki w nakretke ile ma srednica szpilki to jest wystarczajace a tym bardziej ze mamy 5 a nie 4 szilki

Probowaj juz tak ktos ja dzis sprawdzalem to spokojnie 1,5 cm wchodzi szpilka w nakretke bez dystansow
Wiesz ja bym takiego mechanika nie słuchał. Jakby tyle wystarczało to oryginały byłyby krótsze. Komplet szpilek to jakieś 200zł pomysl czy to dużo za pewność że niestanie się nic w czasie jazdy z kołami probasa.
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

Kosmita to ja bym przestal na Twoim miejscu jezdzic do takiego mechanika ktory tak gada.Ciekawe co ci powie jak przy duzym obciazeniu np. na zakrecie przy duzej predkosci wyrwie ci nakretki i polecisz w las???Nie trawie takich ludzi ciekawe czy takie same ma podejscie do innych spraw mechanicznych.Tak samo toczenie dystansow z tarcz hamulcowych.Przeciez to chore.

Jak juz zainwestowales w alusy to zainwestuj w porzadne dystanse i szpilki zebys jezdzil bezpiecznie i konfortowo :D
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
oszolom
Posty: 89
Rejestracja: 2007-10-29 11:42
Samochód: PROBE KITT USA 91' 2.2t
Galeria: viewtopic.php?t=13342
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: oszolom »

to w takim razie ja tez mam pytanie...kupiłem nowe felgi ...mój probas ma podobno ET 38 czy 35 a te nowe felgi mają ET 60 ...to w takim razie jakiej szerokości muszę zamówić dystanse aby wszystko grało...bo jak pytałem niektórych to kazdy mówił innaczej... i czy ja też potrzebuje jakichś plastikowych pierścieni centrujących...
2.2 12V 90' I Gen ...rodzynek jest u BUSTERA
ALE Jest nowy RMD...RED-MANUAL-DEMON
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Oj będzie ciężko, bardzo ciężko je założyć.
Nie wiem, czy nawet 2.5 centymetrowe dystanse wystarczą...
Choć może na ET 60 dadzą radę, bo na 65 nie ma szans.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
oszolom
Posty: 89
Rejestracja: 2007-10-29 11:42
Samochód: PROBE KITT USA 91' 2.2t
Galeria: viewtopic.php?t=13342
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: oszolom »

to znaczy ...dzwoniłem do kolesia z allegro powiedziałem mu o co mi chodzi a on powiedział ze w takim przypadku to 20mm starczy ale cos nie chciało mi sie wierzyć ale wyszłoby mnie to za komplet przód i tył 450pln
2.2 12V 90' I Gen ...rodzynek jest u BUSTERA
ALE Jest nowy RMD...RED-MANUAL-DEMON
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

Zależy jeszcze jaka szeroka jest felga.
Ja miałem u siebie 7,5x17 z ET50 i jedynie tylne koła potrzebowały 6mm dystansu
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
oszolom
Posty: 89
Rejestracja: 2007-10-29 11:42
Samochód: PROBE KITT USA 91' 2.2t
Galeria: viewtopic.php?t=13342
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: oszolom »

Lisiu znalazłem cuś podobnego...tylko ze tu jest napisane...8Jx17H2 ET60
2.2 12V 90' I Gen ...rodzynek jest u BUSTERA
ALE Jest nowy RMD...RED-MANUAL-DEMON
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

Szersza o 0,5 cala felga = głebiej wchodząca w nadkole = potrzebny grubszy dystans oraz koniecznie dłuższe szpilki bo u mnie przy tym dosyć cienkim dystansie było to na pograniczu bezpieczeństwa
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

Oj oszolom ja bym nie bral takich felg.Dystanse beda musialy byc grube ja przy feldze 8.5 cala z et 35 mam dystanse 1.5cm.

Drugi minus jest taki ze jak dasz za grube dystanse to bedziesz mial efekt jak w bmw niektorych czyli rozjechane kola. brzydko to wyglada i niszcza sie szybko opony wtedy.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
oszolom
Posty: 89
Rejestracja: 2007-10-29 11:42
Samochód: PROBE KITT USA 91' 2.2t
Galeria: viewtopic.php?t=13342
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: oszolom »

to co proponujecie?? a jakbym jednak chciał sie w to bawic...to jaki gruby dystans??
2.2 12V 90' I Gen ...rodzynek jest u BUSTERA
ALE Jest nowy RMD...RED-MANUAL-DEMON
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Jakoś nie zauważyłem nadmiernie szybkiego niszczenia opon (w tym z tyłu)...
Obrazek Obrazek
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 22:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dyb »

bo to auto wazy 300 kilo a bmka 3000, wiec troche wieksze przeciazenia :D
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
Obrazek
Awatar użytkownika
oszolom
Posty: 89
Rejestracja: 2007-10-29 11:42
Samochód: PROBE KITT USA 91' 2.2t
Galeria: viewtopic.php?t=13342
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: oszolom »

hmm...to jest ktoś wstanie mi pomóc...może KALI??
2.2 12V 90' I Gen ...rodzynek jest u BUSTERA
ALE Jest nowy RMD...RED-MANUAL-DEMON
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

Robert to daj tam 8 calowa felge ii naciagnij na to kapcia 225 to zobaczymy czy ci sie to pudelko nie rozkraczy :D
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
cacek
Posty: 1378
Rejestracja: 2006-01-12 16:54
Samochód: Wołowina
Galeria: viewtopic.php?t=8555
Lokalizacja: Police

Re: Szpilki w piaście

Post autor: cacek »

Witam!
Czeka mnie wymiana szpilek w aucie, i hmm #-o da rade wymienić szpile bez sciagania piasty? a może lepiej i tak ściągnąć?
Z waszego doświadczenia łatwo będzie je "wybić"? i jak to w końcu jest z tym łożyskiem? można uszkodzić podczas takiej operacji?
Dzięki za wszelką pomoc i wskazówki!

pozdr
"...Jedni będą mnie szanować, drudzy znienawidzą..."
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Re: Szpilki w piaście

Post autor: HellHound »

Musisz wyjąć piastę niestety, a szpilki lepiej wcisnąć na prasie niż wbijać :)
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
MaryooSh89
Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 2006-01-23 22:54
Samochód: Mazda 6 GG 2.3
Galeria: viewtopic.php?t=15279
Lokalizacja: Łódź

Re: Szpilki w piaście

Post autor: MaryooSh89 »

Ja u siebie miałem rozwalone 2 szpilki z przodu i po prostu je wybiłem bez ściągania piasty a nowe szpilki lekko nabiłem żeby frez spasować i dociągnąłem nakrętką poprzez tulejkę założoną na śrubę.
był: PROBE 2.2 GT '91 USA z Qresko red inside :D
jest: Mazda 6 GG 2.3 i sześćsetka :)
Awatar użytkownika
cacek
Posty: 1378
Rejestracja: 2006-01-12 16:54
Samochód: Wołowina
Galeria: viewtopic.php?t=8555
Lokalizacja: Police

Re: Szpilki w piaście

Post autor: cacek »

No właśnie tyle wiedziałem do tej pory :mrgreen: :
- jedni sobie radzą bez ściągania - "młotkologią",
- drudzy odkręcają piastę itd.... :wink:

dzięki za pomoc :mrgreen: #-o

pozdr
"...Jedni będą mnie szanować, drudzy znienawidzą..."
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Re: Szpilki w piaście

Post autor: HellHound »

To tak jak z łożyskiem :mrgreen: możesz wcisnąć na prasie albo napier-----lać młotkiem 8-| Twój wybór :wink:
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
cacek
Posty: 1378
Rejestracja: 2006-01-12 16:54
Samochód: Wołowina
Galeria: viewtopic.php?t=8555
Lokalizacja: Police

Re: Szpilki w piaście

Post autor: cacek »

"...Jedni będą mnie szanować, drudzy znienawidzą..."
Awatar użytkownika
MaryooSh89
Klubowicz
Posty: 612
Rejestracja: 2006-01-23 22:54
Samochód: Mazda 6 GG 2.3
Galeria: viewtopic.php?t=15279
Lokalizacja: Łódź

Re: Szpilki w piaście

Post autor: MaryooSh89 »

Ja dokładnie tak samo robiłem tylko zamiast tylu podkładek dałem tulejkę.
był: PROBE 2.2 GT '91 USA z Qresko red inside :D
jest: Mazda 6 GG 2.3 i sześćsetka :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”