2.0 16v awaria automatu

Awatar użytkownika
Brychu
Posty: 482
Rejestracja: 2003-05-25 00:32
Galeria: viewtopic.php?t=8101
Lokalizacja: Bydgoszcz

2.0 16v awaria automatu

Post autor: Brychu »

Mam do kupienia auto - 93 rok Probe 2.0 16v z automatem, ale jakoś dobrze nie przełącza biegów tzn. podobno szarpie jakoś ale normalnie da się nim jeździć. Czy ktoś może mi zdiagnozować o co może tutaj chodzić i jakie mogą być koszty ? Czy warto to naprawiać, czy może łatwiej przełożyć skrzynię na manual ? Jakie są koszty tego wszystkiego ? Cena jest kusząca, rok 93, czarny... Tyle że 2.0 w automacie to pewnie w ogóle nie jedzie ? Reasumując, bo troszkę sie spieszę i wiem że piszę bez ładu i składu:

- wiem że coś jest nie tak z automatem
- czy patrząc tylko na to że szarpie przy zmianie można wymyśleć co może być przyczyną ?
- czy mozna jakoś zdiagnozować koszty ?
- co trzeba zrobić żeby wsadzić tam manualną skrzynię i jakiej szukać ewentualnie po ogłoszeniach ?
- jakiekolwiek sugestie ?

gość chce za auto 6 tys, jest czarne (podoba mi się), rejestracja między lampami (podoba mi się), trójramienne felgi (nie podobają mi się). Warto ?
Awatar użytkownika
AGA I GER
Posty: 830
Rejestracja: 2004-12-21 19:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Milanówek
Kontakt:

Post autor: AGA I GER »

Obawiam się że to nie będzie takie proste przerobić z automatu na manual (koszta i czas)
Naprawa skrzyni w automacie to też koszta.
Ale zawsze warto podjechać z gostkiem do warsztatu gdzie naprawiają skrzynie automatyczne i niech gostek się wypowie...
A tak w ciemno to nie zakup :wink:
Będziesz Miał Wygody
Awatar użytkownika
Brychu
Posty: 482
Rejestracja: 2003-05-25 00:32
Galeria: viewtopic.php?t=8101
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Brychu »

wstępne analizy na podstawie rozmów ze znajomym mechanikiem skutecznie mnie zniechęciły pomimo faktu, że cena spadła do 5 tys.
Awatar użytkownika
AGA I GER
Posty: 830
Rejestracja: 2004-12-21 19:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Milanówek
Kontakt:

Post autor: AGA I GER »

To miłe że cena spadła do 5 tysi ale możesz mieć problem z zakupem skrzyni w automacie do II generacji
a naprawa może cię sporo wynieść acz nie koniecznie
Warto by te autko obejrzał ktoś kto się trudni naprawami skrzyń automatycznych
Będziesz Miał Wygody
markopolo
Posty: 2
Rejestracja: 2011-11-06 20:06

Automatyczna skrzynia biegów.

Post autor: markopolo »

Witam Panów ,od niedawna jestem posiadaczem probasa 2.0 94r.z automatem,kupiłem go za tysiaka z uszkodzoną skrzynią biegów, może ktoś wie jak najszybciej wyjąć skrzynię ?Albo .Sam naprawiam.. znalazłem tylko po angielsku.Amoze ktoś ma naprawa asb- cd4d
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: 2.0 16v awaria automatu

Post autor: 2Ya »

Najszybciej to całą skrzynię z silnikiem .
Obrazek
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5241
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0 16v awaria automatu

Post autor: Romas »

Najszybciej to sie kpanie kolego nie da :P
A więc po kolei:
Spuść olej ze skrzyni, i wode z chłodnicy(chyba że przewody na podwieszeniu i opuszczeniu silnika wystarczą)

Podnieś najlepiej cały samochód z przodu i zdejmij koła(żebyś miał dobry dostęp do wszystkiego)
poluzuj półoś lewą na piaście

odkręć poprzeczną belkę spodnią

odkręć wydech na łączeniu z kolektorem i podwieś nisko

Musisz podwiesić silnik i odkręciś wszystkie poduszki oprócz prawej

po odpinaj wszystkie przewody które dochodzą do skrzyni bądź też są do niej przymocowane

Odkręć rozrusznik

odkręć stabilizator od skrzyni i drążek od dźwigni zmiany biegów

odkręć w prawie wszystkie śruby mocujące skrzynie do bloku zostaw jedną na górze i na dole.

odkręć amortyzator od piasty i wypnij półoś z piasty oraz ze skrzyni

opuść silnik tak byś mógł wypiąć i wyciągnąć skrzynie biegów (jeszcze jedna osoba by Ci sie przydała :wink:

odkręć pozostawione śruby mocujące skrzynie do bloku

I możesz wyciągać skrzynie :twisted: :mrgreen:

Mam nadzieje ze wytlumaczylem baaaardzo jasno :mrgreen: i jak widzisz wcale tak mało do zrobienia nie jest :twisted:
Jeśli o czymś ważnym zapomniałem to koledzy poprawcie :wink:
I życzę miłej pracy :mrgreen: :twisted:
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: 2.0 16v awaria automatu

Post autor: 2Ya »

Zapomniałeś dodać Romans,że do tej operacji należy się zaopatrzyć w odpowiednią ilość % do znieczulenia :P
Obrazek
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5241
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0 16v awaria automatu

Post autor: Romas »

#-o #-o #-o JA PIERRRRDZIUUUU #-o #-o #-o
Zapomniałem :lol: :lol:

Dzięki 2Ya za dodanie najważniejszego :D :mrgreen: :wink:
topiako123
Posty: 8
Rejestracja: 2012-01-29 12:50

Problem z skrzynia biegow (Automat)

Post autor: topiako123 »

Witam Serdecznie Wrzystkich.
Mam Forda Probe II 2.0 16 V i mam z nim kłopot . wymienilem skrzynie biegow . Bo stara mi siadła a mam automata.
Problem polega na tym ze od wczoraj czyta mi tylko 3 bieg nie wiem co sie stalo mozecie mi doradzic ... po wymianie skrzyni było wrzystko ok bez zarzutow. Gdy chcialem zredukowac bieg wciskałem gaz i bieg zrzucal sie na nizszy, a teraz nic zero reakcji.


pozdrawaim
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Problem z skrzynia biegow

Post autor: OLEY »

[o]Heh, zobacz :arrow: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... nia+biegow

To jest wątek o niemal identycznym tytule. :D Po co to dublować?

Ale niech Ci będzie. :wink: Nauczysz się jeszcze. Poprawiłem tytuł, żeby automat był oddzielony.[/o]

Tak odpowiadając na Twoje pytanie.

Sprawdzałeś stan oleju? Możliwe, że jest go za mało i jest za słabe ciśnienie, aby przełączać biegi,
lub druga opcja (bardzo prawdopodobna) poszły tarczki...
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
alwaro
Klubowicz
Posty: 214
Rejestracja: 2011-01-24 19:51
Samochód: GOLF 4 1,6SR 99R
Galeria: viewtopic.php?t=19769
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Problem z skrzynia biegow (Automat)

Post autor: alwaro »

i kosze :mrgreen:
Ferrari jeżdzą Ci którzy chcą być kimś,fordem probe zas ci którzy już kimś są
topiako123
Posty: 8
Rejestracja: 2012-01-29 12:50

Re: Problem z skrzynia biegow (Automat)

Post autor: topiako123 »

Sprawdzilem stan oleju jest prawidlowy
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Problem z skrzynia biegow (Automat)

Post autor: OLEY »

Rozumiem, że sprawdziłeś stan w skrzyni, a nie w silniku.

Jeżeli w skrzyni, to sprawdź go na włączonym silniku.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
topiako123
Posty: 8
Rejestracja: 2012-01-29 12:50

Re: 2.0 16v awaria automatu

Post autor: topiako123 »

-- oryginalny post 2012-01-29 16:59 --

ok dzieki sprawdze

-- dodano 2012-01-29 16:59 --

ale wydaje mi sie ze to nie olej
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: 2.0 16v awaria automatu

Post autor: OLEY »

Prawdę mówiąc też w to wątpię, ale zawsze warto sprawdzić podstawowe rzeczy, zanim wpadnie się na pomysł rozbierania "połowy" auta. :wink:

Sprawdź najpierw stan oleju na włączonym silniku.

W razie braku, trzeba go koniecznie uzupełnić. Oby nie było tylko za późno...

To ważne, bo możliwe, że poszedł też uszczelniacz na sprzęgle i panewka (przerabiam to właśnie :D)
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
topiako123
Posty: 8
Rejestracja: 2012-01-29 12:50

Re: 2.0 16v awaria automatu

Post autor: topiako123 »

no juz jestem bylo minimalnie za mało uzuperniłem moze z 2 setki. pojechalem na przejaszczke i to samo tylko 3 bieg a jak dam mocniej gazu to stuka i jak by chcial redukowac
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0 16v awaria automatu

Post autor: Kocureq »

I od razu rusza na 3 biegu? To w ogóle rusza z miejsca? :)
Awatar użytkownika
Basia
Klubowicz
Posty: 3520
Rejestracja: 2009-04-07 21:35
Samochód: Ford Probe II gen. 2.0 i Seat Ibiza 1.0
Lokalizacja: Szczecin

Re: 2.0 16v awaria automatu

Post autor: Basia »

Chyba ze trzy razy mi padała skrzynia automatyczna w nim.
Najgorsza była pierwsza awaria bo probe było mało, nikt nie chciał się podjąć naprawy, jeden mędrzec wymyślił, że to elektronika i go chyba dwa tygodnie diagnozował.
W końcu go od niego zabraliśmy bo nic nie zrobił, przenieśliśmy się do innego warsztatu i się okazało, że było to uszkodzenie mechaniczne.
O ile dobrze pamiętam to zawsze były problemy ze sprzęgłem (wewnętrznym czy jak mu tam - nie śmiać się w razie czego ;) ).
Objawy - albo działał jedynie bieg wsteczny, albo wchodził tylko na pierwsze trzy biegi, czwórki nijak nie udało mu się załączyć. I do tego migała niebieska kontrolka O/D.

Moja rada - sprawdzona - kup wszystkie części i zmień skrzynię na manualną. Koszt jest nieporównywalny z naprawą automatu - każda wynosiła ponad 2500 zł, gdzie wszystko co było potrzebne do przekładki skrzyni zamknęło się w kwocie 1500 zł.

Po ostatniej naprawie dali gwarancję na pół roku, skrzynia rozwaliła się po 7 miesiącach. Wymieniłam w lipcu 2009r. skrzynię na manualną i od tego czasu działa bez zarzutów :)
A - i mimo, że to 2.0 ( ;) ) to zrobił się dynamiczniejszy :D
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: 2.0 16v awaria automatu

Post autor: Robert »

Basia pisze:A - i mimo, że to 2.0 ( ;) ) to zrobił się dynamiczniejszy :D
W 2.0 każdy gram się liczy, a Ty przecież tak znacznie odchudziłaś ... portfel. :twisted:
Basia pisze:Chyba ze trzy razy mi padała skrzynia automatyczna w nim.
...
Koszt jest nieporównywalny z naprawą automatu - każda wynosiła ponad 2500 zł, gdzie wszystko co było potrzebne do przekładki skrzyni zamknęło się w kwocie 1500 zł.
;)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
topiako123
Posty: 8
Rejestracja: 2012-01-29 12:50

Re: 2.0 16v awaria automatu

Post autor: topiako123 »

witam a dasz mi namiary na mechanika co by to przełozyl i jkaie czesci sa potzebne
to moje pierwsze auto a jestm mlody i dlatego za wszelka cene chce nim jezdzic bo ma cos w sobie . a co waszego pytania tak rusza powoli i jak by cos stukało
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: 2.0 16v awaria automatu

Post autor: Robert »

[r]Gdybyś uzupełnił profil, to byłoby wiadomo, czy ma sens dawanie namiarów na szczecińskich mechaników :arrow: http://fordprobe.pl/forum/ucp.php?i=164[/r] :idea:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Basia
Klubowicz
Posty: 3520
Rejestracja: 2009-04-07 21:35
Samochód: Ford Probe II gen. 2.0 i Seat Ibiza 1.0
Lokalizacja: Szczecin

Re: 2.0 16v awaria automatu

Post autor: Basia »

Mi osobiście przekładki podjął się mój tata, który już drugi raz raczej nie będzie chciał się w to bawić...

A wszystko ładnie mi w PW opisał użytkownik slawek1963.
Pozwól, że zacytuję:
slawek1963 pisze:ok.zacznijmy od tego ze musisz kupić nie tylko skrzynie biegów ale do tego kolo zamachowe sprzęgło kompletne półosie z przegubami bo te od automatu nie pasują ; pompę sprzęgłową i wysprzeglik ,do tego pedały hamulca i sprzęgła ,dźwignię zmiany biegów czyli wszystko co wiąże się z manualem nie możesz zapomnieć ze musisz również kupić wszystkie czyli 3 łapy z poduszkami bo są dłuższe od automatu przeróbek nie ma żadnych czyli nie trzeba wycinać żadnych dziur autko jest przygotowane na manual ale jest niestety masa pracy przy przekładce żeby zmienić pedały trzeba opuścić kolumnę kierownicy ,żeby zmienić kolo zamachowe trzeba zdjąć cały spod silnika z miska olejowa silnik trzeba maksymalnie opuścić gdyż jest ciężko wysunąć skrzynie za to manual wchodzi bez problemu bo jest mniejszy i trzy razy lżejszy po zmianie skrzyni konieczna jest wizyta u elektryka żeby auto paliło z rozrusznika trzeba zrobić jakąś zworkę do tego trzeba zdjąć blokadę ze stacyjki i do tego zdjąć zegary i wyjąć żaróweczkę od kontroli skrzyni żeby nie migała bo jest to denerwujące i niepotrzebne przy manualu ja z kolega zrobiłem to przez cale dwa dni ale wierz mi OPŁACIŁO SIĘ teraz to jest inny samochód miałem szczęście ze u mnie w lodzi kupiłem wszystko od jednej osoby jeżeli twój tata jest mechanikiem to nie powinien mieć problemu z przekładka ale musi mieć pomocnika bo sam na pewno nie da rady gdybyśmy mieszkali blisko siebie to chętnie bym pomógł bo naprawdę jest sporo pracy ale nie zrażaj się tym bo autko będzie nie tylko lepiej jeździć ale i sporo mniej palić u mnie wychodzi mniej około 2 litrów pozdrawiam
Broń Boże niczego Ci nie narzucam... Nie mam dobrych doświadczeń z automatem. U mnie (podobnie jak u Sławka) opłaciło się...

Życzę powodzenia ;)
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: 2.0 16v awaria automatu

Post autor: wujeksex »

Basia pisze:Mi osobiście przekładki podjął się mój tata, który już drugi raz raczej nie będzie chciał się w to bawić...

A wszystko ładnie mi w PW opisał użytkownik slawek1963.
Pozwól, że zacytuję:
slawek1963 pisze: półosie z przegubami bo te od automatu nie pasują
Półosie pasują, ale trzeba zmienić podporę półosi, bo ta z automatu jest dłuższa. Przeguby (wewnętrzne) mają inną konstrukcję, ale pasują - można zmienić później.
Reszta się zgadza.
slawek1963 pisze:konieczna jest wizyta u elektryka żeby auto paliło z rozrusznika trzeba zrobić jakąś zworkę
Automat ma zabezpieczenie, żeby nie można było odpalić "na biegu" - taka jak w wersjach USA ze skrzyniami manualnymi, jak nie wciśniesz sprzęgła, to nie odpalisz. Można obejść samemu jak ma się jakąś wiedzę o elektryce.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
probator
Posty: 1
Rejestracja: 2012-09-13 09:27

Skrzynia biegów automat

Post autor: probator »

Witam
Mam Probe II 2.0 z automatyczną skrzynią biegów a problem jest taki że gdy zmienia bieg z 1 na 2 czuć dosc mocno tą zmianę i moje pytanie brzmi czy to mieści się w granicach normy czy coś już ze skrzynią, ewentualnie jak to naprawić?? Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”