Skrzynia "długie biegi"

F355
Posty: 96
Rejestracja: 2005-07-23 17:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Grójec

Skrzynia "długie biegi"

Postautor: F355 » 2008-03-03 22:40

Wiatm, szukałem na forum ale nic nie znalazłem chodzi mi o wymiane skrzyni z długimi biegami, czy od na xedosa 6 lun 626 2.5 jest dłuższa. Teraz mam przy ok 140 jakieś 4 tys obr. a mgło by być ok 3.2 - 3.5 tys. Wiem ze gorzej bedzie sie zbierał nie przeszkadza mi bardzo raczej w trasie przeważnie jestem to by sie przydała taka.
Black PROBE 2.5 V6 `95

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontaktowanie:

Postautor: Robert » 2008-03-04 07:40

Zagadka: który model ma "najkrótszą" skrzynię?
Ostatnio zmieniony 2008-03-04 16:30 przez Robert, łącznie zmieniany 1 raz.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: mbmaster » 2008-03-04 23:47

zagadaj z tomekrvf z mazdaspeed on do seryjnej skrzyni KL wlozyl 5 bieg od skrzyni z FS. Obroty znacznie zmalaly ale auto znacznie stracilo na dynamice.
Obrazek

F355
Posty: 96
Rejestracja: 2005-07-23 17:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Grójec

Postautor: F355 » 2008-03-05 00:00

no niestety dynamika na tym ucierpi ale max sie zwiększy i może spanie zużycie paliwa przy niższych prędkościach. Myślałem od 2.0 ale czy będzie pasować ?
Black PROBE 2.5 V6 `95

Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontaktowanie:

Postautor: RX » 2008-03-05 08:25

Witam,

Pytanie czy na pewno chcesz to wszystko uzyskać? Jak często dynamicznie przyspieszasz, a jak często jeździsz prędkością max? Żeby w ogóle do tej prędkości max przyspieszyć to Ci zejdzie długo. Rozumiem zmienić przełożenia na krótsze, ale na dłuższe? :?

Jeśli chodzi o zmniejszenie spalania to zupełnie nie tędy droga. Oszczędzisz naprawdę tyle co nic, tracąc to, za co więcej zapłaciłeś, żeby te przyspieszenie mieć - V6.

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl

Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 23:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: dyb » 2008-03-05 09:56

racja, ale jak ktos duzo jezdzi w trasie i po Europie gdy sobie spokojnie moze jechac te 140-160 BEZ SZARPANIA jak po Polsce to obnizenie obrotow nawet o 300-500 zmniejszy troche wydatki ;]
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
Obrazek

F355
Posty: 96
Rejestracja: 2005-07-23 17:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Grójec

Postautor: F355 » 2008-03-05 13:32

nie wiem czy dobrze pamiętam ale chyba silnik ma 163 KM/5600 obr to powyzej tej wartości spada moc więc jeśli bedzie troszke dłuższa skrzynia nie powinno to wpłynąć aż tak bardzo na dynamike. Kumpel ma accorda 2.0 `93 i przy 100 km/h ma 3200 obr na min i wcale źle sie nie zbiera to probuś bedzie lepiej bo większa moc i moment obr. a w 626 2.5 jaka sest skrzynia ? taka jak w probe?
Black PROBE 2.5 V6 `95

Awatar użytkownika
songossj6
Posty: 84
Rejestracja: 2007-12-21 00:57
Galeria: viewtopic.php?t=13831
Lokalizacja: Opole

Postautor: songossj6 » 2008-03-05 20:37

Ja bym skrzynie zostawił jak chcesz jeździć taniej to kup inne auto, a po za tym jest wiele sposobów na obniżenie spalania bez straty osiągów... np Eco Chip tuning ;]
Ford Probe IIgen. 2,0 16V, 95 rok 130 tys.

Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Postautor: HellHound » 2008-03-05 20:39

Teraz to mnie zabiłeś :D Mam nadzieję że żartujesz :wink:
Let The Galaxy Burn....

F355
Posty: 96
Rejestracja: 2005-07-23 17:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Grójec

Postautor: F355 » 2008-03-06 00:24

jedyne logiczne wyjście to skrzynia, a poza tym Probek zostaje autko super poza małymi niedociągnięciami ;)
Black PROBE 2.5 V6 `95

Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 23:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: dyb » 2008-03-06 16:51

tak sie wetne :D
<p disabled="on">w 2.0 najszybszy czas 0-100 sie robi na dwojce? Bo jak ostatnio sobie sprawdzalem to zeby 100 km/h pojechac na 2jce podszedlem pod czerwone pole i chwilke po tym jak sie pojawilo 100 na zegarze to mnie 'odcielo' (nie wiedzialem ze w 2.0 jest odcinka ;) i spadl z obrotow

wiec chyba w teorii lepiej na 2jce, a w praktyce jak sie chce szybciej pojechac niz 102 km/h to szybciej bedzie zmienic na 3jkr przy 80-85 :>
</p>
<b title="Robert">To ja też się wetnę bez sensu - a co...
I w każdy następny niezwiązany z tematem...</b>
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen

Obrazek

Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Postautor: sawmaster » 2008-04-02 15:02

<p disabled="on">dyb mylisz się , na czerwonym polu już auto znacząco traci momentu obr. lepszy czas wykręci się 0-100km/h kręcąc 2 do 85 :) </p>

Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 344
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Skrzynia "długie biegi"

Postautor: pawlacz » 2017-06-15 20:34

Odkopię temat. Zmieniał ktoś piątkę w KL-DE? Dużo z tym roboty?

Od czego piątka podpasuje, by było 5k obrotów lub mniej przy 200km/h? FS ma dłuższą piątkę, ale nadal za krótką.

Prezes5G19
Posty: 469
Rejestracja: 2014-10-16 14:32
Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
Galeria: viewtopic.php?t=22741
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Skrzynia "długie biegi"

Postautor: Prezes5G19 » 2017-06-16 13:10

Teoretiko przy wymianie piątki nie musisz zrzucać skrzyni. Jeśli jest trochę miejsca między skrzynią a podłużnicą to wystarczyło by zdemontować metalową pokrywę i odkręcić śruby trzymające kółka na wałkach , wybić klin wodzika i poskładać wszystko odwrotnie na innych kółkach . Na forum było bodajże opisane że pasuje od GE Diesel ale ręki za to nie dam

Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 344
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Skrzynia "długie biegi"

Postautor: pawlacz » 2017-08-30 22:52

Więc tak, takie przełożenia znalazłem są oryginalnie w 2.5:
5tka: 0.795
finalne: 4.388

2.0 i 2.2 mają finalne 4.105, a 5tki 0.711 (2.2 gt) i 0.717 (2.0) więc niestety w 2.5 przez inny finalny nie będą takie same obroty jak tam.

Mazda diesel GE znalazłem ma 5tkę 0.68, więc zgodnie z tym kalkulatorem (najlepiej przekopiować cały link, bo formatowanie rozwala):
http://www.cargister.com/calculator-gear-ratio?rpm=6000&final_ratio_teeths[]=&final_ratio_teeths[]=&fdr=4.388&diameter=637.2&ratio[1]=3.307&ratio[2]=1.833&ratio[3]=1.310&ratio[4]=1.030&ratio[5]=0.68&ratio[6]=&speed_in=kmh&width=225&profile=40&wheel_diameter=18&teeths[1][]=&teeths[2][]=&teeths[1][]=&teeths[2][]=&teeths[1][]=&teeths[2][]=&teeths[1][]=&teeths[2][]=&teeths[1][]=&teeths[2][]=&teeths[1][]=&teeths[2][]=


mam 200km/h przy 5k obrotów. Dobrze myślę?
Ostatnio zmieniony 2017-08-30 22:54 przez pawlacz, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1755
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Skrzynia "długie biegi"

Postautor: mysz » 2017-08-31 01:01

Przy 5k obr/min w fsie jest jakieś 195kmh. 5.5k obr/min=216kmh (o ile dobrze pamiętam), 5800-5900obr/min=230kmh (chociaż wątpię by ktoś w klubie oprócz mnie do takich prędkości rozpędził fsa :mrgreen:)
To są dane z gpsa (licznik miałem do 120mph)
Probe '94r
ST220 2005r

Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 344
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Skrzynia "długie biegi"

Postautor: pawlacz » 2017-09-28 13:29

Nie chcę zakładać nowego tematu w dziale I generacji, więc piszę tutaj.

Ma ktoś zdięcie jak wygląda dostęp do piątki w skrzyni z I generacji? Jak ją wyciągnąć?

Awatar użytkownika
marek08
Posty: 223
Rejestracja: 2015-03-12 17:34
Samochód: Probe F2T, Omega B, E39 530d
Galeria: viewtopic.php?t=22798
Lokalizacja: Kętrzyn
Kontaktowanie:

Re: Skrzynia "długie biegi"

Postautor: marek08 » 2017-09-30 09:01

Zdejmujesz tylko ten gorny dekielek, wybijasz klin z lapki, odkrecasz te dwie glowne nakretki i wyjmujesz caly piaty bieg. Jakies 10 minut roboty :wink:
Obrazek
248,7KM & 442,1NM --- @1,4 bara
-------------ORI ECU-------------
https://www.facebook.com/probe12vt

Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 344
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: Skrzynia "długie biegi"

Postautor: pawlacz » 2017-11-20 19:46

No i niemiła niespodzianka...
Nie pasuje niestety.

Średnica wewnętrzna piątki z jedynki jest za duża.

Obrazek

Obrazek


Wróć do „2.5 V6 KL”