PRZEGUBY???

Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1047
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Car: Probe x ∞
Gallery: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: PRZEGUBY???

Post autor: Spider33 » 2018-09-08 23:11

Dobrze jest przed odkreceniem przywalić kilka razy młotkiem w nakrętkę. Mi po takiej perswazji zawsze się udawało odkręcić.

tomasz
Posty: 75
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Car: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: PRZEGUBY???

Post autor: tomasz » 2018-09-09 09:09

Cześć.
Nakrętkę już trochę zmasakrowałem (piasty nie nacinałem na razie) ale dalej stabilnie i mocno trzyma.
Ale nie wiecie czy można wymienić wewnętrzny przegub bez odkręcania tej nakrętki? Np poprzez odkręcenie podpory stabilizatora, amortyzatora itp. Po tym odchylenie tego wszystkiego i czy nie będzie się dało wtedy ściągnąć przegub wewnętrzny bez ruszania przegubu zewnętrznego?
Kiedyś mi jakiś facet tak mówił, że zrobił tak w Punto bo też mu nakrętka piasty nie drgnęła.
Ostatnio zmieniony 2018-09-09 19:13 przez tomasz, łącznie zmieniany 1 raz.

tomasz
Posty: 75
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Car: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: PRZEGUBY???

Post autor: tomasz » 2018-09-13 15:40

Sory znowu za post pod postem
Musiałem niestety zawieść auto do mechanika.
Ten kielich przegubu wew. nie chciał zejść z tej prawej półosi, która prowadzi do skrzyni biegów.
Dałoby się tam dostać bez odkręcania nakrętki piasty. No i odkręciłem amortyzator potem odkręciłem śrubę sworznia i po paru celnych uderzeniach 2 kg młotkiem sworzeń ładnie wyszedł, trochę dłużej musiałem uderzać w zamocowanie drążka kierowniczego do zwrotnicy, ale też wyszedł. Najgorzej było z nakrętką podpory stabilizatora.
Kielich przegubu troszkę się ruszał ze 2mm na tej półosi co idzie do skrzyni, ale dalej nie chciał zejść z niej. Coś go tam trzyma nie wiem co bo nic nie powinno go trzymać. Zapierałem się jakimś szpejem o jakieś wystające "podpórki" czy o rury kolektora by go zsunąć na zewnątrz, ale nic nie zejdzie. Po przesunięciu się o 2 mm trzyma się na amen.
Poskładałem to z powrotem i pojechałem do mechanika, który trochę marudził.
Jeżeli on sobie nie poradzi to nie wiem czy się auta nie pozbyć. Do przeglądu pozostało jakieś 2 miesiące z groszem.

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4897
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: PRZEGUBY???

Post autor: Romas » 2018-09-14 12:50

Bo jest tam w środku pierścień z drutu sprezynujacego który trzeba najpierw wyjąć

tomasz
Posty: 75
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Car: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: PRZEGUBY???

Post autor: tomasz » 2018-09-14 17:47

Cześć.
Ale jak wyjąć, skoro kielich jest nierozbieralny. Przynajmniej ten co otrzymałem z mazparts jest całkowicie szczelny w złączu wielowypustowym i nie można się dostać do końcówki ośki (tej co prowadzi do skrzyni) bez ściągania kielicha z niej.
No cóż na razie auto stoi u mechanika.

tomasz
Posty: 75
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Car: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: PRZEGUBY???

Post autor: tomasz » 2018-09-17 18:41

Cześć.
Jeszcze raz sorry za post pod postem. Ale znowu sprawa dziwna.
Mechanik też nie ściągnął tego kielicha z przedłużenia prawej półosi (tej co prowadzi do skrzyni biegów). Twierdzi nawet, źe te elementy są na stałe zintegrowane i aby coś zmienić to potrzebne jest drugie takie przedłużenie prawej półosi aby móc osadzić w nim nowy kielich. To oryginalne już jest ponoć nierozbieralne.
Pocieszające jest, że ten przegub wewnętrzny prawy jest ponoć dobry chociaż miał uszkodzoną osłonkę od co najmniej 3 miesięcy i jakimś sposobem tam nie nawpadało zbyt wiele dziadostwa. Więc założy tylko osłonkę.
Terkotanie natomiast generują oba przeguby zewnętrzne chociaż mają dobre osłonki!!! Zaś najbardziej rozklekotany jest ponoć lewy.
Mechanik więc wymieni oba zewnętrzne przeguby, a ten wewnętrzny wyczyści, nasmaruje i da nową osłonkę.
Zaś mi zostanie niepotrzebny przegub wewnętrzny ten z Mazparts.

Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1047
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Car: Probe x ∞
Gallery: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: PRZEGUBY???

Post autor: Spider33 » 2018-09-18 08:45

Najprostszy sposób żeby sprawdzić który przegub zewnętrzny jest uszkodzony to:
1. Podnieść jedno koło
2. Skrecić maksymalnie kierownicę
3. Odpalić auto i wbić bieg (np 3)
4. Delikatnie puszczając sprzęgło słuchać czy coś nie stuka.

tomasz
Posty: 75
Rejestracja: 2011-04-27 18:59
Car: Probe II 1997 2.5 v6
Lokalizacja: Wieliczka

Re: PRZEGUBY???

Post autor: tomasz » 2018-09-22 08:52

Dobra zrobili to wreszcie. 2 przeguby zewnętrzne, robocizna i wszystko co trzeba wyszło gdzieś 470 PLN. W silniku natomiast nie działały siłowniki VRIS, ale bardzo szybko znalazłem przyczynę: uszkodzony wężyk podciśnienia przy przepustnicy niemal na wierzchu.
Teraz ja się pytam: gdyby trzeba było kiedyś (mam nadzieję, że nigdy) wymieniać przeguby wewnętrzne to czy da się lewy przegub wewnętrzny wyciągnąć ze skrzyni po przyłożeniu odpowiedniej siły czy ten pierścień sprężysty zatrzaskuje na stałe już ten przegub w skrzyni (od strony lewej)?
Czy ten wałek przedłużenia prawej półosi (widziałem takie na allegro za 126 + koszty wysyłki) ma pierścień zabezpieczający w skrzyni czy też trzyma go jedynie łożysko podpory prawej półosi i zapobiega aby nie wysuwał się ze skrzyni?
Jak by kiedyś (mam nadzieję, że nigdy) trzeba coś robić ze skrzynią czy sprzęgłem to muszę to wiedzieć.

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 4897
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Car: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Gallery: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: PRZEGUBY???

Post autor: Romas » 2018-09-22 12:47

Trzeba wypiac na wagę i wychodzi

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”