przycisk pod gałką

Gość

przycisk pod gałką

Post autor: Gość »

Co to jest za przycisk pod gałką automatycznej skrzyni biegów (2,5 v6 USA). Mam to u siebie ale chyba nie działa. Co ten przycisk powinien powodować (on jest chyba oznaczony Q/D czy jakoś tak). Wiem że o tym samym oznaczeniu jest kontrolka na liczniku - niebieska, i nieraz się zaświeci. Poradzcie. dzięki
Gość

Post autor: Gość »

to tak zwany over drive to powoduje ze jak wlonczysz to masz tylko 3 biegi i obroty sa wysze i to mozesz urzywac jak cos ciangniesz i wymaga wienkszej sily pociangu ale nie urzywaj tego na autostradach
Gość

Post autor: Gość »

Wylaczenie nadbiegu (OverDrive) powoduje, ze auto jest bardziej dynamiczne ostrzej reaguje na gaz. W I generacji nalezy dzwignie przesunac na D bez kolka :)
Awatar użytkownika
Artek
Posty: 719
Rejestracja: 2002-10-14 09:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artek »

Zgadzam się z przedmówcami. Mam to samo u siebie. Jest to przycisk Over Drive Off - czyli wyłączenie nadbiegu (czwartego biegu) czyli coś takiego jak byś w manualnej skrzyni wyłączył piąty bieg.
Ja używam tego rzadko czasami przy wyprzedzaniu.
Najlepiej skutkuje jak masz na liczniku ok 70/80 mil/h wtedy silnik nie wyje za ostro i ma niezłe kopyto :)
Ale trzeba pamiętać o wyłączeniu tego po skończeniu manewru bo obroty szybko wzrastają, a automat nie przerzuci Ci na czwarty bieg.
pozdrawiam
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

Tym przedmówcą byłem ja tylko, że się zapomniałem zalogować he he :)
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

Zapomnialem jeszcze dodac, ze w 1989 roku w Probe byl przycisk obok lewarka zmiany biegow. od 1990 w I generacji jest osobna opcja D bez kolka :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”