Strona 1 z 1

Skrzynia "długie biegi"

: 2008-03-03 21:40
autor: F355
Wiatm, szukałem na forum ale nic nie znalazłem chodzi mi o wymiane skrzyni z długimi biegami, czy od na xedosa 6 lun 626 2.5 jest dłuższa. Teraz mam przy ok 140 jakieś 4 tys obr. a mgło by być ok 3.2 - 3.5 tys. Wiem ze gorzej bedzie sie zbierał nie przeszkadza mi bardzo raczej w trasie przeważnie jestem to by sie przydała taka.

: 2008-03-04 06:40
autor: Robert
Zagadka: który model ma "najkrótszą" skrzynię?

: 2008-03-04 22:47
autor: mbmaster
zagadaj z tomekrvf z mazdaspeed on do seryjnej skrzyni KL wlozyl 5 bieg od skrzyni z FS. Obroty znacznie zmalaly ale auto znacznie stracilo na dynamice.

: 2008-03-04 23:00
autor: F355
no niestety dynamika na tym ucierpi ale max sie zwiększy i może spanie zużycie paliwa przy niższych prędkościach. Myślałem od 2.0 ale czy będzie pasować ?

: 2008-03-05 07:25
autor: RX
Witam,

Pytanie czy na pewno chcesz to wszystko uzyskać? Jak często dynamicznie przyspieszasz, a jak często jeździsz prędkością max? Żeby w ogóle do tej prędkości max przyspieszyć to Ci zejdzie długo. Rozumiem zmienić przełożenia na krótsze, ale na dłuższe? :?

Jeśli chodzi o zmniejszenie spalania to zupełnie nie tędy droga. Oszczędzisz naprawdę tyle co nic, tracąc to, za co więcej zapłaciłeś, żeby te przyspieszenie mieć - V6.

5,

: 2008-03-05 08:56
autor: dyb
racja, ale jak ktos duzo jezdzi w trasie i po Europie gdy sobie spokojnie moze jechac te 140-160 BEZ SZARPANIA jak po Polsce to obnizenie obrotow nawet o 300-500 zmniejszy troche wydatki ;]

: 2008-03-05 12:32
autor: F355
nie wiem czy dobrze pamiętam ale chyba silnik ma 163 KM/5600 obr to powyzej tej wartości spada moc więc jeśli bedzie troszke dłuższa skrzynia nie powinno to wpłynąć aż tak bardzo na dynamike. Kumpel ma accorda 2.0 `93 i przy 100 km/h ma 3200 obr na min i wcale źle sie nie zbiera to probuś bedzie lepiej bo większa moc i moment obr. a w 626 2.5 jaka sest skrzynia ? taka jak w probe?

: 2008-03-05 19:37
autor: songossj6
Ja bym skrzynie zostawił jak chcesz jeździć taniej to kup inne auto, a po za tym jest wiele sposobów na obniżenie spalania bez straty osiągów... np Eco Chip tuning ;]

: 2008-03-05 19:39
autor: HellHound
Teraz to mnie zabiłeś :D Mam nadzieję że żartujesz :wink:

: 2008-03-05 23:24
autor: F355
jedyne logiczne wyjście to skrzynia, a poza tym Probek zostaje autko super poza małymi niedociągnięciami ;)

: 2008-03-06 15:51
autor: dyb
tak sie wetne :D
<p disabled="on">w 2.0 najszybszy czas 0-100 sie robi na dwojce? Bo jak ostatnio sobie sprawdzalem to zeby 100 km/h pojechac na 2jce podszedlem pod czerwone pole i chwilke po tym jak sie pojawilo 100 na zegarze to mnie 'odcielo' (nie wiedzialem ze w 2.0 jest odcinka ;) i spadl z obrotow

wiec chyba w teorii lepiej na 2jce, a w praktyce jak sie chce szybciej pojechac niz 102 km/h to szybciej bedzie zmienic na 3jkr przy 80-85 :>
</p>
<b title="Robert">To ja też się wetnę bez sensu - a co...
I w każdy następny niezwiązany z tematem...</b>

: 2008-04-02 15:02
autor: sawmaster
<p disabled="on">dyb mylisz się , na czerwonym polu już auto znacząco traci momentu obr. lepszy czas wykręci się 0-100km/h kręcąc 2 do 85 :) </p>

Re: Skrzynia "długie biegi"

: 2017-06-15 20:34
autor: pawlacz
Odkopię temat. Zmieniał ktoś piątkę w KL-DE? Dużo z tym roboty?

Od czego piątka podpasuje, by było 5k obrotów lub mniej przy 200km/h? FS ma dłuższą piątkę, ale nadal za krótką.

Re: Skrzynia "długie biegi"

: 2017-06-16 13:10
autor: Prezes5G19
Teoretiko przy wymianie piątki nie musisz zrzucać skrzyni. Jeśli jest trochę miejsca między skrzynią a podłużnicą to wystarczyło by zdemontować metalową pokrywę i odkręcić śruby trzymające kółka na wałkach , wybić klin wodzika i poskładać wszystko odwrotnie na innych kółkach . Na forum było bodajże opisane że pasuje od GE Diesel ale ręki za to nie dam

Re: Skrzynia "długie biegi"

: 2017-08-30 22:52
autor: pawlacz
Więc tak, takie przełożenia znalazłem są oryginalnie w 2.5:
5tka: 0.795
finalne: 4.388

2.0 i 2.2 mają finalne 4.105, a 5tki 0.711 (2.2 gt) i 0.717 (2.0) więc niestety w 2.5 przez inny finalny nie będą takie same obroty jak tam.

Mazda diesel GE znalazłem ma 5tkę 0.68, więc zgodnie z tym kalkulatorem (najlepiej przekopiować cały link, bo formatowanie rozwala):
mam 200km/h przy 5k obrotów. Dobrze myślę?

Re: Skrzynia "długie biegi"

: 2017-08-31 01:01
autor: mysz
Przy 5k obr/min w fsie jest jakieś 195kmh. 5.5k obr/min=216kmh (o ile dobrze pamiętam), 5800-5900obr/min=230kmh (chociaż wątpię by ktoś w klubie oprócz mnie do takich prędkości rozpędził fsa :mrgreen:)
To są dane z gpsa (licznik miałem do 120mph)

Re: Skrzynia "długie biegi"

: 2017-09-28 13:29
autor: pawlacz
Nie chcę zakładać nowego tematu w dziale I generacji, więc piszę tutaj.

Ma ktoś zdięcie jak wygląda dostęp do piątki w skrzyni z I generacji? Jak ją wyciągnąć?

Re: Skrzynia "długie biegi"

: 2017-09-30 09:01
autor: marek08
Zdejmujesz tylko ten gorny dekielek, wybijasz klin z lapki, odkrecasz te dwie glowne nakretki i wyjmujesz caly piaty bieg. Jakies 10 minut roboty :wink:

Re: Skrzynia "długie biegi"

: 2017-11-20 18:46
autor: pawlacz
No i niemiła niespodzianka...
Nie pasuje niestety.

Średnica wewnętrzna piątki z jedynki jest za duża.

Obrazek

Obrazek

Re: Skrzynia "długie biegi"

: 2017-12-11 16:15
autor: KrecioPL
kolejny Bot