ciężkie zapalanie probka 2.5 v6

snookie
Posty: 10
Rejestracja: 2013-11-17 08:58
Samochód: ford probe v6 93r USA
Lokalizacja: Warszawa

ciężkie zapalanie probka 2.5 v6

Post autor: snookie »

witam Panowie, posiadam probka v6 94r wersja USA.
wiem ze przed zapaleniem trzeba wciasnac mocno sprzęgło, aczkolwiek w ostatnim czasie muszę je mega mega mocno nacisnąć i czasem i tak jest problem :/
co to moze się dziać ? jestem kompletnym laikiem w probach. :roll: :roll:
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: ciężkie zapalanie probka 2.5 v6

Post autor: batigol67 »

Po co masz sprzęgło wciskać przy zapalaniu? :D Nie rozumiem kompletnie o co chodzi.Popraw temat.
waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Samochód: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: ciężkie zapalanie probka 2.5 v6

Post autor: waldii »

Schyl sie pod kierownice i nad pedalem sprzegla masz taki czujnik.Popatrz jak to dziala i mozesz wyregulowac,zeby szybciej sie ten czujnik zalaczal.A tak btw tez masz ten smieszny patent swiatlami i hamulcem recznym?
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: ciężkie zapalanie probka 2.5 v6

Post autor: KrecioPL »

Snookie - zachęcam do uzupełnienia swojego profilu - wpisz tam skąd jesteś i uzupełnij rubrykę na swój samochód.
Jest to pomocne dla obu stron - dla Ciebie i dla nas. Jeśli będziesz potrzebował pomocy, albo ktoś inny będzie miał problem, staramy sobie pomagać nawzajem i może będziesz mógł liczyć na wsparcie, jeśli ktoś przebywa niedaleko Ciebie :)

Co do tematu - każde Probe II gen. ma czujnik pod pedałem sprzęgła(choć tylko w USA trzeba wcisnąć pedał by zapalił) i niech Ci przez myśl nie przejdzie żeby go wywalić - chyba, że chcesz by Ci gasł na każdych światłach. Zrób tak jak waldii mówi - dobierz się tam, (jeśli potrzeba, poszperaj po forum - gdzieś jest zdjęcie tego czujnika) i sprawdź ten czujnik - może nie styka tak jak powinien albo jeśli się da, trzeba go podregulować.

Waldii - a co to za cyrk z tymi światłami i ręcznym?
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
snookie
Posty: 10
Rejestracja: 2013-11-17 08:58
Samochód: ford probe v6 93r USA
Lokalizacja: Warszawa

Re: ciężkie zapalanie probka 2.5 v6

Post autor: snookie »

batigol67 mam wersje USA a więc trzeba wcisnac sprzeglo przed zapaleniem auta, inaczej nie odpala ;-)
KrecioPL dzieki za rade! zaraz uzupełniam profil :) a czy u Ciebie znajdę pomoc jakąś? widze ze jestes z WWA, jak JA :)
waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Samochód: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: ciężkie zapalanie probka 2.5 v6

Post autor: waldii »

Krecio z recznym to taki myk,ze zawsze masz swiatla zapalone a jaj reczny zaciagniesz to gasna.I sa to te niby dzienne swiatla ale to bylo w mx6.I o dziwo tylko wersja na californie to miala.
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: ciężkie zapalanie probka 2.5 v6

Post autor: KrecioPL »

Snookie - Jeszcze mi powiedz że masz czerwone 93 na blachach WZ.

Poszło PW :)

Waldii, ponoć były "dzienne" i w probkach - chyba tylko na kanadę, ale nie spotkałem się z tym na żywo, więc nie wiem jak działają i czy to taki sam system.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: ciężkie zapalanie probka 2.5 v6

Post autor: batigol67 »

snookie pisze:batigol67 mam wersje USA a więc trzeba wcisnac sprzeglo przed zapaleniem auta, inaczej nie odpala ;-)
dziwne bo ja tez mam wersje USA i zapala bez sprzęgła. :)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: ciężkie zapalanie probka 2.5 v6

Post autor: Romas »

To albo ktoś modził, albo nie masz wersji USA :P
Zrób galerię to ocenimy co to za wersja :twisted:
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: ciężkie zapalanie probka 2.5 v6

Post autor: batigol67 »

Wersja USA jest.licznik w milach,Kierunki w tylnych swiatłach były czerwone,przy kupnie były własciciel mi dal stare lampy.Przednie lampy całe bez tego paseczka.Na stowe USA
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: ciężkie zapalanie probka 2.5 v6

Post autor: KrecioPL »

Może automat - wtedy sprzęgła nie trzeba wciskać :)

A jak jest u Sallmo?
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: ciężkie zapalanie probka 2.5 v6

Post autor: Romas »

W każdym USA trzeba wcisnąć sprzęgło
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: ciężkie zapalanie probka 2.5 v6

Post autor: batigol67 »

Romas pisze:W każdym USA trzeba wcisnąć sprzęgło
Widocznie u mnie nie trzeba :) .Zerkne tam pod pedał jak bede miał czas ale dalej nie rozumiem po co by ten czujnik miał być. Nie automat.Manualna skrzynia.
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: ciężkie zapalanie probka 2.5 v6

Post autor: Romas »

batigol67 pisze:nie rozumiem po co by ten czujnik miał być.
może jest to rozwiązanie dla durnych amerykanów którzy sa nauczeni jeździć automatami i tam nic nie trzeba wciskać, po prostu zeby na biegu nie odjechali :wink:
snookie
Posty: 10
Rejestracja: 2013-11-17 08:58
Samochód: ford probe v6 93r USA
Lokalizacja: Warszawa

Re: ciężkie zapalanie probka 2.5 v6

Post autor: snookie »

Temat na chwile obecna ogarnięty! :)
Dzięki Romas!
Awatar użytkownika
quarth
Posty: 958
Rejestracja: 2011-09-02 19:52
Samochód: '93 USDM KL-DE
Lokalizacja: Łódź

Re: ciężkie zapalanie probka 2.5 v6

Post autor: quarth »

tak. dlatego tez stosuje sie to rozwiazanie w duzej czesci nowych aut.
life's 2 short 4 seals                                                         ~~~~~~ ‹=====|=======|-----]
     only ziligon
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: ciężkie zapalanie probka 2.5 v6

Post autor: Romas »

snookie pisze:Temat na chwile obecna ogarnięty!
Dzięki Romas!
Spoko. tylko tak jak mówiłem potrzebował bym parę minut więcej żeby zrobić to jak fabryka przykazała, bo to jest rozwiązanie na gwałt jak to rozmawialiśmy :wink:
Generalnie, jak się ogarniesz dawaj znać :wink:
waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Samochód: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: ciężkie zapalanie probka 2.5 v6

Post autor: waldii »

A tak z ciekawosci co zrobiles?
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: ciężkie zapalanie probka 2.5 v6

Post autor: Romas »

Dotknąłem magiczną różdżką :D
opisze rozwiązanie dla potomności jak zrobie to na glanc, chwilowo rozwiązanie czasowe ;)
waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Samochód: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: ciężkie zapalanie probka 2.5 v6

Post autor: waldii »

eee to taki magik dżordan widze.To skrobnij,bo lubie sie dowiadywac i przekazywac dalej.Ale ogolnie oparlo sie o ten czujnik sprzegla si?
snookie
Posty: 10
Rejestracja: 2013-11-17 08:58
Samochód: ford probe v6 93r USA
Lokalizacja: Warszawa

Re: ciężkie zapalanie probka 2.5 v6

Post autor: snookie »

Romas pisze:
snookie pisze:Temat na chwile obecna ogarnięty!
Dzięki Romas!
Spoko. tylko tak jak mówiłem potrzebował bym parę minut więcej żeby zrobić to jak fabryka przykazała, bo to jest rozwiązanie na gwałt jak to rozmawialiśmy :wink:
Generalnie, jak się ogarniesz dawaj znać :wink:
tak tak wiem, ale praca wzywała więc :(
alez oczywiście jak tylko ogarnę się to sie zgłaszam i bedzie ORi :D
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: ciężkie zapalanie probka 2.5 v6

Post autor: Romas »

waldii pisze:Ale ogolnie oparlo sie o ten czujnik sprzegla si?
Tak, ale nie do końca :D
waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Samochód: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: ciężkie zapalanie probka 2.5 v6

Post autor: waldii »

Oka,ale widze,ze to niezla tajemnica ha
Awatar użytkownika
batigol67
Posty: 694
Rejestracja: 2012-10-19 07:35
Samochód: Ford Probe 2.5
Galeria: viewtopic.php?t=21849

Re: ciężkie zapalanie probka 2.5 v6

Post autor: batigol67 »

Dziś siegnąłem w końcu pod pedały i była kostka odpięta i zrobiona zworka.jest jeszcze u góry jakiś czujnik na 4 kable.ktoś wie od czego on jest?Wysuwa sie jak sie wciska sprzęgło.
waldii
Posty: 204
Rejestracja: 2012-05-04 21:48
Samochód: mazda 323f BA KL-ZEX
Lokalizacja: Gdańsk

Re: ciężkie zapalanie probka 2.5 v6

Post autor: waldii »

To pewnie masz dwa osobne czujniki.Jeden od odpalania a drugi idzie do ecu,wlasnie ten gorny
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”