Problemy z 2 biegiem

Awatar użytkownika
sobol81
Posty: 63
Rejestracja: 2004-08-06 00:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Płock

Problemy z 2 biegiem

Post autor: sobol81 »

Witam wszystkich, jak w temacie od jakiegos czasu mam problemy z 2 biegiem mianowicie jak stoje i koła nie sa w ruchu to wchodzi dobrze jak i pozostałe biegi, ale gdy się toczy to mam problem wrzucić dwójke, wymaga to nieco siły i nieraz nawet słychac przeskok że coś tam nie tak.Jest tak na ciepłym i na zimnym, co to może byc :?: :roll:


2,5 V6 usa 1993r.
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Na 90% synchronizator
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Gość

Post autor: Gość »

Dokładanie, też stawiam na synchronizator, bo jak by się coś działo ze sprzęgłem dociskami bądź kołem zamachowym to albo by było wyraźnie słychać, albo byś miał podobną historie na wszystkich biegach
Awatar użytkownika
sobol81
Posty: 63
Rejestracja: 2004-08-06 00:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Płock

Post autor: sobol81 »

A znacie może koszt używanego, albo może ktos ma :?:
i jak z wymianą, czy to skomplikowane, dużo roboty itp.


2,5 V6 usa
Gość

Post autor: Gość »

Napewno skrzynia do wyjęcia, a koszt synchronizatorów... kurde nie moge znaleźć. Jak już będziesz robił 2 bieg to sprawdź i jedynke.
No i postaraj się nie używać drugiego biegu z jedynki straj się przechodzić na trójke, bo nie chcemy żeby Ci się skrzynia do reszty sypneła.
Awatar użytkownika
M-Pro
Posty: 202
Rejestracja: 2004-12-24 19:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: M-Pro »

Mam to samo, tyle kiedy jest zimno i olej ma konsystencję smaru. Czeka mnie wymiana sprzęgła, albo cieknącego simmeringu na wale. Więc będę musiał od razu rozgrzebać skrzynię.
IIgen. 2,5 GT, USA-black
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

M-Pro pisze:Mam to samo, tyle kiedy jest zimno i olej ma konsystencję smaru. Czeka mnie wymiana sprzęgła, albo cieknącego simmeringu na wale. Więc będę musiał od razu rozgrzebać skrzynię.
No dobra, będę kolejnym "jateżem" albo "mnieteżem" :lol: :lol: :lol:
U mnie też z dwójką jest dokładnie tak samo. Jak skrzynia jest zimna to dwója ciężko wchodzi a jak trochę pojeżdżę to jest prawie ok, ale synchronizator pewnie trzeba zobaczyć, bo na innych biegach nie ma tego problemu nawet jak wszystko jest zimne :?
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Gość

Post autor: Gość »

darel pisze: No dobra, będę kolejnym "jateżem" albo "mnieteżem" :lol: :lol: :lol:
U mnie też z dwójką jest dokładnie tak samo. Jak skrzynia jest zimna to dwója ciężko wchodzi a jak trochę pojeżdżę to jest prawie ok, ale synchronizator pewnie trzeba zobaczyć, bo na innych biegach nie ma tego problemu nawet jak wszystko jest zimne :?
Drugie biegi w tych samochodach to jest ich wada. Czasem ciężko wchodzi czasem obroty mu nie podpasują (za wysokie), a czasem olej w skrzyni jest za gęsty.
Awatar użytkownika
medici
Posty: 129
Rejestracja: 2004-11-07 21:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

II bieg ciężko wchodzi ?

Post autor: medici »

w moim probku - szczególnie gdy zimny silnik-dość ciężko wchodzi mi II bieg.
czasem nawet potrafi zatrzeszczeć(tak jakbym sprzęgła nie docisnął)- co to może być?
p.s.
jak sie rozgrzeje to jest lepiej , aczkolwiek też wchodzi ciężej niz pozostałe biegi.
pozdro...
.....2.0 16V 94'.....
Gość

Post autor: Gość »

Niski poziom oleju w skrzyni, jego zbyt duża gęstość, padnięty synchronizator drugiego biegu.
Awatar użytkownika
medici
Posty: 129
Rejestracja: 2004-11-07 21:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: medici »

z tych trzech to trzecia wersja mi najbardziej pasuje :-( niestety :-(
bo olej mi w serwisie wymieniali wiec bedzie chyba dobry....

sqad z tym synchro to dużo jest roboty?

pozdro....
.....2.0 16V 94'.....
Awatar użytkownika
medici
Posty: 129
Rejestracja: 2004-11-07 21:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: medici »

coś mi sie zdaje że całą skrzynie trzeba bedzie lecieć....
.....2.0 16V 94'.....
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

jak jedziesz "sportowo" to trzeszczy bardziej? spróbuj:
1. zmieniać biegi jadąc tak jak na wyścigach na 1/4 mili ;)
2. zmieniać biegi normalnie, ale naprawdę NORMALNIE :!: nie tak "normalnie" jak zawsze tylko tak jak inni użytkownicy drogi ;) :lol: pozwól silnikowi zwolnić obroty przed zmianą biegu

jeśli będzie zgrzytać przy 1 a przestanie przy 2 to pada synchro właśnie. nie wiem ile krzykną za to w serwisie (bo nie podejrzewam żebyś sam chciał robić) ale jest trochę grzebania...

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Nie zawsze oznacza to, że ze skrzynią jest coś nie tak.
Skrzynie Mazdy z reguły miały spore problemy z haczącym 2-gim biegiem.
Jeśli są to sporadyczne przypadki to jeszcze nic strasznego, po prostu musisz nauczyć się trochę spokojniej zmieniać biegi między jedynką a dwójką.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Mam podobny problem, co prawda w mieście nie ma żadnej różnicy - bieg wpada normalnie, płynnie i lekko jak reszta, jednak jak chce błyskawicznie wrzucić z jedynki dwójkę przy np. 6 - 7 tysiącach (tak typowo 1/4 mili) to dwójka wyraźnie "spowalnia" i muszę użyć większej siły niż przy innych biegach... Synchronizator? Możecie mi powiedzieć trochę więcej, jak wygląda wymiana takiego synchro, co muszę kupić i czy przeciętny mechanik sobie z tym poradzi? :-) Przepraszam za głupie pytania, niestety nigdy nie wałkowałem tematu skrzyń.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Można jeszcze sprawdzić mechanizm zmiany biegów trzeba wczołgać się pod auto albo "kanał"i sprawdzić czy na drążku do zmiany biegów który jest połączony ze skrzynią jest luz.Można go nieco zniwelować dając podkładki w miejsce łączenia ale nie daję 100%wej gwarancji :lol: u mnie akurat pomogło.
Awatar użytkownika
moto
Posty: 20
Rejestracja: 2005-12-29 20:15

Post autor: moto »

ten temat wiele razy byl maglowany na forum.mazdaspeed.pl/
z tego co pamietam to jest to normalne w wielu mazdach sa takie problemy
Awatar użytkownika
thebestcars
Posty: 227
Rejestracja: 2004-11-29 20:15
Galeria: viewtopic.php?t=6093
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: thebestcars »

ee
ni baw sie w wymiane schronitora wymien caly walek zaplacisz za caly ze 150
a jak wymiana tez bedzie podobna znam chlopa co ma wszytkie czesci i napewno ma taki walek sam tez wymianialem a ja mialem taki sam problem z 3 :)
Mam czerwonego PROBASA II (wersja EUROPEJSKA z 1993) Poddałęm go tuningowi :]
Moja stroneczka http://www.cardomain.com/ride/2140791/1
PROBE is the best !!! :)
Obrazek
:)
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Mi wchodzi opornie jedynka, tylko przy niskich temp. zewn. gdy olej jest gęsty(wymieniany parę tyś. mil temu), tak poza tym to dwójka stawia minimalny opór(zawsze, reszta jak w "masło) tak więc myślę że to urok tej skrzynki. Przejedz się Basfa lub ESCorta 2.0 i skonfrontuj to...
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Voodoo pisze:Nie zawsze oznacza to, że ze skrzynią jest coś nie tak.
Skrzynie Mazdy z reguły miały spore problemy z haczącym 2-gim biegiem.
Jeśli są to sporadyczne przypadki to jeszcze nic strasznego, po prostu musisz nauczyć się trochę spokojniej zmieniać biegi między jedynką a dwójką.
O tego jeszcze nie słyszałem. Wiem że są problemy z wstecznym ale iloma już mazdami jeździłem tak jakoś z dwójką nigdy nie było problemu.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Sa problemy są ze wstecznymi dość duże czasami i II biegiem dość często.
Bardzo często się zdarza tak kiedy przy drążku który łączy skrzynie biegów z drążkiem w kabinie. Częstokoroć na tym łączeniu wyrabiają się jakby gumowe sworznie i źle się prowadzi kolejne biegi.
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Sqad pisze:Sa problemy są ze wstecznymi dość duże czasami i II biegiem dość często.
Bardzo często się zdarza tak kiedy przy drążku który łączy skrzynie biegów z drążkiem w kabinie. Częstokoroć na tym łączeniu wyrabiają się jakby gumowe sworznie i źle się prowadzi kolejne biegi.
A z tym łączeniem to się zgadza nawet kiedyś pracowałem nad patentem jak tu wyeliminować te problemy z wstecznym.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

A co powiesz na patent poprzedniego właściciela który przerobił sprzęgło na linke, i ja obstawiam że przez tą rzeźbe za każdym razem wchodzi ze zgrzytem, tylko na zimnym nie (2.2 non turbo) troche nie ten dział ale może jakiś uprzejmy mod to potnie odpowiednio.
Thax
Posty: 36
Rejestracja: 2005-06-21 08:02
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Thax »

Ja mam podobnie z II biegiem. Na zimno trzeba użyć dużej siły żeby wrzucić ten bieg. Nie jechałem do żadnego zakładu z tym bo mnie wystraszyli, że apropo tej usterki wyjdzie mi pewnie kupę innych i będę miał wydatek rzędu 2k zł :/

W każdym razie, ja sobie z tym radze tak, że pomiędzy I biegiem a II przelatuje przez luz, wtedy zawsze lepiej wskakuje.
Z wstecznym w Probe nigdy nie mam problemów, jak raz nie wskoczy to puszczam sprzęgło, wciskam jeszcze raz i zawsze wskakuje.
Ford Probe II gen. 2.5 '93
Awatar użytkownika
tomek1979
Posty: 86
Rejestracja: 2004-09-03 01:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: tomek1979 »

Miałem podobny problem co Thax , okazało się że nie było winy w padniętej pompce czy siłowniku hydraulicznym sprzęgła , zapowietrzonym układzie ani samym sprzęgle, drobiazg :) od pedału sprzęgła odchodzi bolec który popycha cylinderek w pompce , na początku tego bolca jest gwint i nakrętka kontrująca oraz zatrzask z drutu , przyczyną moich problemów tj. pedał przy podłodze , opór przy wbijaniu biegów (szczególnie dwójki) , okazało sie że poluzowana nakretka na wyżej wymienionym bolcu co spowodowało skrócenie tego bolca oraz krótszy skok pedału sprzęgła , po wykręceniu bolca do własciwej pozycji i dokręceniu kontry wszystkie problemy znikły
Pozdrawiam
audi a8 4.2 quattro
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”