AUTOMATY i takie tam

Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

jarsonik pisze: mianowicie w miejscu gdzie linka styka sięz tym wystającym płaszczem jest uszczelka która podobno puściła
linka :shock: płaszcz :shock:

a dokładniej :wink: :roll:

mozna sprawdzic - dajesz na kanał i robisz lustracje :twisted:

czujnik do licznika jest z tyłu skrzyni na górze i jest bezlinkowy :wink:

plus jeszcze czujnik biegu wstecznego w dolnej czesci skrzyni

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarsonik »

tak mi to przedstawił ten mechanik z chocara. Nie wiem jak to się nazywa poprawnie. wiem natomiast, że olej leje ssie ze skrzyni
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
sok
Posty: 24
Rejestracja: 2006-02-12 12:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: sok »

też dołączam się do pytania o namiar na filtr oleju:)
jeszcze pytanie - czy szarpnięcia przy przełożeniach (szczególnie z jedynki na dwójkę) powinny ustąpić po wymianie oleju i filtra?
Probe II gen. 94' 2,5 V6 24V wersja USA, automat, LPG
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

jeszcze pytanie - czy szarpnięcia przy przełożeniach (szczególnie z jedynki na dwójkę) powinny ustąpić po wymianie oleju i filtra?
jesli chodzi o szarpniecie=a z 1 na 2 to powiedz czy wysepuja one przy wcisnietym gazie tak ponad 50% czy w kazdym polozeniu gazu, nawet niewielkim?
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
sok
Posty: 24
Rejestracja: 2006-02-12 12:12
Samochód: brak
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: sok »

szarpnięcia występują przy każdej jeździe, przy każdym wduszeniu gazu.
Nie szarpie po przejechaniu sporego kawałka trasy... jakiś 80 kilometrów. Rozgrzanie oleju w skrzyni?
Probe II gen. 94' 2,5 V6 24V wersja USA, automat, LPG
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Post autor: vitek »

W Madzi tak miałem jeden, jedyny raz. Po rozgrzaniu przechodziło. Pomogło jej uzupełnienie oleju pod max. Z tego co się orientuję to oleju w skrzyni automatycznej się nie wymienia a tylko uzupełnia. No chyba, że trzeba skrzynię rozłupać to wiadomo, wymienić.
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Wymienia się na 100%. Proponuje lekturę:

http://olczak.home.pl/news.php
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Post autor: vitek »

Z lekturą oczywiście się zapoznałem, dzięki.

Co do mojej wypowiedzi to sięgnąłem również do innej lektury. Mam jeszcze książkę po Madzi - "Mazda 323" wydaną przez WKŁ i w tejże na str. 141 i 151 (Automatyczna Skrzynka Przekładniowa - Obsługa i Naprawa) w Uwagach wstępnych piszą, że: Olej w skrzynce przekładniowej nie podlega wymianie. Okresowo przeprowadza się kontrolę jego poziomu (i ewentualnie uzupełnia).

Nie zamierzałem nikogo wprowadzać w błąd. Jak widać są różne informacje na ten temat.
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

To doradzam spalić tę książkę, za herezję jakie tam piszą :twisted: :P
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Post autor: vitek »

:P Raczej na Allegro ją wystawię, może chociaż parę groszy odzyskam :wink:
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
chajs
Posty: 73
Rejestracja: 2006-10-25 21:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Z Nad Sniardw

Post autor: chajs »

Panowie czy przez swoja glupote rozwalilem skrzynie?? Mianowicie w miejsce gdzie wchodzi przegob przekrecil mi sie ten frez i chcialem go naprostowac i obkracil mi sie i spadl normalnie do srodka?? Mial ktos juz takie cos?? Czy tylko rozpolowienie skrzyni uratuje sprawe ?? Nie mialem jeszcze okazji rozpalawiac skrzyni. Uda mi sie to czy sobie lepiej odpuscic??
Probe 2.5V6 94r USA MTX LPG SKÓRA KLIMA
tparol
Posty: 6
Rejestracja: 2007-09-15 21:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Siedlce

Mam problem

Post autor: tparol »

Niestety jestem laikiem jeśli chodzi o samochody. Kupiłem do swojego probka 2,0 16v 1993 skrzynie od mazdy 626 2,0 z 1996. Jest szansa. że ta skrzynia będzie pasowała. Na skrzyni jest napisane: FU9A.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Szansa jest, ale trzeba się trochę narzeźbić, bo to jednak (tak mi się przynajmniej wydaje) nie ta skrzynia.
Szczegóły :arrow: tutaj.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
tparol
Posty: 6
Rejestracja: 2007-09-15 21:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Siedlce

Pytanko

Post autor: tparol »

czy skrzynia z probe od 94 w górę nie pasuje do tego z 93 czy są różne, ale da się ją zamontować?
chajs
Posty: 73
Rejestracja: 2006-10-25 21:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Z Nad Sniardw

Post autor: chajs »

w 93 roku w wersji base byla skrzynia jak w mazdzie i silniku 2,5V6 a w 2,0 po 94r byla skrzynia fordowska
Probe 2.5V6 94r USA MTX LPG SKÓRA KLIMA
tparol
Posty: 6
Rejestracja: 2007-09-15 21:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Siedlce

Problem

Post autor: tparol »

Mam pytanie. Po w warsztacie wstawiono mi zregenerowany automat i niby wszystko ok, ale po 100 km zaczęła mrugać kontrolka over drive a po jakimś czasie jeszcze kontrolka poduszki powietrznej i check engine. Zastanawiam się czy to wina skrzyni czy po prostu jest gdzieś zwarcie.
marcindet
Posty: 3
Rejestracja: 2009-03-30 20:42
Samochód: brak
Lokalizacja: sopot

Re: Automaty

Post autor: marcindet »

witam wszystkich jestem tu nowy i niewiem zabardzo gdzie mam sie przywitac ale dojde do tego,mam problem z moja szkrzynia oczywiscie automatyczna jedynka wchodzi wsteczny tez ale pozatym jest tylko trójka i niechce zmienic ani na dwójke anie na czwórke kiedy wcisne ten przycisk main shift to tylko 1 i 3 co to moze być ?? moze ktos mial podobny przypadek ??
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Automaty

Post autor: Kocureq »

A w jakim samochodzie? :roll:
Awatar użytkownika
--C--
Posty: 834
Rejestracja: 2008-07-14 23:59
Lokalizacja: Poznań

Re: Automaty

Post autor: --C-- »

Przywitać się możesz tutaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=3946

podaj dane auta
Czarny FORD PROBE II GEN. 93r 2.5 V6 24v
Obrazek
marcindet
Posty: 3
Rejestracja: 2009-03-30 20:42
Samochód: brak
Lokalizacja: sopot

Re: Automaty

Post autor: marcindet »

Jest to ford probe 2,2 gl z 1991
slawek1963
Posty: 6
Rejestracja: 2009-01-08 21:36

Re: skrzynie biegow

Post autor: slawek1963 »

naprawa automatu jest niestety kosztowna u mnie w probku 2.0 poleciala skrzynia mialem sporo szczescia bo w moim miescie na szrocie trfilem na tkiego probka i za 750 zl dostalem skrzynie manualna z calym osprzetem tylko jestem w tej dobrej sytuacji ze jestem mechanikiem i sam to robilem przekladke ale oplacilo sie auto zyskalo na dynamice i to bardzo fakt ze jest naprawde z tym kupa roboty no i oczywiscie wizyta u elektryka ale bylo warto --teraz jestem z autka zadowolony cale szczescie ze nie musialem nic przerabiac nadwozie jest przygotowane na taka zamiane tylko wszedzie ciasne dojscie jak by ktos robil przerobe na manual to chetnie udziele kilku porad
Awatar użytkownika
Basia
Klubowicz
Posty: 3520
Rejestracja: 2009-04-07 21:35
Samochód: Ford Probe II gen. 2.0 i Seat Ibiza 1.0
Lokalizacja: Szczecin

Re: skrzynie biegow

Post autor: Basia »

Nie wiem co się stało.
Zaczęło się od tego, że strasznie ciężko mu się ruszało. Mam probe II generacji, rocznik 1994, 2.0 z automatyczną skrzynią biegów.
Wracałam w piątek do domu, coś mi nie grało w jego jeździe, więc wróciłam do domu i powiedziałam tacie o występujących problemach.
W sobotę stanęło na tym, że do przodu w ogóle nie chce jechać, jeździ tylko na wstecznym.
W październiku skrzynia była naprawiana, pojeździł trochę i znowu problem. Tylko wtedy nie wchodził 4 bieg, teraz nie działa D. W zasadzie żaden bieg do przodu nie działa.
Może ktoś wie, co się mogło popsuć? Podejrzewam, że będę musiała go oddać znowu do naprawy...
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: skrzynie biegow

Post autor: 2Ya »

Może turbina / konwerter,może tarczki / separatory dostały teraz w d..e i do przodu już nie pojedzie lub sprzęgło padło - niestety bez rozebrania to gdybanie.
Nie przeciągał ci na biegach ?Nie było problemów z ruszaniem na rozgrzanym aucie ? Normalnie jeździł i ot tak koniec ?

W sumie to chyba w przypadku Probe najlepszą opcja jest zmiana automata na manual,bo automaty jakoś nie są zbyt trwałe w tych autach,a kapitalny remon skrzynii aut. to tani nie jest ;)

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
Basia
Klubowicz
Posty: 3520
Rejestracja: 2009-04-07 21:35
Samochód: Ford Probe II gen. 2.0 i Seat Ibiza 1.0
Lokalizacja: Szczecin

Re: skrzynie biegow

Post autor: Basia »

Przymierzam się właśnie do zmiany skrzyni na manualną. Koszt będzie mniej więcej ten sam co naprawy automatycznej (jak nie niższy), a tak to zrobię raz (nie sama oczywiście), a porządnie i nie będzie co chwila problemów i martwienia się by za ostro nie hamować lub gwałtownie nie ruszać, bo delikatna skrzynia się nie daj Boże zepsuje.
Trudno, moja miłość do tego samochodu jest tak wielka, że koszta by go do życia przywrócić się nie liczą :)
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: skrzynie biegow

Post autor: 2Ya »

Koszt powinien byc niższy,a i wytrzymałośc oraz koszt eksploatacji bez porównania.

Pzdr. & c ya..
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”