sprzeglo ????
sprzeglo ????
mam male pytanko
probasek mi szarpie troszke po czym to ustepuje i za jakis czas znowu moim zdaniem to nie wina kabli ani swiec i zaczalem gdybac co to znajomy podpowiedzial mi ze moze to byc cos z linka od sprzegla ze gdzies sie blokuje i moze zle odbijac po zmianie biegu wydaje mi sie to calkiem mozliwe bo czasem sprzeglo na "gorze" jest "miekkie" jakby linka byla nei napieta i stad moje pytanie:
ktroedy jest poprowadzona linka sprzegla od pedalu do skrzyni tzn gdzie to dokladnie jest w 2,5 bo szczerze powiedziawszy nie zabardzo wiem gdzi ewogole tego szukac
pozdrawiam wszystkich ktorzy nadal znosza moje marudzenie
probasek mi szarpie troszke po czym to ustepuje i za jakis czas znowu moim zdaniem to nie wina kabli ani swiec i zaczalem gdybac co to znajomy podpowiedzial mi ze moze to byc cos z linka od sprzegla ze gdzies sie blokuje i moze zle odbijac po zmianie biegu wydaje mi sie to calkiem mozliwe bo czasem sprzeglo na "gorze" jest "miekkie" jakby linka byla nei napieta i stad moje pytanie:
ktroedy jest poprowadzona linka sprzegla od pedalu do skrzyni tzn gdzie to dokladnie jest w 2,5 bo szczerze powiedziawszy nie zabardzo wiem gdzi ewogole tego szukac
pozdrawiam wszystkich ktorzy nadal znosza moje marudzenie
Re: sprzeglo ????
Nie wszyscy je znosza, ale dzieki za pozdrowieniaalex pisze:mam male pytanko
probasek mi szarpie troszke po czym to ustepuje i za jakis czas znowu moim zdaniem to nie wina kabli ani swiec i zaczalem gdybac co to znajomy podpowiedzial mi ze moze to byc cos z linka od sprzegla ze gdzies sie blokuje i moze zle odbijac po zmianie biegu wydaje mi sie to calkiem mozliwe bo czasem sprzeglo na "gorze" jest "miekkie" jakby linka byla nei napieta i stad moje pytanie:
ktroedy jest poprowadzona linka sprzegla od pedalu do skrzyni tzn gdzie to dokladnie jest w 2,5 bo szczerze powiedziawszy nie zabardzo wiem gdzi ewogole tego szukac
pozdrawiam wszystkich ktorzy nadal znosza moje marudzenie
jeszcze jedno
Jesli sprzenglo ci czasami dziwnie bierze to moze byc takrze ze wypychacz ktory znajduje sie z przodu na zlonczu szkrzyni biegow a silnika poszcza juz plych z tego samego zbiorniczka co chamulce. ten wypychacz jjest zaraz kolo rozrusznika i sondy lambada. Zobacz przez odciongniecie gumowej oslony czy nie znajduje sie plyn pod nia.
Jezeli to ma byc zwiazane ze sprzeglem, to bedzie Ci szarpalo podczas ruszania z miejsca. Glownie powodem tego jest:
1. Wyrobione lozysko wyciskowe - czasami slychac szum gdy na postoju i na luzie zwolnisz sprzeglo.
2. Nierownomiernie zuzyta tarcza sprzegla lub starta juz do granicy kiedy wystaja nity (:!:) - w drugim wypadku lepiej szybko wymienic, bo padnie docisk.
3. Uszkodzony docisk sprzegla (czesc metalowa) - to jest chyba najwiekszy wydatek.
Przy tym wszystkim czesto wystepuja klopoty ze zmiana biegow.
W moim poprzednim samochodzie wystapil wlasnie efekt szarpania na pierwszym biegu i na wstecznym, a powodem bylo to, ze zmienilem docisk i tarcze sprzegla, a nie zmienilem lozyska wyciskowego. Po jego zmianie wszysko bylo ok poza tym, ze dwa razy sciagalem skrzynie
A tak swoja droga, to pozostaje jeszcze sprawa zapowietrzenia ukladu hydraulicznego sprzegla. Ulkad ten jest bardzo prosty. Sklada sie z pompy ze zbiornikiem plynu,a zaraz przy skrzyni masz cylinderek z wystajacym popychaczem. Przy tym cylinderku masz odpowietrznik. Jezeli jest to zapowietrzone, to nie ma po co jechac do mechanika. Jest to 15 minut pracy, a mechanik wezmie za to ze 100 zl.
1. Wyrobione lozysko wyciskowe - czasami slychac szum gdy na postoju i na luzie zwolnisz sprzeglo.
2. Nierownomiernie zuzyta tarcza sprzegla lub starta juz do granicy kiedy wystaja nity (:!:) - w drugim wypadku lepiej szybko wymienic, bo padnie docisk.
3. Uszkodzony docisk sprzegla (czesc metalowa) - to jest chyba najwiekszy wydatek.
Przy tym wszystkim czesto wystepuja klopoty ze zmiana biegow.
W moim poprzednim samochodzie wystapil wlasnie efekt szarpania na pierwszym biegu i na wstecznym, a powodem bylo to, ze zmienilem docisk i tarcze sprzegla, a nie zmienilem lozyska wyciskowego. Po jego zmianie wszysko bylo ok poza tym, ze dwa razy sciagalem skrzynie
A tak swoja droga, to pozostaje jeszcze sprawa zapowietrzenia ukladu hydraulicznego sprzegla. Ulkad ten jest bardzo prosty. Sklada sie z pompy ze zbiornikiem plynu,a zaraz przy skrzyni masz cylinderek z wystajacym popychaczem. Przy tym cylinderku masz odpowietrznik. Jezeli jest to zapowietrzone, to nie ma po co jechac do mechanika. Jest to 15 minut pracy, a mechanik wezmie za to ze 100 zl.