PRZEGUBY???

Gość

PRZEGUBY???

Post autor: Gość »

Proszę o pomoc-- przy skręconych kołach i jednoczesnym dodaniu gazu{mocnym} auto szarpie--tak jakby przód tracił przyczepnośc. Jak sprawdzić czy to wina przegubów? A może jest inna przyczyna. ER
Gość

Post autor: Gość »

Przeguby sprawdzisz tak - podnies kolo do gory, zlap za gore i dol kola i za, szarp na przemian jakbys chcial odchylic je od pionu. Jesli wyczujesz, ze sie odchyla lub bedzie stukalo - przgub ma luzy.

Jesli masz kanal sprawdz tez wachacze. Zrobisz to wkladajac n.p. pret pomiedzy wachacz a rame, do ktorej jest przykrecony. Jesli sa jakiekolwiek jego ruchy: z przodu - wachacz do wymiany, z tylu - sama tuleja.

Na koniec pokrec szybko lewo/prawo kierownica przy wylaczonym silnik. krotkie ruchy do pierwszego oporu. Jesli slychac stukanie, uszkodzone sa koncowki drazkow lub "jablka" w drazkach.
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

szukaj tez na forum
amra 2.5 94 V6 24V
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Sprawa wygląda następująco: przy wyłączonym silniku przy gwałtownym poruszaniu kierownicą słychać jakieś stuki, ale nie metaliczne tylko jakby uderzało w jakieś gumy. Czy to może mieć związek z łożyskami w kolumnie McPersona? Mam na myśli łożyska teflonowe(ślizgowe). Wiem, że muszę je wymienić. Co to są te jabłka?Resztę tego co pisał Greyg sprawdzę jutro, na forum zaraz będę szukał. Nie wiem, czy jest to istotner, ale przy prędkości ok. 130 km na godz i większej występują drgania kierownicy. Może przyczyna tych drgań to niewyważone koła, a może wahacz czy jeszcze co innego? er
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Gość

Post autor: Gość »

"jablkiem" nazywa sie popularnie koncowke drazka, ktora przykreca sie do maglownicy. Jesli jest stukanie, na 99% jest tu jakis problem. na www.moto-sklep.pl masz foto - nr czesci I33024 lub I33024JC.
Gość

Post autor: Gość »

zapomnialem sie zalogowac - sorry
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

:oops: :oops: :oops: :oops: A ta maglownica to co? :oops: :oops:
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Gość

Post autor: Gość »

To w co wchodza drazki :) czyli czesc uklad wspomagania. Mowiac inaczej, element dzieki ktoremu mozna kierowac palcem. :D
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Czy w czasie sprawdzania przegubów obydwa przednie koła muszą być uniesione,czy wystarczy tylko z tej strony którą sprawdzam? ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Gość

Post autor: Gość »

To tylko jedna z metod sprawdzania. W ten posob nie sprawdzisz do konca.
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

mowisz o drganiach przy 130 i wiecej. ten temat byl rowniez poruszany. chodzilo miedzy innymi o lekko zwichrowane tarcze hamulcowe (nie nalezy wykluczyc rowniez wywazenia kol).
lozyska McPersona daja znac o sobie na postoju (post - "tuk tuk przy skrecie kierownica"). wymienialem ostatnio - 45 PLN/szt - 12% rabatu + robocizna.
maglownica nie jest prosta sprawa do naprawy (no i do demontazu). jest tam podobno sruba regulacyjna luzy (tak mi mowil zaufany mechanik) ktora moze pomoc w pewnym zakresie.
przednie przeguby stukaja przy mocnym skrecie przy malej predkosci (np na parkingu) - tak bylo u mnie. po wymianie jak reka odjal - 175PLN/szt (trzeba kupic odpowiednie - chodzi o pierscien ABS)
amra 2.5 94 V6 24V
Gość

Post autor: Gość »

powiedz cos wiecej o tej srubie regulacyjnej na maglownicy
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

wiem tylko tyle ze reguluje docisk do pierscienia czy tulei by zmniejszyc luz ale tylko do pewnego stopnia. nie mozna jej tez za mocno dokrecic bo beda problemy ze skrecaniem. tak mi tlumaczyl. moze swiatle Forum wie cos wiecej - ja jestem szarym uzytkownikiem :D
amra 2.5 94 V6 24V
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Wracam jeszcze raz do tego tematu--czy jest możliwe, że przy gwałtownym dodaniu gazu przód auta podnosi się do góry i w tym momencie auto chwilowo traci przyczepność? Amorki i przeguby są ok. Tak właśnie dzieje się u mnie. Kolega stał z boku i widział, że auto się podnosi(przód). Co o tym sądzić? ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Gdy samochód przyspiesz, koła napędowe oddziałują na podłoże pewną siłą ,podłoże odpowiada taką samą siłą o przeciwnym zwrocie. Wektor tej siły jest zaczepiony w punkcie styku kół napędowych z ziemią, a środek ciężkości samochodu znajduje się na pewnej wysokości ponad ziemią, powstaje więc pewien moment siły, 'skręcający' samochód tak że nacisk na przednią oś maleje a na tylną rośnie. Dla tego właśnie samochody z tylnym napędem są w lepszej sytuacji :twisted:

Dodatkowo gdy koła napędowe zwiększają swoją szybkość obrotową (rośnie ich moment pędu), z zasady zachowania pędu na cały samochód działa moment siły, o zwrocie takim jak wspomniany wcześniej, zwiększający ten efekt.
Awatar użytkownika
OLO
Posty: 199
Rejestracja: 2003-05-10 14:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: OLO »

Raf lepiej tego nie mozna chyba bylo wytlumaczyc.Dziwi mnie to ze dopiero teraz to zauwazyl :lol:
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Dopiero teraz to zauważył, bo przedtem jeżdził ostrożnie. Dzięki Raf za naukowe wyjaśnienia. Z drugiej jednak strony lepiej się czyta , kiedy odpowiedż jest w formie bardziej przystępnej. Pozdr. ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Gość

Post autor: Gość »

Ale w lepszej sytuacji sa auta 4x4. Raf co myslisz o tym? 8) . I jeszcze dodajac auta na tyl naped mala mniej problemow z napedem ja auta z przednim napedem. Pryczyna auta z przednim sa tansze w produkcji. I wogule typowe auta sportowe sa na tyl napend lub w przypadku Lamborgini 4x4. :twisted:
Awatar użytkownika
Qbcio
Posty: 57
Rejestracja: 2004-09-08 17:27
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Przeguby!! PYTANIE!!

Post autor: Qbcio »

Mam do wymiany oba przeguby z przodu... czy ktos wie gdzie mozna tanio (i szybko!!) kupic? Najlepiej w Poznaniu! Ile mniej wiecej beda kosztowac? I od jakiego modelu mazdy beda pasowac? Moj Probek to 24V rok 96. Z gory dzieki!!
Probe 2.5 24V 96r. ...13 lat mlodszy ode mnie ;)
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Cześć !
Rozważałeś to : http://www.eurodriveshafts.pl/ ???
Nara
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

A sprawdzał ktoś jakość tych przegubów bo cena jest rewelacyjna, a akurat przyjdzie mi jeden wymienić.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

tofil pisze:A sprawdzał ktoś jakość tych przegubów bo cena jest rewelacyjna, a akurat przyjdzie mi jeden wymienić.
Adres znalazłem na forum - tyle , że nie pamiętam na którym :? :wink: . Pozdro
Awatar użytkownika
laptop
Posty: 1842
Rejestracja: 2005-01-01 17:23
Galeria: viewtopic.php?t=5531
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: laptop »

Lepiej kupic te drozsze za 199zl - rabat niz te za 140 - bo sa do pupci
Było: Probe 2
Jest: Reno Master 2.8, Mustang GT300 2006r K0 JAZDA
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Skąd za 199zł jeżeli byłbyś łaskaw :?:
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
laptop
Posty: 1842
Rejestracja: 2005-01-01 17:23
Galeria: viewtopic.php?t=5531
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: laptop »

skorzystaj z szukaj - wszystkiego sie dowiesz!
Było: Probe 2
Jest: Reno Master 2.8, Mustang GT300 2006r K0 JAZDA
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”