Osłona przegubu zew.

Awatar użytkownika
Indi
Posty: 97
Rejestracja: 2004-09-06 19:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Osłona przegubu zew.

Post autor: Indi »

Mam uszkodzoną osłone przegubu zewnętrzenego od strony kierowcy probe 2.5l v6 MTX , wiadomo trzeba wymienić mam dostęp do warsztatu, kanału itd. i tu pare pytań:
1> Czy można to zrobić na autcie bez wyciągania ze skrzyni całej pół osi
2. Jeżeli tak to na co zwróćić uwage, aby przez przypadek coś nie uszkodzić
i później nie narobić sobie kłopotów przy składaniu wszystkiego.
3. Jakie osłony kupić i smar do nich, warto wykładać wiecej kasy za ori( może mazda będzie tańsza jaki model), ma może ktoś ozaczenia części ori i dobrych odpowiedników piorytet jakość.

Dość pilne, bo w poniedziałek jak dostane osłone to przystępuje do wymiany.

pozdro 4all
Ford PROBE Blue 2.5 V6 96r.
Ford PROBE Black 2.0 16v 95r.
Takie były teraz jest taki
Ford PROBE Red 2.5 V6 96.r 72Kkm
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

ad1 Tak.Można zbić zewnętrzny przegub, ale nie polecam lub rozpiąć przegub wewnętrzny (zabezpieczenie przy pomocy pierścienia)
ad3, Pasuje od mazdy 626, MX-6 2.5V6 Oczywiście najtańsze to prawdopodobnie JC koszt około 16pln oczywiście są inne trwalsze i w komplecie dodany jest też smar lepsze opaski koszt ok. 30 pln wybór należy do ciebie
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Nie bierz najtańszych bo za 2 m-ce wrócisz do tematu a 30 zł to chyba niewiele dla właściciela Probe.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
Indi
Posty: 97
Rejestracja: 2004-09-06 19:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Indi »

pawelc pisze:ad1 Tak.Można zbić zewnętrzny przegub, ale nie polecam lub rozpiąć przegub wewnętrzny (zabezpieczenie przy pomocy pierścienia)
ad3, Pasuje od mazdy 626, MX-6 2.5V6 Oczywiście najtańsze to prawdopodobnie JC koszt około 16pln oczywiście są inne trwalsze i w komplecie dodany jest też smar lepsze opaski koszt ok. 30 pln wybór należy do ciebie
Na co głównie zwrócić uwage przy zbiciu na autcie, pierwszy raz będe to robił
przy pomocy kolegi mechanika(ale on specjalizuje się tylko w renault-ach)chciałbym uniknąć zlewania oleju ze skrzyniu, bo teraz nie mam oleju na wymiane, a i tak będe go wymnieniał za jakiś czas na redline MT-90.
Naprawa nie może czekać, bo szlak trafi przegub.
tofil pisze:Nie bierz najtańszych bo za 2 m-ce wrócisz do tematu a 30 zł to chyba niewiele dla właściciela Probe.
Nie mam zamiaru oszczędzać na tym, pozatym takie pozorne oszczędnośći się później mszczą.

pozdro 4ALL
Ford PROBE Blue 2.5 V6 96r.
Ford PROBE Black 2.0 16v 95r.
Takie były teraz jest taki
Ford PROBE Red 2.5 V6 96.r 72Kkm
Obrazek
Obrazek
Jaarecki
Posty: 75
Rejestracja: 2005-10-16 15:13
Galeria: viewtopic.php?t=6634

Post autor: Jaarecki »

Życzę ci abyś nie miał tyle problemów z odkręceniem nakrętki przegubu. Mechanik uszkodził sobie w tym jeden stanleya. Finał był taki że i tak cieli nakrętkę i tak. Myślę że u ciebie pójdzie lepiej.
Ford Probe II
Awatar użytkownika
Indi
Posty: 97
Rejestracja: 2004-09-06 19:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Indi »

Zobaczymy jak to będzie, tak jak pisałem jak dostane osłone to w poniedziałek za się zabieram. Ori osłona jakieś 260zł w Opolu, ciekaw jestem
ile w ASO Mazdy niestety w Opolu takowej brak.

I tu mam jeszcze jedno pytanie, co potrzeba jeszcze kupić przy okazji wymiany tej osłony przegubu.( chodzi mi o te które przy zdejmowaniu przegubu nie nadają się i muszą być nowe) :?: :roll:
Ford PROBE Blue 2.5 V6 96r.
Ford PROBE Black 2.0 16v 95r.
Takie były teraz jest taki
Ford PROBE Red 2.5 V6 96.r 72Kkm
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Witaj Indi !
Gdybyś tak jeszcze zamieścił "fotorelację" z naprawy wiele osób by skorzystało !
Pozdrawiam
Tomek
Obrazek
Awatar użytkownika
Indi
Posty: 97
Rejestracja: 2004-09-06 19:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Indi »

Dla ciekawości zadzwoniłem do ASO forda i pan mi podał cene za osłone, przekonany że zaszło nie porozumienie opisałęm o jaki element mówiłem i i sprzedawca potwierdził że to jest to samo o co mi chodzi a cena wynosiła 490 zł :shock:

Zamówiłęm osłone Spidan od mazdy GE, koszt 28zł z groszami, ale będzie dopiero na jutro.
Jeżeli chodzi o fotorelacje, to tylko zależy czy będe miał jakąś cyfrówke.
Ford PROBE Blue 2.5 V6 96r.
Ford PROBE Black 2.0 16v 95r.
Takie były teraz jest taki
Ford PROBE Red 2.5 V6 96.r 72Kkm
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Ale w fordzie to ta osłona to po dobrych rabatach w takiej cenie, ja bym się nie zastanawiał tylko brał ;)
Awatar użytkownika
KITT
Posty: 885
Rejestracja: 2005-06-26 19:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Sin City

Post autor: KITT »

Dziś odkryłem że też mam uwaloną gumę na przegubie po stronie kierowcy. Wszystko jest w smarze. |-o< Jutro jadę do sklepu po nową gumę od... VW Polo. 8) :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

No to tylko módl się o to że nie dostał się tam jakiś syf do środka bo za chwilę przegub będzie do wymiany :?
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
Indi
Posty: 97
Rejestracja: 2004-09-06 19:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Indi »

Osłona Spidan nr kat. 0.025520 cena 28.16 PLN, polecam wygląda dość porządnie.
A wieć tak poszło , wszystko bez większych przeszkód.
Na początek piasta odkręcona pistoletem( najpier poluzowana troche później odkręcona nic na hama), póżniej wybity sworzeń wachacza, skręcona kierownica w lewo przegub wyskoczył(bez odkręcania przewodu hamulcowego) i tu dalej raczej bez kanału problem, bo wybiće przgubu zew. bedzie doś trudne, bo jest mało miejsca. Najlepiej jak jedna osoba przytrzymuje półośke wychodzącą ze skrzyni, a druga ostukuje przegub z kanału(trzeba doś enrgicznie ale z wyczuciem stukać i doś mocno trzymać półośke bo inacze wszystko sprężynuje i nic z tego nie będzie(uwaga na pierścień zabezpieczający przygub). Po wybiciu przgubu, okazało się na całę szczęście że nie ma tam piasku ani żadnego innego syfu mycie dokładnei w nitro przedmuchanie pod ciśnieniem, po wymyciu uzupełniie tylko smarem w kompelcie dwie saszetki jedan do środka przgubu, druga do środka osłony. Montaż w odwrotnej kolejności (wcześnie dobrze sobie wymyć felge ze smaru i cała reszte)przy zachowaniu odpowiednich momentów sił dokręcania piasty.

Szkoda, że nie maiłem cyfrówki może by się to komuś przydało.

pozdro 4ALL
Ford PROBE Blue 2.5 V6 96r.
Ford PROBE Black 2.0 16v 95r.
Takie były teraz jest taki
Ford PROBE Red 2.5 V6 96.r 72Kkm
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarsonik »

panowie, jestem w trakcie wymiany osłony przegubu po stronie psarzera, ni moge wybić sworznia. jak to zrobić, żeby niczego nei uszkodzic?? Odkręciłem śrubę która ściaska go z kolumną. prosze o szybka odpowiedź.
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Musisz zaprosić Zolaka (w ostateczności Pudziana): :arrow: sworzeń wahacza :P
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
qbass
Posty: 38
Rejestracja: 2007-06-24 13:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Post autor: qbass »

A po co wyciągać sworzeń wahacza? Lepiej odkręcić amortyzator i odchylić piastę...
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarsonik »

panowie, w komplecie spidana jest jakiś pierścień. Dzisiaj byłem w chocar w białymstoku gdzie mechanik próbował mi wymienić osłonę, ale mu się nie udało, przynajmniej wiem jak się do tego zabrać. Nie wymienił mi osłony, bo nei dał rady zbić przegubu, po mojej podpowiedzi, że może ten pierścień jakoś blokuje mu osiągnięcie sukcesu, on poinformował mnie, że ten pierścień nie służy do zabezpieczenia przegubu przed wypadnięciem. Więc moje pytanie jest nastepujące: do cczego on służy, mam zamiar w poniedziałek jakoś zbić ten przegób i wymienić pękniętą osłonę. Podejrzewam, że po poprostu trzeba więcej razy opukac przegub i wtedy on zejdzie.
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

pierścień jak najbardziej blokuje zbicie przegubu trzeba po prostu potraktować odpowiednio przegub młoteczkiem i powinien zejść -chyba że ktoś wbił kiedyś ten przegub na nieoryginalny pierścień to może być wtedy problem
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarsonik »

a tego pierścienia nie da się wyjąć jakoś przed zbijaniem??
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

nie ma szans go zdjąć przed zbiciem -nie ma jak tam dojść ale tak jak pisałem musi zejść tylko równo przytrzymać przegub -trochę perswazji i powinno się udać
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarsonik »

równo?? a widzisz, a mechanik wygiął go do dołu yderzył 3-4 razy i doszedł do wniosku, że nei zejdzie przegób i trzeba go połamać. Ja do niego, że jak chce to ja go moge zaraz połamac i że ma składać samochód, bo ja sam wymienię. on do mni, że życzy mi szczęścia i na tym się skończyło. dzięki za podpowiedź, jutro przystępuję do działania, moze jakoś wyrwę aparat to zrobię foto
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
qbass
Posty: 38
Rejestracja: 2007-06-24 13:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Post autor: qbass »

Jeśli masz cienki i mocny śrubokręt, to zdejmiesz to zabezpieczenie, odchylając wcześniej gumową osłonę przegubu.
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

jak Ty chcesz zdjąć te zabezpieczenie ?,przez wieloklin nie dasz rady -chyba że ja czegoś nie wiem :shock:
qbass
Posty: 38
Rejestracja: 2007-06-24 13:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Post autor: qbass »

Heh, nie zrozumieliśmy się. Ja mówię o tym wielkim pierścieniu w przegubie zewnętrznym, natomiast Tobie chodzi o seger w wewntrznym?
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarsonik »

mi chodzi o ten który jest dołaczony do zestawu spidana. nie wiem gdzie on siedzi, dlatego pytam was
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
ni_knight
Posty: 5
Rejestracja: 2007-05-09 18:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ni_knight »

Pierścień ten siedzi na półośce pod przegubem. Nie ma do niego żadnego dostępu, czyli pozostaje zbicie. U mnie to się nie udało, więc mam nowy przegub przy okazji.

pozdrawiam,
Szymon
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”