Zgasł i nie odpala - brak iskry.

Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Maxxum »

Zastanawia mnie to, że jak kolega napisał "nie świeci się nawet Check engine". Nie jestem znawcą, ale czy aparat zapłonowy, albo pasek wywoływał by takie skutki :roll: Poszedł bym raczej w stronę sugestii Rafa, czyli tego przekaźnika.

Pytanie czy w ogóle się świeci jakaś kontrolka po przekręceniu kluczyka :?:
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
malyer
Posty: 36
Rejestracja: 2003-09-14 22:21
Samochód: Probe 2.2GT 92r. i Mazda 626 2.0 2000r.
Lokalizacja: Radom

Post autor: malyer »

więc jest tak ze wszystko w samochodzie działa, kontrolki swieca sie wszystkie poza Check engine ( calkowity jej brak, nawet po zmasowaniu przewodu do odczytu kodów błedow), aparat zapłonowy caly wymieniony, cewka sprawna tylko ze nie daje napiecia na kopułkę a do cewki napiecie dochodzi,
a czy możliwe zeby modul dawal jakies niewlasciwe napiecie, a moze ktos zna sposób jak ominac albo oszukac moduł?
Ford PROBE 2.2 GT U.S.A. 92r.
Mazda 626 2.0 136KM 2000r
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

jak ominac albo oszukac moduł?
Stosujac stara metode (mloteczek kowadelko) ;)
Jesli dobrze zrozumialem to mowisz ze juz sama cewka nie daje iskry. Zastanawiam sie jak to sprawdziles. Poniewaz piszesz ze cewka jest dobra, to czy mozesz to dokladnie opisac (sprawdzenie cewki)?
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
malyer
Posty: 36
Rejestracja: 2003-09-14 22:21
Samochód: Probe 2.2GT 92r. i Mazda 626 2.0 2000r.
Lokalizacja: Radom

Post autor: malyer »

cewke sprawdzilem zgodnie z tym co mi na PW opisal Maciucha i wedle tego cewka jest OK
Ford PROBE 2.2 GT U.S.A. 92r.
Mazda 626 2.0 136KM 2000r
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

wingerman pisze:
jak ominac albo oszukac moduł?
Stosujac stara metode (mloteczek kowadelko) ;)
Jesli dobrze zrozumialem to mowisz ze juz sama cewka nie daje iskry. Zastanawiam sie jak to sprawdziles. Poniewaz piszesz ze cewka jest dobra, to czy mozesz to dokladnie opisac (sprawdzenie cewki)?
Cewka sprawdzona i iskrę daje (podobno taką, że konia zabije), ona po prostu nie jest wysterowana sygnałem "tacho". Wg mnie ECU straciło zasilanie - stąd brak świecenia kontrolki "check engine".
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
malyer
Posty: 36
Rejestracja: 2003-09-14 22:21
Samochód: Probe 2.2GT 92r. i Mazda 626 2.0 2000r.
Lokalizacja: Radom

Post autor: malyer »

a mozesz troche jasniej
Ford PROBE 2.2 GT U.S.A. 92r.
Mazda 626 2.0 136KM 2000r
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

malyer pisze:a mozesz troche jasniej
Spróbuję,

Sygnał na kontrolkę podany jest bezpośrednio z ECU, jeśli ona nie świeci to:
1. sfajczona jest żarówka
2. jest przerwa na przewodach pomiędzy żarówką a ECU
3. masz padnięte ECU
4. ECU nie ma zasilania

Dwie pierwsze wykluczam, silnik wtedy bez problemu by pracował, ECU wymieniałeś na sprawne to wyklucza pkt.3.
Pozostaje zatem pkt.4 jako najbardziej prawdopodobny.

Jest jeszcze wiele innych możliwości braku iskry, np. wymienione wcześniej zerwanie paska rozrządu, brak zasilania samej cewki (zasilana bezpośrednio ze stacyjki), padnięta cewka, padnięty moduł zapłonowy, to samo z czujnikami halla w aparacie zapłonowym, przerwa lub zwarcie w instalacji pojazdu. Żadne z powyższych, oprócz ostatniego nie ma wpływu na brak świecenia kontrolki.

Teraz posprawdzałbym napięcia na wtykach ECU. Spróbuję za chwilę wrzucić schematy do strefy.

Ponieważ nie jestem ani Alfem ani inną Omegą to też mogę czegoś nie wiedzieć lub się pomylić :D



Edit: na poniższych schematach, to co jest zaznaczone na czerwono, powinno być pod napięciem po przekręceniu stacyjki w pozycję "zapłon".

Obrazek
Obrazek
Obrazek
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
malyer
Posty: 36
Rejestracja: 2003-09-14 22:21
Samochód: Probe 2.2GT 92r. i Mazda 626 2.0 2000r.
Lokalizacja: Radom

Post autor: malyer »

Witam ponownie wszystkich zainteresowanych tym problemem i przepraszam że tak późno się odzywam.
W moim przypadku połowicznie awarie usunął 30 cm. kawałek przewodu który wpiąłem pomiędzy żółty przekaźnik (do czarnego kabelka z białym paskiem) a wtyczkę dochodzącą do cewki (czarny gruby kabelek z białym paskiem).
Połowiczne zwycięstwo polega na tym że probek pali i jeździ ale tylko na gazie, po przełączeniu na zasilanie benzynką po około 2-4 sek. gaśnie( może tym razem pompa czy jak?), ale jak na razie musi tak wystarczyć bo chwilowo nie mam kiedy się do niego dobrać.
Dziękuje wszystkim za okazaną pomoc i wsparcie.
Ford PROBE 2.2 GT U.S.A. 92r.
Mazda 626 2.0 136KM 2000r
Awatar użytkownika
speedtester1
Posty: 7
Rejestracja: 2007-06-18 21:16
Samochód: brak
Lokalizacja: Kalety

zgasł i nie odpala

Post autor: speedtester1 »

witam po bardzo długiej przerwie. jezeli nadal Masz problem z furą to zapraszam na gg 7277196.
mialem ten sam problem i teraz jest wszystko oki
Awatar użytkownika
Xp
Posty: 258
Rejestracja: 2007-04-06 14:25
Samochód: brak
Lokalizacja: Wieloglowy, Nowy Sacz

Re: Zgasł i nie odpala - brak iskry.

Post autor: Xp »

u mnie pojawil sie ten sam problem..borykam sie z nim juz dlugo ;/ auto na postoju gdy chwile pochodzilo gaslo i nie bylo iskry;/ niewazne czy silnik byl cieply czy zimny.. po mniej wiecej dwoch godzinach auto znowu odpalalo bez problemu... teraz auto zgaslo i na dobre nie zapalali;/ iskry brak. kopulka nowa,cewka 100procent sprawna kable i swie maja moze kilka miesiecy... co by moglo powodowac brak iskry a pozniej wszystko wracalo do normy.. az w koncu siadlo??jakies sugestie?
Byl:Ford Probe I 2,2 GL zajefajnie czerwony sprzedany ''Wiecznie Zywy''
Jest:Spełnienie Marzeń = 2,5 V6 93r.. piękny..
byle do kwietnia... audii A6 3.0 220km :)
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Re: Zgasł i nie odpala - brak iskry.

Post autor: wingerman »

cewka 100procent sprawna
a jak to sprawdzales?
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Xp
Posty: 258
Rejestracja: 2007-04-06 14:25
Samochód: brak
Lokalizacja: Wieloglowy, Nowy Sacz

Re: Zgasł i nie odpala - brak iskry.

Post autor: Xp »

dalem Drzymkowi zeby przelozyl do swojego.odpala od sztycha,wiec cewka sprawna.
Byl:Ford Probe I 2,2 GL zajefajnie czerwony sprzedany ''Wiecznie Zywy''
Jest:Spełnienie Marzeń = 2,5 V6 93r.. piękny..
byle do kwietnia... audii A6 3.0 220km :)
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Re: Zgasł i nie odpala - brak iskry.

Post autor: wingerman »

To daj mu jeszcze aparat zaplonowy by wykluczyc modul zaplonowy.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Xp
Posty: 258
Rejestracja: 2007-04-06 14:25
Samochód: brak
Lokalizacja: Wieloglowy, Nowy Sacz

Re: Zgasł i nie odpala - brak iskry.

Post autor: Xp »

ok.dam mu...ale mam jedno pztanie.czy modul i aparat w GL i GT sa takie same?
Byl:Ford Probe I 2,2 GL zajefajnie czerwony sprzedany ''Wiecznie Zywy''
Jest:Spełnienie Marzeń = 2,5 V6 93r.. piękny..
byle do kwietnia... audii A6 3.0 220km :)
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Re: Zgasł i nie odpala - brak iskry.

Post autor: wingerman »

Mysle ze od strony konstrukcji i sprawnosci tak, natomiast mozliwe ze walek napedu aparatu moze byc inny.
NIech ktos sie wypowie kto wie na 100%
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Zgasł i nie odpala - brak iskry.

Post autor: Robert »

W GL jest tylko cewka, w GT moduł z cewką, w 3.0V6 też cewka i moduł, tylko jeszcze inaczej (ale to mało kogo interesuje :twisted: ).

Aparat w GL i GT część roboczą (wewnątrz) mają (chyba) identyczną, ale zupełnie inne wyprowadzenia kabli do świec.
V6 raczej wiadomo. :roll:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Re: Zgasł i nie odpala - brak iskry.

Post autor: Destroyer »

Z tego co kojarzę to mocowanie palca jest trochę inne. Innymi słowy wałek napędu jest troszkę innego kształtu. Swego czasu wymieniałem kopułkę i palec, tyle że dali mi kopułkę od GT a palec od GL i niby kształt palca był podobny, ale jednak mocowanie było inne i nie dało się go założyć. Gdzieś na forum jest wątek w którym wyjaśniono różnicę między tymi elementami.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Zgasł i nie odpala - brak iskry.

Post autor: Robert »

Rzeczywiście - Maciucha nawet wrzucił szczegółowe zdjęcia w kodach części FAQu.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Zgasł i nie odpala - brak iskry.

Post autor: Maciucha »

Jest zupełnie inaczej. Szukaj na podmiankę aparatu od GL'a. Ja miałem podobnie - padł moduł zapłonowy w aparacie.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Xp
Posty: 258
Rejestracja: 2007-04-06 14:25
Samochód: brak
Lokalizacja: Wieloglowy, Nowy Sacz

Re: Zgasł i nie odpala - brak iskry.

Post autor: Xp »

glupie pytanie...gdzie znajduje sie modul a gdzie aparat zaplonowy? myla mi sie te pojecia i osobie ktora ma mi to sprzedac też sie to myli;/

Obrazek
Byl:Ford Probe I 2,2 GL zajefajnie czerwony sprzedany ''Wiecznie Zywy''
Jest:Spełnienie Marzeń = 2,5 V6 93r.. piękny..
byle do kwietnia... audii A6 3.0 220km :)
Awatar użytkownika
Xandr
Posty: 219
Rejestracja: 2006-12-10 13:19
Samochód: 1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
Galeria: viewtopic.php?t=17508
Lokalizacja: Warszawa/Działdowo

Re: Zgasł i nie odpala - brak iskry.

Post autor: Xandr »

no nie :shock: patrzyłem na aparat i niestety nie ma modułu przy aparacie chyba ze jest gdzieś w środku albo GL nie ma go przy aparacie ale za to ma jakiś podciśnienia
1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Zgasł i nie odpala - brak iskry.

Post autor: Maciucha »

GL ma moduł w aparacie w środku. Zdjęcia w FAQu.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Xp
Posty: 258
Rejestracja: 2007-04-06 14:25
Samochód: brak
Lokalizacja: Wieloglowy, Nowy Sacz

Re: Zgasł i nie odpala - brak iskry.

Post autor: Xp »

czekam dalej na aparat zaplonowy ale w miedzy czasie przypomnialo mi sie ze u mnie w probku jeden z dwoch kabelkow(chyba powietrza) idacy od aparatu byl przerwany (ten taki z zielonym laczeniem na srodku(cos w rodzaju zaworu bo przepuszcza powietrze tylko w jedna strone)wlasnie na tym laczeniu.ja to skleilem super glue ,zdjalem teraz ten kabelek i jak "dmuchalem" (bez skojarzen) w niego to powietrze bardzo opornie przechodzilo na jego koniec .mozna zalozyc ten kanel bez tego zaworku?
Byl:Ford Probe I 2,2 GL zajefajnie czerwony sprzedany ''Wiecznie Zywy''
Jest:Spełnienie Marzeń = 2,5 V6 93r.. piękny..
byle do kwietnia... audii A6 3.0 220km :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Zgasł i nie odpala - brak iskry.

Post autor: Robert »

Przepraszam: co kleiłeś super glue? Kable zapłonowe? :shock:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Zgasł i nie odpala - brak iskry.

Post autor: Maciucha »

To nie kable zapłonowe. To przewody z podciśnieniem idące do przyspieszacza zapłonu w aparacie zapłonowym. Ja to miałem kiedyś całkowicie zdjęte i silnik chodził w miarę znośnie.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”