świece

Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: świece

Post autor: KrecioPL »

zwykle na stronach producentów masz katalogi, w których znajdziesz odpowiednie oznaczenia.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Re: świece

Post autor: Destroyer »

Mocy mu samymi świecami nie dodasz. Gazu nie masz, kup zalecane dobrej firmy (NGK, BERU czy DENSO) i będziesz zadowolony. Jeżeli będziesz wymieniał je regularnie to nic złego dziać się nie będzie. W golfie III 1.6 fabrycznie montowane były świeczki 3 elektrodowe, na takich również jeździłem. Gdy założyłem gaz (zwykły - silnik z jednopunktowym wtryskiem), świec nie wymieniłem od razu. Ulatałem chyba z 5 tys. na tych świeczkach które były. Kiedy postanowiłem wymienić świece, polecono mi takie z jedną elektrodą "bo są lepsze do gazu". Takie też nabyłem, ale informacji na czym ta lepszość polegała, nie otrzymałem. Organoleptycznie stwierdziłem brak jakiejkolwiek różnicy w zachowaniu samochodu... spalanie to samo, moc ta sama... Absolutnie zero różnicy... No to kolejne świeczki zakupiłem zalecane przez producenta - 3 elektrodowe, teoretycznie "gorsze" do gazu i po raz kolejny zero różnicy. W międzyczasie znajomy mechanik, załatwił mi irydowe (już nie pamiętam jakiej firmy) w dobrych pieniądzach, więc też zamontowałem i znów nic się w pracy silnika nie zmieniło. Pozostałem więc przy najzwyklejszych i najtańszych NGK jedno elektrodowych i do samego końca golf jeździł bez najmniejszego problemu. Interwał wymian przyjąłem wtedy na 15-20 tys.

W związku z powyższym radziłbym Ci, nie kombinować z "najlepszością" bo i tak silnikowi mocy to nie doda, a ty różnicy nie zauważysz. Poza tym w cenie świec "najlepszych z najlepszych" wymienisz nie tylko świece ale też kable, kopułkę oraz palec :)
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: świece

Post autor: LukaszV8 »

Ok wielkie dzięki za info. Czyli mam rozumieć, że ten motorek 2.2 to taki normalny ,,zwyklak'' i nie potrzebuje nie wiadomo jakich tam z kosmosu części eksploatacyjnych udziwionych...Byleby dbać i wymieniać na bieżąco. Dziękuję za pomoc i wypowiedzenie się w temacie.
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Re: świece

Post autor: Destroyer »

Właśnie tak jak napisałeś. Nie jest to jakaś tam zaawansowana, skomputeryzowana czy mocno wysilona konstrukcja. Jest to silnik z końca lat 80 / początku 90 który z fabryki nie wyjechał na jakiś tam super hiper świecach, przeznaczonych wyłącznie dla niego itd.
Podstawowe podzespoły, ale dobrej jakości będą idealne dla niego. W 2.2T miałem zwykłe NGK, w 2.5 V6 również, teraz w scenicu mam NGK, a to dla tego że są wszędzie i bezproblemowo dostępne od ręki :)
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”