świece

noPROBlEm
Posty: 39
Rejestracja: 2006-08-21 11:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Lublin

Post autor: noPROBlEm »

w temacie świec:
chciałem ostatnio wymienić świece ale coś ciężko szły(fakt, że klucz do dupy był). Później zainwestowałem w nowy porządny klucz i 3 wymieniłem a na czwartej padłem. Wprawdzie na początku szła ale później dupa. Nie chce nic na siłę robić bo znam konsekwencję i późniejsze koszty. Jak zrobić żeby było dobrze?
Czarne 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
Yareck
Posty: 67
Rejestracja: 2004-01-27 18:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk - Swords

Post autor: Yareck »

Oj, niedobrze niedobrze nie chce krakac ale to juz chyba po zawodach. Jeśli udało Ci się ją kilka razy obrócić a potem kiszka to już tylko ponowne gwintowanie....
II gen`98 2,5l
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

eee tam... dobra wymiarowa nasadka (np typowa do swiec,a gdybys nie mogl dostac to stara gwiazdkowa nabij jesli masz obrobiona swiece) i nie ma co sie poddawac :D teraz juz wiem :wink: ze podstawowa technika sa male kroczki tzn powiedzmy 1/2 obrotu i 1/4 cofnij i znowu 1/2...itd. fakt jesli ma sie urwac to i tak sie urwie,mi akurat sie poszczescilo a byla wrosnieta w glowice :shock:
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
noPROBlEm
Posty: 39
Rejestracja: 2006-08-21 11:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Lublin

Post autor: noPROBlEm »

Udało się! Wszystko zawdzięczam kuracji Coca-Cola. Polałem tą świecę troszkę napojem z USA i dziś otworzyłem maskę, włożyłem klucz i mówię: co będzie. Najpierw troszkę cofnąłem, a później to już tylko podobnie jak york napisał - trochę do przodu i później odrobinę do tyłu. Jakoś odkręciłem. <jupi>
Czarne 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
kosmita
Posty: 282
Rejestracja: 2006-02-03 15:38
Galeria: viewtopic.php?t=8651
Lokalizacja: Lubin

Post autor: kosmita »

Maciucha pisze: Najpierw wymień świecę. W tej uszczelnienie już masz na pewno do bani, a być może sama świeca ma przedmuchy przy izolatorze. Jak nie pomoże to trochę lipa bo oznaczałoby to uszkodzenie powierzchni gniazda świecy.
Kilka postow wyzej napisalem wlasnie ze mam nowe swiece i po 3 dniach zaczelo ssykac kurcze co teraz z tym zrobic?
Black Shadow GT 92r
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

kosmita pisze:
Maciucha pisze: Najpierw wymień świecę. W tej uszczelnienie już masz na pewno do bani, a być może sama świeca ma przedmuchy przy izolatorze. Jak nie pomoże to trochę lipa bo oznaczałoby to uszkodzenie powierzchni gniazda świecy.
Kilka postow wyzej napisalem wlasnie ze mam nowe swiece i po 3 dniach zaczelo ssykac kurcze co teraz z tym zrobic?
A jesteś pewien, że świeca nie jest uszkodzona? Zbyt mocne dokręcenie często powoduje niewidoczne na zewnątrz pęknięcie izolatora. Chyba, że tak jak ktoś pisał wcześniej została krzywo wkręcona. W każdym bądź razie wymiana świecy to koszt max. 15zł, więc warto zaryzykować.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
tarsar
Posty: 32
Rejestracja: 2006-10-15 16:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: tarsar »

Ja wymieniałem świece i o dziwo wykręciły się nad podziw łatwo.

Zamontowałem oczywiście NGK symbol - końcówka F-11 (reszty nie pamiętam) , a silnik F2 ma końcówkę A-11. Zapłaciłem 12.60zl za sztukę po rabatach.
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD Distinctive nero fuoco
&
ex Alfa Romeo GTV nero ; Volvo 480 Turbo Collection nr 116/480
Awatar użytkownika
kosmita
Posty: 282
Rejestracja: 2006-02-03 15:38
Galeria: viewtopic.php?t=8651
Lokalizacja: Lubin

Post autor: kosmita »

Wlasnie ja tez kupilem swiece ngk i to kilka dni po ich wymianie tak zaczelo mi sie dziac + przewody tez ngk jak by ktos chcial to swiece mam na sklepie dla klubu swieca 10 zl a przewody wn 75 zl + wysylka
Black Shadow GT 92r
Awatar użytkownika
Yareck
Posty: 67
Rejestracja: 2004-01-27 18:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk - Swords

Post autor: Yareck »

Świetnie! Jeśli będziesz skłonny wysłać mi świece + przewody za zaliczeniem,
biorę w ciemno.
Właśnie jestem zmuszony dokonać całkowitego przeglądu elektr. Mam nadzieje ze kopułka i palec nie kwalifikują się jeszcze do wymiany :? Adres wyślę na PW
Pozdrawiam
II gen`98 2,5l
Awatar użytkownika
Yareck
Posty: 67
Rejestracja: 2004-01-27 18:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk - Swords

Post autor: Yareck »

Panowie! Czytając posty Kosmity, raczej na pewno wynika z nich ze w d..e dostalo ostatnie gniazdo. Czyli to (te?) :) które było wcześniej regenerowane. Stamtąd te przedmuchy. A swoją drogą ciekawa rzecz: Dlaczego zazwyczaj sypie się 4 gniazdo świecy?
II gen`98 2,5l
Awatar użytkownika
kosmita
Posty: 282
Rejestracja: 2006-02-03 15:38
Galeria: viewtopic.php?t=8651
Lokalizacja: Lubin

Post autor: kosmita »

Byłem dzis u mechanika i stwierdzil ze to wina gwintu i musi przegwintowac, bez wyciagania głowicy podobno cena 80 zl tanio czy drogo ???
Black Shadow GT 92r
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Jak przegwintować bez zdejmowania głowicy ?? :shock:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

jeżeli tak powiedział to oznacza że zrobi :lol:
...niech tylko póżniej udzieli gwarancji na swoją prace :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
Yareck
Posty: 67
Rejestracja: 2004-01-27 18:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk - Swords

Post autor: Yareck »

Spoko. Nie jest to problem. Jeśli dojście jest odpowiednie zajmuje to fachurom do 20 min. Kiedyś miałem podobny problem, ale niestety nie można było z gwintownikiem wykonać pełnego obrotu. Musiałem zatem ściągać głowicę :(
II gen`98 2,5l
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

a opilki z gwintu jak niby pozniej wyciagnie ze srodka??
chociarz moj dziadek niedawno krzywo wkrecil swiece i prosto juz nie szlo wkrecic... wiec do mechaniora wpadlismy, a ten napchal watuliny do srodka do komory i pozniej poprawil gwint gwintownikiem. Opilki wyciagnelo sie razem z watuliną przy pomocy drutu:] A samochod jezdzi do dzisiaj bez problemu
Obrazek
Awatar użytkownika
Yareck
Posty: 67
Rejestracja: 2004-01-27 18:57
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdańsk - Swords

Post autor: Yareck »

I co, sądzisz że z tą watoliną wygrzebał wszystkie opiłki? Jeśli problem Cię nurtuje odsyłam do wykonawców. Sądzę że w trakcie procesu spalania opiłki zamieniają się w lotne, tajemne substancje. Jakie? Nie chce mi się wnikać
II gen`98 2,5l
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

ja tam nie sadze, ze wyciagnal wszystko!! ja w swoim samochodzie czegos takiego bym sie nie podjal raczej :roll: chociarz wiem, ze jak mialem jeszcze motory i czasem jak mi pierscienie popekaly to pozniej je wyrzucalem z tlumika a cylinder caly, zeb rysy :P :P :lol: :lol:
Obrazek
Mattijjah
Posty: 105
Rejestracja: 2010-11-28 14:41
Samochód: probeI 2.2 LX 89.r

dmucha z pod świec

Post autor: Mattijjah »

po wymianie silnika w moim probku okazało się że dmucha mi kompresja z pod dwóch świec da się coś z tym zrobić czy czekać aż nagar zabije nieszczelność?
Awatar użytkownika
Drama
Posty: 3
Rejestracja: 2011-03-11 21:34
Samochód: Ford PROBE 2.2 Turbo GT
Lokalizacja: Gdańsk

Re: dmucha z pod świec

Post autor: Drama »

A świece dokręcone?? Odkręć je i oczyść otwory w silniku (te pierścionki na świecach też), może piasek jakiś lub syf u mnie pomogła zmiana świec bo stare były a podkładki odkształcone ale może u ciebie wyczyścić tylko wystarczy. chyba ze gwint w głowicy masz kiepski lub nie odpowiednie świece . Pozdro
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: świece

Post autor: LukaszV8 »

Mógłby ktoś krótko i zwięźle napisać jakie są najlepsze dostępne świece w Pl lub w Stanach do zamówienia do 2.2 GT platynowe??

Ktoś wcześniej napisał, że ngk ZFR6FIX-11. Są takie na allegro 40 zł szt. ale pisze w specyfikacji, że są do gazu, a mój GT na szczęście go nigdy nie wąchał i nie powącha.
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: świece

Post autor: KrecioPL »

więc odpowiedz sobie na pytanie czy jest sens kupować platynowe?
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: świece

Post autor: LukaszV8 »

Ech...nie chodzi o to..czy platynowe czy nie...Po prostu jakie są najlepsze dostępne świece do tego auta jakie można założyć. Auto które jeździ na benzynie nie na lpg. Chcę jakieś zamówić więc pytam z perspektywy nowego posiadacza ( fajnego zapierdalacza-się zrymowało :) ) szanowne grono doświadczonych ownerów...Ale tu widzę nawet tak prostej rzeczy się człowiek nie dowie, a jak się jakiś odezwie to nie wnosi nic do tematu i nie odpowie...ech... |(*,) Kocureq ratuj... :D :wink:
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: świece

Post autor: KrecioPL »

Nie ma sensu przepłacać, kup zwykłe odpowiednie dla GT-ka np. DENSO.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: świece

Post autor: LukaszV8 »

OK. Thx za info.

Jakie to są odpowiednie dla GTka? że byle jakie byle tylko miały przerwę 1,1 mm??
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: świece

Post autor: Romas »

jeszcze BERU i NGK
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”