Kąt zapłonu

Awatar użytkownika
mika_vixen
Posty: 140
Rejestracja: 2005-11-18 18:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: mika_vixen »

To jest podobna sytuacja najlepiej będzie chyba jak będzie taki jak powinien być,bo jak będzie zbyt późny to stracisz na mocy ale silnik będzie bezpieczniejszy.Ja bym nie wyprzedzał zapłonu na takim silniku,jak masz większą kompresję od orginału to sobie teraz wyobraź sobie co się dzieje w silniku jak tłoki idą do góry i dostaną strzała za wcześnie.
FORD PROBE 89`turbo (prawie)GT.
Mar-dom
Posty: 169
Rejestracja: 2007-09-16 19:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Mar-dom »

No i wyjaśniło się .Po konsultacji z tunerem zapłon ustawiłem na 5 stopni.Lata jak przedtem,strzela w tłumik jak przedtem i jestem szczęśliwy jak przedtem.
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Panowie, mam pytanie. Stojąc przed kołem pasowym z lewej strony samochodu i patrząc na kąt zapłonu mam jedną kreskę na lewo od 10. Czy to jest 9 czy 11?
Pozdrawiam!
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
_KrISS_
Posty: 107
Rejestracja: 2006-08-14 11:08
Samochód: Peugeot 607
Galeria: viewtopic.php?t=10599
Lokalizacja: Bray (ie), Szczecin (pl)

Post autor: _KrISS_ »

No właśnie, dobre pytanie. Ja też miałem jedną kreskę na lewo od 10.

Obrazek

Według tego rysunku 9 stopni wychodzi w polowie między jedną kreską przed 10 a 10. Rysunek dotyczy kąta wyprzedzenia zapłonu w GL.
Jest Czarny Peugeot 407 Coupe 2.2 16v '07
Był Szary Peugeot 607 2.2 16v '01
Był Niebieski Ford Probe SE '95
Był Biały Ford Probe GT '90
Był Zielony Citroen BX 19 TZI '91
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Widzę że niektórzy kombinują pod górę. Wracając do oznaczeń literka T oznacza kąt 0 stopni. W GT ma być ustawione 9 stopni, w GL 6 stopni. Ten margines +/- 1 stopień jest po to że z czasem po ustawieniu może się zapłon trochę inaczej ustawić. Silniki w naszych probkach z wyjątkiem LX'a są bardzo czułe na kąt ustawienia zapłonu, zresztą wszystkie silniki Mazdy tak mają. Więc jak ktoś ma ustawiać zapłon to powinien zrobić to idealnie co do wartości. Żadnych rezerw itd. Przypominam też o podłączeniu złącza STI (to od kodów błędów) do masy autka lub akumulatora. I skończcie eksperymenty bo niektórzy będą zbierać na nowy katalizator albo paliwo do probka.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
_KrISS_
Posty: 107
Rejestracja: 2006-08-14 11:08
Samochód: Peugeot 607
Galeria: viewtopic.php?t=10599
Lokalizacja: Bray (ie), Szczecin (pl)

Post autor: _KrISS_ »

No więc ja ustawiłem zapłon u siebie w taki sposób:

Obrazek

Wygląda na to że wcześniej miałem ustawiony na 11-12 stopni. Teraz silnik lepiej pracuje pod obciążeniem. Wcześniej podczas ostrego przyspieszania na 5-tym biegu zawsze zmniejszało mi się doładowanie do 6 PSI, teraz cały czas trzyma się ponad 8 PSI.
Jest Czarny Peugeot 407 Coupe 2.2 16v '07
Był Szary Peugeot 607 2.2 16v '01
Był Niebieski Ford Probe SE '95
Był Biały Ford Probe GT '90
Był Zielony Citroen BX 19 TZI '91
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Ja miałem tak samo jak Kriss. Przez 3 lata jeździłem z zapłonem na 11stopni :evil: :evil: :evil:
Pozdiękowania dla Zenitha za pomoc i wyjaśnienie oznaczeń!

Zobaczę, może teraz nie będzie już wysokiego EGT... :roll:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
mika_vixen
Posty: 140
Rejestracja: 2005-11-18 18:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: mika_vixen »

Jak miałeś za wczesny to mogłeś mieć wysokie EGT ,bo mogło być spalanie stukowe teraz powinno być lepiej ,chyba że masz za mało benzynki.
FORD PROBE 89`turbo (prawie)GT.
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Kąt zapłonu

Post autor: pusher1 »

Mam pytanie chciałbym się dowiedzieć jaką probek 2.2GT 92 rok ma kolejność zapłonu ????Czyli które cylindry???Bo u mnie jest taka 1,2,4,3 tak powinno byc ????Auto pali bez zarzutu ...Ale ciekawość :D Kto wie prosze o rade......pozdrawiam
2.2gt 92 rok
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Kąt zapłonu

Post autor: Robert »

pusher1 pisze:u mnie jest taka 1,2,4,3 tak powinno byc ????
Raczej nie...
:arrow: http://www.performanceprobe.com/info/sp ... le_eng.htm

:arrow: http://www.performanceprobe.com/doityou ... es/22t.htm


Chyba, że Twój silnik kręci w drugą stronę - serio :roll: (znaczy odwrotnie, niż Ci się wydaje).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Kąt zapłonu

Post autor: pusher1 »

Dzięki za rade, było dobrze tylko żle spojrzałem :) pozdrawiam
2.2gt 92 rok
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: Kąt zapłonu

Post autor: wojtas89 »

Siema, mam pytanie. Jak jest przestawiony zapłon to auto może dużo palić (to już wiem) , ale czy bym mógł normalnie jeździć? Tzn. bez żadnych konsekwencji, bo od kąd zauważyłem że probek mi wipernicza dużo , przejechałęm jakieś 250-300km, i nic się nie dzieje.
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Kąt zapłonu

Post autor: adrian_seki »

Witajcie

Ustawiłem sobie kąt zapłonu na 9st (no może 8st bo po chwili zwątpiłem już gdzie ta kreska na tym kole jest). Czytałem również o regulacji obrotów silnika. Podczas podłączenia STI do masy ustawiłem obroty na wartość 750 (licznik). Po odpięciu kabla STI obroty spadają i mają wartość ok 700 może nawet 680 tak na oko wskazówka jest pomiędzy 750 a 500 obr. Czy coś się dzieje i gdzie szukać przyczyny? Auto dużo pali ok 11L miasto od kilku miesięcy i tak się zastanawiam.
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Kąt zapłonu

Post autor: mysz »

adrian_seki pisze:Witajcie

Ustawiłem sobie kąt zapłonu na 9st (no może 8st bo po chwili zwątpiłem już gdzie ta kreska na tym kole jest). Czytałem również o regulacji obrotów silnika. Podczas podłączenia STI do masy ustawiłem obroty na wartość 750 (licznik). Po odpięciu kabla STI obroty spadają i mają wartość ok 700 może nawet 680 tak na oko wskazówka jest pomiędzy 750 a 500 obr. Czy coś się dzieje i gdzie szukać przyczyny? Auto dużo pali ok 11L miasto od kilku miesięcy i tak się zastanawiam.
Tak chyba powinno być- w II gen jest tak samo jeśli chodzi o obroty.
Co do spalania- 11l/100km to dużo?!
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Kąt zapłonu

Post autor: Maxxum »

Obroty na ciepłym silniku w 2.2 GT powinny mieć książkowo 750, mogą być minimalnie wyższe.
Po odpięciu STI ustaw obroty na 750 (na liczniku) i będzie ok.

Co do spalania 11 l po mieście w zimie to nie jakiś wielki wynik moim zdaniem. 8)
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Kąt zapłonu

Post autor: adrian_seki »

Dużo/mało nie wiem, ale zawsze mogłoby być 10 czy 9 :D ale wiem - bądźmy realistami :)

Czyli obroty należy ustawić bez złącza STI tak czy nie bo już się zgubiłem :) ?
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Kąt zapłonu

Post autor: Maxxum »

Ja zawsze ustawiałem bez żadnych kombinacji.
Uruchamiałem silnik, czekałem aż się zagrzeje i wtedy ustawiałem na 750 obr. (bez włączania dodatkowych źródeł poboru prądu, jak światła, nawiew, czy klimatyzacja). Oczywiście komputer koryguje obroty po włączeniu czegokolwiek, ale łatwiej jest beeeeeezzz :wink:
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Kąt zapłonu

Post autor: adrian_seki »

-- oryginalny post 2015-03-05 21:56 --

Panowie - pokręciłem tą śrubką sporo bo kilka obrotów (zrównała się z obudową wysokość) a obroty wciąż pod kreską 750 - dlaczego nie chcą się podnieść?

-- dodano 2015-11-07 22:58 --

Ustawiłem zapłon na 6st bo na 9-10 wpadał mi w spalanie stukowe i turbo zmniejszało ciśnienie z 12 do 6psi - zobaczymy jutro jak się zachowa i jakie spalanie pokaże.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”