Kąt zapłonu

Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Kąt zapłonu

Post autor: Marcos »

Witam
Chciałbym się dowiedzieć jaki jest kąt zapłonu (2,2 gl '89r)
jest to dla mnie bardzo ważne i potrzebuje to szybko>
(potrzebne do ustawienia zapłonu( wiadomo))

dzięki dzięki dzięki:):):):):):):):):):):)
GG:9377317 white GT1 90'
Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos »

Na stronie www.performanceprobe.com pisze ,że 6 stopni +-1 stopień,
a ktoś mi mówił, ze ok.10 stopni.
Różnica jest duża więc kto ma rację???

Pozdrawiam
GG:9377317 white GT1 90'
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

6+-1 stopni GL
Jak chcesz servisówke to napisz na priw przyjedziesz do mnie i masz :D
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos »

Wielkie dzięki!!!!

Co do serwisówki to na zlocie mam dostać, ale jakbym nie dostał to
się do Ciebie odezwę
:) :D :D
GG:9377317 white GT1 90'
Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos »

Muszę się pochwalić, ponieważ wcześniejszy mechanik ustawił mi ten
kąt na 30 stopni!!!!! :o
Nieżle,nie??
Teraz mam 15 stopni, bo gdy ustawił mi nowy mechanik na 6 stopni to strasznie żle chodził, coś strzelało przy dodawaniu gazu.
Podobno to przez kopułkę ( pordzewiała i pęknięta w środku), czy może to być powodem tego??
GG:9377317 white GT1 90'
Gość

Post autor: Gość »

No pewnie że to przez kopułke, wymień na nową , a jak już to zdejmiesz wszystko to warto przeczyścić styki i palec.
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Mam pytanie (z resztą jak zawsze :wink: )

Czy regulując kąt zapłonu (przyspieszając go) możemy poprawić parametry (przyspieszenie i moc) samochodu?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Gość

Post autor: Gość »

nie, raczej pogorszysz sobie w ten sposób, za szybko będzie iskra w stosunku do benzyny, co chcesz podpalić tą iskrą?? no chyba że N2O, albo gaz, w żadnym innym wypadku nie można tego robić.
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Można, ale do tego jest potrzebny specjalny sprzęt pomiarowy.
Poczytaj sobie trochę tutaj:
http://felicia.autokacik.pl/pages/tunin ... htm#zapłon
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Gość

Post autor: Gość »

No już z tą specjalnością to nie przesadzaj w każdym warsztacie mają specjalne lampy do tego. W Norauto chyba też można kupić.
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Czyli darować sobie regulację zapłonu? Nie ruszać tego?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Gość

Post autor: Gość »

A jak chcesz poeksperymentować to najlepiej zaznaczyć kręską gdzie był ustawiony aparat tylko nie flamastrem tylko jakimś rysikiem, i możesz eksperymentować.
Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos »

Ja jeżeli dobrze pamiętam odbierając od pewnego mechanika miałem w Gl 30 bądz 20 stopni i efekt był taki, że chodził jak amerykański V8 i palił 20 litrów benzynki. nie polecam
GL 6 stopni +/-1 stopien
GT 9 stopni+/-1 stopien i tak powinno być

Pozdrawiam
GG:9377317 white GT1 90'
johnny
Posty: 1
Rejestracja: 2007-01-22 22:02

Post autor: johnny »

A jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu przy instalacji gazowej?
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

koledzy bo jest pewna rozbieznosc z tym katem - otóż chodzi mi o wersje GT - w serwisówce jak wiadomo wiadomosci dotycza GT ale z rocznika 92 - natomiast jakies 2 miesiace temu ustawialem ten zaplon i u mnie w roczniku 89 wyczytalem z oryginalnej nalepki na masce ze kat zaplonu jest inny niz podaje serwisowka- wlasnie chyba cos kolo 6 stopni - czyzby rok produkcji mial na to wplyw ? :roll: - jak wiadomo silniczki z 89 roznia sie ciut od tych z 92 ale czy roznice dotycza rowniez tej kwestii? no chyba ze poprostu mam maske od GL :lol: - dlatego prosba do szczesliwych posiadaczy GT 89 zeby zobaczyli co u nich pisze na masce - pozdrawiam
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

W GT'89, na oryginalnej masce od GT z rocznika 89 jest napisane: +.

Tylko teraz jest koło 0°C (+1°), to może powinieneś poczekać z ustawieniem na ocieplenie albo znaleźć ogrzewany garaż? :wink:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Koledzy a powiedzcie mi jak się ten zapłon ustawia bo w tym akurat tema cie jestem zielony :oops: :oops: .Prosil bym tak krok po kroku bo niestety nieposiadam serwisówki :( musze sobie na jakims zlocie skopiowac czy cos . POZDRO
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto »

FAQ
ObrazekObrazekI love Skyline
Mar-dom
Posty: 169
Rejestracja: 2007-09-16 19:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Stalowa Wola

kąt zapłonu.Odświeżenie tematu.

Post autor: Mar-dom »

Szukam odpowiedzi na pytanie:o ile i czy w ogóle trzeba zmienić kąt wyprzedzenia zapłonu w przypadku zwiększenia stopnia sprężania.Silnik po planowaniu bloku ,2,2 lx.Silnik był dłubany u tunera lecz nie wiem jaki był kąt .Po ostatniej rozbiórce przestawiłem zapłon lecz nie zaznaczyłem położenia na rozdzielaczu.Proszę o pomoc.
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Re: kąt zapłonu.Odświeżenie tematu.

Post autor: Destroyer »

Mar-dom pisze: ,2,2 lx.
A co to za wynalazek? LX to tylko 3.0 V6 a 2.2 to GL albo GT jeśli jest turbinka. To co ty masz za auto? LX z silnikiem 2.2????
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

oj desrto po tak długim czasie jeszcze nie wiesz jakie modele probka wychodziły :shock: :shock: :shock:

tak marek ma 2.2 LX 89 full opcja bez skóry (tak dla ścisłości)

marek a spróbuj ustawić go na serie i zobacz jak chodzi, potem lekko wyprzedź o jakieś 2 stopnie i zobacz czy to coś powoduje

nie jestem pewien żeby potem na mnie nie było
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Mar-dom
Posty: 169
Rejestracja: 2007-09-16 19:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Mar-dom »

Cholernie dużo prób zwłaszcza na drodze, taką metodą. A i tak niema pewności że jest dobrze.Najlepiej to pewnie było by na hamowni.Lecz w mojej okolicy nie ma takiego luksusu.Pewnie trzeba zagłębić się w teorię mechaniki spalania na poziomie uniwersyteckim lub dobrego fachury od modernizacji fury.
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer »

davidlive pisze:oj desrto po tak długim czasie jeszcze nie wiesz jakie modele probka wychodziły
No bo byłem przekonany że LX to tylko V6 3.0 no ale ok.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
mika_vixen
Posty: 140
Rejestracja: 2005-11-18 18:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: mika_vixen »

Nie wiem na pewno,ale z tego co się orientuję to chyba powinno się opużnic zapłon przy wysokich doładowaniach.
FORD PROBE 89`turbo (prawie)GT.
Mar-dom
Posty: 169
Rejestracja: 2007-09-16 19:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Mar-dom »

Mika mi nie chodzi o silnik z doładowaniem lecz ze zwiększonym stopniem sprężania. silnik nadal jest atmosferyczny chociaż ma stożek i takie inne rzeczy.Więc pytanie jest takie :zapłon przyspieszyć czy opóżnić w stosunku do ustawienia fabrycznego tj.6 st.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”