Samochód stoi.... Co dalej

Gość

Samochód stoi.... Co dalej

Post autor: Gość »

Jednej osobie z klubu zgasł samochód i nie wiadomo co dalej.
Na dzieńdobry posprawdzałem kody błędów, no i co się okazało. Wywaliło dość ciekawe błędy które mnie zainteresowały, mianowicie 25, 26, 28.

25 - Fuel Pressure Regulator Control (PRC) Solenoid -
26 - Canister Purge (CANP) Solenoid
28 - EGR Control (EGRC) Solenoid

Ku mojemu zdziwieniu dwie wtyczki z tyłu silnika (mocowane do tylenj ściany silnika były wypięte), po ich podpięciu błąd numer 25 i 28 znikneły. Został problem błędu numer 26.

Znalazłem szukać Selenoidu od Canistra, co się okazało jeden wężyk był ułamany i w ogóle nie wpięty. Polecieliśmy po ten selenoid bo w piwnicy mamy jeszcze jeden kolektor ssący.

Zamontowaliśmy ów dziwnie wyglądające cudo, no i samochód jak dalej nie odpalał tak nie odpala.

Dodam że kopułka i palec rozdzielacza wymienione, iskra na świecy jest wache dostaje, czujnik przeciążeniowy w bagażniku spięty na krótko żeby nie było niedomówień.

Ja rozkładam ręce.

Aha po wymianie selenoidu błąd nr. 26 nie zniknoł.
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Z tego co wiem posiadacz tego Proba ma czym jeździć 8) .
A teraz zrobię autobiczowanie za off topic:
:1111_bicz:

:twisted:
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Brak codziennych pieszczot i zazdrość o zlot - już to wyjaśniałem :arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=4934
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Witek.w-wa
Posty: 272
Rejestracja: 2003-12-09 13:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Witek.w-wa »

Obrazek
2.2L, 89 LX (253A)USA automat,digital,
trip computer, welur -regatta blue- 8)
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Wiecie co, nie wiem jak to wygląda w I-gen., a w szczególności w LX'e, ale czy jest coś tam takiego jak czujnik wody w paliwie lub spalania stukowego. :? (Wujas jak miał gówniane paliwo w zbiorniku w Ciroenie to też za cholerę nie mógł odpalić samochodu).
Kolejna sprawa to może padła przepływka i komp nie pozwala odpalić auta. :?:
Ale faktycznie zastanawiające jest to, że jak jest paliwo i dobra iskra to nie ma bata żeby nie odpaliło.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Ja pamiętam że mnie też niechciał odpalić jak w aparacie zapłonowym uwaliły się kable od cewki a iskra była i nie chciał zapalić
Są tam 3 cewki
(bodajże była to ta środkowa ale nie jestem pewien)
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Ja stwaiam na cewke
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Gość

Post autor: Gość »

Ceffffffffka jest Git, daje identyczne napięcie jak w podobnym modelu. Tak więc to odpada.
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Napiecie napieciem ale przy podcisnieniu w cylindrach moze byc zanik iskry jesli ma minimalna przerwe w uzwojeniu
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Skorpion
Posty: 58
Rejestracja: 2004-07-05 08:44

Post autor: Skorpion »

3 miechy borykałem sie z paleniem swojego autka,i kiedy byłem go juz gotów wyzłomować ze zlości,przez przypadek odpiąłem komp od sterowania zawieszenia-pod prawym fotelem obok wzmacniacza,jeśli ktoś go ma:).Objawy miałem takie same-paliwo i iskra były,a autko nie paliło,bądz zaraz gasło i nie chodziło na wszystkie gary.Po odpięciu chodzi bez zarzutu.Nie wiem co jest grane i gdzie leży przyczyna bo komp jest dobry a zwarcie zrobiło się gdzie indziej.
PROBAS 89r, 2,2GT
Rzeczy niemożliwe wykonuję od ręki-na cuda trzeba chwilę poczekać.
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Skorpion w tym przypadku raczej nie tu tkwi problem. W LX nie ma regulacji zawieszenia.
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
Skorpion
Posty: 58
Rejestracja: 2004-07-05 08:44

Post autor: Skorpion »

Tego nie wiedziałem.Mnie akurat to psuło nerwy.
PROBAS 89r, 2,2GT
Rzeczy niemożliwe wykonuję od ręki-na cuda trzeba chwilę poczekać.
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

a takie pytania - jak sprawdziliście że paliwo jest? czy wtryski mają zasilanie? świeca jest sucha czy mokra? jeśli mokra to jak bardzo? (może zalany?) Czy jest sprężanie? Czy iskra jest podczas kręcenia rozrusznikiem czy macie wymontowany cały aparat i kręcicie króćcem? czy sprawdzaliście znaki na rozrządzie? może pasek pękł (jak u nikosia) lub zdarło zęby? sprawdzaliście ciśnie nie na tłokach? a w ogóle - co sprawdziliście? na autostarcie chce w ogóle gadać?
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Gość

Post autor: Gość »

MiH pisze:a takie pytania - jak sprawdziliście że paliwo jest? czy wtryski mają zasilanie? świeca jest sucha czy mokra? jeśli mokra to jak bardzo? (może zalany?)
Jest mokra do tego z pompy sika.
MiH pisze:Czy jest sprężanie?
Jak jest wykręcona jedna świeca to podczas rozruchu inaczej brzmi, powinno być, nie było jak sprawdzić.
MiH pisze:Czy iskra jest podczas kręcenia rozrusznikiem
Jest
MiH pisze:czy macie wymontowany cały aparat i kręcicie króćcem?
Nie
MiH pisze:czy sprawdzaliście znaki na rozrządzie? może pasek pękł (jak u nikosia) lub zdarło zęby?
Tam nie lookałem
MiH pisze:sprawdzaliście ciśnie nie na tłokach?
napisałem wyżej
MiH pisze: a w ogóle - co sprawdziliście?
Pisałem w pierwszym moim poście w tym temacie.
MiH pisze:na autostarcie chce w ogóle gadać?
:shock:
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

MiH napisał(a):
czy sprawdzaliście znaki na rozrządzie? może pasek pękł (jak u nikosia) lub zdarło zęby?
pasek nie pekl i nie zjechalo tez zebow.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
dj_krzynio
Posty: 34
Rejestracja: 2008-08-08 13:37
Samochód: Probe 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=17880
Lokalizacja: Nasielsk

Re: Samochód stoi.... Co dalej

Post autor: dj_krzynio »

Odświeżę trochę temat...co to może być ten kod 25- Fuel Pressure Regulator Control (PRC) Solenoid ?? Przetłumaczyłem to sobie w necie ale nadal nic z tego nie rozumiem :p
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Re: Samochód stoi.... Co dalej

Post autor: Bendek »

źle podłączone podciśnienia jak na mój gust....
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
dj_krzynio
Posty: 34
Rejestracja: 2008-08-08 13:37
Samochód: Probe 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=17880
Lokalizacja: Nasielsk

Re: Samochód stoi.... Co dalej

Post autor: dj_krzynio »

No i właśnie nie, sprawdziłem układ podciśnień zgodnie ze schematem i wychodzi na to,że wszystko jest w jak najlepszym porządku;/
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Samochód stoi.... Co dalej

Post autor: OLEY »

dj_krzynio pisze: Fuel Pressure Regulator Control (PRC) Solenoid ?? Przetłumaczyłem to
sobie w necie ale nadal nic z tego nie rozumiem
FPRC

Fuel Pressure Regulator Control

Zawór sterowany podciśnieniowo ustalający ciśnienie w układzie paliwowym po stronie wtrysków paliwa.

Czy tak przetłumaczyłeś?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Re: Samochód stoi.... Co dalej

Post autor: Bendek »

czyściłeś może egr? przekładałeś silnik? zmieniałeś alternator "górą"?
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
dj_krzynio
Posty: 34
Rejestracja: 2008-08-08 13:37
Samochód: Probe 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=17880
Lokalizacja: Nasielsk

Re: Samochód stoi.... Co dalej

Post autor: dj_krzynio »

Z tego co mi wiadomo to silnik był zmieniany bo poprzedni przegrzał się...jedyne co mogli źle zrobić to podpiąć podciśnienia ale to jak już pisałem, sprawdziłem.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Samochód stoi.... Co dalej

Post autor: OLEY »

dj_krzynio pisze:...jedyne co mogli źle zrobić to podpiąć podciśnienia ale to jak już pisałem, sprawdziłem.
Ale co sprawdziłeś? Tylko podłączenie rurek, czy coś jeszcze?

Przecież tu chodzi o regulator. Sprawdzałeś go?
vacuum_diagramnon_turbo_2.2_89.jpg
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
dj_krzynio
Posty: 34
Rejestracja: 2008-08-08 13:37
Samochód: Probe 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=17880
Lokalizacja: Nasielsk

Re: Samochód stoi.... Co dalej

Post autor: dj_krzynio »

sprawdziłem właśnie z tego schematu podłączenie podciśnień wszystkich które znajdują się w tylnej części silnika. Można jakoś sprawdzić ten czujnik np. miernikiem ??
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”