problem z rozruchem

Awatar użytkownika
arturo
Posty: 71
Rejestracja: 2005-05-06 19:28
Samochód: silver PROBE II 2.5 V6 MIAŻDŻYCIEL
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

problem z rozruchem

Post autor: arturo »

witam serdecznie. jak w temacie , mam problem z rozruchem mojego probka. jak postoi jeden dzień to nie chce odpalić z kluczyka. przekręcam stacyjkę , a tam tylko jakieś przekażniki pykają, spada napięcie na zegarze i nie kręci. myślałem , że to akumulator, ale dziś puściły mi nerwy , i postanowiłem odpalić go, zwierając rozrusznik . odpalił od razu. jak już raz zapali to potem jest ok. acha sory mój probek to 2,2 GL USA 91 rok. z góry dziękuję za wszelką pomoc. :(
arturo 2,2 GL 91 USA. Jest też 2,5v6 93r USA-czerwony,2,5,v693-granatowy,i ostani nabytek 2,0 94-srebrny - aktualnie s500 long


szponto,2,5v6 gt EU-srebrny
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Jesli slyszysz bendix to najprawdopodobniej szczotki rozrusznika a jesli nie slyszysz bendixa to zacznij od niego.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Gość

Post autor: Gość »

Ale kolega napisał że zwarł na krótko rozrusznik i kręci, czyli bendix jest ok
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Wydaje mi się że szczotki poszły.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Może być walnięty czujnik lub urwane kabelki od czujnika który jest wkręcony do skrzyni (jak nie naciśniesz sprzęgła to nie zadziała rozrusznik) jest blisko drążków od lewarka biegów
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

male sprostowanie- :lol: ten czujnik od sprzegla jest nad pedalem sprzegla - wystarczy odpiac kostke i zewrzec dwa kable :D to wtedy odpali jesli to wina tego czujnika ja mamcos z bendrixem i nie wiem co jest grane bo raz dzial a raz nie - on powinien byc posmarowany czy nie dawac tam smaru bo w sumie odkad dalem to teraz wogole nie chodzi :evil: - pozdroo aha gdzie mozna kupic oryginalne szczotki do rozrusznika i za ile????
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Zbigniew
Posty: 9
Rejestracja: 2005-06-20 09:04

Post autor: Zbigniew »

Mam ten sam problem, wczoraj chciałem sprawdzić ciągłość obwodu rozruchu na podstawie posiadanych instrukcji (Haynes i polska instrukcja od mazdy 626) ale niezbyt mi się udało, w instrukcjach brakuje rysunków z umiejscowieniem poszczególnych złączek i przekaźników.
W każdym razie wg schematu przebieg obwodu rozruchu wygląda tak :
ze stacyjki ( która też może byc uszkodzona) wychodzi czarno żółty przewód który poprzez wyłącznik przy sprzęgle, pod drodze, nie wiadomo gdzie łączy się z przewodem czarno-czerwonym, który dochodzi do rozrusznika do styku połączonego z bendixem. Sprawdzenie ciągłości obwodu pozwoliłoby wyeliminować instalacje jako przyczynę nie działania rozrusznika. Po tym jak dostałem się do wyłącznika przy sprzęgle, pojawiła się jeszcze jedna wątpliwość: przewody dochodzące do tego wyłącznika są tak cienkie, że wysoce prawdopodobne jest, że wyłącznik ten steruje tylko przekaźnikiem,który jest gdzieś w obwodzie rozruchu ( ale to są tylko moje przypuszczenia), jeśli ktoś ma serwisówkę z prawdziwego zdarzenia mógłby to zweryfikować.
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Klubowicze a ja mam problem przy zapalaniu jak postoi dłużej muszę go trochę kręcić albo załączyć zapłon na jakieś 2-3 sekundy puścić i znowu to dopiero złapie za drugim razem. Ale dlaczego dopiero za drugim razem ??
A to nie jest przypadkiem wina tego że paliwo spływa i zanim załapie drugiego ?? Powiedzcie co o tym myślicie i czy mieliście takie problemy i jak się z tym uporaliście ??
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
arturo
Posty: 71
Rejestracja: 2005-05-06 19:28
Samochód: silver PROBE II 2.5 V6 MIAŻDŻYCIEL
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: arturo »

witam. sprawdziłem , co się dało sprawdzić. w moim probasku są dwa czujniki przy pedale sprzęgła. jeden jest na dole, którego jest łatwo dostrzec, a drugi jest nad pedałem prawie nie widoczny.oba działają, sprawdzałem omomierzem. lecz dalej jest tak samo jak pisałem w powyższym poście.zauważyłem ,że jak podładuję akumulator (chociaż 2-3 min) to odpala normalnie. dodam, że po 2 dniowym postoju napięcie akumulatora wynosi 11,5V. mercedesa 307D odpalam na mim bez problemu, a probek się uparł . moja prośba jest taka , jeśli mógł by ktoś z szanownych klubowiczów posiadających serwisuwkę sprawdzić, czy jest może jakiś przekażnik( bespiecznik) nadnapięciowy, który jak jest za małe napięcie akumulatora nie pozwala na rozruch . :?: :(
arturo 2,2 GL 91 USA. Jest też 2,5v6 93r USA-czerwony,2,5,v693-granatowy,i ostani nabytek 2,0 94-srebrny - aktualnie s500 long


szponto,2,5v6 gt EU-srebrny
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Obrazek
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
JAZDA-PRZEMO
Posty: 140
Rejestracja: 2003-03-21 13:46
Samochód: Kiera/ silnik /4 kola /Jazda
Lokalizacja: Czestochowa/Berlin

a

Post autor: JAZDA-PRZEMO »

jesli ktos by pragnal rozrusznik z nowymi szczotkami dajcie znac pozdrawiam
JAZDA NA MAXA IM BACK
Gość

Re: a

Post autor: Gość »

JAZDA-PRZEMO pisze:jesli ktos by pragnal rozrusznik z nowymi szczotkami dajcie znac pozdrawiam
Potrzebuje dla kumpla ile byś chciał ??
Awatar użytkownika
arturo
Posty: 71
Rejestracja: 2005-05-06 19:28
Samochód: silver PROBE II 2.5 V6 MIAŻDŻYCIEL
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Post autor: arturo »

witam. przyczyną moich problemów, był czujnik,ten na górze, przy pedale sprzęgła. a mianowicie, były w nim nadpalone styki. wymontowałem, przeczyściłem, i probuś pali 10 na 10 :D . odświeżyłem ten temat, ponieważ, pisaliście,że macie podobne problemy z rozruchem. może to komuś pomoże. dziękuję wszystkim za ofiarowaną pomoc. pozdrawiam arturo. :wink:
arturo 2,2 GL 91 USA. Jest też 2,5v6 93r USA-czerwony,2,5,v693-granatowy,i ostani nabytek 2,0 94-srebrny - aktualnie s500 long


szponto,2,5v6 gt EU-srebrny
Awatar użytkownika
Jaapko
Posty: 210
Rejestracja: 2005-04-19 20:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Jaapko »

Powrócę do tematu bo mam podobny problem. Z reguły pali ok ale czasem się buntuje. Po pierwsze pali tylko przy wciśniętym sprzęgle ale to nie problem i po wciśnięciu przycisku (silnik odpala po wciśnięciu włącznika, tak zrobił poprzedni właściciel) przygasają kontrolki, coś tyka i nie kręci. Myślicie że to szczotki w rozruszniku? A czy po przekręceniu kluczyka Check Engine pali sie u was aż zapalicie samochód czy zaraz gaśnie przy wyłączonym silniku. Z góry dzięki za odpowiedź.
Obrazek I GT, Black & Red
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

[quote="Bogdan9999"]Klubowicze a ja mam problem przy zapalaniu jak postoi dłużej muszę go trochę kręcić albo załączyć zapłon na jakieś 2-3 sekundy puścić i znowu to dopiero złapie za drugim razem. Ale dlaczego dopiero za drugim razem ??[/quote] pamietaj ze silnik wtryskowy potrzebuje czasu zaim pompa napompuje wystarczajaca wartosc cisnienia potrzebnego do popchniecia paliwa do wtryskiwaczy.w niektorych autach (nie w probe) bylo tak ze trzeba bylo poczekac az zgasnie kilka lampek bo wczesniej nie bylo szans zapalic silnika.czasami to trwa nawet wiecej niz 10 sekund wiec...niestety trzeba poczekac az probek przygotuje sie do jazdy lub.......zalozyc gaznik :lol:
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

sorki za bledne uzycie cytatu ale robilem to pierwszy raz i jakos mi nie poszlo!jeszcze raz sorki :oops:
Awatar użytkownika
Jaapko
Posty: 210
Rejestracja: 2005-04-19 20:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Jaapko »

A ja czekałem grubo ponad 5 minut i żadne kontrolki nie zgasły, w końcu odpaliłem na "pych".
Obrazek I GT, Black & Red
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Dobra rada Ciotki S.:
Sprawdź końcówki - czy nie zasiarczone klemy na aku, nie skorodowane na rozruszniku i masę silnika.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

Jaapko pisze:A ja czekałem grubo ponad 5 minut i żadne kontrolki nie zgasły, w końcu odpaliłem na "pych".

robert w sumie tutaj subtelnie dobrze mówi...:)


rozrusznik pobiera sporo prądu na odpalenie silnika i trzeba mieć 100% pewność, że któreś styki, kostki, połączenia nie są nadpalone... jak zaczną się kaszanić to potem już lawinowo idzie.
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

w sumie tez racja z tymi stykami.czasami jest tak ze niby kreci rozrusznik ale bierze tyle pradu ze juz brakuje pradu na cewce a co za tym idzie nie ma iskry na swiecach.mialem juz kilka razy taki problem ale w innym aucie wiec z tego co wiem moga to byc tulejki rozrusznika bo jak sie zetra to wirnik sie skrzywia i zabiera caly prad.pozdrawiam wszystkich
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

A ja ponawiam swój problem trochę psujący opinie. Problem jest przy zapalaniu jak postoi dłużej muszę go trochę kręcić albo załączyć rozrusznik na jakieś 2-3 sekundy puścić i znowu to dopiero złapie za drugim razem. Ale dlaczego dopiero za drugim razem ?? :? :? :? :?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Jaapko
Posty: 210
Rejestracja: 2005-04-19 20:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Jaapko »

Będę coś kombinował, ale pojawił się kolejny problem. Czasem jak samochód postoi to akumulator potrafi się rozładować nawet do 2-3V (a poprzedni właściciel kupił nowy 24.08), więc albo nowy jest uszkodzony albo gdzieś jest zwarcie. Nie mogę nawet sprawdzić jaki prąd jest pobierany na postoju bo mi się właśnie rozładował i to w ciągu nocy. Czasem jednak przez kilka dni jest wszystko ok. Sam chyba będę musiał dojść co jest nie tak.
Obrazek I GT, Black & Red
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Jaapko pisze:[...]Czasem jednak przez kilka dni jest wszystko ok. Sam chyba będę musiał dojść co jest nie tak.
Skoro tak to akumulator odpada. Czasem po prostu coś Ci prąd "pożera". Może wyłącznik lampki pod maską lub w bagażniku się zacina?
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Jak tak to na pewno gdzieś masz zwarcie a nieraz możesz mieć dobrze np. w dni cieple i suche a w deszczowe i wilgotne to będziesz miał przebicie i prąd ucieka.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Jaapko
Posty: 210
Rejestracja: 2005-04-19 20:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Jaapko »

Mądrze prawicie, sam myślałem podobnie (jestem elektrykiem) ale wcześniej nie miałem czasu zajrzeć a teraz nie mam napięcia i nic nie mogę sprawdzić. Jak pożyczę akumulator albo naładuję ten to będę sprawdzać. A co do szczotek w rozruszniku to chyba trzeba je wymienić. Nawet gdyby w akumulatorze było niskie napięcie to powinien kręcić chociaż wolno, a skoro czasem wogóle nie zaskakuje to myślę, że mogą to być szczotki. Ostatnio prowadziła moja dziewczyna, zgasł jej samochód na skrzyżowaniu i już wogóle rozrusznik nie zaskoczył. Dobrze że było trochę z górki to na "pych" odpalił.
Obrazek I GT, Black & Red
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”