Mam Probe i problem (szarpie, szczególnie na zimnym silniku)

Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Post autor: fazario »

zamknąłem temat. Gdzie miałem o tym napisać?Tworząc nowego posta?Staram się podłączać pod istniejące posty.[/code]
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

robisz tak:

kopiujesz tekst sojego poprzedniego posta , potem go usuwasz , dajesz "odpowiedz " klikasz "wklej" i dopisujesz dalsze wiadomosci i jest ok.

temat zostanie odświeżony bo taka operacja potraktowana będzie jako napisanie nowego posta.

teraz zgłoś sie do moda

gadanie nie na temat ale przynajmniej na przyszłość będziesz wiedział
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Jeszcze jeden nowy trop. Zasyfione wtryskiwacze. Odpowiedni temat odnośnie czyszczenia jest w F.A.Q.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
tpodsiadlo
Posty: 1
Rejestracja: 2010-05-11 17:48

Probe I GT 2.2T 93r. cieżko odpala

Post autor: tpodsiadlo »

Witam, mam problem jak w temacie - probe trzeba dosc dlugo krecic zeby odpalil, i lapie najpierw jeden cylinder i powoli kolejne, zanim zacznie pracowac o wlasnych silach mija ladnych kilka sekund. Wczesniej palil na dotyk.
Problem wystapil po wymianie uszczelki pod glowica, jednak mechanik ktory ja wymienial stwierdzil ze nie zna przyczyny i nie naprawi tego. Auto bylo moze w 8 warsztatach i nikt nie potrafi tego zrobic.
Co zostalo sprawdzone:
uszczelka pod glowica ok,
cisnienie ma rowne na wszystkich cylindrach,
rozrzad wymieniany i ustawiony prawidlowo,
nowe swiece, przewody sprawdzone i ok,
zaplon ustawiany w/g instrukcji,
sprawdzony przeplywomierz (na innym probku dziala prawidlowo)
dolot szczelny.

komputer pokazywal bledy 15,16 i 17 - zostala wymieniona sonda lambda i przeczyszczony egr - na razie bledow brak.
zdarza sie, ze dobrze odpala jak jest zupełnie zimny - ale powiedzmy jest to jedno odpalenie na trzy.

zauwazylem rowniez, ze troche lepiej odpala po przestawieniu rozrzadu o zeba (z T na 10), ale wtedy dosc mocno faluja obroty, mnie to troche naprowadza na jakis problem z zaplonem, byc moze jakis czujnik.

troche wzroslo spalanie, ale na razie nie biore tego pod uwage bo w tym momencie auto wiecej jezdzi na proby i jest odpalane w garazu tylko do sprawdzenia, wiec nie musi to byc 100% objaw usterki.


Co jeszcze powinienem sprawdzic?
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: Mam Probe i problem (szarpie, szczególnie na zimnym siln

Post autor: Prezes »

Witam, najpierw wypadałoby się przywitac :wink: . Uzupełnij też swój profil (auto, rocznik itp.) A na pewno ustawiałeś zapłon wg. tej instrukcji? :roll: . Bo jak ustawiał Ci go mechanior to wątpie, żeby wiedział jak to się prawidłowo robi.. Ja bym na Twoim miejscu jeszcze raz dobrze sprawdził całą instalację WN i jeszcze raz spróbował ustawic zapłon. Rozrząd zostaw tak jak powinien byc. A podciśnienia wszystkie dobrze podłączone? Jaka była przyczyna, że wymieniałeś uszczelkę?
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
kwiatek8902
Posty: 109
Rejestracja: 2010-01-06 12:13
Samochód: ford probe 2,2 GT 1991r.
Galeria: viewtopic.php?t=17158
Lokalizacja: świecie
Kontakt:

Re: Mam Probe i problem (szarpie, szczególnie na zimnym siln

Post autor: kwiatek8902 »

witam koledzy kupiłem sobie gt i juz 2 dnia miałem z nim problem a mianowice chodzi chyba o zapłon bo czysciłem i wymieniałem kable bo troszke nie rowno chodził i po tym czysczeniu zaczoł jeszcze gorzej chodzic ale to juz opanowałem poprostu pomyliłem 1 kabel, no i zajechałem do domu i zgasiłem auto a po chwili wsiadam i chce je odpalic a tu krece rozrusznikiem i nic i swieciła sie kontrolka chec engine ale zapalił w koncu i zaczoł nie rowno chodzic sam sobie podnosi obroty do 1500 i po chwili obroty sa normalne i jak obroty ida w gore to sie ta kontrolka znowu włacza i przy przyspieszaniu w momencie gdy załacza sie tyrbo zaczyna strasznie mocno szarpac , ale wczesniej chodził ok nie wiem pisaliscie tez cos ze to wina benzyny a własnie chwile przed tym zanim mi sie to stało to tankowałem na orlenie verwe 98 i oczywiscie silnik bez gazu, pomozcie bo jestem załamany nowe auto a juz problemy;/ i powiedzcie mi jaka benzyne lejecie 95 czy 98??
probe 2,2 gl USA 1989 był.. jest probe 2,2GT euro 1991 GG-13529377
Krzysiek P
Posty: 155
Rejestracja: 2009-10-30 16:46

Re: Mam Probe i problem (szarpie, szczególnie na zimnym siln

Post autor: Krzysiek P »

Sprawdz blędy, to moze byc błąd nr 9. podpowiem ci ze pewna wsuwka na termostacie mogla sie obluzowac albo cos nie łączy. Miałem identyczny problem, przyspieszam albo wyprzedzanie a tu buuuuuuuuuuuuuuuu i check sie zalancza.
przynajmniej tak bylo u mnie dlatego ci podpowiadam ze moze to.
Awatar użytkownika
Bendek
Posty: 553
Rejestracja: 2007-01-22 20:53
Galeria: viewtopic.php?t=14998
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków

Re: Mam Probe i problem (szarpie, szczególnie na zimnym siln

Post autor: Bendek »

benzyna nie ma tu nic do rzeczy...
to na pewno objaw starych kabli WN....
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Re: Mam Probe i problem (szarpie, szczególnie na zimnym siln

Post autor: fazario »

sorry ale nie czytałem wszystkich wcześniejszych postów.
Wg mnie to tak:
1. nie lej petrolu zza granicy
2. sprawdź świece
3. sprawdź kopułkę
4. i to najważniejsze - miałem to samo - wymieniłem kable WN - i jak ręką odjął

Pozdrawiam serdecznie ;)
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Mam Probe i problem (szarpie, szczególnie na zimnym siln

Post autor: adrian_seki »

Dziś o dziwo jechałem sobie probe do domu z poznania i na autostradzie przy ok 140-150 km/h było czuć zjawisko jakby rezonansu w aucie - zaczęło szarpać jakby chciał jechać i zarazem nie chciał przy jednym położeniu gazu. Gdy dodałem gazu aby przyspieszał to szedł normalnie i hamowanie to samo. Jazda z równą prędkością było czuć jakby praca przemienna przyspiesz zwolnij przyspiesz zwolnij i siła narastała (ok 2cykli szarpań w przeciągu 1s)

Czy to jakiś znany wam objaw takiego zachowania się auta czy to tylko luz w skrzyni tak się objawia po wymianie oleju - Był ATF wlałem normalny 90w75 czy coś w tym stylu wlewałem - skrzynia cieknie wiec niebawem będę dolewał może atf znów może nie ... zobaczymy - chodzi o szarpanie na chwilę obecną

sprzęgło wyglądało dobrze (sprężyny były grubość okładzin ok 3mm na stronę) tak wiec co podejrzewacie?
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Mam Probe i problem (szarpie, szczególnie na zimnym siln

Post autor: OLEY »

Szukałbym nieszczelności w dolocie...
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Mam Probe i problem (szarpie, szczególnie na zimnym siln

Post autor: adrian_seki »

Nom oley ale on na biegu jałowym właśnie przestał mi przerywać (wreszcie nie przerywa od roku nie równej walki - nie mam pojęcia co było przyczyną stawiam na wydech jak pisałem już jak wiesz) więc hmm napewno to dolot? bo dodałem gazu i normalnie przyspieszał sobie w górę od 140 km/h... Fakt faktem i tak przerywa nadal ale nie tak jak poprzednio - obroty są stabilne ok 600 lecz czuć jak silnik przebiera... Może słabe ciśnienie pompy paliwa może być bo już paliwo się cofa niestety i zaworek nie trzyma

Wywaliłem dziś zwężkę 0,7 i dałem seryjną taka jak była fabrycznie bo drażniło mnie odcinanie zapłonu - a chodzi prawie tak samo przynajmniej na 1, 2 bieg bo więcej nie miałem okazji sprawdzić bo już było rondo i 80km/h wiec zacząłem hamować :P
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”