Auto się trzęsie na biegu jałowym

Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Auto się trzęsie na biegu jałowym

Post autor: sawmaster »

Obroty chyba mam w normie 630 obr/min (wskazówka troszkę poniżej drugiej kreski) drga mi wtedy kierownica, lusterka lekko się trzęsą oraz drążek zmiany biegów, dodam trochę więcej gazu i auto ma tak ok 800 obrotów i już trochę albo wcale nie trzęsie. Czy to napewno poduszki silnika, ewentualnie czy da się to samemu wymienić a jak nie to ile to kosztuje i jakie zabiegi trzeba w tym celu poczynić ?
Ostatnio zmieniony 2008-03-26 22:08 przez sawmaster, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Najprościej to podkręcić obroty śrubą na przepustnicy, ale to jest obejście problemu a nie jego usunięcie, też niech się ktoś lepszy ode mnie wypowie.
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

też brałem to pod uwagę, lecz to jest bez sensu, stoję czasem dużo w korkach i nie chce żeby mi ciągnął więcej paliwa tylko dla tego aby się nie trząsł,

ps właśnie przeczytałem sobie post w golf forum i koleś podsunął mi myśl, zdaje mi się że raz jak oglądałem silnik to z prawej strony spostrzegłem że coś od silnika nie jest przykręcone do podłuznicy, raczej to nie była poduszka
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

A może niedomagający zapłon? Jakieś przebicia?
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Auto się trzęsie na biegu jałowym

Post autor: Robert »

No przecież sam napisał:
sawmaster pisze:Aha dodam że na pewno to jest spowodowane zapłonem itp
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
R.K
Posty: 286
Rejestracja: 2005-11-25 20:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczuczyn

Re: Auto się trzęsie na biegu jałowym

Post autor: R.K »

Liczyłem tu na ciebie, że może coś wyszperasz z przeszłości!co by temat rozjaśniło?! :cry:
Od siebie dodam że metoda na śrubkę jest skuteczna do pierwszego zgaszenia auta. :wink:
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Ale z jakiej przeszłości? Toż Kocureq wyraźnie błądzi, bo PiłMistrzu tak właśnie napisał w pierwszym poście. :P
A skoro tak, to każde inne zdanie równie dobrze można interpretować odwrotnie. Może mu się trzęsą i pocą ręce na kierownicy przy 6300 obrotach, tylko "zjadł" jedno zero? ;)
Nie chce mi się szukać odpowiedzi na pytania zadane na odczepnego.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Działa do pierwszego odpalenia, bo śrubką trzeba regulować w trybie diagno.

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
czajnik601
Posty: 75
Rejestracja: 2007-12-15 17:34
Galeria: viewtopic.php?t=12820
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: czajnik601 »

tak w trybie daigno tylko jak prawidłowo ustawić te obroty skoro w trybie diagno działają oba wiatraki.wiadomo że jak wyjdziemy z trybu diagno przestaną działać i wtedy obroty się zmieninią.mam racje?
Probe 2,5 v6 srebrny 94 rok
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

kurcze tak nadsłuchiwałem prace silnika i może to zapłony wypadają? nie wiem sam już
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Jak wypadają to je wciśnij z powrotem :lol:
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

kocureq pisze:Jak wypadają to je wciśnij z powrotem :lol:
gubi zapłony, lepiej ?
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

No to jest jakaś diagnoza - pozostaje zweryfikować, przełóż kable / aparat od kogoś i sprawdź.
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

kocureq pisze:No to jest jakaś diagnoza - pozostaje zweryfikować, przełóż kable / aparat od kogoś i sprawdź.

z Białegostoku znam tylko Jarsonica z wersją 2.5 :roll:
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

pytanie do właścicieli Probe z silnikiem 2.0: gdzie macie wskazówkę obrotomierza na biegu jałowym? w ogóle jaką wartość fabryka podaje?
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Post autor: vitek »

Nie wiem jak ma być fabrycznie. Na zimnym mam ok 1000 a jak się zagrzeje to ok 700
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

no ja mam wskazówkę poniżej drugiej kreski czyli licząc że druga kreska ma 670 obr/min, a Ty masz powyżej drugiej?
pytam bo pewnie problem tkwi najzwyczajniej w zaniżonych obrotach
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Post autor: vitek »

Dlatego napisałem około. Zaraz pójdę do garażu i sprawdzę dokładnie a ponoć mam dobre :wink:
Byłem i jest tak:
zimny Obrazek ciepły Obrazek
Ostatnio zmieniony 2008-02-15 20:03 przez vitek, łącznie zmieniany 1 raz.
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Awatar użytkownika
kamilos
Posty: 36
Rejestracja: 2007-12-17 18:01
Samochód: Probe II '93 2.5V6
Galeria: viewtopic.php?t=12876
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: kamilos »

Witam
mi na ciepłym pokrywa się dokładnie z tą 2 kreską, natomiast jak jest zimny to mam 1500 obr
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

witek_TSK pisze:Dlatego napisałem około. Zaraz pójdę do garażu i sprawdzę dokładnie a ponoć mam dobre :wink:
Byłem i jest tak:
zimny Obrazek ciepły Obrazek
kurcze masz mniej obr na wskazniku niż ja, nie drga Ci nic? drążek, światła itp?
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Post autor: vitek »

A no jakoś nie drga O:) , chociaż jak odpalam to cały się trzęsie :D to żart oczywiście.
A na poważnie, przejrzyj wszystko jeszcze raz. Przyczyn może być wiele. Jak sam widzisz nie tylko obroty mogą być przyczyną.
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

przyczyną drgań był zapowietrzony układ chłodzący, niesprawny korek od chłodnicy oraz nieszczelny kranik do spuszczania płynu,
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Czyli jak mniemam problemy z tego tematu :arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ht=#200072 masz juz za soba?

Jesli tak to moze podzielisz sie z innymi ta wiedza dot. korka?
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

No właśnie Wingu, bo jak czytam ten cały wątek, to pierwsze co mi na myśl przyszło to niedomagający układ chłodzenia. Brak płynu może powodować takie zachowanie, tym bardziej jeśli gdzieś Ci go wywala. A jeśli wywala, to przydałoby się znaleźć przyczynę (może uszkodzony korek chłodnicy, wywalona uszczelka pod głowicą, pęknięty lub zsunięty któryś wąż...).
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”