Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)

Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)

Post autor: derek »

Prosze pilnie o pomoc, jestem 1500km od Polski, w Bosni. Od wczoraj mam problem, znika chwilami iskra na 1 i 3 cylindrze-sprawdzilem bo mam przy sobie lampe stroboskopowa, silnikiem telepie, z wydechu pyrka, traci moc, mam dorabiany modu zaplonu od 3 lat i bylo ok do wczoraj, czy to wina cewki i czy da sie to samemu naprawic?
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
skalpel
Posty: 216
Rejestracja: 2010-08-11 19:42
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v Turbo 96r
Galeria: viewtopic.php?t=23090
Lokalizacja: Darmstadt/Bochnia

Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)

Post autor: skalpel »

Zacznij od sprawdzenia kabli czy nie mają przebicia.
FORD PROBE II 2.0 16V Turbo
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)

Post autor: mysz »

Jeśli masz przypadkowo miernik ze sobą, to sprawdź rezystancję cewki. Inaczej tego nie sprawdzisz.

Pozdrawiam.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)

Post autor: kocurro »

o boże!!! co ty w bośni robisz??
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
Awatar użytkownika
wazir
Posty: 71
Rejestracja: 2009-01-15 15:38
Samochód: Probe USA 2.5 V6 GT
Lokalizacja: Białystok

Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)

Post autor: wazir »

Ja bym zaczą od kopułki i palca... cewka o ile mi wiadomo daje iskre na każdy cylinder oddzielnie wiec z dnia na dzień 1 i 3 zanika to dziwne. sprawdź jeszcze:
1 czy olej spod pokrywy zaworów nie zalewa świec (bywało już tak)
2 rozrząd mógł przeskoczyć o jeden ząbek...
3 ale na początku kopółka palec.
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)

Post autor: derek »

mysle ze gdyby rozrzad przeskoczyl to mialbym problem na kazdej swiecy.
czyscilem kopulke i palec, swiece sprawdzilem, kable zamienialem z innego cylindra i sa ok, mam zewnetrzny modul zaplonu zrobiony 3 lata temu-i raczej jest ok bo na 2 i 4 cylindrze mam regularna i mocna iskre. co moze powodowac ze chwilami znika iskra tylko na tych dwoch cylindrach?
Mam aparat S1 czyli cewka jest w srodku?

jestem na objazdowym wyjezdzie po Balkanach, nie wiem jak wroce bo czeka mnie jazda po sporych gorach, na wolnych obrotach silnik dostaje drgawek, przy wyzszych jest lepiej ale i tak czuje chwilowe spadki mocy, obawiam sie jesli w koncu starce iskre na dobre. (sorki za literowki ale nie mam polskich znakow)
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)

Post autor: 2Ya »

Tutaj był podobny temat :

http://www.fpdrivers.org/forum/viewtopi ... 013eb01f39

Może coś ci pomoże.

Wymiana kabli wn ponoć rozwiązała problem.

Pzdr.
Obrazek
pe3lwroc
Posty: 151
Rejestracja: 2010-12-14 14:00
Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
Galeria: viewtopic.php?t=18768
Lokalizacja: Wrocław

Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)

Post autor: pe3lwroc »

Miałem identyczne objawy w moim 2.0 16V Benzyniak bez gazoliny.
Pierdy z tłumika,ja mu w gaz, a on się dławił,gasł mi,nie miał kompletnie mocy.
Kable kupiłem nówki,problem nie ustał,następnie świece-wciąż to samo.Pompa paliwa sprawna,Katalizator nie zapchany.
Aż któregoś dnia odkręciłem sobie paroma ruchami kopułeczkę,przeczyściłem styki w środku delikatnie papierem ściernym,skręciłem z powrotem i udałem się do domu.
Nazajutrz rano jadę do pracy,a tu nagle auto idzie jak wcześniej.Zero spadków mocy,kręcenie do 5000 ,gdzie wcześniej nie mogłem przekroczyć 2800 obrotów bo silnik się dławił i niemal gasł..
W pierwszej kolejności sprawdź palec i kopułkę.PZdr.
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)

Post autor: derek »

palec i kopulka sprawdzone-czyszczone, kable i swiece zamienialem i dalej tracil iskre na tych samych cylindrach, teraz mam tak ze iskra wypada na dwoch cylindrach bardzo czesto (okolo 4/10) a na 2 pozostalych tylko czasami (okolo 1/10). Jakos jade w strone Polski bo Probek odpala bez problemu i nie gasnie ale ma mniejsza moc i slychac jakby dzwonienie zaworow na wyzszych obrotach, na wolnych silnik dostaje trzesawki.
Kat ustawiony OK, na 10 stopni

ogolnie stalo mi sie to po tym jak polecialem sobie autostrada 180 km/h a potem stalem w korku przez godzine w 35 stopniowym upale
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)

Post autor: mysz »

derek pisze:palec i kopulka sprawdzone-czyszczone, kable i swiece zamienialem i dalej tracil iskre na tych samych cylindrach, teraz mam tak ze iskra wypada na dwoch cylindrach bardzo czesto (okolo 4/10) a na 2 pozostalych tylko czasami (okolo 1/10). Jakos jade w strone Polski bo Probek odpala bez problemu i nie gasnie ale ma mniejsza moc i slychac jakby dzwonienie zaworow na wyzszych obrotach, na wolnych silnik dostaje trzesawki.
Kat ustawiony OK, na 10 stopni
Sprawdź pasek rozrządu- czy nie jest przestawiony, czy nie jest luźny. Jak miałem kiedyś luźny pasek to nie miał mocy i szarpał, później przeskoczył, co poskutkowało jeszcze większym spadkiem mocy, problemy z odpalaniem, szarpanie, wysokie spalanie, "dziwna" praca silnika- coś w nim właśnie jakby dzwoniło.

Pozdrawiam.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)

Post autor: derek »

Zdaje sie ze problem jest z wtryskiwaczem 3 cylindra i nie podaje paliwa na niskich obrotach, iskra jednak jest OK.
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
Bady111
Posty: 105
Rejestracja: 2014-11-26 18:08
Samochód: Probe II 96r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=22554
Lokalizacja: Łódź

Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)

Post autor: Bady111 »

Hej, dolaczam sie do tematu. Moj problem wyglada tak ; probasek gubi zaplon szarpie, kicha na gazie brakuje mu plynnosci jest slaby i wolno sie wkreca na obroty, podczas jazdy delikatnie telepie go na wolnych, lecz niedzieje to sie zawsze, raz jest tragedia raz jedzie super. Swiece wymienialem ok 3 tys km temu troszke lecialo na swiece, wymienilem uszczelke pod deklem1 tys km i jest sucho przewody tez dostal nowe 1 tys km.
Czy aparat zaplonowy moze raz dzialac dobrze a raz nie, czy jest ktos w lodzi od nas kto ma wiedze na temat jak sciagnac zobaczyc ten caly aparat zalozyc i ustawic zaplon.
Ładny samochód nigdy nie będzie użyteczny
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)

Post autor: vitek »

Czy problemy występują tylko w czasie jazdy na gazie czy na benzynie też ?
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)

Post autor: mysz »

Czy przepływkę już masz? Jak nie, to od niej zacznij. Jak nadal będzie źle, to bedziem myśleć :)
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
Bady111
Posty: 105
Rejestracja: 2014-11-26 18:08
Samochód: Probe II 96r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=22554
Lokalizacja: Łódź

Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)

Post autor: Bady111 »

Gazownik powiedzial ze przeplywka niema nic do gazu bez przeplywki jezdzil okey na gazie
Ładny samochód nigdy nie będzie użyteczny
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)

Post autor: KrecioPL »

Tłumaczyłem Ci to na spocie bez przepływki NIE MA MOWY o jeździe. Kup dolot, będziem gadać.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)

Post autor: Patryk- »

zdemontuj jeszcze silnik, nie będzie szarpał.... 8)
napisz czy pomogło
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
Bady111
Posty: 105
Rejestracja: 2014-11-26 18:08
Samochód: Probe II 96r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=22554
Lokalizacja: Łódź

Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)

Post autor: Bady111 »

Ps; zaloze przeplywke zgubi zaplon, szczeli z gazu i spali mi ją
Ładny samochód nigdy nie będzie użyteczny
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Gubi iskre na 1 i 3 cylindrze (w 2.0 16V)

Post autor: Kocureq »

Założysz zawieszenie, wpadniesz w dziurę i wybije ci gumę na wahaczu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”