brak iskry

Awatar użytkownika
Luna
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-07 03:41
Samochód: v
Lokalizacja: Łódź

Re: brak iskry

Post autor: Luna »

Miałem ostatnio identyczny problem. Okazało się że aparat był po prostu źle ustawiony i wywalało immo. Ustaw wał w górne położenie pierwszego tłoka i pod to ustaw aparat. Nie wiem jak jest dokładnie w R4 ( który tłok jest pierwszsy i który pin w kopułce na niego wychodzi ) ale zapewne bedziesz wiedział. Ja walczyłem z autem 5 tygodni, woziłem ecu do szpeniów itd a okazało się że nowy aparat z usa który zamówiłem po prstu źle ustawiłem. Ważne jest też ustawienie przerywacza halla w aparacie ale nawet na źle ustawionym powinien zagadac po tym jak ci opisałem.
Taka sytuacja...
KrynioProbe
Posty: 12
Rejestracja: 2017-05-12 14:10
Samochód: Ford Probe, 94r., 2.0 manual

Re: brak iskry

Post autor: KrynioProbe »

Właśnie dzisiaj po radach TSA zmostkowałem immo od zapłonu po czym złożyłem wszystko do kupy. Wykręciłem świece i w górnym położeniu (z tego co się orientuje to koło pasowe 2 obroty i 2 różne tryby - sprężania i zapłonu) 1 tłoka zakładałem te blaszki ale wcześniej miałem nacechowane śrubokrętem jak mają być złożone co nie zmienia faktu że mogę to robić na fazę sprężania a nie zapłonu fazy tłoka. Chyba będę musiał zwalić pokrywę zaworów aby to było na 100% no chyba że mnie ktoś oświeci jak inaczej do tego dojść. Mam założone nowy tranzystor w miejsce starego (działającego) BU941ZP który ponoć jest mocny na radiatorze oczywiście nie dotykając masy. Jak przełożę przewód ze świecą do cewki iskra zapierdala aż miło, a z aparatu na świece już nie. Ustawiając blaszki i palec zwracałem uwagę na górne położenie 1 tłoka i w ten sposób zakładając "talerz" z 4 zagięciami (przypuszczam czujnik położenia wału który jest tylko 1 w roczniku 94) który tylko w 1 pozycji. A więc - chronologicznie : Najpierw podkładka okrągła, potem blaszka od CID w środek halla, potem talerz, na to palec wskazujący 1 tłok - tak więc na logikę 1 tłok u góry, palec na 1 tłok, mała blaszka odpowiadająca za położenie 1 tłoka przecinająca halla, a talerz tylko w jednej pozycji.
Nie wyzywajcie za zbyt częste używanie tych samych zwrotów, ale tak to tłumacze jak się da.. poprawcie mnie co do procedury a zapewne się uda ponieważ wskazówka od obrotomierza już skacze jak odpuszczę rozruch co za tym idzie czujniki działają (a skoro cewka daje mocną przerywaną iskrę wnioskuję iż talerz też działa (czujnik CKP)). Po zmostkowaniu immo lampka w końcu gaśnie od immo po naciśnięciu pilota.
Tak więc niech jakiś mędrzec się wypowie na temat moich wypocin i jak dalej mam postępować :)
KrynioProbe
Posty: 12
Rejestracja: 2017-05-12 14:10
Samochód: Ford Probe, 94r., 2.0 manual

Re: brak iskry

Post autor: KrynioProbe »

... frekwecja :(
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: brak iskry

Post autor: vitek »

Frekwencja jest, na właśnie odbywającym się zlocie miłośników tego pięknego auta :P Cierpliwości, najlepiej do poniedziałku, ewentualnie wtorku :wink:
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
KrynioProbe
Posty: 12
Rejestracja: 2017-05-12 14:10
Samochód: Ford Probe, 94r., 2.0 manual

Re: brak iskry

Post autor: KrynioProbe »

Po zmierzeniu rezystancji cewki wychodzi 3.5 kohm to chyba mało. Mam inną cewkę tylko jest wyjście + i - nie ma trzeciego. Jak ją podłączyć ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”