aparat zaplonowy - pytanie

Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: nikosnikos »

Probek mi umarl - mam nadzieje, ze chwilowo :!: Mam pytanko do tych, co zmagali sie z problemem wadliwego aparatu zaplonowego - czy wyswietlal sie blad 4 (czujnik polozenia walu)? Bo blad jest zwiazany, z tego, co sie dowiedzialem, z hallotronem, a mam nadzieje, ze sam modul wystarczy do uruchomienia! Jak to wyglada - czy przy bledzie nr 4 wystarczy sam modul czy trzeba wymienic caly aparat????
Kurde - glupie uczucie jak probek nie zyje :?
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Nie wiem jak się mają kody do tego typu awarii, bo jeszcze nie sprawdzałem jak to jest, ale ja jednak bym obstawiał uszkodzenie tranzystora mocy.
Jak by był uszkodzony któryś z czujników to podejrzewam, że auto by odpalił tylko strasznie wariowało, a na pewno był by iskra.
Jak jej kompletnie nie ma to ja obstawiam tak jak wyżej.
Rozmawiałem już z MiH'em i sprawa będzie załatwiona, jak tylko wrócę ze zlotu, załatwię potrzebne części i wydziergam odpowiedni układ dla Ciebie. Niestety będziesz musiał zaczekać gdzieś do połowy tygodnia, ale na pewno będzie.
Reszta informacji będzie już przez PW i kom.
Pozdrawiam.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

Wielkie dzieki Voodoo - no i czekam na info! Pozdro
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Awatar użytkownika
fly_man
Posty: 86
Rejestracja: 2008-05-20 02:43
Samochód: Ford Probe 2.0 97'
Galeria: viewtopic.php?t=13781
Lokalizacja: Częstochowa

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: fly_man »

wiem, ze w 2.0 sa rozne aparaty zaplonowe, pytanie czy mozna je bezkarnie podmieniac? czy wystarczy tylko ustawienie kat zaplonu? czy moze sa znaczace roznice przez co nie mozna podmienic aparatu? bede wdzienczy za szybka odpowiedz, bo chce kupic silnik, musze jechac po niego ponad 200 km, sprzedajacy mowil, ze juz sprzedal aparat i zebym zabral swoj, ale on mial inny... nie chce jechac takiej drogi na daremno
Ostatnio zmieniony 2009-08-28 08:16 przez fly_man, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: wujeksex »

Są różne aparaty i nie da się tak łatwo je zamienić ze względu na sterowanie nimi.
Ale Ty zmieniasz sam silnik, więc nie ma żadnego problemu, o ile okablowanie i PCM (ECU) będzie to samo.
Pozdro
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
fly_man
Posty: 86
Rejestracja: 2008-05-20 02:43
Samochód: Ford Probe 2.0 97'
Galeria: viewtopic.php?t=13781
Lokalizacja: Częstochowa

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: fly_man »

dokladnie chodzi o to, ze znalazlem silnik ktory jest jeszcze w aucie i mozna przed zakupem posluchac jak pracuje, ale wlasciciel sprzedal juz aparat i mowi zebym zabral swoj, tak wyglada moj:

Obrazek

a tak wygladal aparat z silnika do kupienia:

Obrazek

widac, ze roznia sie jedynie kopulki, a to co jest miedzy kopulka, a silnikiem to to samo, dlatego pytam, czy bede mogl bezproblemowo podlaczyc swoj, jak nie to szkoda zachodu bo musze po niego jechac 200 km, wiec zalezy mi na konkretnej odpowiedzi
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: wujeksex »

Oba aparaty to S1. Jedynym problemem jaki będziesz miał to ustawienie aparatu w odpowiedni sposób, kurde nie wiem jak mam Ci to wytłumaczyć.
Po prostu jak go włożysz i podłączysz to masz bardzo nikłą szansę, że silnik wogóle odpali. Kąt zapłony to nie wszystko.
Najważniejsze jest ustawić go tak, żeby dawał iskrę na ten cylinder, który w tej chwili ma mieć iskrę.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
fly_man
Posty: 86
Rejestracja: 2008-05-20 02:43
Samochód: Ford Probe 2.0 97'
Galeria: viewtopic.php?t=13781
Lokalizacja: Częstochowa

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: fly_man »

chyba wiem o co chodzi, zeby dobrze podlaczyc "fajki" hmmm, przyjrze sie na focie, chyba gdzies na performanceprobe.com widzialem jak podlaczyc aparat
a moze raczej trzeba zobaczyc czy palec jest ustawiony na odpowiedni cylinder 1 - 3 - 4 - 2 i daje w odpowiednim momencie iskre, to miales na mysli?
jak ustawia sie aparat, zeby dal w odpowiednim momencie iskre, a nie np. przy wydmuchiwaniu spalin?

-- dodano 2009-08-28 10:52 --

to pomoze:

Obrazek
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: wujeksex »

Fajki to pikuś. Musisz jakoś nie mam pojęcia jak zobaczyć który cylinder jest w trakcie sprężania. To na nim powinna pojawić się iskra gdy dojdzie do góry.
Aparat ma w sobie 2 czujniki: jeden wysyła impuls kiedy PCM ma wyzwolić cewkę, drugi to czujnik identyfikacji położenia pierwszego cylindra. Wysyła on sygnał do PCM gdy pierwszy cylinder jest w górnym położeniu.
Jeżeli zamontujesz aparat w innej pozycji, niż ta właściwa, to nie ma mowy o odpaleniu silnika. Iskra będzie, ale nie odpali, bo będzie się pojawiać nie tam gdzie trzeba.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
fly_man
Posty: 86
Rejestracja: 2008-05-20 02:43
Samochód: Ford Probe 2.0 97'
Galeria: viewtopic.php?t=13781
Lokalizacja: Częstochowa

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: fly_man »

dzieki za info, o tym wlasnie myslalem, teraz musze poszukac sposobu na sprawdzenie kiedy pierwszy tlok jest w gornym polozeniu :roll:
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: wujeksex »

Chyba najprościej będzie ściągnięcie pokrywy zaworów, kręcenie silnikiem do momentu kiedy na pierwszym cylindrze zamkną się zawory od dolotu.
Wtedy właśnie następuje cykl sprężania i gdy cylinder będzie u góry ma walnąć iskra.
Jak rozkręcisz aparat, po zdjęciu palucha i takiej osłonki z wierzchu plastikowej, będą takie blaszki, które służą do wyzwalania czujników Halla.
Ta górna, którą będziesz widział jest od dawania sygnału na PCM do wyzwolenia cewki. Pod tą blaszką jest taka mniejsza zagięta tylko w jednym miejscu.
Właśnie ona służy do identyfikacji położenia 1 cylindra.
No i teraz zaczyna się cięższa i trudniejsza instrukcja. Za dużo tłumaczenia a za mało czasu.
Jak będziesz miał problem jak to ma działać to zadzwoń zanim rozkręcisz aparat. Spróbuję jakoś Ci pomóc.
661739282
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
fly_man
Posty: 86
Rejestracja: 2008-05-20 02:43
Samochód: Ford Probe 2.0 97'
Galeria: viewtopic.php?t=13781
Lokalizacja: Częstochowa

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: fly_man »

ok, wielkie dzieki, dzisiaj skocze do mechanika po moj aparat, w poniedzilek jade z nim po nowy silnik, ale moze zanim pojade to w domu na spokojnie sobie go rozkrece i zobacze jak to wyglada, jak cos to sie odezwe
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: wujeksex »

Uważaj jak będziesz ściągał te blaszki. Trzymaj obie mocno tak, aby nie przekręcić ich względem siebie bo już całkowicie będzie przysłowiowa du**.
A najlepiej zadzwoń zanim rozkręcisz, żebyś w dodatkowe problemy się nie wpakował.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: derek »

wujekhex pisze:Fajki to pikuś. Musisz jakoś nie mam pojęcia jak zobaczyć który cylinder jest w trakcie sprężania. To na nim powinna pojawić się iskra gdy dojdzie do góry.
.

Mozna wlozyc srubokręt przez otwór swiecy zapłonowej i juz wiesz ktory tłok jest najwyzej.. a nawet widac tłok jak poswiecisz lampką od góry. przerabialem to po demontazu aparatu, po chyba 20 probach udalo mi sie zamontowac go w odpowiednim polozeniu aby w ogole zapalil, a potem tylko delikatne doregulowanie na pracujacym silniku
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
fly_man
Posty: 86
Rejestracja: 2008-05-20 02:43
Samochód: Ford Probe 2.0 97'
Galeria: viewtopic.php?t=13781
Lokalizacja: Częstochowa

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: fly_man »

dzisiaj odebralem aparat od mechanika, tez doradzil, ze najlepiej bedzie wlozyc srubokret i ustawic jak bedzie najwyzej, pozniej to tylko trzeba dostroic kat zaplonu na wlaczonym, znalazlem, ze dla 2.0 najlepiej ustawic 12 st.

-- dodano 2009-09-10 21:39 --

Wielkie podziekowania dla Wujekhex, pomoc nieoceniona. Probek od dzisiaj ma nowy silnik. Polecam Auto-Parts (Tomasz Dubaj, Gliwice, Dworcowa 50)
Awatar użytkownika
MAcieja87
Posty: 77
Rejestracja: 2009-08-02 14:20
Samochód: Probe 2.5 v6 95r
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: MAcieja87 »

Witam. Podepnę się pod temat ponieważ mam pytanko.
Znajomy zmienia silnik w swoim probe (2.5 93r). W starym silniku był inny aparat, a w silniku, który będzie wkładał jest inny (KF 34 C). Teraz aby wszystko było ok to czy musi przekładać coś jeszcze ze starego auta aby wszystko działało czy wystarczy, że włoży sam silnik z tym aparatem i nie będzie problemu ?? Był bym wdzięczny za pomoc :)
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: 2Ya »

Odnośnie 2.0 kiedyś komuś tłumaczyłem,może się przyda:
Ustaw znak na kole pasowym na ok 11 st. / kąt wyprzedzenia zapłonu,potem ściągnij kopułkę z aparatu i montuj tak aby palec rozdzielacza wskazywał na cylinder 1 w kopułce czyli przewód WN,który leci na 1 gar.
Wkładając w ten sposób aparat zapłonowy musisz wziąć tolerancje na zazębienie trybów czyli tego na aparacie i na wałku rozrządu/kąt pochylenia zębów na trybach czli wkladając aparat nie ustawiasz na równo palca w 1 cylinder tylko troche przed nim i montujesz / przykładasz kopułkę i sprawdzasz jak palec wypada- jak dobrze opanujesz ten manewr to nawet bez stroboskopu sie obędzie na ten moment i będziesz mógł pojechać
Potem naturalnie należy skorygować zapłon stroboskopem aby wsio juz było zgrane na 100%

Pzdr. & c ya..

Odnośnie aparatu zapłonowego do v6 czyli zamiennie KL01 > KF 34 nie pasują odnośnie elektryki,a mechanicznie tak.
Trzeba wiązki przerabiać.

Natomiast KL 01 pasuje zamiennie z KLY 1 bez najmniejszych problemów.


Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
R.K
Posty: 286
Rejestracja: 2005-11-25 20:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczuczyn

Jaka kopułka do aparatu zapłonowego S7 ?

Post autor: R.K »

Mam problem z dopasowaniem kopułki do aparatu zapłonowego S7,zamówiłem jedną z mitsubishi ale nie pasowała,może ktoś da namiar?
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: wujeksex »

Nie wiem jak z S7, ale jak kupowałem do S1 to podjechałem pod sklep, wykręciłem kopułkę i pokazałem gościowi ze sklepu. Nie było problemu.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
R.K
Posty: 286
Rejestracja: 2005-11-25 20:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczuczyn

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: R.K »

Dobrali mi od mitsubishi,tylko nieco płytszą niż poprzednio i pasuje.To jakiś włoski producent-60zeta.
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 22:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Jaki to aparat zaplonowy? (fotki)

Post autor: dyb »

Hej,
dosyc pilna sprawa, oznaczen zadnych nie widzialem, a z tego co wiem to bylo z 5 modeli aparatow, niestety niezamiennych

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

z gory dzieki :)
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
Obrazek
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: wujeksex »

Na 99% jest to S1. Oznaczenie powinno być widoczne jak wypniesz wtyczki i odsuniesz kable zapłonowe, bo jest opisane na górze aparatu.
Pozdro.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
pe3lwroc
Posty: 151
Rejestracja: 2010-12-14 14:00
Samochód: PROBE II 2.0 16V 95.R
Galeria: viewtopic.php?t=18768
Lokalizacja: Wrocław

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: pe3lwroc »

Witam posiadam Probe II 2.0 95r. i mam małe pytanie:Czy aparat zapłonowy ,na którym jest następująca naklejka :MITSUBISHI FP13 S3 T2T57971 będzie pasował do mojego auta? Aparat zapłonowy mitsubishi w Probe ? pzdr :oops:
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: vitek »

PROBE to takie dziwne auto, jak sinik od MAZDA to i aparat może być od MITSUBISHI :wink: :P
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Awatar użytkownika
crupek
Posty: 636
Rejestracja: 2006-07-21 20:45
Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
Galeria: viewtopic.php?t=9043
Lokalizacja: Głogów Wrocław

Re: aparat zaplonowy - pytanie

Post autor: crupek »

vitek pisze:to i aparat może być od MITSUBISHI :wink: :P
Ale akurat nie ten !!
pe3lwroc pisze:MITSUBISHI FP13 S3 T2T57971 będzie pasował do mojego auta?
Nie będzie pasował, to zupełnie co innego jest !!
mazda 626 1.8Obrazek

A w probe masz taki:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”