Zapalanie i gsniecie EGR w zaleznosci od polozenia gazu

luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Zapalanie i gsniecie EGR w zaleznosci od polozenia gazu

Post autor: luki55 »

witam odkąd pamiętam mam problem z egrem został już wyjmowany przezemnie 3 razy i teraz pytanie check zaświeca mi sie poczas jazdy ale tylko wtedy jak puszcze gaz .jak przyspieszam egr gaśnie kiedy solenoid od egru powinien go otworzyć i na jakiej podstawie sie otwera z kąd bierze dane dotyczące tego kiedy ma sie otworzyć czy jest to zależne od obrotów czy może składu mieszanki??
czerwone 2,5v6+sgi :)
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

skutkiem pojawiania sie błedu egru nie zawsze jest egr, czasami jest to problem jednej ze sond, co powoduje wyświetlenie blędu egr, tez czasami jest tak ze wystepują dwa błedy czyli od sondy i egru , przyczyną jest włąsnie sonda, po wymianie sondy błędy znikają, tak miałem kiedyś u siebie,
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

raczej nie podejrzewam sond bo są założone nowe ntk i mają przejechane 5 tys km a po zmianie sond też był błąd 16. egr jest czyściutki bo za każdym razem był czyszczony pozatym jest zaślepiony więc sie już nie brudzi
czerwone 2,5v6+sgi :)
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Zaślepiłeś EGR i czujnik EGR nie dostaje sygnału o jego otwarciu wtedy kiedy trzeba i z tąd ten błąd.Z resztą było tyle pisane już o tym że dramat!
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

a co ma zaślepienie egru do zapalania sie checka?? przecież zawór egr jest otwierany przez podciśnienie więc zaślepienie egru chyba niema znaczenia czy jest zaślepiony czy nie.zawór i tak będzie działał
czerwone 2,5v6+sgi :)
Awatar użytkownika
Cisik
Posty: 64
Rejestracja: 2006-05-28 21:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Cisik »

Ja u siebie mam zaslepione podcisnienie i egr jest caly czas zamkniety a bledu podczas jazdy nie wyrzuca chociaz jak sie odczyta to jest.
Probe II 2,5 94r
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Cisik pisze:Ja u siebie mam zaslepione podcisnienie i egr jest caly czas zamkniety a bledu podczas jazdy nie wyrzuca chociaz jak sie odczyta to jest.
Bardzo ciekawe rozwiązanie, nie wpadłem na to. Spalanie się zmieniło, resetowałeś kompa i po przejechaniu jakiegoś dystansu sprawdzałeś błędy??
Awatar użytkownika
Cisik
Posty: 64
Rejestracja: 2006-05-28 21:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: Cisik »

Jezdze tak juz od dluzszego czasu i bledow podczas jazdy nie wywala, komp byl resetowany i po odczytaniu jest blad egr'u nr 16 ale mi to w niczym nie przeszkada bo silnik pracuje dobrze. Spalanie na poziomie 13l w miescie przy spokojnej jezdzie, tylko ze siedlce to nie metropolia i co chwila gaz i hamulec.
Probe II 2,5 94r
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

Poszukaj na forum, pogrzeb w serwisówce a dowiesz się prawdy. Temat jest złożony i nie chce mi się go opisywać. Sprawdź jeszcze elektozawory(działają jak zastawki dla podciśnienia) od podciśnienia, one też mają swoje czujniki. Wszystko opisane w serwisówce.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

no właśnie szukałem i nie moge znaleść co otwiera podciśnienie od egru.bo sam już nie wiem czy to coś z podciśnieniem czy rzeczywiście przyczyną jest zaślepienie choć tylko ty piszesz o tym
czerwone 2,5v6+sgi :)
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

TO nie wina elektrozaworów jednak bo byś miał błąd 21 albo 22 nie pamiętam.Może któryś z przewodów podciśnienia masz przecięty lub wyciągnięty.Sprawdź też okablowanie czujnika EGR, nic więcej do głowy mi nie przychodzi.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

strober pisze:TO nie wina elektrozaworów jednak bo byś miał błąd 21 albo 22 nie pamiętam.Może któryś z przewodów podciśnienia masz przecięty lub wyciągnięty.Sprawdź też okablowanie czujnika EGR, nic więcej do głowy mi nie przychodzi.
no tylko że to już sprawdziłem i niby jest wszystko oki
czerwone 2,5v6+sgi :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”