ŚWIECE

Awatar użytkownika
Artek
Posty: 719
Rejestracja: 2002-10-14 09:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

ŚWIECE

Post autor: Artek »

Mam małe pytanko do kolegów.
Jakie świece powinienem włożyć do mojego Probe GT 2.5 V6 94r.
Chodzi mi głównie o firmę i jaki koszt jest takich świec.
Bo dowiedziałem się właśnie, że mam wsadzone jakieś włoskie podróby na których moje Probe nie powinno jeździć.
pozdrawiam
Artek
Gość

Post autor: Gość »

Tylko NGK JAponskie a najlepiej jak bys zalozyl iridium ale sa drogie. Ale effeckt jest taki ze samochod lepiej reaguje na dodanie gazu mniej pali i obliczono ze ma jakies 5 koni wiencej. Ja mam Mazdy silnik KLZE i zakladam wlasnie iridium denso. Nie wiem jaki koszt jest tego w kraju ale morzesz zapytac ja dalem $7 za jedna swiece. Jak ktos chce to moge mu to zalatwic i co jest jeszcze okay ze te swiece szczeline sie nie ustawia.
http://www.denso.co.jp/PLUG/iridium-e/index.html
przeczytaj sobie dobra strona in pokazuje ze sa o wiele lepsze od platinum swiec
Awatar użytkownika
Artek
Posty: 719
Rejestracja: 2002-10-14 09:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artek »

Dzięki GTurbo!
Zorientuję się w jakiej cenie są te świece o których mówisz tu w Warszawie.
pozdrawiam
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

ja ostatnio wymienialem ale tak jak powiedzieli poprzednicy: NGK ...costam 80 PLN/6szt

samochodzik chodzi teraz jak kaczuszka
amra 2.5 94 V6 24V
Gość

Post autor: Gość »

Nie wiem ile NGK kosztuja ale 80zl za komplet to troche za duzo mysle ze
ze mozesz kupic jej taniej jesli nie kupisz taniej to moge ci je zalatwic taniej tylko ze musisz je odebrac z kielce myskle ze wartosc jednej to wydatek 9 do 8 zl za jedna a wogule dzis sprawdze i ci powiem dokladnie wiem ze numer na tej swiecy musi byc zr6 cos takiego podam ci numer pozniej . to narazie
Awatar użytkownika
Artek
Posty: 719
Rejestracja: 2002-10-14 09:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artek »

Dzięki GTurbo :D
i czekam na symbol tej świecy
pozdrawiam
Artek
Gość

Post autor: Gość »

Okay
dowiedzilem sie jednak te swience chodza po $3 dollary jednak to jakies 12 zl za sztuke. Z tego co rozmawialem z gosciem od ktorego swiece powiedzial mi ze platynowe chodza po jakies $12 dollarow za sztuke. Pomylilem sie z cena za iridium ja zaplacilem $12 za stuke. Ogulnie mam dwa komplety do proba Mam V-Power numer ZFR7F-11 ktore pasuja idealnie do probe 89-92 Turbo mam ich 6 sztuk nowe a takrze tak jak powiedzialem mam Denso Iridum Numer IK-20 ktore takrze sa super do turbo probe jak ktos chce je to odam je za tyle ile zaplacilem $12 za sztuke.
Okay to sa numery swiec do Probe.
Roczniki
93-97 V6 GT Denso Iridium numer IK16
89-92 GT turbo IK20
NGK V-Power
93-97 ZFR6F-11
89-92 Turbo ZFR6F-11 lub ZFR7F-11
NGK Platinum
93-97 PZFR6F-11
89-92 Turbo PZFR6F-11 lub PZFR7F-11

Ja mam IK20 poniewarz mam wienksza kompresie i musze miec wienkszy numer nie 6 tylko 7 ten w srodku. Czym wyszy numer tym mniejsza cieplota swiecy. Mysle aby je sprzedac te IK20 poniewarz jak wloze turbo to bede potrzebowal IK22 aby obnirzyc temperature w cylindrze.

A wogule to jestes ciekaw czy jest mozliwe dostanie takich swiec w polsce
jesli tak to dajcie namiary cenowe to morze kupie taniej w kraju zamiast $12 za sztuke.
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

BOSCH

Post autor: Raf »

A co sądzicie o świecach firmy BOSCH ?
Np. BOSCH Platinum+4
Bosch proponuje :
2.5V6, 2.0L4, (2.2L4 tylko bez turbo !) : 4418
3.0V6 : 4458

Wie ktoś ile mogą kosztować takie świece ?
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Ja mam jakies "super 4" czy cos takiego Bosha. Maja po 4 elektrody i jakis tam mechanizm samoczyszczenia. Na innych samochodach doswiadczalem sie z swiecami Brisk i NGK i prawde mowiac nie odczowalem jakis zmian. To znaczy byla roznica w przypadku Briskow, bo padly po 15 kkm :D. Jedyne co osobiscie moge powiedziec o swiecach, to po zamontowaniu swiec "Split Fire" z gwarancja na 160kkm samochod, ktory sprzedalem zrobil na nich juz ponad 80 kkm i gdy je zobaczylem to zapytalem wlasciciela czy aby ich nie zmienial na nowe.
Wybaczcie mi ale nie wierze w cudowne magnetyzery, swiece itp. drobiazgi podnoszace moc, zmniejszajace spalanie.
A juz dobija mnie fachowa opinia na temat aby zakladac strumiennice. Ciekawy jestem co za "madry czlowiek" to wymyslil aby do silnika pracujacego w granicach obrotow 650 - 6000 zakladac wydech tak jak w samolocie gdzie praca silnika jest prawie stala(roznica to max 1000 obr.) i dla takiego ukladu da sie to obliczyc.
Swiece na pewno maja wplyw na sposob (tzw. kulture) pracy silnika tak samo jak rodzaj oleju, rodzaj paliwa.
Gdyby faktycznie swiece takie jak Brisk mialy wplyw na moc/spalanie/trwalasc silnika, to tak duza firma jak np. Bosh juz dawno by ta czeska manufakture wykupila :D
Nie mylcie fachowosci z marketingiem :D


Znalezione ostatnio:
----------------------------------------
"Czeskie świece nigdy nie uchodziły za dobre, wręcz przeciwnie opinie miały raczej słabą. Aż tu nagle udało się Pepikom wyprodukować cud - sportową świecę, zwiększającą moc (co za bzdura) i zmniejszającą spalanie. Nie ma to jak profesjonalne działanie marketingowe. Wyprodukowało się bubla, to teraz należy bardzo wyśrubować cenę. Dałem się namówić na Briski jakieś 3 miesiące temu. Od tego czasu przejechałem około 6000 kilometrów. Pierwsze objawy to nierównomierna praca silnika na biegu jałowym. Oprócz tego przy zimnym silniku, po puszczeniu pedału gazu obroty gwałtownie spadały nawet do zera. W przypadku redukcji biegu groziło to czasami nieprzyjemnymi szarpnięciami. Przyszła zima i zaczęło się na dobre. Rano absolutnie żadnych szans na uruchomienie silnika. Dopiero po kilku próbach zaskakiwał ciężko i przez chwilę pracował jak traktor. Pewnego dnia w ogóle nie mogłem uruchomić silnika pod pracą. Kolega musiał mnie pociągnąć na holu - ledwie puściłem sprzęgło, a silnik zaskoczył. Oprócz tego miałem problemy z wolnymi obrotami - tzn w ogóle ich nie było!!! O ssaniu nie wspomnę. Po powrocie do domu założyłem nowy akumulator i ze spokojnym sumieniem położyłem się spać. Jakież było moje zdziwienie, kiedy okazało się rano, że silnik kręci tak samo ciężko jak przed wymianą akumulatora. Może tylko liczba prób uruchomienia uległa nieco redukcji. Wizyta u znajomego mechanika trwała cały dzień. Sprawdzone zostało ładowanie akumulatora, rozrusznik i prąd jaki on pobiera przy uruchamianiu, przewody WN, no i tu przeszliśmy do świec. Mechanicy słysząc o Briskach tylko spojrzeli na siebie, po czym jeden z nich przyniósł z biura świece BOSCH zgodnie z katalogiem. Silnik zapalił bez problemu. Podobnie było rano następnego dnia. Auto stało całą noc na dworze, żeby sprawdzić, czy wszystko OK. - i było OK. Jedno zakręcenie i silnik chodził jak zegarek."


Słyszałem o przypadku gdzie "upalona" elektroda dostała się między tłok a cylinder - skutki możecie sobie wyobrazić. też niektórzy klubowicze mieli kłopoty z tym wielkim dziełem czeskiej myśli technicznej. Dobra rada - jeśli macie Briski wykręćcie świece i dokładnie je obejrzyjcie. Możliwe, że już widoczne są jakieś uszkodzenia - nadpalone elektrody lub pęknięta porcelanka wokół środkowej elektrody. Jeśli macie kłopotach z wolnymi obrotami, "pływającymi" obrotami, gasnącym silnikiem - spróbujcie założyć inne świece, a dopiero potem szukajcie dalej.

-------------------------------------------------------
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

u mnie teraz sie tez troche rano muli, szczegolnie gdy stoi ze dwa dni bez jazdy (zmienilem niedawno prace i mam 3 min. piechota) ale mysle ze to akumulator bo jest dosc stary a swiece wymienialem niedawno z przewodami (jakis miesiac temu)
a czasami zaczyna nawet alarm wyc gdy krece silnik. ale jakos rusza
amra 2.5 94 V6 24V
Gość

Post autor: Gość »

Wiem ze jest rudne do uwierzenia aby wieca mogla zwiekszyc moc a takrze kilometry przejechane na jednymm litrze. Zaczne od tego samochod na wolnych obrotach ma stala iskre i mala mieszanke paliwawa aby wogl chodzic na wolnych obrotach. Ale ta sytuacja sie komplikuje gdy samochod osinga maximalne obroty bo wtedy iskra jest taka sama a mieszanka jest duzo bogatsza i spalanie tej mieszanki jest duzo mniej dokladne jak na malych obrotach. Jest udowodnione ze mieszanka paliwowa nigdy sie nie spala w 100% w cylindrze lecz jest to jakies 70 do 85 %. Czyli jest szansa aby podwyszysc skotecznosc spalania w kilka sposobow
1 lepsze swience
2 co jest udowodnione w wyscigach samochodowych aby zwienkszyc iskre z cewki zaplonowej. Sa takie przyzady ktore zwienkszaja iskre zaplonowa. Ja kupilem MSD morzecie sobie zobaczys na ich stronie. MSD w tym moge podlonczyc zewnetrzna cewke ktora daje kilka razy wiencej iskry jak fabryczna ale nie to jest powodem dlaczego ja to kupilem powod jest to ze to pobiera powietze z kolektora ktory steruje zaplonem aby mi go opoznic jak boost sie bedzie zwienkszal. Wracajac do iskry to morzna sobie wyobrazic jak by byla morzliwosc w100 % osiagnoc spalanie to raczej jest oczywiste ze samochod bedzie mniej palil i bedzie mial wiencej mocy. Natomiast Japonskie firmy swiec sa jednymi najlepszymi na swiecie ktore robia wspaniale swiece ktore naprawde zdaja egzamin . Na przykjlad wolskvagen montuje NGK swiece w swoich samochodach nie bosha ( nie wiem czy sie tak pisze ) Natomiast NGK wchodi w tym roku na rynek i boshe takrze z iridium swiecami. tak ze mosi cos w tym byc skoro to bedza robic A wogule ISKRA w kilece zostala przejenta prze kompanie JAponska swiec tak ze mamy szanse dostania dobrych swiec za dobre pieniadze tak mysle ale sami sprawdzie
To narazie panowie
Awatar użytkownika
Artek
Posty: 719
Rejestracja: 2002-10-14 09:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artek »

Dzięki Gturbo za te symbole.
Napewno mi się bardzo przydadzą w poszukiwaniu idealnych świec do mojego Probiaka
pozdrawiam
Awatar użytkownika
alex
Posty: 402
Rejestracja: 2002-10-02 11:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Outside Pl

Post autor: alex »

pozwole sobie lekko oodbic od tematu ... ale tez dotyczy elektryki
GTurbo powiedz ile kosztuja u Cibie kable wysokiego napiecia do 2,5 '97
i teraz juz zmieniajac temat ile by kosztowala nakladka na kierownice ktora zaslania poduszke bo jas mam wystrzeklona i ta pokrywa nei wyglada ladnie
sorry za zmiane tematu
Gość

Post autor: Gość »

Alex nie wiem dokladnie ile moga kosztowac bo to zalezy od marki sa Magnecor 10 mm i NGK 8mm sam zobacz na tej stronie http://www.probeparts.com/parts/ i kliknij na Ignition & Electrical prawdopodobnie moge zalatwic je troche taniej przynajmniej tak mysle. Ja zalozylem NGK w ktore wieze ze sa okay ale mysle ze te 10 mm maja wiencej mozliwosci przepostu iskry tak ze morze sa wydajniejsze. sam zobacz i daj mi odpowiedz. Mam tez komplet uszczelek pod pokrywe zaworow jak cos ci cieknie i leje sie do swiecy to pora to wymienic juz sa od orginalne od forda. A co do pokrywy air bags to mam komplet poduszek jak chcesz to ci moge sprzedac, nie wiem ile moga kosztowac takie zaslepki na air bags.
Awatar użytkownika
Artek
Posty: 719
Rejestracja: 2002-10-14 09:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artek »

ALEX
Ja do swojego Probe GT kupowałem kable wys. nap. we wrześniu.
Niestety nie wiedziałem gdzie kupować i zdobyłem je dopiero w warsztacie Mazdy.
Zapłaciłem wtedy 300 zł. Ale wiem, że można znaleźć taniej tylko trzeba się trochę porozglądać.
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Tak, jeszcze w sprawie swiec i mocy. Jedna z najlepszych firm tuningowych, ktora przygotowuje samochody naszych zawodowcow do rajdow wyrazila taka opinie o swiecach:

"Świece zapłonowe jako jeden z podstawowych elementów odpowiadających za poprawną pracę silnika muszą być po prostu dobre. Wpływ świec na moc silnika jest skokowy czyli mówiąc prosto na świecy dobrej jest 100% mocy, a zepsutej zawsze mniej, a nawet do 0 % jak nie pali. Nie istnieje nic takiego jak świeca TUNINGOWA czyli taka która w zauważalny sposób zwiększa moc silnika. Do sportu na całym świecie używa się świec NGK, ale nawet ta firma w swoich reklamach nie mówi nic o zwiększaniu mocy. Niestety wysoka jakość okupiona jest dużą ceną dlatego np. świece NGK z serii sport do samochodów turystycznych kosztują od 50 PLN do 150 PLN, a do samochodów np. F1 wielokrotnie więcej. Świece sportowe mają na ogół wyższą wartość cieplną
odpowiednią do większych obciążeń silnika oraz co bardzo ważne większą odporność na tzw. zalanie. Dlatego też w przypadku samochodów seryjnych należy stosować świece zalecane przez producenta lub sportowe, o odpowiedniej wartości cieplnej."

Tekst ten znajduje sie na:
http://www.godula.cc.pl/firma/tun_porady1s.htm
(punkt 19)
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Witam
Zgadzam się z adero. Świeca poprostu ma być pożądna. Nawet gość który gaz mi będzie zakładał mówił że gaz potrzebuje dobrej iskry dlatego należy używać dobrych świec.
W szczególności nie polecam BRISKów. Znam kilka gości co eksperymentowali z tą firmą i straszne słowa się sypały w kierunku briska.

Pozdrawiam, kollek

p.s. do adero. Byłem dziś w straży miejskiej. Na szczęscie skończyło się tylko upomnieniem hehe... :-) :D :D
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

kollek pisze:...eksperymentowali z tą firmą i straszne słowa się sypały w kierunku briska.
p.s. do adero. Byłem dziś w straży miejskiej. Na szczęscie skończyło się tylko upomnieniem hehe... :-) :D :D
Ciesze sie, ze tak to sie skonczylo.
Co do Brisk, to jest to wymysl dobrze i madrze reklamowany.
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Dzisiaj przezornie sprawdzilem swiece. Ot tak z nudow podczas oczekiwania na parkingu. Jedna z moich swiec Bosch Super 4 miala przegrzana ceramike! Pierwszy raz to widzialem. Po swiecy widac bylo, ze miala klopoty z iskra.
Obecnie idac za namowa GTurbo zamontowalem NGK VPower. Jak narazie sprawuja sie calkiem niezle. Jednak nie odczowam jakis zmian w mocy lub momencie obrotowym. Jest pewne, ze silnik pracuje spokojniej lub jak by to inaczej ujac bardziej miekko na tych swiecach.
Gość

Post autor: Gość »

Widze ze sie nie rozumiemy w sprawie swiec nie powiedzialem ze V power daje wiencej mocy i mniej pali. To co mowilem tyczy sie do swiec Denso Iridium po testach jakie byly przeprowadzone wyniklo ze samochod lepiej przyspiesza toche mniej pali i taze moc skrajnie wzrosla na swiecach iridium. Bosche, NGK teraz wchodza na rynek wlasnie z iridium. Tak jak wyzej podalem link do strony denso morzecie sami sprawdzic wyniki testow na tych swiecach. Co do jakis tam Brisk to nie mam zielonego pojencja co to sa za swiece
Jeszcze raz mowie ze iridium swiece nie V-power NGK, a nawet sadze ze Platinum NGK sa duzo lepsze niz V Power.
Gość

Post autor: Gość »

Patrzylem na ta strone i nie doczytalem sie o wzroscie mocy przy zastosowaniu tych swiec. Zminiejszenie spalania o 0,02 l/h lub przy 60 km/h ok. 0.07 l/h. Zastanawiajaca jest sprawa dlaczego przyspieszenie dla tych swiec zostalo zmierzone dla silnika 250cc (motocykl ?), a nie dla tego samego silnika co mierzono spalanie - 1600 cc. Lepsze wyniki do reklamy ?
Inni producenci posiadaja praktycznie takie same swiece z zastosowaniem irydu, spawane laserowo, z cienka elektroda glowna itd. ale podaja zgola inne wyniki.
A, popatrzmy na te wykresy:
http://www.mawi.auto.pl/glowny.html
i tam prosze zobaczyc swiece Brisk DR 14 TXS. Poprostu cos wspanialego. Zakladasz swiece i juz masz przyspieszenie lepsze o... 1 sekunde! Przeciesz to jest lepsze przyspieszenie niz w podawanych tutaj swiecach NGK. Juz nie wspomne o wprost idealnym spalaniu oraz ochronie srodowiska. Teraz nasowa sie pytanie; dlaczego nie wykorzystuje sie ich do celow sportowych ?
Odpowiedz jest bardzo prosta. Reklama i marketing. Jezeli to wszystko by bylo prawda, to policzmy co uzyskamy:

Magnetyzer (to taki kawalek magnesu tyle, ze kosztuje 200-300 zl :D) firma MAXON - wzrost mocy o 7%, spadek zuzycia paliwa o 15%

Filtr powietrza firma King Dragon - wzrost mocy o 10%, spadek zuzycia paliwa do 15%

Swiece. Tutaj stosujemy Brisk - wzrost mocy o 7%, spadek zuzycia paliwa - 5%

Olej Castrol/Mobil 1/ELF (srednio) - wzrost mocy 5%, spadek zuzycia paliwa 1,7%

Uszlachetniacz oleju Xeramic - wzrost mocy o 3%

Sumujemy po zastosowaniu w naszym samochodzie powyzszych materialow eksploatacyjnych:
wzrost mocy - 32% (:!:)
spadek zuzycia paliwa - 36,7 % (:!:)

Po co nam wiec inwestowac w jakis tam chiptuning, NOS, tuning mechaniczny jezeli teraz Probe GL po zastosowaniu PODSTAWOWYCH elementow eksploatacyjnych bedzie mial moc 145 koni mech. :!::!:

Tak naprawde to poprostu sa materialy eksploatacyjne gorsze i lepsze a w warunkach laboratoryjnych osiagaja cudowne wlasciwosci w celach reklamowych :lol::lol:
Gość

Post autor: Gość »

okay widze ze jestes przekonany ze marketing robi swoje aby sprzedac produk ktory jest taki sam jak inny albo gorszy. I w tym wszystkim chodzi tylko o sprzedaz. To ciekawi mnie jakich swiec urzywasz w swoim samochodze i czym sie wzorujesz na ich montarzu. Wiele komponetow w probie jest robione przez kilka firm takich jak Mitsubishi, Denso itp. Sa to firmy ktore inwestuje duze pieniadze w technologie i usprawnienia w swoich dziedinach. Co do vbrisk to nigdy nie slyszalem co o nich. A do denso to wiele ludzi sie pozytywnie wypowiada, mi nie chodzi o spalanie a nawet winik 0.02 jest lepszy niz 0.00 ponmiewarz twoja pompa paliwowa pompuje paliwo do silnika tak samo, i tylko swieca a dokladnie iskra musi sobie dac rade z mieszanka paliwowa. Jak by byla morzliwosc zalorzys swiece i miec 20 koni wiencej to kazdy by to robil a wogule takie swiece byly by za drogie. Iridum jest duzo wiencej wytrzymale na detonacie, cieplote i przy rozmiarze 0.4 centralnej electrody ma wieksza iskre i ijest bardziej wytrzymala. Popatrz na to
http://www.denso.co.jp/PLUG/iridium-e/q11.html
http://www.denso.co.jp/PLUG/iridium-e/q07.html
http://www.denso.co.jp/PLUG/iridium-e/q02.html
http://www.denso.co.jp/PLUG/iridium-e/q15.html
A druga sprawa ta polska strona to nie jesy strona oficialna tej firmy tylko jakis pewnie gosciu chce naciagnonc ludzi na bull shit.
Sprawa jest prosta jakie swiece uwarzas za super takie montujesz w swoim samochodzie. Wiem ze NGK jest najbardziej popularne w kazdej dziedinie samochodowej.
Gość

Świece zapłonowe

Post autor: Gość »

Witam. Wg katalogu NGK do probe 2,5 mają być świece chyba ZFR6F - 11 .
Mi przez pomyłke facet sprzedał ZFR5F - 11.

Co sie moze stac jak bede jezdzil na tych 5 , co te oznaczenia oznaczają?
w pracy silnika nie widac i słychac różnicy.
Gość

Post autor: Gość »

Troche poszukałem ale chcialbym sie upewnic - moze ktos ma inne info. Wg katalogów mazdy ZFR6F - 11 sa do silnika KL z katalizatorem ,
natomiast ZFR5F - 11 bez katalizatora. Rozumiem za jak nie mam katalizatora to spokojnie moge na nich jezdzic.
znalazlem tez taki link http://republika.pl/agataw3/cieplo.htm
wynika ze im wieksza cyferka tym świeca zimniejsza.
Moze ktos ma inne info? [/b]
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”