Trzęsie i słabo przyśpiesza

longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Trzęsie i słabo przyśpiesza

Post autor: longer1234 »

Witam
Mam problem z Probkiem. Otóż od kilku dni dziwnie się zachowuje, a mianowicie, po odpaleniu na biegu jałowym obroty spadają na ok 500 i zaczyna delikatnie trzęś autkiem, po ok pół minuty sam wyrównuje obroty i dolegliwość ustępuje. Ale zdarza się podczas równej jazdy(bez przyśpieszania i zwalniania) kiedy gaz trzymam równo zaczyna delikatnie szarpać. Innym dziwnym objawem jest to,że kiedy wciskam gaz w podłogę, reaguje jakby z opóźnieniem, najpierw przez ok 2 sekundy ma jakiegoś muła po czym czuć dopiero jak dostaje kopa.
Wie może ktoś co może być przyczyną tych dolegliwości?
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

A zmieniłeś filtr paliwa?Co do obrotów to możesz podkręcić je ta śrubką na przepustnicy, mi to pomogło bo jeszcze niedawno też tak miałem , 500 obrotów i telepał budą, na rozgrzanym silniku ustawiłem ta śrubka na 0k. 700 i jest już dobrze.Pozdr
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Panowie nie można eliminować usterki podkręcaniem obrotów !!! Coś się stało i trzeba znaleźć przyczynę. Auto pali na wszystkie gary ? Nie czuć benzyny jak tak muli ? Jak spalanie ? Dolot szczelny ?
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
RuCiK
Posty: 94
Rejestracja: 2005-11-07 20:50
Galeria: viewtopic.php?t=11341
Lokalizacja: Poznań

Post autor: RuCiK »

u mnie było to samo, nie palił na jednym garze - po kilkudziesięciu metrach zawsze się "budził" do życia. "Szczęśliwie" już miałem zaplanowaną generalkę więc jeden problem więcej czy mniej nie robiło różnicy. Autko właśnie się robi :)
Pozdrawiam
RuCiK

FORD PROBE 2.0 16v '95
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

Pali na wszystkie, słychać różnicę po wyciągnięciu każdej fajki, benzyny nie czuć. Co do spalania to jeszcze nie wiem bo dzieje się to dopiero kilka dni ale po wskazówce nie widzę żeby była jakaś różnica w porównaniu ze spalaniem przed usterką. Jeśli chodzi o dolot to nie widzę nigdzie jakiś szczelin ale bardzo dokładnie nie szukałem. Najbardziej mnie martwi ta opóźniona reakcja jeśli chodzi o moc. Może mieć na to wpływ walnięta sonda? Co do podkręcania obrotów to nie ma sensu bo po chwili jak pochodzi to się stabilizuje, a poza tym nie działoby się tak podczas jazdy.
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Basf_Wrocław pisze:Panowie nie można eliminować usterki podkręcaniem obrotów !!! Coś się stało i trzeba znaleźć przyczynę. Auto pali na wszystkie gary ? Nie czuć benzyny jak tak muli ? Jak spalanie ? Dolot szczelny ?
Czasem jednak można.U mnie niskie obroty pojawiły się po tym jak miałem zmieniana uszczelkę pod tylnym deklem, widać nie poskręcali jak wcześniej.Ja bym tego w ogóle nie ruszał tyle że w Śniatowie Kali mi zwrócił uwagę że mam trochę za niskie obroty.Pozdr
Let The Galaxy Burn....
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

gdyby chodziło tylko o obroty to się z tobą zgodzę,chociaż i tak po kilkunastu sekundach się normują więc mi to nie przeszkadza ale główny problem to ten "poślizg" mocy. filtr paliwa zmieniałem miesiąc temu więc ten element można wykluczyć.
I jeszcze jedno, czy przy niesprawnej lub po odłączeniu sprawnej sondy auto zachowuje się jakoś inaczej, bo nie dawało mi to spokoju , odłączyłem ją a auto pracowało tak samo, żadnych zmian, więc może tutaj jest przyczyna?
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

A pali Ci tak dużo jak pisałeś jakiś czas temu?
Let The Galaxy Burn....
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

jeszcze nie zdążyłem sprawdzić bo po tym jak się zaczął tak zachowywać przejechałem może z 20 km
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Więc powtórzę się.Jedz na komputerową diagnostykę silnika(u mnie w mieścinie to kosztuje 50zł) i będziesz wiedział na czym stoisz.Takie zgadywanie na czuja jest w sumie bez sensu bo może być setka różnych czynników co daje podobne objawy.Pozdr
Let The Galaxy Burn....
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

Nie wiem czy u mnie w okolicy mogę zrobić taką diagnostykę.
dodam że najbardziej tą nierówną prace słychać nie tyle na siniku co na wydechu
Jakie są zauważalne objawy walniętej sądy?
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Jak sonda jest uwalona to wywali Ci błąd, a jeśli nie jest do końca uwalona to aż tak auta nie zamuli. Może masz katalizator zapchany ? Możliwości jest tak jak kolega napisał bardzo wiele. Sprzęgło się nie ślizga ? Wybacz banalne pytanie ale okazuje się, że nie każdy wie, że jak obroty idą w górę, a auto nie jedzie to trzeba wymienić sprzęgło ;) (pozdro Krzyś:))
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
PARTYBOY
Posty: 100
Rejestracja: 2007-05-16 08:29
Samochód: GT
Lokalizacja: Hannover
Kontakt:

Post autor: PARTYBOY »

Zmien swiece ;) Pomoze
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

Świece zmienione,więc ta możliwość odpada.Co do katalizatora to też mi się nie wydaje bo by go muliło cały czas, a on po chwili załapuje.Sprzęgło jest ok bo wtedy jak jest zamulony to obroty idą wolno w górę a jak załapuje to się wtedy zachowuje normalnie.
Awatar użytkownika
PARTYBOY
Posty: 100
Rejestracja: 2007-05-16 08:29
Samochód: GT
Lokalizacja: Hannover
Kontakt:

Post autor: PARTYBOY »

no to pozostaje jeszcze szczelnosc objemek na swiecach lub co najgorsze na zaworach, wtedy trzeba zdejmowac glowice
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

Czy zczytanie błędów wykaże jeśli będzie coś nie tak? Jak odłącze sąde albo przepływomierz powinna mi wyskoczyć jakas informacja, bo u mnie nic się nie dzieje poza tym że jak odłącze przepływomierz to mi autko gaśnie, natomiast jak odłącze sąde to żadnej reakcji
Niestety błędów nie mogę sczytać bo nie mam kontrolki CHECK ENGINE
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Poczytaj o czytaniu błędów :) Można to zrobić za pomocą diody :)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

ok, ale czy nie powinno wyświetlać błędu kiedy odłącze sondę? u mnie nic takiego się nie dzieje, ani podczas jazdy ani podczas postoju nie wyswietla mi błędów
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

to zjawisko ktore opisales tez mialem, bylo to poczatki konca aparatu zaplonowego- dlatego przebadal bym na woim miejscu caly uklad zaplonowy.

pozdr
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

A nie powinno w takim przypadku śmierdzieć benzyną ?
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

sebastian, a można to jakoś sprawdzić czy na pewno jest to aparat zapłonowy? można go jeszcze jakoś utrzymać przy życiu?
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

longer1234 pisze:sebastian, a można to jakoś sprawdzić czy na pewno jest to aparat zapłonowy? można go jeszcze jakoś utrzymać przy życiu?
.
mozna, dogadaj sie z jakims z klubowiczy i zmiencie aparaty, wtedy bedzie pewne.
mi tez blendow nie pokazywal...dopiero zanim sie rozpadl.
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

a na komputerowej diagnostyce wykaże że to aparat zapłonowy?
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

U mnie wlasnie w ten sposob modul aparatu sie skonczyl niestety. Polecam szybka wymiane bo zapewne staniesz w drodze jak ja :cry:
Obrazek
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

wystarczy wymienić sam modół?
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”