Szarpie przy równej jeździe

longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Szarpie przy równej jeździe

Post autor: longer1234 »

Witam
Mam mały problem, podczas równej jazdy(nie dodaje gazu ani nie puszczam) autko zaczyna szarpać, po dodaniu gazu lub puszczeniu wszystko wraca do normy. Nie wiem co jest grane.
Jakieś 2 miesiące temu miałem naprawiany moduł zapłonowy, wymieniałem kopułkę, palec zostawiłem stary. Piszę to bo czytałem na forum że czesto przyczyną tych objawów jest walnięty moduł.
Miał ktoś coś podobnego?
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Ja tak mam jak wleje Verve 98 na moim chrzczonym orlenie, na 95 orlenu i innych paliwach np BP Ultimate czy inne 95 nie mam takich objawów.Na innych orlenach nie tankowałem 98 więc nie wiem czy to wina tej stacji że za mocno rozcięcza :wink: czy ogólnie mój Probek zle znosi Vervę.Pozdr
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarsonik »

ja tez zatankowałem na orlenie tylko, że 95 i tez mi szarpał, dolewałem 98 z petrochemi, bo nei sposób było jechac
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Generalnie pewnie zależy od stacji, ja jeżdżę tylko i wyłącznie na 98, w zasadzie tylko na Vervie 98 i auto chodzi super, bez zarzutów. Szukałbym przyczyny gdzie indziej. Nie wiem - kable, świece...?

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

Świece były wymieniane.
doszedł do tego jeszcze jeden objaw, zdarza się że kiedy gwałtownie dodaje gazu to auto zaczyna delikatnie przyśpieszać a dopiero po chwili załapuje jakby całą moc i dopiero wtedy czuć przyśpieszenie. może to być wina paliwa?
Awatar użytkownika
Flyke
Posty: 712
Rejestracja: 2006-10-18 22:00
Galeria: viewtopic.php?t=10424
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Flyke »

longer1234 pisze:auto zaczyna delikatnie przyśpieszać a dopiero po chwili załapuje jakby całą moc i dopiero wtedy czuć przyśpieszenie.
a moze masz turbo a nie wiesz??:)
24v wykorzystane az do granic - BYłOOOOOOOOOOOOO
e46 z ....:) - JEsttttttttttt
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Powiem krótko - źle ustawiony zapłon, lub zdycha cewka.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

Cewka w aparacie zapłonowym? Gdzie ona się znajduje, można ją naprawić czy trzeba wymienić?
Czy jest możliwość samemu ustawić zapłon?
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Tak, cewka jest w środku w aparacie i samemu nie ma problemu z jej wymianą. Na Allegro jest koleś który ma zamienniki pasujące do naszych aut w cenie ok. 150zł.
Co do ustawienia zapłonu, lepiej jedź do warsztatu gdzie mają lampę stroboskopową i nie zapomnij o ustawianiu w trybie diagnostycznym, czyli ze zworką w gnieździe pod maską.
Więcej info znajdziesz używając opcji szukaj.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

czy może mieć z tym coś wspólnego taki objaw, mianowicie wyładował mi się akumulator, podładowałem i było ok, ale dzisiaj podczas jazdy usłyszałem wycie i spod maski zaczął się wydobywać biały dym, po otwarciu maski okazało się że wydobywa się z okolicy paska klinowego, czy to może być objaw że coś się dzieje z alternatorem ten dym mógł być z niego albo ze ślizgającego się paska klinowego?
Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos »

mogło sie zatrzeć łożysko, kolega tak miał, te same objawy, pasek tak sie slizgał przez to, że sie palił. trzeba sprawdzić, które łożysko. a może to juz wina starego paska? nie wiem czy to może mieć wpływ..
GG:9377317 white GT1 90'
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

nie ryzykuje, jutro odstawiam auto do mechanika a póki co będę śmigał motorkiem. Jeśli to łożysko tonie trzeba wymieniać całego alteratora, jest możliwość wymiany łożyska?
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Tak.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

A ja zapomniałem dodać że na vervie to szarpanie występuje wyłącznie poniżej 2000obrotów.Podr
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
megalith
Posty: 35
Rejestracja: 2006-08-21 20:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: megalith »

A nie przygasają światełka? Walnięty regulator napięcia też może dawać taki efekt szarpania właśnie.
--
Pozdrawiam,
Daniel 607 977 768
>>> Probe '89 2.2 GT USA
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

Swiatełka nie przygasają, dzisiaj odebrałem auto od mechanika i co do tego dymu spod maski to nic nie stwierdził, wszystkie kółka chodzą ładnie, pasek się nie ślizga, więc nie wiem co mogło być przyczyną.
Zapłonu też mi nie ustawił bo ponoć nie ma "programu do ustawiania zapłonu".
Jak myślicie co do objawów z tym szarpaniem Voodoo napisał że to może być cewka czy w takim przypadku warto robić to: http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42
czy wymienić cewkę?
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: _/Damian\_ »

Witaj!
To co wskazałeś pokazuje jak stworzyć moduł zewnętrzny. Nie usprawni, ani nie uzdrowi to w żaden spsób cewki zapłonowej. A tak na marginesie cewka znajduje się pod tym czarnym "kólkiem" modułem. Koszt cewki zamiennej na rynku to około 160,- , zaś nówki w ASO 440,- ja po negocjacji nabyłem za 400,- :) Łatwo można się z nimi targować :) Pozdrawiam:)
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

Ostatnio do tych wszystkich objawów doszło coś jeszcze, na wolnych obrotach tak do 1100/min zaswiecił mi się check engine, po dodaniu gazu zgasł, zdarzyło sie to już kilka razy. Odczytywałem dzisiaj kody błędów za pomocą diody i nic nie wykazało, tzn przy włączonym zapłonie dioda zapaliła się i cały czas świeciła, natomiast przy uruchomionym silniku zgasła.
wie ktos może co to oznacza?
Awatar użytkownika
stiv
Posty: 274
Rejestracja: 2006-10-01 15:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: stiv »

u mnie przy włączonym zapłonie świeci się check engine ale po odpaleniu silnika wszystko jest ok
Ford Probe II generacja rok 94 silnik 2.0
Red Rocket :P
http://pl.youtube.com/watch?v=t73Y1o2pP ... ed&search=
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Hey,

Podjedź do jakiegoś dobrego warsztatu z LPG, chłopaki mają sprzęt do badania sond i za grosze zrobią Ci ich test.

Wątpię, żeby szarpanie było przez sondy ale pojawiający i znikający check to mogą być walnięte lambdy. Z drugiej strony mogą być, ale nie muszą - jak wiadomo ciężko wystawić dobrą diagnozę na forum na odległość, ale może to coś pomoże.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

wszystko ok. tylko jeśli byłyby walnięte sądy, to powinno wykazać przy odczytywaniu błędów, natomiast u mnie błędów nie wykazuje. dziwi mnie właśnie to, że zapala się check engine a błędów nie pokazuje.
a wiecie czy tak powinno być, że na włączonym zapłonie przy sprawdzaniu błędów diodą zapala się ona i nie gaśnie? Bo u mnie tak właśnie jest.
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

U mnie walnięta przednia sonda nie pokazała żadnych błędów.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
stiv
Posty: 274
Rejestracja: 2006-10-01 15:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: stiv »

longer a masz immo w swoim probeyu?
Ford Probe II generacja rok 94 silnik 2.0
Red Rocket :P
http://pl.youtube.com/watch?v=t73Y1o2pP ... ed&search=
longer1234
Posty: 62
Rejestracja: 2007-04-07 08:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: longer1234 »

Immo jest odłączone, więc wykluczam tą usterkę.
Żeby wymienić cewkę trzeba rozbierać moduł? Robił ktoś z was już taką wymianę, skomplikowane to jest? Jak wygląda ta cewka w module?
Pozdrawiam
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

longer1234 pisze:Żeby wymienić cewkę trzeba rozbierać moduł? Robił ktoś z was już taką wymianę, skomplikowane to jest? Jak wygląda ta cewka w module?
Przeczytaj to, co napisałem sporo wcześniej zresztą nie tylko ja :evil:
Prostszej rzeczy nie ma.
Budowa aparatu zapłonowego (kolejność demontażu):
- przewody WN
- kopułka
- palec
- osłona
- talerzyki
- przyłącze na module
- moduł
- blacha
- cewka
Nie zapomnij odpiąć kostek.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”