Dziwny przypadek... auto zgasło podczas jazdy

Awatar użytkownika
BenzoPiren
Posty: 52
Rejestracja: 2007-09-14 13:17
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=12548

Dziwny przypadek... auto zgasło podczas jazdy

Post autor: BenzoPiren »

Witam
Przytrafiła mi się dzisiaj przedziwna sytuacja i tak właściwie nie wiem co się stało. Jechałem dłuższy czas z prędkością ok 130-140 km/h po ładnej prostej drodze i w chwili gdy widze swój zjazd wciskam sprzęgło a tu nagle na pomarańczowo kontrolka silnika kierownica mi się jakoś dziwnie usztywniła patrze wskaźnik oleju spadł na sam dół chciałem przyhamować pedał jakiś twardy się zrobił już myślałem że źle się to skończy, potem sam z siebie puściłem powoli sprzęgło odczułem jakieś dziwne szarpnięcie i wszystko wróciło do normy. Trwało to może jakies 3-4 sekundy potem sobie pomyślałem że wyglądało to jakby zgasło mi auto...ale żeby tak podczas jazdy?
Strachu było dużo i właściwie nie wiem czym to było spowodowane, jakby ktoś umiał mi to wytłumaczyć byłbym wdzięczny. Jeszcze jedno jechałem na gazie z którym to nigdy problemów nie miałem.
Ostatnio zmieniony 2007-10-30 00:10 przez BenzoPiren, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarsonik »

sprawdź cewkę zapłonową, u mnie tez padła i miałem to samo, tylko, ż ejuż nie odpaliłem samochodu. w białym nowa cewka 120 zł i 100 robocizna. dodatkowo przydałoby się uzupełnić profil swój
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

No zgasł ci silnik ;)

Cała reszta to tego efekt - siadło wspomaganie kierownicy (bo pompa wspomagania nie ma napędu) i hamulców - serwo (bo nie ma podciśnienia w kolektorze). Puściłeś sprzęgło - silnik zapalił, wszystko wróciło ;)

Prędkość z jaką jedziesz nie ma znaczenia, wysprzęgliłeś silnik to on był odcięty od układu jezdnego, tak samo jakbyś stał na poboczu. Mnie tak gasł po co drugim wysprzęgleniu jak zdychał akumulator, ale przyczyn pewnie może być 20, niech ktoś mądrzejszy w temacie się wypowie.
Ostatnio zmieniony 2007-10-28 20:54 przez Kocureq, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

nom zgaslo ci auto, a ze ponownie pusciles sprzeglo to zapalil bo pewnie na biegu byl :)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Obstawiam moduł i wątpię, żebym się pomylił. Auto teraz będzie Ci gasło coraz częściej aż w ogóle nie odpali.

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Rx tego nie wiemy bo kolega jak zresztą bardzo dużo osób na forum nie ma czasu wypełnić profilu. Big 5
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: _/Damian\_ »

Miałem dokładnie takie same objawy.
Wymieniłem cewke, zapłonową, przewody wysokiego napięcia, kopułkę,parę razy moduł i...efekt był ten sam-gasł. Założyłem moduł zewnętrzny-nie pomogło. Jedynie kto pomogł to Basf, który namówił mnie na wywalenie immo:) Wywaliłem i od blisko 3,5m-ca auto jeździ i nie gaśnie:) Nie wykluczam, że któryś z elementów, który wymieniłem, był niesprawny, ale słyszałem, że walnięte immo może psuć sprawne mechanizmy, w tym moduł czy cewkę. Ja zacząłbym od wywalenia immo, poźniej, jak nie pomoże, szukać dalej, choć myślę, że to immo robi psikusy.
Pozdrawiam:)
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

Basf_Wrocław pisze:Big 5
High 5.

Jedno zgasnięcie to jeszcze nie moduł.
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Tego nie wiadomo, a immo to straszne ścierwo i w zasadzie powinni je wywalać jak tylko klient w salonie skusił się na Probasa :)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
BenzoPiren
Posty: 52
Rejestracja: 2007-09-14 13:17
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=12548

Post autor: BenzoPiren »

Na razie to zostawię i poczekam czy będą jakieś dalsze objawy wtedy zacznę coś działać. Co do akumulatora to jest nowy auto pali bez problemu chyba że postoi koło tygodnia to za 2 razem ale tak od ręki.
Ostatnio zmieniony 2007-10-29 11:02 przez BenzoPiren, łącznie zmieniany 1 raz.
Czarne 2,5 93 rok
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Basf_Wrocław pisze:Tego nie wiadomo, a immo to straszne ścierwo i w zasadzie powinni je wywalać jak tylko klient w salonie skusił się na Probasa :)
Już nie gadaj :P Ja swój polutowałm jak kupiłem auto i od tamtej pory nawet raz mnie nie zawiódł.
A co do modułu, to się jeszcze okaże jak sytuacja się powtórzy.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

co wy za bzdury gadacie z tym immo
Awatar użytkownika
Tengel
Posty: 74
Rejestracja: 2005-07-11 23:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Tengel »

Jeżeli masz instalacje starszej generacji to być może pęd powietrza powoduje rozmycie, rozrzedzenie gazu (czy jakoś tak). Miałem identyczne objawy, okazało sie że wspaniali gazownicy przekombinowali z dolotem powietrza:). Po lekkich modyfikacjach i poprowadzeniem wlotu powietrza nisko, osłoniętego przed pędem powietrza przy większych prędkościach wszystko wróciło do normy. Radze najpierw spróbować tego, koszta praktycznie zerowe.
Błekitny szerszeń(może bardziej Bzyk) 2.0 16V 94r ;)
Awatar użytkownika
Ralph
Posty: 161
Rejestracja: 2004-02-13 13:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Jędrzejów

Post autor: Ralph »

Jesli masz instalacje starszej generacji to obstawiałbym dokładnie to co kolega wyżej.
Rafał 2.0 16V
Awatar użytkownika
szpagat
Posty: 205
Rejestracja: 2007-02-03 14:34
Galeria: viewtopic.php?t=11166
Lokalizacja: Piła

Post autor: szpagat »

Miałem dokładnie taki sam objaw. W serwisie forda stwierdzili, ze to rozsypany katalizator blokuje spaliny, usunęli i było ok.
Fight like a man!!!
Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Post autor: Astro »

Witam, podepnę się pod ten temat bo nie mogę znaleźć odpowiedniejszego a nowego nie ma sensu zakładać.

Zacznę od tego co się stało a potem napiszą w jakich następstwach to się stało i co aktualnie się dzieje:

1. auto tocząc się na 2 jakieś 20 km nagle zgasło... coś trzasnęło i zgasło. :( Podczas gwałtownego zatrzymania pedał sprzęgła wpadł w podłogę i się nie podniósł. W następstwie czego silnik zgasł na biegu!! :(

2. Wcześniej zauważyłem wyciek z pompy sprzęgła a płyn w zbiorniczku był nieciekawego koloru. Auto też szarpało podczas ruszania i mało chętnie przy spieszało. Pedał był bardzo miękki i dopiero po nagrzaniu silnika dało się wrzucić jakiś bieg.

3. teraz jest tak że silnik pracuje na biegu jałowym, pracuje równo, nie szarpie, nie przerywa, nie dławi się i nie wydaje żadnych dziwnych dźwięków.
Co do skrzyni biegów to jest tak że kiedy silnik jest odpalony to zadem bieg nie wchodzi, jak jest zgaszony to wchodzą wszystkie jak w masełko za wyjątkiem biegu wstecznego.
Pedał sprzęgła jak leżał w podłodze tak leży i nie ma zamiaru się podnieść.
Silnik da się też odpalić na biegu dodają troszkę gazu co by nie zgasł i tutaj jest chyba największy problem: kiedy chce odpalić auto na biegu silnik nie kręci... tak jak by go coś blokowało...

Tak więc silnik działa sam, skrzynia działa sama, ale już razem nie chcą działać, czyli stawiam na sprzęgło ale teraz pytanie czy aby na pewno? i co w takim wypadku jak opisałem mogło się jeszcze stać z silnikiem, skrzynią czy sprzęgłem?

Proszę o pomoc w zweryfikowaniu konkretnego problemu i następstw jakie mnie czekają.
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
Awatar użytkownika
el_talerzos
Posty: 375
Rejestracja: 2005-08-09 20:05
Samochód: model wiadomy,94r 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=7985
Lokalizacja: Łódź - Bournemouth

Post autor: el_talerzos »

Jeżeli chodzi o leżące sprzęgło to sprawdź sam wysprzęglik i jego okolice czy nie masz wycieków

pozdrowionka
Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii
Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Post autor: Astro »

To już zweryfikowałem, pompa padła bo się zesrała do kabiny.
Kupiłem wysprzęglik i pompę sprzęgła czeką na wymianę.

Bardziej boje się o skrzynie i o silnik... mógł przeskoczyć rozrząd?
Da się to zweryfikować bez jazdy? tzn czy są jakieś zmiany w pracy silnika na postoju?
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Jak by Ci przeskoczył to pracował by nierówno, kopcił i ciężko zapalał.
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

zdaje się ,że w 93 bez wciśnięcia sprzęgła (co tutaj odpada) oraz na wkleszczonym biegu nie odpalisz.. 8)

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

A czujnik to nie jest przypadkiem pod pedałem sprzęgła?
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

kocureq pisze:A czujnik to nie jest przypadkiem pod pedałem sprzęgła?
a jest :wink: ale w skrzyni biegów również jest czujnik położenia biegu/czujnik luzu.. :wink:

chociaż nie doczytałem,że mu coś trzasnęło.. co by mogło wskazywać,iż posypał się atak albo jakieś syncro..albo sprzęgło..

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
Astro
Posty: 617
Rejestracja: 2007-05-02 22:42
Galeria: viewtopic.php?t=12878
Lokalizacja: Vault 101

Post autor: Astro »

Czyli skrzynie powinienem mieć ok? i silnik też? czeka mnie tylko wymiana sprzęgła z osprzętem?
Ford probe 2,5 KLZE
My definition is High Definition.
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

Astro pisze:Czyli skrzynie powinienem mieć ok? i silnik też? czeka mnie tylko wymiana sprzęgła z osprzętem?
ja ci tego nie powiem na odległość chociaż nie wiem jakbym chciał..tutaj możemy tylko poteoryzować co nie zawsze musi się pokrywać z realem..
dopóki nie zaczniesz fizycznie grzebać i ustalać co i jak,nikt ci nie powie co jest git,a co nie ..
mam nadzieję,że nic poważnego ci się nie trafiło ..

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
szpagat
Posty: 205
Rejestracja: 2007-02-03 14:34
Galeria: viewtopic.php?t=11166
Lokalizacja: Piła

Post autor: szpagat »

Nie wiem czy dobrz mówię, ale wydaje mi się że to czy Ci rozrząd nie przeskoczył da się łatwo sprawdzić po znakach, a skoro skrzynia w ogóle pracuje to jest ok. W wielu autach rozsypywała mi się skrzynia (służbowe szroty - stare transity itp.) i zawsze jak się sypnęła to już całkiem i dokumentnie (tylko 4 wtedy działa).
Fight like a man!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”