Problem po wymianie świec?? - 2,5 v6

Awatar użytkownika
Piotrek (cien)
Posty: 175
Rejestracja: 2006-02-26 13:59
Galeria: viewtopic.php?t=8035
Lokalizacja: Tarnów

Problem po wymianie świec?? - 2,5 v6

Post autor: Piotrek (cien) »

Witam, przyszła kolej na mnie i po raz pierwszy proszę o poradę.
Nie jestem nowy wiec...."szukajkę" znam, ale już nie mam pomysłów ani głowy do tego bo szukałem 3 godziny i niczego już nie jestem pewien.

Mam problem z pracą silnika, objawy sa następujące:

- na biegu jałowym szarpie a z wydechu słychać jakby kaszlenie/purkanie.
- podczas jazdy (o ile sie uda ruszyć) szarpie niemiłosiernie (prawie kangurek) do około 3000 tys obr.(wyżej strach go kręcić).
- odczuwalny spory spadek mocy.

Wszystko zbiegło się w czasie z wymianą świec i kabli WN, a mianowicie po spokojnym przejechaniu kilku kilometrów po zmianie, nagle auto straciło moc i pojawiły się objawy j/w.
Dodam, że mam zainstalowany moduł zewnętrzny - więc raczej odpada.

A teraz to co ja obstawiam:
- cewka WN
- katalizator
- uszczelka pod głowicą? :roll:

Ktoś wie jak sprawdzić te rzeczy, lub ma nowe pomysły to prosze o pomoc.
Ostatnio zmieniony 2008-06-19 21:16 przez Piotrek (cien), łącznie zmieniany 1 raz.
Było czarne 2,5 v6.
Będzie ..
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Post autor: Destroyer »

Ja w 2.2 miałem takie coś jak mi się zawór wypalił i silnik palił na 3 cylindry :roll: Może świece masz niedokręcone albo kable pomyliłeś, a może po prostu nie są wciśnięte do końca. Jeżeli wszystko jest ok to musisz szukać przyczyny gdzieś głębiej.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
Piotrek (cien)
Posty: 175
Rejestracja: 2006-02-26 13:59
Galeria: viewtopic.php?t=8035
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Piotrek (cien) »

Takie rzeczy jak kolejność przewodów oraz ich dopięcie włącznie z zamianą na stare kable sprawdziłem. Sprawa jest o tyle dziwna że to może być przypadek że stało się to po wymianie świec.
Było czarne 2,5 v6.
Będzie ..
qbass
Posty: 38
Rejestracja: 2007-06-24 13:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Post autor: qbass »

Może przeskoczył rozrząd...
Awatar użytkownika
mario88
Posty: 152
Rejestracja: 2007-11-14 11:57
Samochód: Ford Probe 2.5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=12865
Lokalizacja: Świecie

Post autor: mario88 »

Ja miałem podobne objawy, gdy padł mi aparat... podpinałem moduł zewnętrzny ale nic to nie pomogło dlatego kupiłem cały aparat używke i śmiga jak trzeba...auto szarpało, straciło moc i z wydechu było słychac pyr pyr... a o ruszaniu to nie wspominaj... Jak masz mozliwośc to podmień aparaty. Pozdrawiam
FORD PROBE 2.5 V6 24V
Audi A6 Avant Quattro 2.5 V6 TDi S-line
Audi A3 1.9 Tdi 130ps
Pontiac Firebird 91 5.7 V8
Awatar użytkownika
Valuss
Posty: 68
Rejestracja: 2008-05-12 22:09
Samochód: brak
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: Valuss »

Ja tak miałem do niedawna. Silnik pracował nierówno, szarpało nim i nie okazywał skłonności do jazdy. Wymieniłem świece i jak ręką odjął! :) Sprawdź jak będzie chodził na świecach, których używałeś do tej pory. Może kupiłeś złe świece? Pozdro;)
Ostatnio zmieniony 2008-06-26 16:20 przez Valuss, łącznie zmieniany 2 razy.
Probek II gen. 2.0 '97. Jak go nie kochać :)
qbass
Posty: 38
Rejestracja: 2007-06-24 13:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Sokołów Podlaski

Post autor: qbass »

Jaki odstep miedzy elektrodami?
Awatar użytkownika
Piotrek (cien)
Posty: 175
Rejestracja: 2006-02-26 13:59
Galeria: viewtopic.php?t=8035
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Piotrek (cien) »

Hmm.. świece ze zwykłych NGK zostały wymienione na NGK iriudium. Ale rzeczywiście spróbuje zamienić z powrotem na stare.. :roll:
Ostatnio zmieniony 2008-06-22 10:44 przez Piotrek (cien), łącznie zmieniany 1 raz.
Było czarne 2,5 v6.
Będzie ..
Awatar użytkownika
sziaba
Posty: 168
Rejestracja: 2008-04-23 20:29
Samochód: Skoda Octavia Scout
Galeria: viewtopic.php?t=13751
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: sziaba »

Widziałem co pisałeś ,ale mimo to sprawdź czy nie zamieniłeś któregoś z kabli :roll:
Jeżeli 100% są na swoim miejscu ... to włącz silnik i kolejno ściągaj kable ze świec zwracając uwagę na reakcję silnika . Gdy znajdziesz jakiś "gar" który nie reaguje :? szukaj przyczyny; kabel? ,nowa świeca? (miałem przypadki że nowe nie zawsze oznacza sprawne bez względu na producenta :evil: )
... aparat zapł.. , rozrząd ....
Pozdrawiam
Byl sobie Probe 2,5 V6 24v
Była sobie Mazda MX-5 NC
Jest Skoda Octavia Scout
Awatar użytkownika
Piotrek (cien)
Posty: 175
Rejestracja: 2006-02-26 13:59
Galeria: viewtopic.php?t=8035
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Piotrek (cien) »

Po wymianie świec na stare auto nie odpala wogóle.
Gdzieś znalazłem kiedys na forum namiary na gośnia który ma takie cewki poza allegro, ktos sie oriętuje??
Było czarne 2,5 v6.
Będzie ..
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

sziaba pisze:Widziałem co pisałeś ,ale mimo to sprawdź czy nie zamieniłeś któregoś z kabli :roll:
Jeżeli 100% są na swoim miejscu ... to włącz silnik i kolejno ściągaj kable ze świec zwracając uwagę na reakcję silnika . Gdy znajdziesz jakiś "gar" który nie reaguje :? szukaj przyczyny; kabel? ,nowa świeca? (miałem przypadki że nowe nie zawsze oznacza sprawne bez względu na producenta :evil: )
... aparat zapł.. , rozrząd ....
Pozdrawiam
w ten sposób to aparat zapłonowy może szybko powiedzieć papa
Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Galeria: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero »

na 99% padla cewka ale jest kilka innych przyczyn dlaczego tak moze sie dziac.

pierwsze to to ze jak piszesz autko chodzi ale nierowno czyli nie pali na wszystkie gary(tloki).powykrecaj swiece i [po koleisprawdzaj na kazdym kablu czy podaje iskre.Najprawdopodobniej nie na wszystkich bedzie.

dalej jezeli iskry nie ma na wszystkich kablach to przyczyna tego moze byc ]kopulka a dokladnie gniazda w niej zawarte(po wymianie swiec mogly sie zwyczajnie wypalic,czasem niestety tak bywa dlatego jak wymieniac to polecam kompleksowo)

Ale najpierw podmien cewke z innego proba zeby nie kupowac na darmo cewki a okaze sie ze to nie ona.


i na koncu piszesz ze kupiles swiece iridium.bardzo dobrze bo to swietne swiece ale pytanie czy kupiles o odpowiednim oznaczeniu???
I pamietaj ze swieczki Iridium potrzebuja reszty ukladu zaplonowego w idealnym stanie poniewaz maja spory pobor pradu zeby przeszla iskra(podaja swietna iskre albo wcale :D) i niestety moze byc tak ze reszta ukladu nie wytrzymala obciazenia(ktorys element)

PS.Valuss a ty lepiej zmien te swiece bo nie dosc ze to nie ngk to jeszcze oznaczenia maja zle i predzej czy pozniej moze dojsc do podobnej awari a do tego tracisz na mozy sporo i momencie obrotowym na zlych swiecach


widze ze sklad nappisal w momencie gdy ja pisalem.Racja sklad w zadnym wypadku nie pozwol aby iskra przeskoczyla na karoserie samochodu :D zmasuj swiece osobno i sprawdzaj kazda pojedynczo nigdy razem i tym bardziej pamietaj o tym zeby wszystkie swiece byly wykrecone wtedy srozrusznik kreci lekko silniczkiem i nie ma obciazen.

Siaby sposob kategorycznie odradzam.
Ostatnio zmieniony 2008-06-21 17:29 przez Ero, łącznie zmieniany 2 razy.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153
Awatar użytkownika
Piotrek (cien)
Posty: 175
Rejestracja: 2006-02-26 13:59
Galeria: viewtopic.php?t=8035
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Piotrek (cien) »

Dzięki chłopaki za podpowiedzi. Niestety w okolicy nie mam nikogo żeby podmienić cewki. W poniedziałek zrobie drugi moduł zewnętrzny i podmienię, jeżeli to nie pomoże pozostanie zamówienie cewki, tylko że na allegro jest tylko jedna i to po :shock: 260 zł :cry:
Było czarne 2,5 v6.
Będzie ..
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Piotrek (cien) pisze: Gdzieś znalazłem kiedys na forum namiary na gośnia który ma takie cewki poza allegro...
A może nowa?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Piotrek (cien)
Posty: 175
Rejestracja: 2006-02-26 13:59
Galeria: viewtopic.php?t=8035
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Piotrek (cien) »

Dzięki Robert za radę, ale nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań i staram się trzymać fabryki.
Było czarne 2,5 v6.
Będzie ..
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Piotrek (cien) pisze:Dodam, że mam zainstalowany moduł zewnętrzny - więc raczej odpada.
Podaj namiary na sklep z fabrycznymi modułami zewnętrznymi - na pewno wielu osobom się przyda ;)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Piotrek (cien)
Posty: 175
Rejestracja: 2006-02-26 13:59
Galeria: viewtopic.php?t=8035
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Piotrek (cien) »

Robert- jak zawsze w nastroju do żartów :-k .
... i staram się trzymać fabryki.
Zdziwiłbyś się ponieważ są takie właśnie moduły ale miałem na myśli bardziej widoczne zmiany.

Pozdrawiam wszystkich oraz Ciebie Panie Robercie :wink:
Było czarne 2,5 v6.
Będzie ..
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Czy wymiana cewki na nową, z innej marki, to jest już ta niedopuszczalnie widoczna zmiana, a rzeźba z zewnętrznym modułem nie?
Kwestia chyba tylko wypytania Patryka, jak to się mu sprawowało.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Valuss
Posty: 68
Rejestracja: 2008-05-12 22:09
Samochód: brak
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: Valuss »

Ero pisze:
PS.Valuss a ty lepiej zmien te swiece bo nie dosc ze to nie ngk to jeszcze oznaczenia maja zle i predzej czy pozniej moze dojsc do podobnej awari a do tego tracisz na mozy sporo i momencie obrotowym na zlych swiecach
Ero wymieniłem wtedy te świece na takie jak proponowałeś, więc o moje "serducho" się nie martw :wink:
Probek II gen. 2.0 '97. Jak go nie kochać :)
Awatar użytkownika
Ambrozy
Posty: 294
Rejestracja: 2008-01-04 22:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Małkinia Górna

Post autor: Ambrozy »

Piotrek zrobiłeś już auto?? Objawami mój problem bardzo przypominał to co dzieje się u Ciebie. Obstawiałem aparat, przewody a okazało się, że jedna świeca była trafiona. 2 miechy temu wymieniłem komplet, też nawet nie myślałem, że to może być świeca. Od weekendu nie moge się nadziwić, że trafiona świeca tak osłabia auto :roll:

Aha, chodzi o zwykłe NGK 8)

Pzdr!
P.
93'EuroProbe 2 i 1/2
Awatar użytkownika
Piotrek (cien)
Posty: 175
Rejestracja: 2006-02-26 13:59
Galeria: viewtopic.php?t=8035
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Piotrek (cien) »

Witam, probek już sprawny. Okazało się że jednak cewka zaniemogła.
Dodam że iskra była, ale widocznie zanikała. Wymiana cewki wszystko załatwiła.
Poniżej podaje namiary na sklep w którym możecie dostać zamienniki cewki do 2,5V6 :

Cewka kosztuje u nich 160 zł
YAKUZA S.C.
UL. STASZICA 8A/4
87-100 TORUŃ
056 652 82 05


Dzieki chłopaki za zainteresowanie i porady.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2008-06-24 15:40 przez Piotrek (cien), łącznie zmieniany 1 raz.
Było czarne 2,5 v6.
Będzie ..
Awatar użytkownika
Ambrozy
Posty: 294
Rejestracja: 2008-01-04 22:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Małkinia Górna

Post autor: Ambrozy »

Hehe, znam tą firmę. Chlopaki lepia też różne rzeczy z kompozytów- elementy do lakierowania: zderzak przedni (ala seria) i boczne progi zewnętrzne do IIgen. wycenili na 400PLN. Ogłaszają sie czasem na allegro.

Pzdr.
P.
93'EuroProbe 2 i 1/2
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

kristo [i](w dość przypadkowym wątku)[/i] pisze:mój probe II 2,5 również nie chce odpalić ale z mojej winy.odpaliłem go z niezałożonym jednym kablem na rozdzielacz wysokiego napięcia, a moje pytanko brzmi co zepsułem cewkę ,moduł a może coś innego .przeglądałem forum ale nic na ten temat nie znalazłem.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”