Kto przerobi aparat zaplonowy w Wawie?

Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Hmmm chyba jednak tak. I w jednych i drugich padają moduły.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

Kurde z tego co czytałem to większość problemów z modułem dotyczy V6 niż R4 no ale luzik :wink: W sumie tu i tu chyba Mitshubishi więc średnia wypadkowa awarii może być podobna jak i taka sama :wink:

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Giciorek
Posty: 16
Rejestracja: 2007-08-02 15:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Giciorek »

Dzisiaj wrócił do mnie aparacik z naprawy :D zamontowałem go i wręcz nie mogłem uwierzyć gdy mój Probek odpalił za pierwszym razem :D Wszystko działa cacy a całkowity koszt wyniósł mnie niewiele ponad dwie stówki. Obeszło sie bez drastycznych przeróbek oraz nerwów w szukaniu magików po całym mieście którzy potrafili by naprawić moduł. Pozdrawiam
Probe 94r 2,0 16v
Awatar użytkownika
smarki100
Posty: 27
Rejestracja: 2007-01-10 20:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Toruń

Post autor: smarki100 »

witam! ma ktoś może namiary na tego gościa co naprawia te aparaty zapłonowe?? z góry dzięki.
Sprzedam Probe 2,5 v6 94r
Awatar użytkownika
KASZCZU
Posty: 572
Rejestracja: 2004-12-29 16:48
Galeria: viewtopic.php?t=12249
Lokalizacja: Kraków

Post autor: KASZCZU »

Jak jużchcecie dać komuśzarobić to może chociaż klubowiczowi ;-) ??
Giciorek
Posty: 16
Rejestracja: 2007-08-02 15:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Giciorek »

smarki100 pisze:witam! ma ktoś może namiary na tego gościa co naprawia te aparaty zapłonowe?? z góry dzięki.
tu masz linka http://www.allegro.pl/item229118468_nap ... _ford.html
i numer kom. 0 513 177 992
Probe 94r 2,0 16v
Awatar użytkownika
smarki100
Posty: 27
Rejestracja: 2007-01-10 20:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Toruń

Post autor: smarki100 »

dzięki stary!!! Koleś nawet z torunia.
Sprzedam Probe 2,5 v6 94r
Giciorek
Posty: 16
Rejestracja: 2007-08-02 15:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Giciorek »

Dzisiaj znowu probek przestał odpalac :cry: a dokladniej stało sie to po jezdzie w desczu i zaliczeniu kilku sporych kałuż. Nie wiem czy to znowu moze byc przyczyna aparatu czy poprostu sie zalalo cos? Ale probe to przecież nie polonez wiec czy moze przestac odpalać po wjechaniu w wiekszą kałuże? Nie zabierałem sie jeszcze do sprawdzenia iskry itd. bo wszystko jest mokre pod maską i czekam az wyschnie ale jesli ktos mial podobna sytuacje to bylbym wdzieczny za jakąś rade.
Probe 94r 2,0 16v
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Moja rada, to taka, że zamiast sam gdybać, a my zgadywać co może być przyczyną, po prostu sprawdź czy jest iskra.

Jeśli ten wasz magik od aparatów z torunia zamontował tranzystor bezpośrednio w module i go tam nie nitował, a po prostu wlutował, to ja długiego żywota takiego modułu nie widzę.
W ten sam sposób już mi naprawiali aparat w Maździe MX-3 i to 2 razy. Za każdym razem ten sam problem - lutowanie puszczało.

Ja tam wole sprawdzony patent - tranzystor na zewnątrz z dala od silnika. Jakoś jeszcze nie miałem reklamacji. 8)
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Giciorek
Posty: 16
Rejestracja: 2007-08-02 15:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Giciorek »

Właśnie sprawdziłem iskre i tak jak przypuszczałem jej nie ma czyli znowu moduł :( Wykręciłem aparat i wyraznie czuć spalenizne. Nie wiem w jaki sposob ten magik z torunia naprawia aparaty ale ponoc sie na tym zna. Odesłałem dzisiaj aparacik do reklamacji jednak jesli znowu padnie to zastosuje sposob woodoo o ile sobie z nim poradze bo elektonikiem nie jestem i przydal by sie jakis leprzy opisik dla mniej doswiadczonych
Probe 94r 2,0 16v
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Tak myślałem :D Taka naprawa nie ma sensu, po prostu to nie wytrzymuje. A do tego jeśli jeszcze masz fabryczny immo i działa (korzystasz z niego) to trzeba zwrócić szczególną uwagę aby samochodu nie zostawiać na zapłonie dłużej jak 1min. bez rozłączonego immo :D Hehehe... inaczej po prostu się wypala tranzystor.

A co do schematu, to myślę, że jaśniej się nie da. Nie licz, że ktoś zrobi Ci coś lepszego. A może chcesz zdjęcia jak trzymać lutownicę, cynę i jak łączyć ze sobą elementy :twisted: Jeśli masz pojęcie, to te schematy są bardzo czytelne, a jak nie, to lepiej się za elektronikę nie dotykać.
Ja elektroniki uczyłem się parę lat i raczej w jednym poście Ci tego nie przełożę na polski :wink: 8)

Na marginesie, postaraj się nie przekręcać mojego nicka. "Voodoo" a nie "woodoo".

Pozdro.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Giciorek
Posty: 16
Rejestracja: 2007-08-02 15:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Giciorek »

Sorki Voodoo mała pomyłka z tym W :oops: a co do schematu to oczywiscie jest on banalnie prosty i gdybym miał wszystkie czesci to poradziłbym sobie z nim bez problemu jednak jak juz pisałem kilka postow wczesniej znalazlem rowniez alternatywny schemacik w którym jest mała ale zapewne znacząca róznica w podłączeniu przewodów. Jako ze nie jestem elektonikiem to nie rozumiem oznaczen tych wszystkich opornikow czy jak to tam zwą wiec tu nie jest dla mnie jasny ten schemat. Gdy by było napisane wprost ze nalezy kupic moduł od poloneza lub jakis inny z konkretnym oznaczeniem to bym po prostu poszedł do sklepu i go kupił a pozniej powpinał w te druciki ;) ale oznaczenia typu BC BU są dla mnie czarną magią
Probe 94r 2,0 16v
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Giciorek pisze:co do schematu to oczywiscie jest on banalnie prosty
...
ale oznaczenia typu BC BU są dla mnie czarną magią
Złota Czcionka Teleekspresu - nie ma to jak wesołe rozpoczęcie dnia :1111_ok:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Giciorek
Posty: 16
Rejestracja: 2007-08-02 15:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Giciorek »

No tak... a moze zamiast obdarowywać mnie złotymi czcionkami napisałbys cos konkretnego? Banalnie proste jest takie połączenie : http://www.probewiki.de/Bild:Heimodulueberblick.jpg
Ale jak ktos zamieni to na schemat techniczny to chyba normalne ze jesli sie nie zna oznaczen to i sie nie rozumie o co biega. Ale moze jestem w błedzie i całkiem cos pokreciłem to niech w takim razie ktos mnie oswieci
Pozdro
Probe 94r 2,0 16v
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42
Jaśniej chyba naprawdę się nie da. Albo masz pojęcie, albo go nie masz. Nie ma nad czym się rozwodzić. Tylko nie korzystaj z wewnętrznego podłączenia, a prosto w kostki jak na pierwszym rysunku.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Giciorek
Posty: 16
Rejestracja: 2007-08-02 15:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Giciorek »

ja cały czas mówie o tym schemacie i chodzi mi jedynie o to co oznacza rys.1
Przypuszczam ze na rys.1 pomiedzy dwoma wtyczkami jest rozrysowany jakiś moduł zastepczy ale ze nie znam sie na tych oznaczeniach wiec na chłopski rozum pytam -jaki to moduł??? Niech ktos poda konkretna nazwe zebym mógł po prostu pujsc do sklepu i go kupic. Być moze bardziej doswiadczonym klubowiczom wydaje sie to smieszne co pisze ale czy zamiast złotej czcionki moglbym teraz dostac nazwe modułu? np 3 pin module od poloneza O ile taki jest ;)
Probe 94r 2,0 16v
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Ale człowieku, na wszystkich tych rysunkach jest ten sam moduł rozrysowany i to nie jest żaden sklepowy, tylko trzeba sobie kupić elementy (tranzystory, rezystory, diody) i samemu polutować. Popatrz na rysunki poniżej. Wszystko masz dokładnie opisane. Rys.1 pokazuje sposób podpięcia do wtyczek, a reszta jak połączyć ze sobą elementy. Jeśli tego nie kumasz, to znaczy się, że nie masz zielonego pojęcia o elektronice i po prostu trzeba się przyznać i koniec. Wałkowanie w koło macieju tego samego nic tu nie zmieni.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Giciorek
Posty: 16
Rejestracja: 2007-08-02 15:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Giciorek »

OK teraz już jarze ;) myślałem ze to ma jakis związek z tym rozwiązaniem http://www.probewiki.de/Bild:Heimodulueberblick.jpg gdzie wszystko wygląda dosc prosto i nie stosuje sie tranzystorow itd Dzieki bardzo za oswiecenie . Skozystam z tego schematu jednak wykonanie zlece jakiemus elektronikowi.
Probe 94r 2,0 16v
Awatar użytkownika
Pitbull
Posty: 448
Rejestracja: 2006-10-20 12:48
Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
Galeria: viewtopic.php?t=14340
Lokalizacja: Lublin

Re: Kto naprawi aparat zapłonowy w Warszawie??

Post autor: Pitbull »

Witam, czy mógłby ktoś wypisać parametry poszczególnych części tego schematu z strony net?

Pozdro
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM Był Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Kto naprawi aparat zapłonowy w Warszawie??

Post autor: wujeksex »

1N4007 - Dioda półprzewodnikowa
220Ω - Zwykły opornik o rezystancji 220Ω. Wystarczy 0.5W, ale ja na wszelki wypadek zastosowałem 1W
0.1Ω 5W - Zwykły opornik o rezystancji 0.1Ω i mocy 5W
BC547B - Tranzystor krzemowy, małej mocy i małej częstotliwości Vcbo=50V Vceo=45V Vebo=6V Ic=100mA Icm=200mA Ibm=200mA Ptot=0.5W
BU941ZP - Tranzystor krzemowy, impulsowy dużej mocy Vceo=350V Vebo=5V Ic=15A Ib=1A Icm=30A Ibm=5A Ptot=155W Tj=175˚C (bardzo ciężko dostać, ja znalazłem w jakimś sklepie internetowym ze Śląska)

Proszę bardzo. Choć nie wiem po co Ci parametry tych części.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
roman197002
Posty: 89
Rejestracja: 2008-12-24 22:38
Samochód: PROBE 2.5 92r USA
Lokalizacja: KOWIESY LODZKIE

Re: Kto naprawi aparat zapłonowy w Warszawie??

Post autor: roman197002 »

Jak by ktos potrzebowal to mam modul zaplonowy do kl zapasowy i moge odstapic ,sprawdzony u mnie.Mieszkam 60 kilometrow od Warszawy.
pozdr.
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Re: Kto naprawi aparat zapłonowy w Warszawie??

Post autor: Destroyer »

wujekhex pisze:BU941ZP - [...] bardzo ciężko dostać, ja znalazłem w jakimś sklepie internetowym ze Śląska
Ja to mam od reki w sklepie gdzie naprawiają wszelaką elektronikę (TV, radia, pralki etc.) Koszt takiego to około 12-15 zł nie pamiętam dokładnie. Jeżeli ktoś chce, to zakupię i wyślę :)
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
Sam
Posty: 471
Rejestracja: 2004-05-27 22:04
Samochód: Probe 96r, 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=17752
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Kto naprawi aparat zapłonowy w Warszawie??

Post autor: Sam »

ja tez ostatnio naprawiałem moduł u mnie w sklepie też jest (aż byłem zdziwiony bo nigdy nic nie maja)kosz ok 15zł

A mam takie pytanie na probe.net jest napisane że ten moduł należy zakleić klejem na gorąco - teraz mam pytanie czy używacie takiego kleju w tym celu czy coś innego. Ja zakleiłem tym klejem ale widziałem właśnie że od temperatury się to powoli rozpuszcza i spływa;/ przełożyłem go w inne miejsce mam nadzieje ze pomoże,bo chyba miał za ciepło od silnika.
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r

Niech gra muzyka i gaz do dechy :D
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Kto naprawi aparat zapłonowy w Warszawie??

Post autor: wujeksex »

Ja przykręciłem śrubką do jakiegoś radiatora ze starego wzmacniacza. Tylko taki miałem pod ręką.
Jak ktoś chce zdjęcia to niech się zgłosi do Oley'a lub Agusi, bo moduł jest teraz w Probku Agusi.
Aha i jeszcze jedno: tranzystor jest typu n-p-n, ten metalowy element tranzystora, który odpowiada za odprowadzenie ciepła ma biegun dodatni.
Czyli po przykręceniu do radiatora, na radiatorze jest +12V, więc musi być przymocowany do jakiegoś plastiku, co by nie robił zwarcia gdzieś do masy.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”