Problemy z silnikiem

Awatar użytkownika
Patee
Posty: 55
Rejestracja: 2003-05-01 11:53
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok

Problemy z silnikiem

Post autor: Patee »

Nie miala baba klopoty to silnik umyla :?

Po umyciu silnika (V6 II gen) oczywiscie na poczatku byly problemy z
odpaleniem, ale powodem chyba bylo ze gostek naruszyl ten zaworek
do odpowietrzania komory korbowodu. Po wyjeciu i wlozeniu samochod zaczal palic, ale ...

Dziwnie odpala, nie tak jak wczesniej, ale to nie koniec klopotow :(

Wolne obroty lekko faluja, przy wiekszym nacisnieciu gazu niz pare
milimetrow silnik sie dlawi, jesli przytrzymam gaz w pozycji max otwarcie
przepustnicy, obroty spadaja i silnik szarpie i gasnie...

Jesli powoli wejde na wyzsze obroty (3-4 tysiace) i wcisne gaz to slychac
dziwny gluchy dzwiek z okolic przeplywomierza... a efekty to spadek
obrotow, brak mocy i czasem wystrzal z wydechu (jesli bylo wczesniej
troche jazdy na polsprzegle)

Wyjalem przeplywomierz i sprawdzilem go, wyglad OK.

Wystepuje to na zimnym i cieplym silniku, efekt ten sam nie zaleznie od obrotow, najgorzej jest nie na luzie ale w czasie jazdy :(

Co to moze byc po juz 2 godziny przedmuchiwalem silnik z wody wiec to
raczej nie to :roll:

Sprawdzilem tez swiece i gniazda swiec.


Pomocy!! Bo potrzebuje auta


Pozdrawiam
Patee
nr GG 4650291

Probe '95 GT V6
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

A czy filtr powietrza jest suchy ?
Ponadto jeśli przepływomierz, lub czujnik położenia przepustnicy zamókł to komp może wariować.

Poza tym myślę że zamoknięte kable od wszelkich czujników a jest ich trochę też mogą robić swoje.

Myślę że jak się przejedziesz, silnik się nagrzeje a potem postoi parę godzin to powinno wyschnąć i będzie dobrze, no chyba że podczas mycia coś się urwało lub rozpięło...

Pozdrawiam Rafał
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Wyschnie dokładnie i będzie działał.
Często wlewa sie woda do łączówek kabli, czujników, końcówek przewodów WN itd. i wtedy są zakłamania i przebicia.
Przy myciu silnika dobrze jest zastosować wcześniej specjalny płyn do tego przeznaczony, który rozpuszcza wszelkie zanieczystości, a jendocześnie lekko natłuszcza (podobnie jak ropa). Nie pamiętam w tej chwili nazwy płynu jaki ja stosuje - na pewno jest w spraju. No i należy pamiętać, że nie wskazane jest mycie gorącego silnika.
MadDog

Post autor: MadDog »

Miałem to samo, w tym samym silniku ,ale po telefonie do mojego mechanik zagrzałem auto, zdjąłem fajki ze świec, położyłem je na silniku, potem postawiłem go na 2-3 godz. i nie domykałem pokrywy silnika (ale była opuszczona, żeby dłużej był ciepły). Po tym czasie silnik chodził jak przed myciem.
Awatar użytkownika
Patee
Posty: 55
Rejestracja: 2003-05-01 11:53
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Patee »

Minelo jakies 36 godzin od umycia silnika, wiec juz calkiem sporo :?

Dalej mam tak jak mialem...

Mechanik dzis wyjmowal aparat zaplonowy i calego go rozkrecil
Zmienil tez kable zaplonowe ale po zmianie kabli problem nie ustapil
Sprawdzone tez zostaly swiece (NGK), sa w calkiem dobrym stanie

Z tego co mechanik powiedzial to jest uszkodzony palec aparatu
zaplonowego oraz kopulka tegoz. Mozliwe??

Czy wymiana tego pomoze bo nawet sam mechanik nie wygladal na 100
procent pewnego :?

Jakie sa ceny takich rzeczy, czy da sie to naprawic czy sa tego zamienniki
czy tylko orginalne??

Pozdrawiam
Patee
nr GG 4650291

Probe '95 GT V6
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Palec i kopulka napewno juz byla w takim stanie jak jest obecnie (chyba ze myles silnik jak byl goracy i bycmoze pekla kopulka ale to moze nie byc widoczne "golym okiem") wiec nie bedzie to bezposrednia przyczyna twojego problemu (to moje zdanie)
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Patee
Posty: 55
Rejestracja: 2003-05-01 11:53
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Patee »

Wingerman obawiam sie ze silnik mogl byc jeszcze za goracy, nie wiem
czy minelo wystarczajaco duzo czasu pomiedzy odstawieniem auta a
myciem


Mechanik cos mowil ze byc moze kopulka jest peknieta wiec moze cos
w tym jest. Poza tym nie wiem co to moze jeszcze byc??

Filtr powietrza jak i caly dolot jest suchy, wlasnie to sprawdzilem....

Jakie sklepy jeszcze mam sprawdzic z czesciami zamiennymi do Mazd??
Sprawdzilem live jak narazie w InterCars, a w inecie MotoSklep
Patee
nr GG 4650291

Probe '95 GT V6
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Jesli chodzi o czesci to ja Ci nie pomoge.
Moze usmiechnij sie do kogos z Poznania na gieldzie napewno kupią lub złapią kontakt gdzie kupic nową.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Patee
Posty: 55
Rejestracja: 2003-05-01 11:53
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Patee »

Hmm jakos ciezko zaczyna sie moja przygoda z Probe :(

Dzis szukalem aparatu zaplonowego, a dokladnie kopulki i palca.

Co sie okazalo, mam jakis dziwny aparat zaplonowy bo wejscie z cewki
jest umiejscowione w innym miejscu niz np na normalnej kopulce ktora
ogladalem w JC i w InterCarsie
Palec tez sie rozni :( Gniazdo mocowania jest inne.

Czy wie ktos dlaczego to sie rozni, jaki to jest aparat zaplonowy??
Oznaczenia ma Mitsubishi ale rozni sie od typowego. tak powiedzial
mechanik

Mam pytanie: Czy mozna w razie potrzeby wymienic caly aparat zaplonowy jakbym nie mogl znalezc takiej kopulki??
Czy bedzie pasowalo to do modulu??

Pomocy bo juz mam dosc :(
Patee
nr GG 4650291

Probe '95 GT V6
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Roczniki 93-94 mają inne kopułki i palce niż roczniki 95-97, cewka i stojan (moduł) są takie same, nie wiem czy można do 95 założyć cały aparat od 94.

Wg microcata kopułka do 95 ma numer FINIS 3898769 i powinna kosztować około 280 PLN (do nabycia w autoryzowanym serwisie), a palec ma nr 3891726 , koszt ~ 100 PLN .

A tak to wygląda w microcacie:
Obrazek

P.S.
Moja prywatna opinia jest taka że odczepił bym się od palca i kopułki...
Jeśli był w stanie wyrwać zawór PCV to spokojnie mógł jeszcze coś skopać. Najlepiej sam na spokojnie zaglądnij pod maskę i popatrz czy nie ma tam jakichś kabli lub wężyków poodpinanych...
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Ponadto co napisal Raf mozesz domowym sposobem sprawdzic kopulke wystarczy po ciemku (najlepiej podczas "czarnej" nocy) zajzec pod maske jesli sa jakies przebicia to powinny byc widoczne.
W ten sposob mozes sprawdzic rowniez kable wys. napiecia.
Jest to amatorski sposob ale czesto bardzo skuteczny.
Jezeli nie zobaczysz nigdzie skaczacej iskry to prawdopodobnie wszystko jest ok.
Jest jeszcze jedna mozliwosc jesli chodzi o kopulke.
Mozliwe ze nie bedziesz widzial iskry a kopulka i tak moze miec przebicie w srodku, w tym momencie nadstaw dobrze ucho :) jesli twoj silnik nie wydaje dziwnych dzwiekow :) to powinienes uslyszec (jesli jest przebicie w kopulce) przeskok iskry wewnatrz kopulki, to takie glosniejsze cykanie ktore mozna wychwycic na sluch.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Patee
Posty: 55
Rejestracja: 2003-05-01 11:53
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Patee »

Wiec juz wiem czego szukac.... chyba.... :roll:

Kopułka jest przebita i uszkodzony palec (ma pęknięcie w środku)

Ale niestety mam kopulke jakas dziwna, nie taka jak na wydruku z
microcata. U mnie wejscie z cewki jest na obrzezu kopulki, mechanik mowil ze to jest USA wersja kopulki czy jakos tak. Fakt faktem ze jak ogladalem kopulke w InterCars jak i w JapanCars to roznia sie one od
mojej. W tych wejscie z cewki jest z kolei w postaci 7 wejscia typu kabel
wysokiego napiecia. Poza palce sie rozni srednica mocowania, jest po
prostu inny...

Czy byla jakas wersja aparatu zaplonowego inna w US a inna w Euro
wersji, czy moze ktos tam grzebal i wstawil nie wiadomo co....

Moj pomysl byl zeby kupic caly aparat zaplonowy razem z modulem
i przelozyc do mojego probaska, ale mechanik powiedzial ze jest duza
szansa ze nie bedzie pasowala kostka od modulu albo liczba kabelkow itp

Czy kto wie moze gdzie mozna zamowic (oprocz USA) taka kopulke i
palec????

P.S. Raf gdzie mozna zamowic takie rzeczy z microcata wg numerow
ktore podales?? Jakis serwis?? Jak tak to jaki??
Patee
nr GG 4650291

Probe '95 GT V6
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Wersje USA i EURO różnią się wyglądem i wyposażeniem, cała reszta a szczególnie silniki są identyczne, jeśli mechanik twierdzi inaczej to Ci kit wciska. Prawdopodobnie masz nie oryginalną kopułkę założoną.

Części oryginalne na podstawie numeru FINIS z microcata można zamawiać w autoryzowanych serwisach (u dealerów) Forda (wydaje mi się że każdy taki serwis (sklep) powinien mieć obowiązek zrealizować takie zamówienie) w Krakowie serwis mieści się przy ulicy Jasnogórskiej, jest to firma 'Euro-Car'.
Pytaj o oddział firmy 'Euro-Car' w twojej okolicy.

Pozdrawiam Rafał.
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Moim zdaniem by uniknac lub wykluczyc pewne problemy powinienes spotkac sie z innym probe i przelozyc kopulke od niego (moze ktos z klubowiczow sie zgodzi, ja bym sie zgodzil by Ci pomoc) mozliwe ze Twoja kopulka to jakis wynalazek. Jest wiec szansa ze jedna z tych ktore ogladales sprawdzila by sie.
Pogadaj z klubowiczami z Twojej okolicy moze ktorys sie zgodzi na kilkuminutowa zamiane.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Patee
Posty: 55
Rejestracja: 2003-05-01 11:53
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Patee »

Sagi o padnietym silniku ciag dalszy :/

Dzis odpalalem silnik z wyjetymi swiecami zeby poogladac iskre, a tam
slabiuutko.....

Swiece sa OK, prawie nowe NGK, cieplota swiec OK.

Przewody takie sobie ale nie najgorsze, na pewno nie powinny az takich
klopotow sprawiac.....

Wiec pozostaje aparat zaplonowy, chyba...
Czy moze to byc cos innego?? Przeplywomierz??
Objawy pasuja do przeplywomierza??

Znalazlem uzywany kompletny aparat zaplonowy za 600zl. Duzo czy malo to??

Czy jak kupie aparat caly to nie bede mial klopotow z modulem np??
Przypomne ze moj aparat jakis dziwny jest..

Pozdrawiam
Patee
nr GG 4650291

Probe '95 GT V6
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Może Ci cewka zamokła i zrobiło się przebicie między zwojami.
Jak znajdziesz dobrego elektryka to powiniem mieć użądzenie do badania cewek.
Awatar użytkownika
Patee
Posty: 55
Rejestracja: 2003-05-01 11:53
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Patee »

Sagi o silniku ciag dalszy :?

Czy ktos moze mi napisac, narysowac badz podeslac
jak maja byc ulozone przewody w kostce do modulu i do cewki

Bo przelozylem aparat nowy do siebie, natomiast te aparaty roznia
sie od siebie wiec moze i kabelki sa inaczej podlaczane

Z gory dzieki za pomoc

Pozdrawiam
Patee
nr GG 4650291

Probe '95 GT V6
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

asdero? co to sa "zanieczystosci" ????? :D
amra 2.5 94 V6 24V
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Wg TSP:
Obrazek

Pozdrawiam Rafał
sirLippe

Post autor: sirLippe »

Witam
Petee jakbys czegos potrzebowal ze stanow to krzycz moj gg 3190696
Lece jutro do Chicago i wracam w poniedzialem a mam sklep z czesciami pod hotelem.Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”