Problem z uruchomieniem silnika...

Awatar użytkownika
Ketch
Posty: 15
Rejestracja: 2004-03-08 23:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Problem z uruchomieniem silnika...

Post autor: Ketch »

Witam ponownie szanownych :D Ostatnio mój Probas troszkę mnie zaskakuje a mianowicie po dłuższej jeździe po mieście i częstym go gaszeniu i zapalaniu zdarza się tak, że za którymś razem nie chce odpalić tz kręcę silnikiem a on nawet nie zagada - złośliwa bestia, kopniak w koło też nie pomaga :lol: zostawiam go, on chyba ostygnie i zapala o pierwszego...hm..nie wiem czy ma to związek temperaturą silnika czy nie. Nie wiem czy to problem z elektroniką czy czymś innym w każdym razie nie mogę polegać na moim probasku a to najgorsze :cry:
Gość

jej

Post autor: Gość »

mam ten sam problem i nie wiem jak go rozwiazac.pomocy.
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
AGA I GER
Posty: 830
Rejestracja: 2004-12-21 19:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Milanówek
Kontakt:

Post autor: AGA I GER »

Ale równie dobrze może to być wina przegrzewającego się tranzystora w aparacie zapłonowym :wink:
Będziesz Miał Wygody
Awatar użytkownika
medici
Posty: 129
Rejestracja: 2004-11-07 21:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: medici »

to są prawdopodobnie objwy ''padającego'' modułu. najlepiej jak najszybciej to zrobic by nie zatrzymać się gdzies na trasie.

pozdrooo.....
.....2.0 16V 94'.....
Awatar użytkownika
AGA I GER
Posty: 830
Rejestracja: 2004-12-21 19:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Milanówek
Kontakt:

Post autor: AGA I GER »

Mój moduł też na początku świrował aż padł z tym że u mnie objawiało się to skaczącymi obrotami silnika , a za 2-gim razem padł bez żadnych objawów po prostu padł .
Teraz mam zrobiony moduł przez voodoo i problemy się skończyły :lol:
Będziesz Miał Wygody
pawlo
Posty: 6
Rejestracja: 2007-07-03 01:36

Ten sam problem!!!

Post autor: pawlo »

Witam!!!
Na poczatek chcialbym sie przywitac, bo jestem tutaj nowy.
Mam prawdopodobnie ten sam problem z moim samochodem. Opisze ponizej, co zrobilem i co sprawdzilem. Jesli rozwiazaliscie ten problem to prosze powiedzcie jak, bo wiem, ze Voodoo nad tym pracowal, ale nigdzie nie moge znalezc jak to rozwiazal.
A wiec jest tak:
Kiedy sie nagrzeje, zgasze go i jesli odpale go od razu, to chodzi bez problemu. Jesli poczekam kilka minut, to juz nie chce odpalic. Czasem tez jest tak, ze zapali, przejade kilkanascie metrow i zgasnie, i oczywiscie znowu nie moge odpalic. Kiedy jest zimny, to odpala bez problemow.
A teraz co zrobilem i co sprawdzilem:
- zrobilem zewnetrzny modul, podlaczylem i dziala,
- sprawdzilem, czy pompa podaje paliwo,
- wyczyscilem wszystkie masy,
- wymontowalem i polutowalem immo,
- niestety dopiero na koncu sprawdzilem, czy w tym momencie kiedy nie chce zapalic jest iskra. No i nie ma!!! Nie moglem tego sprawdzic, bo nigdy, kiedy mi sie tak stalo nie mialem ze soba swiecy. Ale wracam do tematu.
No wiec, kiedy to sie stanie po przekreceniu kluczyka zwykle jest tylko jedna iskra i pozniej moge juz krecic i nic. I dopiero czasem na koncu, kiedy puszcze rozrusznik i przekrecam kluczyk z powrotem to sie tez jedna pojawi.
Wyczytalem, ze moze to byc czujnik Halla w aparacie zaplonowym, ale nie znalazlem jak to naprawic.

Pozdrawiam!!!
2.5 V6 bez gazu, 95r.
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

To co opisujesz to na 100% problemy z modułem.
Prawdopodobnie albo gdzieś spartolona sprawa z montażem elementów, albo z jego podpięciem. Przewody wszędzie powinny być polutowane, a elementy też w odpowiedni sposób ze sobą łączone. W przeciwnym wypadku pod wpływem temperatury luty słabną, wytapiają się lub odpadają (zimny lut).

Co do czujników Halla, to nadal nie mam czasu aby nad tym posiedzieć trochę i zrobić próby, ale to raczej nie jest ich wina, bo uszkodzenie któregoś lub złe funkcjonowanie powinno objawić się zwrotem z komputera odpowiedniego błędu.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
pawlo
Posty: 6
Rejestracja: 2007-07-03 01:36

Post autor: pawlo »

Ze wszystkim tym sie zgadzam i sprawdze to jutro jeszcze raz, bo dzisiaj nie mam za bardzo czasu.
Jest tylko jeden problem. Na moje, gdyby cos nie kontaktowalo, to auto by wogole nie odpalilo, a ono odpala, ale tylko jak jest zimne. Nie widze tam zadnych zimnych lutow, ale jutro sprawdze jeszcze raz.
Pozdrawiam.
pawlo
2.5 V6 bez gazu, 95r.
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

Witam!
Witaj w klubie czarów z modułem :wink:
Kody błędów sprawdzałeś :?:
Jak najbardziej mogą to być czujki halla (ckp 1) w aparacie zapłonowym - też tak miałem ,dorobiłem moduł i znów czary i okazało się,że to czujniki halla - założyłem inny ori moduł (też uwalony) ale z dobrymi czujkami halla i mam ok :D (jak na razie)

Możesz tutaj alternatywna metoda naprawy aparatu zaplonowego prześledzić dość ciekawy wątek :D

Pzdr. & c ya..[/url]
Obrazek
pawlo
Posty: 6
Rejestracja: 2007-07-03 01:36

Post autor: pawlo »

Nie, nie sprawdzalem bledow, ale to tylko dlatego, ze nie swieci mi sie check engine, czyli jak ja to rozumiem, tych bledow nie ma. Postaram sie znalezc inny aparat i jakos z modolem zewnetrznym z jednego zlozyc dwa. Mam nadzieje, ze to pomoze.
Pozdrawiam
2.5 V6 bez gazu, 95r.
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław »

Jak się nie świeci to znaczy, że albo żarówka padła albo ecu ;)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

W ogóle nie świeci czy nie świeci w sensie takim,że nie świeci na włączonym silniku :?:

Nie zawsze zapala się cheek gdy silnik pracuje,tak czy owak robisz zworke i sprawdzasz błędy i wtedy masz pewność co i jak :wink:

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
S_H_A_D_O_W
Posty: 1448
Rejestracja: 2007-04-19 14:55
Galeria: viewtopic.php?t=14266
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: S_H_A_D_O_W »

To ja sie zapytam cos, a jezeli u mnie po zwaricu pinow check nie wywala nic a odpieta jest przeplywka i sonda uszkodzona, nawet po odpaleniu z uszkodzonymi elementami chceck nie swieci ani nie wskazuje bledoe, po przekreceniu zaplonu lampka zapala sie po odpaleniu silnika gasnie:/
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

No to wyglada na to jakbyś miał pcm/ecu uwalone.. :roll: podmień ,od innego i wyeliminujesz jakieś gdybanie .. :roll:

Pzdr & c ya..
Obrazek
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

S_H_A_D_O_W pisze:To ja sie zapytam cos, a jezeli u mnie po zwaricu pinow check nie wywala nic a odpieta jest przeplywka i sonda uszkodzona, nawet po odpaleniu z uszkodzonymi elementami chceck nie swieci ani nie wskazuje bledoe, po przekreceniu zaplonu lampka zapala sie po odpaleniu silnika gasnie:/
To wtedy trzeba sprawdzać kody błędów na diodę.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
S_H_A_D_O_W
Posty: 1448
Rejestracja: 2007-04-19 14:55
Galeria: viewtopic.php?t=14266
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: S_H_A_D_O_W »

I tu problem po podlaczeniu diody to samo, dioda sie nie zapala i nie wyswietla zadnych bledow
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

to wez podlacz pin TEN do innej masy, jesli nadal nie pokazuje to proponuje sprawdzic kabelek od pinu TEN....
pawlo
Posty: 6
Rejestracja: 2007-07-03 01:36

Post autor: pawlo »

Witam!
Z moim modulem wciaz ta sama historia. Posprawdzalem wszystko, ale bez zmian.
Chcialbym sie tylko upewnic. Czy plastikowa czesc aparatu zaplonowego, zwana przez niektorych modulem to ta czesc, w ktorej znajduja sie czujniki Halla? Mam na mysli ta samo czesc, w ktorej znajduje sie elektroniczny modul.
Z gory dzieki
pawlo
2.5 V6 bez gazu, 95r.
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Tak. Cała płytka to moduł. W niej znajdują się czujniki Halla i układ wyzwalania cewki.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
pawlo
Posty: 6
Rejestracja: 2007-07-03 01:36

Post autor: pawlo »

Zgodnie z rada wymienilem caly modol i teraz chodzi bez problemu.
Wielkie dzieki!!!
pawlo
2.5 V6 bez gazu, 95r.
Awatar użytkownika
mm26
Posty: 89
Rejestracja: 2007-07-27 15:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: mm26 »

niedawno przywaliłem tak w krawężnik, że dwie opony rozerwały się..., problem jednak polega na tym, że gdy chcciałem, go odpalić żadna z kontrolek się nie paliła.. dopiero za 4 razem odpalił... efekt tego był taki że cała elektryka się zresetowała. jak na razie chodzi normalnie. co mogło się uszkodzić?
Red FORD USA
PROBE II (ECP)
2.5 V6 24V
Kod silnika KL
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

(1) Klemy, ew. (2) wyłącznik wstrząsowy - ale sam by się nie zresetował, więc popraw klemy.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

Klema lub klemy przy aku - ściągnij wyczyść i załóż z powrotem oraz dokręć dobrze.

Wył. wstrząsowy nic nie resetuje i nie odłącza napięcia z całego auta tylko z pompy paliwa i świeci wtedy kontrolka na liczniku(przynajmniej powinna) "FUEL CUTOUT"
Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
mm26
Posty: 89
Rejestracja: 2007-07-27 15:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: mm26 »

dzieki chłopaki
Red FORD USA
PROBE II (ECP)
2.5 V6 24V
Kod silnika KL
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”