Problem z uruchomieniem silnika...

Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z uruchomienie silnika...

Post autor: Tomasz S »

Szlifir pisze:witam wszystkich

mam podobny problem jestem szczesliwym posiadaczem proba 2,5V6 podobno97rpo przekechaniu jakiejs trasy samochod po zgaszeniu czy zimny czy goracy(nie zawsze zdazylo mi sie tak z 5razy)nie moge go odpalic nie jestem zwolennikem chlechtania go wszystko co moge zrobic przy nim staram sie sam a moce wszystko procz elektryki jest to moja pieta achilesa:(i teraz pytanie czy to jest wina modolu(biorac pod uwage ze podczas jazdy nigdy mi nie zgasł)czy czegos innego??a problemmem jest to ze brakuje iskry na swiecy ktos mi powiedzial ze to moze byc wina czujnika połozenia walu :? prosze w tej sprawie o pomoc i z gory dziekuje za odpowiedzi:)
Krzysio !
Witamy ponownie na forum !
Piętą Achillesową Probe jest i był zawsze moduł .
Voodoo swego czasu opracował prosty patent - nawet z minimalną wiedzą z zakresu elektroniki sam polutujesz ... wstawienie go (włączenie) to już inna bajka .
:wink:
Obrazek
Szlifir
Posty: 28
Rejestracja: 2008-12-28 21:31
Samochód: proboszcz2.5V6
Lokalizacja: Grójec

Re: Problem z uruchomienie silnika...

Post autor: Szlifir »

Witam
krzysio??nie zrozumialem :( przegłosowane jak mi tylko siadzie biore sie za modul:)dzieki:)Pozdrawiam
2,5V6 97r.skunks<lol>
Życie to nie jest bajka,bajke mozemy stwozyc sobie sami:)
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z uruchomienie silnika...

Post autor: Tomasz S »

Hi hi hi ...
To była taka mała złosliwość z mojej strony :wink:
Mieliśmy swego czasu na forum imć Krzysia z Częstochowy
którego styl pisania bardzo przypominał Twój :twisted: :wink:
Staraj się pisać tak by inni mogli Cię zrozumieć - ułatwia to kontakt :idea:
Co do modułu , jak pisałem :arrow: wcześniej czy później , i tak będziesz musiał to naprawić . Taki jego urok
Pozdrawiam
Tomek
ps. mamy specjalny dział powitań - poszukaj
Obrazek
Szlifir
Posty: 28
Rejestracja: 2008-12-28 21:31
Samochód: proboszcz2.5V6
Lokalizacja: Grójec

Re: Problem z uruchomienie silnika...

Post autor: Szlifir »

Witam
acha ok bede sie staral ale nie obiecuje 8) pisanie i tłumaczenie nie bylo moja mocna strona :( dzieki za rade :) Pozdrawiam
2,5V6 97r.skunks<lol>
Życie to nie jest bajka,bajke mozemy stwozyc sobie sami:)
Awatar użytkownika
dzidzius82
Posty: 66
Rejestracja: 2009-03-14 20:56
Galeria: viewtopic.php?t=15449
Lokalizacja: united kingdom

nie zapala-dziwna sprawa?!

Post autor: dzidzius82 »

wiatm serdecznie,pojawil sie maly problem z odpaleniem mojej maszynki.mianowicie,po przekreceniu kluczyka w satcyjce gasnie w aucie wszystko tzn,auto tak jakby tracilo nagle prad.smigam juz 3mc i nic takiego nigdy nie mialo miejsca.pomocy prosze was :newcry: :newcry: :newcry:
Keep your friends,but your enemys closer !!!
Byl ford cougar 2.0 16V "99
Jest ford probe 2.5 V6 "96
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: nie zapala-dziwna sprawa?!

Post autor: 2Ya »

Sprawdź klemy na aku,sprawdź mase,sprawdź aku - jeśli wsio ok to rozrusznik się skończył.

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
dzidzius82
Posty: 66
Rejestracja: 2009-03-14 20:56
Galeria: viewtopic.php?t=15449
Lokalizacja: united kingdom

Re: nie zapala-dziwna sprawa?!

Post autor: dzidzius82 »

wielkie dzieki "2 YA" twoja pomoc mi pomogla. okazalo sie ze jedna klema sie poluzowala i dlatego mi auto szalalo.dzieki i pozdro 2YA
Keep your friends,but your enemys closer !!!
Byl ford cougar 2.0 16V "99
Jest ford probe 2.5 V6 "96
Awatar użytkownika
Natan
Posty: 1521
Rejestracja: 2005-03-13 22:13
Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=7333
Lokalizacja: Zawidów

Re: nie zapala-dziwna sprawa?!

Post autor: Natan »

Witam i tak powinni sie zachowac Ci ktorym sie pomaga swoja wiedza pozdrawiam :wink: :1111_bye:
był F Probe 1 GT 89r USA ( ful opcja ) zginął śmiercią wypadkową ( CZECHY )
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: nie zapala-dziwna sprawa?!

Post autor: Kędziorek »

dzidzius82 pisze:wielkie dzieki "2 YA" twoja pomoc mi pomogla. okazalo sie ze jedna klema sie poluzowala i dlatego mi auto szalalo.dzieki i pozdro 2YA
Kolego mam nadzieję, że nie znikniesz po uzyskaniu pomocy :?:
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
dzidzius82
Posty: 66
Rejestracja: 2009-03-14 20:56
Galeria: viewtopic.php?t=15449
Lokalizacja: united kingdom

Re: nie zapala-dziwna sprawa?!

Post autor: dzidzius82 »

witam ponownie,nie znikne masz to kolego jak w banku bo probasek jest najlepszym autem jaki dotychczas mialem i mam zamiar z nim i z klubem pozostac na dluuuugggggggggggiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii czas.pozdrawiam :slon:
Keep your friends,but your enemys closer !!!
Byl ford cougar 2.0 16V "99
Jest ford probe 2.5 V6 "96
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Problem z uruchomieniem silnika...

Post autor: OLEY »

Przeniosłem posty do tego tematu.
Następnym razem proszę, abyś zanim założysz nowy wątek, poszukał
czy nie ma na forum podobnego tematu do Twojego problemu.

Pozdrawiam.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
perlikwg
Posty: 3
Rejestracja: 2012-08-08 22:10

Problem z uruchomieniem Probe 2.5 v6 version USA

Post autor: perlikwg »

Witam.
Mam problem z Probkiem z silnikiem 2.5 v6 wersja amerykanska z 1994r.
Otoz podaczas jazdy zaczal mi gasnac zarowno na gazie jak i na benzynie. Po pewnym czasie stanal wogole i odpala tylko na chwile, po czym obroty spadaj i gasnie.
Zaprowadzony do mechanika.
Kable i swiece wymienilem tydzien wczesniej.
Mechanik postanowil zmienic pompe paliwa, poniewaz stara "buczala" i nie podawala paliwa w przewodzie pod maska.
Po wymianie ta sytuacja dalej sie powtarza i w przewodzie brak paliwa podajacego. Po jakims trzecim zakreceniu zaczelo lac z tego wezyka strumieniem, ale po chwili znowu susza.
Na desce pali sie kontrolka "FUEL CUTOUT".
Poza tym czasami nie rozlacza sie kontrolka od benzyny i gazu, ale to moze wina slabego akumulatora lub bezpiecznika?

Auto posiada immobilajzer w postaci przycisku w tapicerce.

Prosze o jakies podpowiedzi co nalezy z nim robic, bo mechanik tylko drapie sie po glowie;)
Prosze o jakies sugestie, rady itd.
Awatar użytkownika
kris24v
Posty: 193
Rejestracja: 2008-07-21 00:47
Samochód: 2.0 16v '95 2.5 24v '97 2.8 tdi '00 Daily
Galeria: viewtopic.php?t=20553
Lokalizacja: Święciechów, Düren(De)

Re: Problem z uruchomieniem Probe 2.5 v6 version USA

Post autor: kris24v »

Ja raz miałem taki przypadek u kumpla ze mu gasł, czasem odpalił i jechał dalej, potem tylko po dłuższym staniu lekko zagadał, znalazłem przyczynę, odpalał tylko dla tego że miał nieszczelny gaz i mu się trochę ulatniał do kolektora to się odezwał i zdechł, winny był włącznik uderzeniowy czy jak mu tam w bagażniku, a głównie kabelki skorodowane pod nim, podniosłem włącznik a wiązka została, skręciłem tam chyba 2 kable i zaczęło śmigać może tam masz coś nie tak, a czemu na gazie nie chodzi to nie wiem, ? a z brakiem paliwa to moze być źle założony filtr na pompkę i ciągnie powietrze z góry, Pajda tak miał zapalił, przejechał kawałem zabujało nim i prychał zdychał, pompował powietrze z paliwem,
kiedyś 2,5 teraz 2,0 w przyszłości znów będzie 2,5(mam ogromną nadzieję) To stare marzenia bo teraz jest 24V!!

Był Niebieski MQ '93 2.5
Jest Czerwony HL '95 2.0
Jest Fioletowy JJ '97 2.5
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Problem z uruchomieniem Probe 2.5 v6 version USA

Post autor: MatiLP640 »

krzys24v pisze:Pajda tak miał zapalił, przejechał kawałem zabujało nim i prychał zdychał, pompował powietrze z paliwem,
a czego Pajda nie mial? :mrgreen: a wracajac do tematu to moze aparat zaplonowy trafilo, a konkretnie cewke... Jak jest zimny to zapali a jak cieply to juz nie chce... Sprawdz czy masz iskre na swiecach a co do braku paliwa w przewodach to pierwsze wymien filtr paliwa, u mnie od nowosci nie byl wymieniany i od razu inaczej auto jezdzilo po wymianie, jezeli tez pompe masz na bank sprawna to mozliwe tak jak krzys pisze ze cos z tym wstrzasowym sie podzialo i nie kontaktuje i raz odcina a raz nie... A co do kontrolki to normalne ze ci sie swieci tyle ze na zaplonie, bo pozniej powinna zgasnac, mozesz tez mu bledy sprawdzic, moze cos pokaze...
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
perlikwg
Posty: 3
Rejestracja: 2012-08-08 22:10

Re: Problem z uruchomieniem Probe 2.5 v6 version USA

Post autor: perlikwg »

-- oryginalny post 2012-08-08 23:51 --

Tutaj wogole nie lapie, a jak juz to na dostlownie 2 sekundy i gasnie odrazu.
Z gazem jest ok. Pompka zamontowana nowa i sprawdzana. Poprostu nie podaje i z tego co juz czytalem, to jest jakis wylacznik tego "FUEL CUTOUT" gdzies w bagazniku to raz, a dwa to kostka bezpiecznikow w bagazniku moze byc zamoknieta... Takie sa niby czeste przyczyny.
Jesli to nie to to podejrzewam, ze modul albo jakis przekaznik czy cos. Moze cos z tym immo tez jest nie tak.
Pytam dlatego bardziej doswidczonych, ktorzy moze mieli jakis podobny przypadek.

-- dodano 2012-08-08 23:55 --

Filtr wymieniony.
Swiece i kable zmienione na nowe tydzien temu.
Awatar użytkownika
kris24v
Posty: 193
Rejestracja: 2008-07-21 00:47
Samochód: 2.0 16v '95 2.5 24v '97 2.8 tdi '00 Daily
Galeria: viewtopic.php?t=20553
Lokalizacja: Święciechów, Düren(De)

Re: Problem z uruchomieniem Probe 2.5 v6 version USA

Post autor: kris24v »

no to to co Ci pisałem wyłącznik wstrząsowy w bagażniku jak stoisz przy otwartym bagazniku podnosisz wykładzinę po lewej stronie przy nadkolu w tej wnęce i masz czerwony guzik, a tam już walcz dalej chyba boczek będziesz musiał wyciągnąć i zbiorniczek od spryskiwacza,
kiedyś 2,5 teraz 2,0 w przyszłości znów będzie 2,5(mam ogromną nadzieję) To stare marzenia bo teraz jest 24V!!

Był Niebieski MQ '93 2.5
Jest Czerwony HL '95 2.0
Jest Fioletowy JJ '97 2.5
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Problem z uruchomieniem silnika...

Post autor: Robert »

Odcięcie paliwa benzynę odcina skutecznie, więc "po trzecim zakręceniu" też nic by nie lało - chyba, że rzeczywiście zawilgotniałe i czasem kontaktuje. Ale nie ma wpływu na LPG - skoro gaśnie na gazie, to immo albo zapłon.
BTW: Nie ma kostki bezpieczników w bagażniku.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
perlikwg
Posty: 3
Rejestracja: 2012-08-08 22:10

Re: Problem z uruchomieniem silnika...

Post autor: perlikwg »

Niestety padl sterownik silnika.
Gdzie moglbym dostac nowy i na jakie mniej wiecej koszty mam sie przygotowac?
Awatar użytkownika
Stig
Klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 2012-01-27 13:41
Samochód: Probe 2,5 v6 KLZE , Białe 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=19937
Lokalizacja: Będków .. Łódź

Re: Problem z uruchomieniem silnika...

Post autor: Stig »

Mam taki problem ... probek stał 2 tygodnie nieodpalany (wczesniej było wszystko ok) , po tym czasie wsiadłem i chciałem go odpalić ale nie chciał nawet przekręcić. Wyjąłem akumulator, podładowałem, założyłem i było ok. Przejchałem 150km, przyjechałem do domu, wieczorem pojechałem na stacje, zatankowałem, wsiadam, kręce raz- nie odpala, drugi -ostatnim tchnieniem odpalił. Po odpaleniu wskazówka ładowania idzie ładnie do góry więc to by wskazywało że alternator jest ok.
Dzisiaj rano przekręcam kluczyk, wskazówka ładowania jest lekko ponad pierwsza kreską... kręci ale nie odpala.. jak puszczam to tak jakby łapał ale nadal nie odpala (coś jakby był zalany... kręci, kręci a jak puszczam kluczyk to łapie tak jakby powoli miał odpalić- ale nie odpala) . Kręce drugi raz znowu to samo i potem zdycha i wskazówka ładowania spada na sam dół. Dodatkowo zauważyłem ze załącza się wentylator .. a jak postoi 20min to wskazówka ładownia znów wraca nad pierwsza kreskę więc chyba aku jest ok. Macie jakieś pomysły co się mogło stać ?
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5241
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Problem z uruchomieniem silnika...

Post autor: Romas »

Spróbuj włożyć inny aku, bo u mnie jak sie wentylatory włączały to była właśnie wina aku. :wink:
Awatar użytkownika
Kool
Posty: 100
Rejestracja: 2012-02-28 18:58
Samochód: Probe 96 GT USA
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem z uruchomieniem silnika...

Post autor: Kool »

Odkopuję temat bo mi Probe nie odpala.

Samochód tydzień stał pod chmurką i dziś do niego wsiadłem, nawet lampka od otwartych drzwi nie zaświeciła, po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu zero życia. Podłączyłem kablami do drugiego samochodu, wszystkie lampki się świecą, napięcie pokazuje, że jest wystarczająco dużo ale jak przekręcam stacyjkę to słyszę tylko coś jak tykanie bezpieczników bo nie wiem jak to nazwać. Nawet nie kręci, nie próbuje odpalać.
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Odp: Problem z uruchomieniem silnika...

Post autor: Kocureq »

Podladuj akumulator to odpali. Bendiks nie ma sily wbic zebnika i dlatego tak tyka.

No chyba ze aku sie zasiarczyl kompletnie, ale tydzien to raczej za krotko
Awatar użytkownika
Kool
Posty: 100
Rejestracja: 2012-02-28 18:58
Samochód: Probe 96 GT USA
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem z uruchomieniem silnika...

Post autor: Kool »

Ten aku ma 3 miechy. A nie jest tak, że powinien odpalić po kablach od drugiego samochodu? Wcześniej jak stary aku nie domagał to odpalał po kablu.

Tylko czemu po odłączeniu od drugiego samochodu znów nawet lampka przy otwartych drzwiach nie świeciła? Chyba tyle prądu powinno zostać po tej operacji?
Ostatnio zmieniony 2012-11-29 21:14 przez Kool, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Problem z uruchomieniem silnika...

Post autor: bogdano »

Jak masz aku rozładowany do zera to na kablach Ci nie odpali raczej.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
Kool
Posty: 100
Rejestracja: 2012-02-28 18:58
Samochód: Probe 96 GT USA
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem z uruchomieniem silnika...

Post autor: Kool »

-- oryginalny post 2012-11-29 21:17 --

W takim razie jadę kupić prostownik i zobaczymy jutro jak się podładuje.

-- dodano 2012-11-30 12:45 --

Podłączyłem i odpala. Teraz tylko pytanie co może mi zjadać akumulator?
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”