aparat zapłomowy ?

Caleb
Posty: 9
Rejestracja: 2006-07-18 20:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraśnik

aparat zapłomowy ?

Post autor: Caleb »

Witam
Dwa miesiące temu wyciąłem wyrzynarką w masce dziury na wloty powietrza bo zamontowałem storzek i okazało się że ssie z komory silnika piekielnie gorące powietrze i odczuwalny jest znaczny spadek mocy, wkleiłem wloty i zaczęły się problemy.
Probe (2.5v6 95r) chodzi jak syrenka (charakterystyczne pyr pyr pyr), zalewa go non stop aczkolwiek nie zawsze tak samo. raz chodzi lepiej a raz gorzej. Jeśli się powoli dodaje gazu silnik jakoś się wkręca na obroty, a jeśli dodaje się gazu gwałtownie to silnik się dławi i strzela z wydechu jak rajdówka. Komputer nie wywala rzadnych błędów. przy próbie diagnozowania (dioda i zwarte styki w gnieździe) pojawia sie pierwsze mignięcie sygnalizujące sprawność komputera i żadnych innych błędów nie wywala. Celowo odpinałem niektóre elementy by sprawdzić czy je wywali i wywala. Pompa paliwowa jest ok. Filtr paliwa ok. Przewody wysokiego napięcia i świece ok. Nowa kopułka aparatu zapłonowego. czasy wtrysku ok 3 milisekundy. Kilku mechaników próbowało przy nim swoich sił, ale żadnemu jak dotąd sie nie udało. Mechaników z wiedzą i renomą, a nie jakichś tam młotkowców. Jedyne co mi sie nasuwa po 2 miesiącach sprawdzania samochodu prze ze mnie i przez mechaników to to że bycmoże dostały sie w niepowołane miejsce opiłki metalu i robią zwarcie lub zakłucenia.
Pomocy...
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

zmien aparat zaplonowy
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Caleb
Posty: 9
Rejestracja: 2006-07-18 20:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: Caleb »

A czy aparat mógł paść nagle, czy też miał by tendencje do powolnego psucia?
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Prawdopodobnie Sebek ma rajcę.
Jak masz możliwość, to spróbuj włożyć aparat z drugiego auta, w którym
jest pewność, że na 100% działa i zobacz efekty.
Z objawów wynika, że możesz mieć przestawiony zapłon i że samochód
nie pracuje na wszystkie gary. Jestem tego praktycznie pewien. Dlatego też zalewa Ci świece. A z tymi mechanikami, to albo nas tu czarujesz, albo to są tyle warci mechanicy, skoro nie słyszą, że auto nie pracuje na wszystkie cylindry.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Caleb
Posty: 9
Rejestracja: 2006-07-18 20:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: Caleb »

Nie będę na forum pisał kto konkretnie kto robił samochód bo fakt że mu nie wyszło podważa jego autorytet, ale wierzcie mi na słowo.
Caleb
Posty: 9
Rejestracja: 2006-07-18 20:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: Caleb »

Wasze wywody na temat aparatu mają sens, ale usterka nie utrzymuje się na stałym poziomie. Raz samochód chodzi proawie dobrze a raz prawie wcale nie chodzi tak go zalewa. Mój elektronik twierdzi że aparat jest cacy.
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Błędów Ci nie generuje? Jeśli to aparat to 3 rzeczy: moduł, hallotron,cewka. Wiem bo sam to przerabiam. Auto jezdziło normalnie, nagle trach i lipa. Komp wyrzucił czujnik położenia wału korbowego(CKP), zmieniłem i dalej nie pali. Okazuje się że czujnik ten jest powiązany z hallotronem w aparacie zapłonowym(widocznie wspólny błąd). Włożyłem mój aparat do Probka z takim samym i na moim nie odpalił. Sam jestem na etapie poszukiwania aparatu. Dodam jeszcze że problemy z aparatem i wszelkimi czujkami to są właśnie problemy typu"pojawiam się i znikam" czyli bardzo upierdliwe. :(
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Caleb
Posty: 9
Rejestracja: 2006-07-18 20:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: Caleb »

Żadnych błędów. Kto wie może to i aparat, poszukam, podzwonię i może coś znajde.
Awatar użytkownika
Eryk1
Posty: 11
Rejestracja: 2006-07-18 15:11
Samochód: brak
Lokalizacja: Wabrzych

Post autor: Eryk1 »

Faktycznie może być czujnik halla w aparacie zapłonowym. Idealnie byłoby wsadzenie drugiego sprawnego na próbę.
Caleb
Posty: 9
Rejestracja: 2006-07-18 20:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: Caleb »

Eureka- padła cewka. Może mi ktoś powiedzieć na jakie koszty sie nastawiać oczywiście nowej cewki.
Czapa
Klubowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-08-22 09:20
Samochód: Ford Probe 1993 2.5v6

Re: aparat zapłomowy ?

Post autor: Czapa »

Cześć,
W dniu dzisiejszym ustawiałem z sallmo zapłon, przed ustawieniem kat zapłonu oscylowal w granicach 16-17 po ustawieniu mam 11(i tu jest akurat ok) wszystko byloby powiedzmy ksiazkowo. Auto przed ustawianiem normalnie jezdzilo jedynym problemem byla glosniejsza praca i czasem falujące obroty oraz blad czujnika temperatury powietrza(w stanoe diagnostycznym) Po ustawieniu zapłonu blad czujnika temperatury znikl, pojawil sie natomiast blad czujnika polozenia 1 cylindra, po odpaleniu ikonka check engine jest caly czas zapalona( wcZesniej tego nie bylo) zeby bylo ciekawiej check engine znika po przekroczeniu 2tys obrotow w trakcie jazdy jak i na jałowym( w momencie przekraczania 2tys obrotow auto szarpie przerywa potem chodzi juz bez zarzutu, moc tez jest).
Czy ktos wie co moze byc przyczyna?? Aparat zaplonowy byl sprawdzany w zakladzie - stwierdzili ze wszystko jest ok.
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: aparat zapłomowy ?

Post autor: pawlacz »

Jeśli aparat był rozbierany, to może ktoś źle założył tę część?
http://ford-probe.net/content/view/120/42/
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: aparat zapłomowy ?

Post autor: Romas »

w v6 nie ma opcji pomyłki.
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: aparat zapłomowy ?

Post autor: duracell »

Jakoś nikt się nie kwapi a kolega cierpi
Z jakiegoś powodu miałeś te 17 stopni a nie 11, możliwe że ktoś kiedyś kombinował i takie "coś" mu wyszło jako najlepsza opcja.
Czapa1989 pisze:po odpaleniu ikonka check engine jest caly czas zapalona( wcZesniej tego nie bylo) zeby bylo ciekawiej check engine znika po przekroczeniu 2tys obrotow w trakcie jazdy jak i na jałowym( w momencie przekraczania 2tys obrotow auto szarpie przerywa potem chodzi juz bez zarzutu, moc tez jest)
Bo zwiększa się kąt zapłonu przy wyższych obrotach i zaczyna chodzić jak na 17st lub jeszcze wyżej i check gaśnie, na wolnych są rozbieżności między aparatem i czujnikiem na wale i wywala.
Czapa1989 pisze:czasem falujące obroty oraz blad czujnika temperatury powietrza(w stanoe diagnostycznym)
Znam to z 2.0, wałek ssący był przestawiony o ząbek- falowanie obrotów a raczej takie samoistne przyspieszanie i zwalnianie co kilka, kilkanaście sekund. Romek ustawił rozrząd i problem znikł. Ale pozostał inny błąd czujnika temperatury powietrza i szarpanie przy dodawaniu gazu które było już wcześniej, łącznie z "rozbieganiem" silnika. Dodając wolno gaz szło jechać, szarpanie było najbardziej odczuwalne w okolicach 2000 obr. powyżej 3000 spoko.
Ten "błąd" czujnika temp. powietrza zasysanego to oczywiście ściema bo czujnik był wymieniany i wiele innych rzeczy i ciągle było szarpanie i ten jeden błąd.
Błąd więcej nie wywalił po wymianie aparatu zapłonowego, nie wnikałem co było nie tak- nie ma błędu powietrza i nie szarpie a wymieniony aparat zapłonowy.

Reasumując, musisz sprawdzić ustawienie rozrządu dokładnie i wnikliwie :wink: sama lampa strobo wszystkiego nie powie, aparat jest na jednym wałku wydechowym a masz 2 głowice :)
Miłej zabawy.
P.S a jak nie masz zamiaru tego robić to ustaw tak jak poprzednio na 17 st.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Czapa
Klubowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-08-22 09:20
Samochód: Ford Probe 1993 2.5v6

Re: aparat zapłomowy ?

Post autor: Czapa »

Czyli wszystko sprowadza się do rozbieżności miedzy czujnikiem na wale i aparatem z powodu rozrządu;/? - a ja głupio łudziłem się że to może być błąd aparatu lub przebijające kable zapłonowe ( które zresztą dziś sprawdziłem metodą mgiełki wody, kabel od 1 cylindra ma przebicie na wysokości aparatu zapłonowego co smieszniejsze iskra jest widoczna pomiedzy kablem a aparatem jeśli kabel przytkne blisko do aparatu) w momencie falowania obrotów przez auto gdy check engine gasnie lub zapala się w okolicach aparatu słyszę charakterystyczny trzask/cykniecie.

Dzięki Dura. sprawdzę ten rozrząd ale może jednak są marne szanse że to kable?
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: aparat zapłomowy ?

Post autor: Spider33 »

Mówiłem Ci, kable i świece na początku wymień a potem szukaj dalej. Skoro jeden ma przebicie to nie zdziwiłbym się gdyby reszta na wykończeniu była. A jak nie to obstawiam wadliwy aparat.
Czapa
Klubowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-08-22 09:20
Samochód: Ford Probe 1993 2.5v6

Re: aparat zapłomowy ?

Post autor: Czapa »

Jak zdobęde jakies nad podmianę to podmienie, 300 zł mi sie nie usmiecha wydawać na kable póki co;/ dlatego szukam wszystkich możliwości Spider :)
Jakoś też po prostu nie wierze że kable powodują błąd 1 cylindra i te falowanie ( chociaż to byłoby najprostsze)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: aparat zapłomowy ?

Post autor: Romas »

Kable by nie powodowały takich objawów ,zwłaszcza jeśli jeden tam sobie trochę przebije
Czapa
Klubowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-08-22 09:20
Samochód: Ford Probe 1993 2.5v6

Re: aparat zapłomowy ?

Post autor: Czapa »

Romas,
Myslisz ze to też rozrząd czy po prostu aparat jest walnięty pomimo sprawdzenia. Nie wiem co powoduje te dzwieki cykania/trzasku(ciezko okreslic ten dzwiek)
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: aparat zapłomowy ?

Post autor: KrecioPL »

Rozrząd zawsze możesz sprawdzić samemu.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: aparat zapłomowy ?

Post autor: duracell »

Jakby co, to jakiś aparat KLY01 (chyba) gdzieś w gratach mam, nie wiem czy pasuje czy nie i w jakim jest stanie.
Miałem fałkę składać, ale.... odechciało mnie sie :P
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: aparat zapłomowy ?

Post autor: Romas »

Rozrząd bym sprawdził, to jedno, skoro faluje to znaczy że zapłonu centralnie nie ustawiasz, sprawdź podpięcie krokowca i nieszczelności
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: aparat zapłomowy ?

Post autor: KrecioPL »

A no właśnie, Sallmo mógły się wypowiedzieć, bo to on ustawiał. Czy zapłon na podziałce faluje?
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: aparat zapłomowy ?

Post autor: Sallmo »

Nie będę zdradzać tajemnic, jutro mu naprawię ;)
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: aparat zapłomowy ?

Post autor: Sallmo »

Romas pisze:......, skoro faluje to znaczy że zapłonu centralnie nie ustawiasz,
?? A nie centralnie się uda ? :D Piłeś nie pisz ,piszesz napij sie ;)
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”